märkkäri vai kuivapuku

knölli

miten on porukalla kokemuksia,että jos aikoo suomen vesistöissä suklata niin pärjääkö märkkärillä (esim 7mm kaksiosainen) kuinka pitkälle syksyyn tai aikaisin keväästä,vai ostaako heti kättelyssä kuivapuvun?, hinta eroa on jonkin verran näillä kapistuksilla,vaikka toisaalta ei se märkkiskään ilmainen ole

6

4459

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippeli

Ääni kuivapuvulle.

Se käyttämätön märkkäri tulee kalliiksi, koska pitää heti perään ostaa kuivis.

• piikkimonni

Toinen ääni kuivapuvulle. Hommaa ekaksi puvuksi kuivapuku ja sitten vasta märkkäri jos kuivis tuntuu liian kuumalta keskikesällä. Etelän matkoilla voi vuokrata märkkärin aika helposti. Hyvällä kuivapuvulla ja aluspuvulla voi sukeltaa vaikka ympäri vuoden. Märkäpukusukellukset ovat enemmän keski- ja loppukesän juttuja. Touko- kesäkuussa ja syksyllä tarvitset Suomessa kuivapuvun.

• ääni kuivapuvulle

Kyllä se kuivapuku on täällä suomessa se juttu.
        Itellä on viking pro ja puvulla on jo ikää eikä vieläkään ole huonossa kunnossa kun vain muistaa kumisen puvun talkita.
        Ja aina ennen sukellusta tarkistaa mansetit ettei käy kun itselle toisspäivänä ja repesi rannemansetti kesken dyykin :D

• kille

joo kuivapuku on parempi kuin märkkäri sillä pysyy kuivana eikä tuu nii nopeesti kylmä.
        itelläni on märkäpuku mut aattelin kuiviksen ostoa... antakaa vinkkejä mist sais hyvän ja halvalla

• John Rambo

OK, kiitos vinkeistä. Itse ajattelin ostaa lähipäivinä kuivapuvun ensipuvukseni. Varmaan tuo Viking pro olisi hyvä kun siinä tulee tuo kaulaosakin tiiviiksi (yhtenäinen). Tosin tuolla sanotaan että se on enemmän "advanced" sukeltajille.

• P1 32kpl/945min

En anna kummallekkaan puvulle "ääntä" koska olen vasta kerran koittanut kuivapukua ja kokemukset liian vähäiset. Mutta itse olen märkkärillä tämän kevään ja kesän koitellut sukeltaa ja olen pärjännyt kyllä. Kävin juuri vkl:na masterin (M3) kanssa 34.4m syvyydessä, veden lämpö oli n 6 astetta ja pärjäsin hyvin. Toki ei siellä enää lämmin ollut :) Tosin olen melko "vämminverinen" tyyppi :)
      Hyviä dyykejä kaikille kuitenkin, Märkänä tai Kuivana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7034
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6444
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3524
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3060
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2724
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2418
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe