kouluruoka pahaa hyvää?

cindy-rouva

eihän kaikki tykkää kaikesta, mutta siitä olen varma että jos kouluruoka tulisi maksulliseksi niin harva sitä vanhempien euroa roskiin heittää. harva silloin mättää lautasen täyteen ja heittää yli puolet roskiin! en tietä tunne, mutta minä ainakin sitä arvostan että saadaan ilmaisiksi ruoka! ottakaa sen verran ruokaa mitä sitten syötte!

8

1032

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siina.

Itse syön aina kouluruoan. Tällä viikolla olen joka päivä ottanut puoli lautasta salaattia, 1/3 lautasta perunaa tai riisiä ja 1/3 lautasta kastiketta tai pihviä. Ja kasviskeittoa söin ihan reilusti, ja sen lisäksi sen puoli lautasta salaattia. Ja maitoa ja näkkäriä otin useasti.

Minun mielestäni on tyhmää haukkua kouluruokaa, koska se on ihan tavallista. Paitsi että en minäkään kaikesta pidä, spagetti ja makaroonilaatikko ovat kauheita. (kotonakin)

Mun mielestä kaikkien pitäis syödä edes vähän, vaikka näkkäri ja maitolasi. (Mieluummin maitoa kuin vettä, paitsi jos laktoosittomat puuttu ja on laktoosi-intoleranssi)

• Syrjästä kuultua

Joskus kouluruoan laatu voi ihan oikeasti olla huonoa. Kuulin vastikään, että yksi laitoskeittiö oli lakannut ottamasta tavaraa siltä toimittajalta, jonka kunta oli tarjouskilpailun perusteella valinnut. Syynä toimitetun raaka-aineen huono laatu. Itse en aikanaan AMK:ssa syönyt maksullista ruokaa juuri tuon hinta/laatu suhteen takia. Halvin toimittaja ei aina ole se paras.

• Korkeakouluissa kouluruoka on maksullista, riippuen täysin opiskelijaravintolasta. Ja se on todella hyvää sapuskaa, terveellistä ja monipuolista.

Kyllä lukioaikana sitä kouluruokaa osasi arvostaa, chili ja valkosipuli kyllä peitti maun kuin maun mikäli ruuan maku ei ollut kovin miellyttävä. ;)

• höpö höpö

Kouluruoka on epäterveellistä ja ainakin koulussamme tarjoillaan vain einesruokaa (Saarioinen, Atria jne..), jossa onkin paljon lisäaineita, tyydyttyneitä rasvoja ja liian vähän kasviksia ja tuoreruokaa. Myöskin täysjyvätuotteet puuttuvat täysin.

• Merikotilo

Omalta lukioajaltani voin sanoa, että se kouluruokailu oli aina päivän odotetuin hetki. Jälkiruokia ei meidän lukiossa ollut, mutta perusruoat oli todella maittavia ja erikoisruokavaliolla olevat otettiin aina hyvin huomioon. Salaatit monipuolisia jne.

Ainoa ruoka, josta en koulussamme pitänyt oli kanakeitto, mutta periaatteessa siinäkään ei mitään vikaa ollut. Minä vain olen hieman ronkeli :D Voi kun vesi herahtaa kielellä kun muistelee niitä herkkuja. Kermainen lohikeitto, tulinen ja makea kasvis-lihasekoitus riisin kera, makaronilaatikko, tonnikalapaistos, silakkapihvit ja muusi.. Voi kun pääsisi vielä lukioon..

• Chocotoffee

Tosi hyvää on, terveellistä. Melkei samallaista ku kotiruokaki.

• Mä en tajua tätä ipanoiden ulisemista kouluruuasta.
      Se on kyllä totta,että ruuan taso saattaa vaihdella.
      Jos kerran saan ilmaiseksi syödä niin miksi en söisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      163
      4153
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2473
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      918
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe