Mikä merkki ?

Olin pariviikkoa Kreetalla.

Kävin sielä ollessa muutaman kerran koneella, suomi24 ylläpito oli kerennyt poistamaan jonkun "munattoman" jutun pois, hyvä näin.

Kävellessäni näin tällaisen kuorma-auton, merkinkin näin kun lähettiin linja-autolla pois mutta ei nyt tule mieleen. 5-6 kirjainta.

Kuka tietää mikä merkki ja mikä tekniikka

http://album.fotosafe.com/altiapp/isc/isc.fcg?p0=uinxxuCScuOMn44u3xuTiBIciBAuWy1GkwgS0vzNFN0dMONwdw@ix04mMNJADw5UT@363S&p1=btwewtNVGguhJXuBnM2qw1&p2=50&p5=MQmPwEJVKTvSGnhewT&r=1152465198

http://album.fotosafe.com/altiapp/isc/isc.fcg?p0=uinxxuCScuOMn44u3xuTiBIciBAuWy1GkwgS0vzNFN0dMONwdw@ix04mMNJADw5UT@U63S&p1=btwewtNVGguhJXuBnM2qw1&p2=50&p5=MQmPwEJVKTvSGnhewT&r=1152465072

10

2516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntenut

itävaltalainen steyer kirjoitus asu voi hettää yhdellä tai kahdella kirjaimella, on ollut 70-luvulla yleinen merkki myös suomessa ja muutama linee vielä liikenteessäkin.
      myös esim. arabi maissa vielä paljon liikenteessä nyt tehdas ja merkki taitaa olla MAN:n hallussa (vähän epävarma). Tosin tuon 27v. ikä selittää asian.

• stycke

Eiköhän tuo tosiaankin ole se mitä veikkaat, kirjoitusasuhan on Steyr. Sellaiseksi itsekin veikkasin ennenkuin katsoin vastauksia.

• erehdykseni

kävin välillä tarkistamassa erehdyin iästä kyllä 43v. olis pitänyt nähdä näitä paljon jos on vähänkin nähnyt mualimaa täällä suomessa tai laajemmin.

• Kyllä ulkomaita on kierrelty ja asuttu myös,
        mutta loma ja työasiat täytyy pitää erillään.

Kuvat satuin ottamaan kun on toi digikamera joten ei filmiä pala turhaan.

Mikä moottori kyseisessä autossa on?

Ei ole minun silmiini osunut suomen maalla
        yhtään steyeriä, missähän päin niitä liikkuu?
        olis mielen kiintoista päästä vähän tutkiin tekniikkaa.

• epävarma..
        RK-asentaja kirjoitti:

Kyllä ulkomaita on kierrelty ja asuttu myös,

olis ollut V8 koneita,ainakin suuremmissa mal-
        leissa.Muuten ei ollut kippi-ohjaamoa.,moottori
        ja loota vedettiin eräänlaisia kiskoja pitkin
        pois,suurempaa remonttia varten.Kyllä
        sillä varmaan ajeli,mutta maahantuojat ja kor-
        jaamot surkeita.

• Junior-Trucker
        RK-asentaja kirjoitti:

Itävaltalaisten tekeleitä. (lausutaan muuten "stair") Olen mielestäni tuollaisen nähnyt itänaapurin kilvissä Suomen teilläkin. Tuota mallia ei kyllä Suomessa tietääkseni ole ollut ikinä, mutta vanhempia kylläkin..

Moottorit olivat ainakin tuohon aikaan Steyrin omia (kuviesi autot ovat 80-luvun lopulta). Tuossa mallissa oli todennäköisesti 12-litrainen V8, joka potkii 355 hepan voimin. Pienempää konetta on myös ollut markkinoilla. Se oli sitten rivi-6, 9,7L, ja tehoa 280hp.. Molemmat koneet olivat turbolla höystettyjä ja välijäähdytettyjä.

Tässä on tuo kesympi versio Steyristä:
        http://lkw-infos.net/images/themengalerien/sonstige/betonmischer/teil-1/Steyr-1291-Betonmischer-rot-weiss-(Nauland).jpg

(Juu, minulla ei ole päässäni joka autosta iskutilavuuksia jne..tiedot vilkaisin amerikasta tilaamastani kirjasta, The World Encyclopedia Of Trucks)

Myöhemminhän Steyr teki tiivistä yhteistyötä MANin kanssa, kuten kuvastakin voi jo päätellä. Vasta tässä vaiheessa Steyr sai kippaavan hytin.

http://www.hankstruckpictures.com/pix/trucks/len_rogers/july2003/steyr_drag.jpg

Kirjasta ei ihan selviä Steyrin lopullista kohtaloa, mutta ilmeisesti suurempien merkkien jalkoihin on tuo pieni merkki pikkuhiljaa jäänyt..

Jos haluaa nähdä kuvia tietynmerkkisistä kuorma-autoista, niin suosittelen käyttämään hakua tässä osoitteessa:

http://www.hankstruckpictures.com

• -linkki-
        Junior-Trucker kirjoitti:

Itävaltalaisten tekeleitä. (lausutaan muuten "stair") Olen mielestäni tuollaisen nähnyt itänaapurin kilvissä Suomen teilläkin. Tuota mallia ei kyllä Suomessa tietääkseni ole ollut ikinä, mutta vanhempia kylläkin..

Moottorit olivat ainakin tuohon aikaan Steyrin omia (kuviesi autot ovat 80-luvun lopulta). Tuossa mallissa oli todennäköisesti 12-litrainen V8, joka potkii 355 hepan voimin. Pienempää konetta on myös ollut markkinoilla. Se oli sitten rivi-6, 9,7L, ja tehoa 280hp.. Molemmat koneet olivat turbolla höystettyjä ja välijäähdytettyjä.

Tässä on tuo kesympi versio Steyristä:
        http://lkw-infos.net/images/themengalerien/sonstige/betonmischer/teil-1/Steyr-1291-Betonmischer-rot-weiss-(Nauland).jpg

(Juu, minulla ei ole päässäni joka autosta iskutilavuuksia jne..tiedot vilkaisin amerikasta tilaamastani kirjasta, The World Encyclopedia Of Trucks)

Myöhemminhän Steyr teki tiivistä yhteistyötä MANin kanssa, kuten kuvastakin voi jo päätellä. Vasta tässä vaiheessa Steyr sai kippaavan hytin.

http://www.hankstruckpictures.com/pix/trucks/len_rogers/july2003/steyr_drag.jpg

Kirjasta ei ihan selviä Steyrin lopullista kohtaloa, mutta ilmeisesti suurempien merkkien jalkoihin on tuo pieni merkki pikkuhiljaa jäänyt..

Jos haluaa nähdä kuvia tietynmerkkisistä kuorma-autoista, niin suosittelen käyttämään hakua tässä osoitteessa:

http://www.hankstruckpictures.com

Täältä löytyy laikki :)
        http://www.google.com/intl/fi/

• pihlapurolla
        RK-asentaja kirjoitti:

muistelen tollasen staierin oleen autonkuljetuslavettina.

• koneena
        RK-asentaja kirjoitti:

ilmajäähdytteinen Deuz,eli se jatkettava v-kone 4,6,8,10,jne.

• taitaa olla

Ei vaiskaan, jotenkin tulee Steyr mieleen tuosta kauniista figuurista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5787
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      604
      2265
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1171
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      936
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      905
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe