Miten vietätte Esbat-juhlia? millaisia rituaaleja pidätte ja miten muuten juhlistatte?
Mistä oikeen saatte kaikki tarvikkeet? Esim athame, pata, kaapu, malja...
Minkälainen maljan kuuluu olla. Käykö joku kulho vaiko pitääkö sen olla joku erityinen?
Miten alttari merkitään? Ympyrän luomisen tiedän. Alttarin täytyisi olla keskellä ympyrää, mutta miltä se lattari siis oikein näyttää. merkitäänkö se vain alttarivaatteella?
Pitääkö välttämättä käyttää erikseen rituaaleihin varattuja pukuja rituaaleissa (aloittelijanakin), ja onko alttarivaate ja voiko ympyrän luoda, vaikka ei omistaisikaan kristalleja ympyrän merkitsemiseen?
Pari hölmöä kysymystä
1
401
Vastaukset
- Nightlord
1. Esbatteja vietän hyvin pienimuotoisesti. Meditaatiota ja joskus jokin pieni rituaali. Riippuu fiiliksistä.
2. Kukaan ei tule sanomaan sinulle minkälaisia tarvikkeita sinun tulee käyttää. Käytä sellaisia tarvikkeita joita itse haluat käyttää ja jotka ovat mielestäsi ko. rituaaliin soveltuvia. Periaatteessa athamena voi käyttää vaikka leipäveitseä, eikä kellään ole siitä sanomista. Sama pätee muihinkin esineisiin.
3. Alttariksi käy mikä tahansa tasainen taso jota vain haluat käyttää. Alttari näyttää esineistöltään tasan siltä kuin sinä itse haluat. Hakemasi pointti virkkeessö "Alttarin merkitseminen" on minulle mysteeri.
4. Monillakaan (myself included) ei ole "erikseen rituaaleihin varattuja pukuja". Alttarivaate tai mikään muukaan varuste ei ole pakollinen.
5. Totta kai ympyrän voi luoda kristalleittakin. Kuka sitäpaitsi on edes sanonut että kehän luonnissa tarvitaan kristalleja? Kirjojen rituaalikaavoja ei kannata noudattaa orjallisesti. Kehitä sen sijaan omat rituaalisi, ne ovat juuri sellaisia kuin haluat ja aivan yhtä toimivia.
Jokaiselle aloittelevalle wiccalle korostan aina omien aivojen käyttöä. Se mitä Hjelm/West/Cunningham on kirjaansa kirjoittanut ei missään nimessä ole laki. Wiccalaisuudessahan luomme itse omat polkumme, ja olemme täysin vapaita määrittämään itse sen millä tavalla harjoitamme.
-Nightlord-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337004- 386434
- 293514
- 453010
- 342714
- 152408
- 372198
- 162076
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481947En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191807