Kovin kauaa kärry ei ole ollut myynnissä mutta onko kellään mitään suruja tai iloja jaettavana? Mulla on tilauksessa 2.0TDCi Trend muutamilla pakollisilla varustuksilla (ptutka, osanahkapenkit, itsetasaava alusta, xenonit, vakionopeudens. yms)
S-MAX kokemuksia?
23
13225
Vastaukset
- tmu23
ole... Mutta 2.0TDCi on tilauksessa, pitäisi saapua tämän kuun lopussa maahan. Lisävarustelistalta tuli raksittua 6006 radio, vakionopeudensäädin, sähköpenkit, 2 lisäpaikkaa, dieselin lisälämmittimen kello ja pari pienempää varustetta. Budjetti alkoi tulla vastaan jo tuossa vaiheessa mutta eiköhän tuolla työajot ajele :)
- Brainlezz
tilasit? Ilmoittele kun saat kärryn alle mikä oli todellinen toimitusaika. Mä itse olen nyt virossa jotenbudjetti ei kirpaise ihan niin paljoa kuin suomessa :) Suomen hinnoissa 52 kiloa olisi kuitenkin mennyt rikki.
- tmu23
Brainlezz kirjoitti:
tilasit? Ilmoittele kun saat kärryn alle mikä oli todellinen toimitusaika. Mä itse olen nyt virossa jotenbudjetti ei kirpaise ihan niin paljoa kuin suomessa :) Suomen hinnoissa 52 kiloa olisi kuitenkin mennyt rikki.
heinäkuun loppupuolella. 2,5kk antoivat silloin toimitusajaksi, mutta jos tulee tämän kuun lopussa niin 2kk on passelimpi. Jostain luin, että noita olisi syyskuun alussa toimitettu Euroopassa 9000kpl ja tilauksessa on 30 000kpl, notta kiirettä pukkaa Belgian pojilla :)
- Brainlezz
Brainlezz kirjoitti:
on sitten mennyt kaupaksi ihan mukavasti. "Tehdas pyörii kahdessa vuorossa ja työllistä 4 946 työntekijää. Viime vuonna siellä valmistettiin 207 163 autoa." Laskennallinen tuotanto on 4000 autoa/viikossa ja se mätsää hyvin tuon reilun 2kk toimitusajan kanssa.
- tmu23
Brainlezz kirjoitti:
kärryn alle huomenna. Toimitusaika siis ~25.7.2006 - 6.9.2006. Enempi kokemuksia voinen kertoa joskus ens viikolla, kun on tullut tutustuttua paremmin ;)
- Brainlezz
Brainlezz kirjoitti:
on sitten mennyt kaupaksi ihan mukavasti. "Tehdas pyörii kahdessa vuorossa ja työllistä 4 946 työntekijää. Viime vuonna siellä valmistettiin 207 163 autoa." Laskennallinen tuotanto on 4000 autoa/viikossa ja se mätsää hyvin tuon reilun 2kk toimitusajan kanssa.
luulin saavani S-MAXin alle synttäreiksi marraskuussa mutta viimeinen tieto näyttää saapumisajaksi 23.12 :( Kiva joululahja mutta ei sitä enää tossa vaiheessa kannata rekisteröidä vaan siirrän sen suosiolla tammikuun alkuun niin saa vuoden tuoreemman auton ;)
- Turbo 220 hv
Ajoin sillä tutkaan. Kortti pois. Enkä mitenkään harkitusti kaahannut, vaan moottori vie autoa aivan vimmatusti, etenkään kun ei osaa odottaa että tämmönen peli se lähtee...
No, kun saan kortin takas palaan koeajolle. Mutta erittäin varovasti. Hieno auto ajaa, loistavat ajo-ominaisuudet. - SAV2
Juu, hyvin on tuon 6000 km pelannut. Ei ole vikoja ollut. Ihmetyttää sinänsä, koska uudet mallit Fordella on bugittaneet yleensä pahasti. No poikkeus vahvistaa säännön :)
- tmu23
S-Max 2.0TDCi Trend alla. Mainiotakin mainiompi peli, aijai. Olen kyllä tyytyväinen vaikka takana on vasta ~300km. Menee pehmeästi, penkit on parhaat missä olen röhnöttänyt, ilmastointi pelaa eikä meinaa, vakionopeudensäädin on kyllä mainio (varsinkin kun säätö on ratissa eikä missään viiksessä) ja kulutus pyöri about 70:30 suhteessa maantie:kaupunki kuuden litran paikkeilla tällä hetkellä (eka tankkaus vasta menossa).
No, kassellaan ja kassellaan. Nyt vkl:na tulee ~600-700km lisää mittariin, joten sitten selviää enempi.- Brainlezz
uudelle perheenjäsenelle :) Ei voi kuin kateellisena odotella omaa.
- ...alla ja hyvin kulkee
Brainlezz kirjoitti:
uudelle perheenjäsenelle :) Ei voi kuin kateellisena odotella omaa.
Auto oli itse asiassa parempi kuin muisteltiinkaan koeajon perusteella, joten emme voi kuin olla tyytyväisiä. Riittävän tehokas, hiljainen ja tilava, meille juuri sopiva. Lasten rattaat mahtuu heittämällä peräboksiin ja kuution verran jää tilaa vielä muulle, turvaistuimet menee mitenpäin vain mille paikalle tahansa (paitsi eteen kun on turvatyyny).
Fordin puolelta pieni kämmi, piti tulla kellolaite polttoainelämppäriin, ei sitten ollut toimituksessa mukana. Nyt Ford etsii ratkaisua kuinka sen voisi toimittaa, eka tieto oli, että menisi auto vaihtoon :) Eiköhän tuohon joku ratkaisu löydy kun oikea ihminen tutkii asiaa, tosin mulle aivan sama kuinka se kellolaite toimitetaan... - Brainlezz
...alla ja hyvin kulkee kirjoitti:
Auto oli itse asiassa parempi kuin muisteltiinkaan koeajon perusteella, joten emme voi kuin olla tyytyväisiä. Riittävän tehokas, hiljainen ja tilava, meille juuri sopiva. Lasten rattaat mahtuu heittämällä peräboksiin ja kuution verran jää tilaa vielä muulle, turvaistuimet menee mitenpäin vain mille paikalle tahansa (paitsi eteen kun on turvatyyny).
Fordin puolelta pieni kämmi, piti tulla kellolaite polttoainelämppäriin, ei sitten ollut toimituksessa mukana. Nyt Ford etsii ratkaisua kuinka sen voisi toimittaa, eka tieto oli, että menisi auto vaihtoon :) Eiköhän tuohon joku ratkaisu löydy kun oikea ihminen tutkii asiaa, tosin mulle aivan sama kuinka se kellolaite toimitetaan...harmi kun tuollainen moga on tullut. Auttaskohan Webaston Thermo Top C-kit jolla saa muunnettua tehdasaenteisen Thermo Top Z:n "normaaliksi" http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=90&pid=26
- ... kun ei maahantuojakaan...
Brainlezz kirjoitti:
harmi kun tuollainen moga on tullut. Auttaskohan Webaston Thermo Top C-kit jolla saa muunnettua tehdasaenteisen Thermo Top Z:n "normaaliksi" http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=90&pid=26
... ole keksinyt vaihtoehtoa, voinhan toki ehdottaa sitä, mutta luulisi heidän tietävän, ei ole ollut minun ongelma etsiä ratkaisua :) Ilmeisesti lämmitin on jotenkin hassusti integroitu autoon ja ajotietokoneeseen, jolloin kaikki viritykset ovat toistaiseksi olleet mahdottomia, tuntuu kyllä vähän hassulta.
Noo jospas tässä homma selviäisi, toki minulle käy myös uusi kellolaite integroituna uuteen autoon, väriä en kyllä vaihda (tango red, aika hieno ;) - tmu23
...alla ja hyvin kulkee kirjoitti:
Fordin puolelta pieni kämmi, piti tulla kellolaite polttoainelämppäriin, ei sitten ollut toimituksessa mukana. Nyt Ford etsii ratkaisua kuinka sen voisi toimittaa, eka tieto oli, että menisi auto vaihtoon :) Eiköhän tuohon joku ratkaisu löydy kun oikea ihminen tutkii asiaa, tosin mulle aivan sama kuinka se kellolaite toimitetaan...Mulla mittarissa kohta 1800km (niin niin, perjantaina sain). Polttoaineen lisälämppäri oli matkassa, luulisi että se olisi vakiona niin että se tarvitsisi vain koodata tietokoneelle :) Sieltähän se asetuksista löytyy kuitenkin mistä muutkin toiminnot - mutta ilmeisesti joutuu tekemään enempi.
Mutta pelaa ja kukkuu hyvin, tyytyväinen pitää olla. Suorituskykyä löytyy vaikka autossa ois 4 aikuista ja 2 lasta. Ainut "moka" löytyi, kun avasin konepellin. Sulakeboxin kansi oli ihan irti, piti laitella takaisin kiinni. Olisiko huollossa vai jo tehtaalla jäänyt... Kulutus ~80:20 (maantie-kaupunki) n. 6-6,2 litraa tällä hetkellä. - ...on sitten se....
... kun ei maahantuojakaan... kirjoitti:
... ole keksinyt vaihtoehtoa, voinhan toki ehdottaa sitä, mutta luulisi heidän tietävän, ei ole ollut minun ongelma etsiä ratkaisua :) Ilmeisesti lämmitin on jotenkin hassusti integroitu autoon ja ajotietokoneeseen, jolloin kaikki viritykset ovat toistaiseksi olleet mahdottomia, tuntuu kyllä vähän hassulta.
Noo jospas tässä homma selviäisi, toki minulle käy myös uusi kellolaite integroituna uuteen autoon, väriä en kyllä vaihda (tango red, aika hieno ;)...että nyt oikeasti miettivät, joskos uuden eberin saisi kiinni. Jos ei niin tulee sitten uus auto...
- huonoa tuuria vai tyyppivika?
kuukausi ajettu käytettyä 06 s-max 2,5t titaniumia. Todella mahtava auto ajaa ja tilaa löytyy. Harmina vain alusta asti ollut "aaltoileva" tärinä ajaessa. 110km vauhdissa se tuntuu pahalle mutta esim. 50 vauhdissa selvästi hidastempoisempi.Rattiin tärinä ei paljon tunnu.Renkaat on uudelleen tasapainotettu ja vanteiden pyöreys tarkistettu. huollossa käytetty jo muutaman kertan ja tulee aina takas selitysten kera, milloin auto on herkkä tien epätasaisuuksille milloin ei ole ollutkkaan aikaa kunnolla katso vikaa. Kyllä tässä on jo mietitty auton vaihtoa... harmittaa vaan että ois kaikin puolin mahtava auto mutta näköjään tätä fordin takuulaatua:(
Jos vain jollaki on kokemusta samaisesta viasta tai vihjeitä mikä vois olla kyseessä niin tieto otettas kiitollisena vastaan. - fordani
Hei!
Mulla on perusmalli S-max 2,0 vm. 2006 ja ajettu 65000km. Loisto auto kyllä ajaa ja muutoinkin, mutta nyt kaksi kertaa on osoittautunut outo vika. Yhtäkkiä ei lupaakaan käynnistettäessä. Huollossakin oli asiasta ja totesivat, että bensaa ei saa, kun pitkänkin pyörittämisen jälkeen tulpat olivat täysin kuivat. Kaikki tsekattiin ja ehdotuksena tuli, että tankki tsekattaisiin - onko ilmausputki tukossa tai jotain töhnää tankissa. No pariin kuukauteen ei ongelmia ollut, joten... Mutta taas teki saman tenän. Onko tällaista bensan saannin ongelmaa ollut muilla Ford S-Maxissa? - Praa
Olkaahan 2.5 t version omistajat tarkkoina öljynpaineen kanssa !
autossahan ei ole kyseistä varoitusvalojärjestelmää (vm. 06- 10).
Öljyn huohotusputki kyseisessä moottorityypissä HEIKKO lenkki (Volvo on omiinsa vaihdattanut uudentyyppisen jo aikaa sitten). Kannattaa tarkistaa säännöllisesti (löytyy ö-suodattimen vierestä jatkuen venttiliilikopan alle). tod. näk. omassasi haperona (oma vm. 07 ja hajosi). Työntää salakavalasti öljyt mäkeen ajon aikana. Alakerran laakerit paskaksi...
Ford:lla rempan hinta 5 t€. Teetätin muualla (kannattaa ostaa Volvolta ylikoon laakerit ja kiertokanget) ==> tuli maksamaan 1.7 k€. Taas laulaa.
Niin: ihan hemmetin tyytyväinen muuten, uudesta --> 82tkm. Laitoin turpon putkeen öljykellon, ihan vain siksi että jo vm. -66 Angliassakin se oli.
Mainos => Seinäjoen Rinta-Jouppi kantoi vastuun vaikka takuu oli jo 11kk ummessa YES (ostan sietä seuraavankin, asiakas on niiin pieneen tyytyväinen)
Arvatkaa ottaako maahantuoja vastuuta (heh EI --> ohjekirjassahan lukee: tarkasta öljyt aina tankkauksen yhteydessä VIT.... si ei ollut tuo).- perheauto2.5t
Tuota mites tällänen kaveri joka ei noista ymmärrä yhtään voi tuota tarkkailla? Tai voiko tuohon pyytää jostain patenttia ennen kuin toi puskee öljyt ulos ja rikkoo tuolta jotain!!!! Meillä on 07 2.5t 87tkm ajettu...
- eipä kestä
perheauto2.5t kirjoitti:
Tuota mites tällänen kaveri joka ei noista ymmärrä yhtään voi tuota tarkkailla? Tai voiko tuohon pyytää jostain patenttia ennen kuin toi puskee öljyt ulos ja rikkoo tuolta jotain!!!! Meillä on 07 2.5t 87tkm ajettu...
kohta pojilla hymy hyytyy. moottoreista tyrkkii öljyt pihalle,rupee kuluttamaan öljyä,hehkun rele yms vikoja ja alapallo niveleitä ja koiranluita rupee kohta menee. todellakin viat on tallella taaskin.kannattaa vaihtaa 100 000 km.n jälkeen pois jos joku suostuu ostaa.muuten tulee ns.pärnänen tutuksi.
- praa
perheauto2.5t kirjoitti:
Käytä jossain tavan huoltoliikkeessä ja pyydä tarkastamaan öljyn huohotusputki. Jos se menee vaihtoon, putki maksaa noin 10€ (Volvolla). Vaihto todella helppo, muovit pois venttiilikopan päältä ja uusilla klemmareilla kiinni.
Niin, paras tapa on todellakin tarkastaa säännöllisesti öljyt ja jos mahdollista, seuraa paikkaa missä auto seisoo (nyky öljyt eivät näy yhtä helposti maasta kuin vanhemmat). Omani kanssa kävi niin että seisoi lumisessa paikassa, öljyläikät paljastui vasta maan sulettua.
Jos haluat laittaa öljykellon, helpoimmin se käy kun hakee esim. motonetistä kellon ja siitä putki turpon öljyputkeen. Löytyy moottorin oikeasta taka kulmasta, joku harrastaja varmasti viisaa kyllä paikan.
- Erittäinhyväauto
Ford S-Max on hyvä ajaa, tilava, tyylikäs ja turvallinen.
Kyllä se on kestäväkin vaikka jotkut kertovat että vikoja on ollut, mutta tottakai! Kaikissa autoissa tulee vikoja, ei olis muuten mekaanikoilla töitä jos autoihin ei tulis vikoja, tämä siis koskee KAIKKIA AUTOJA, mun mielestä Ford on kyllä yksi kestävimmistä autoista. - hehwhwbbbddd
Onko ford s-max 2.0 diesel lämmin talvella? Riittääkö lämmintä taakse(lapsia ajatellen)?
Pitääkö vai kannattaako olla eber?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738