Mites on, noita tuhannen euron siistin näköisiä jaggeja on Saksassa pilvin pimein, kannattaako tuollaista tuoda.
Saisi pikkurahalla naapurin vihreäksi, hehe, se oli vitsi. Mutta ihan vakavasti, minkäsuuntaisiin ongelmiin tuollaisen kanssa ajatuu. Pienellä koneella suunnittelin, bensankulutuskaan ei olisi ihan niiiiin toivottoman suuri.
Tonnin jaguar ?
6
2510
Vastaukset
- siinä vaiheessa
kun tulli mäjäyttää harkintansa mukaan muutaman tonnin veroja päälle.
- aina voi jossitella
JOS olisimme maassa jossa noita jaguareja ja muitakin autoja olisi yltäkyllin tarjolla, tuollaisen 1990 mallisen hinta asettuisi lukemiin 3000 euroa.
Nyt valitettavasti on niin että niitä ei ole Suomessa paljoa, niistä yritetään pyytää kovaa hintaa => verotkin on kovat => määrä ei lisäänny. - Ihan inhimillisesti?
1991 mallisesta XJ 40 4.0 autosta mennee veroja noin 3300 euroa.
Onhan se paljon mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä noista Suomessa pyydetään.
- hngh
Tervehdys!
Uskotko, että halpa ja hyvä mahtuvat samaan kauppaan? Kokemuksieni (sekä kuulemani mukaan muidenkin kokemien) mukaan näöin ei tapahdu. Ostohinta saattaa olla huokea, mutta korjaamiseen meneekin sitten ehjän auton verran lisää rahaa, jos riittääkään. Tuo XJ40 on vielä siitä veikeä, että etenkään merkkiosat eivät ole mitenkään halpoja. Tosin aftermarket -pilkettä sekä paalaamo-osaa saa jo noihin, joten konkurssiin ei tarvitse mennä.
Mitä noiden veroja olen katsellut, niin todellakin pysytään jossakin alle 5000€ luokassa. Tullin sivuilta tarkemmat tiedot.
Jätä kuitenkin ne kuvissa hyviltä näyttävät turkkilaisten kojujen autot omaan arvoonsa ja katso hintojen keskiarvo - siitä sitten rupeat valikoimaan.
Pre -90 (eli 2.9- & 3.6-litraiset) ovat persoja ruostumaan ja saksassakin - vastoin yleistä käsitystä - etenkin pohjoisessa sekä vuorilla suolataan surutta. Kun ei nastoja käytetä;) Samoin ko malleissa on hämärä sähköjärjestelmä: osa 6volttia, osa 12volttia. Muita mielenkiintoisuuksia esim valokytkimeen integroitu piirilevy, joka nostaa kytkimen hinnan tuonne 450 punnan(!) kieppeille. Samoja piirejä sitten on ikkunannostimissa yms ja hinta suolainen. Etupalkki saattaa ruostua sisältäpäin, self levelling suspension (säätyvä perän jousitus) hajoaa ajallaan ja on tyyris korjata (tosin Jaguarkin suosittelee kittiä, jolla se muutetaan normaaliksi), 2.9-litraisessa pakosarjoja menee yms.
Suosittelen katsomaan -90 tuoreempia yksilöitä, koska Fordin laatupanostus rupeaa näkymään. Etenkin -92 eteenpäin ruosteherkkyys on tiessään ja alustaan sekä muihin osiin on jo panostettu tulevaa uutta mallia silmälläpitäen. Ovat tiemmä huomattavasti luotettavampia = hintavampia.
Onnea kaupoille kuitenkin, Jagge on aina poikkeavan mukava näky maamme teillä:)
-hngh- - Harrasteauto
toteamus -90 luvun alun Jaggeista: "Jalopuun tuhlausta" kertoo niiden laadusta. Eli sopivat erittäin hyvin harrasteautoilijalle -siis sille jolla on aikaa ja rahaa korjata itse autoa kaliilla osilla. Suosittelen jos kuulut tuohon harvalukuiseen ja valittuun joukkoon.
- JagV12
osilla?Emptä tiedä siitä.Nyt omistuksessa kaksi Jaggea ja osat huomattavasti halvempia kuin esim.Audiin.
Eipä noita ole paljon tarvinnut korjailla,normaalia huoltoa vain.Eipä mikään peli kestä ilman huoltoa.
"se vaan tuntuu kalliilta,kun ei ole rahaa..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336984- 386404
- 293494
- 452980
- 342714
- 152408
- 372198
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481937En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797