Malesiaan marraskuun lopussa

paratiisiin..?

Olemme lähdössä marraskuun lopussa Malesiaan ja lennot on Kuala Lumpurin kautta itä-rannikolle Kuala Terengganuun. Nyt huolestuttaa monsuunikausi jonka vuoksi suunta täytyy kai ottaa jonnekin länsi-rannikolle? Onko jollain kokemuksia Malesian matkailusta marras-joulukuu ajalta ja vinkkejä mihin kannattaa suunnata? Matkamme kestää kolme viikkoa. Kulau Terengganun menolento maksoi 10euroa veroineen, joten sen voi jättää käyttämättäkin jos se on ehdottomasti järkevää itä-rannikon sään takia.

nimimerkillä paratiisisaarelle pitäisi päästä

4

1887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumah Lombok

Aina siellä sataa tai ei sada, turha tehdä suunnitelmia sen kummemmin.

• paratiisiin?

Siis siellä on samanlainen sää ympäri vuoden vai? Sataa aina välillä ja sit taas paistaa? Kaakkois-Aasiassa olen kyllä käynyt aikaisemminkin tuohon aikaan ja vaihtelevaa säätä voi olla, mutta jos sataa viis tuntia päivästä kaatamalla niin se alkaa jo hieman häiritä:) Olisko mitään hyviä kokemuksia jostain paikasta Malesian itä- tai länsirannikolla jota voisit suositella tms.?

• Matkakuume
        paratiisiin? kirjoitti:

Siis siellä on samanlainen sää ympäri vuoden vai? Sataa aina välillä ja sit taas paistaa? Kaakkois-Aasiassa olen kyllä käynyt aikaisemminkin tuohon aikaan ja vaihtelevaa säätä voi olla, mutta jos sataa viis tuntia päivästä kaatamalla niin se alkaa jo hieman häiritä:) Olisko mitään hyviä kokemuksia jostain paikasta Malesian itä- tai länsirannikolla jota voisit suositella tms.?

Heippa Paratiisiin matkaajat!

Itse en ole vielä Malesiassa käynyt, mutta ensi maaliskuussa matkataan KualaLumpuriin ja paratiisisaaralle Langkawiin. Lämsirannikolla on silloin hyvä sää kuin myös loka-marraskuussa. Jos harkitsette länsirannikkoa, lukaiskaa kysymyksieni vastaukset, nimimerkki Matkakuumeelle (Matkalehden, Matkaoppaan ja Suomi24:n keskustelupalstoilta). ;)

Ostin matkaamme varten vuoden -06 painoksen Malesia, Singapore, Bali -matkaoppaan (löytyy jo kirjastoistakin). Sieltä katsoin ilmastoa itärannikolla, jonne olette suuntaamassa. Ikävä kyllä täällä sanotaan, että itärannikolla sadekausi on loka-helmikuussa ja saarilla sadekausi tuntuu joskus niin voimakkaana, että lauttavuoroja perutaan ja jopa saaret "suljetaan".

• Matakuume
        Matkakuume kirjoitti:

Heippa Paratiisiin matkaajat!

Itse en ole vielä Malesiassa käynyt, mutta ensi maaliskuussa matkataan KualaLumpuriin ja paratiisisaaralle Langkawiin. Lämsirannikolla on silloin hyvä sää kuin myös loka-marraskuussa. Jos harkitsette länsirannikkoa, lukaiskaa kysymyksieni vastaukset, nimimerkki Matkakuumeelle (Matkalehden, Matkaoppaan ja Suomi24:n keskustelupalstoilta). ;)

Ostin matkaamme varten vuoden -06 painoksen Malesia, Singapore, Bali -matkaoppaan (löytyy jo kirjastoistakin). Sieltä katsoin ilmastoa itärannikolla, jonne olette suuntaamassa. Ikävä kyllä täällä sanotaan, että itärannikolla sadekausi on loka-helmikuussa ja saarilla sadekausi tuntuu joskus niin voimakkaana, että lauttavuoroja perutaan ja jopa saaret "suljetaan".

Markus Lehtipuu: Suomalainen matkaopas/ MALESIA, Singapore ja Bali. Kannattaa hankkia. Oppaasta löytyy kaikista Malesian kohteista esittelyt, matkavinkit, ruokapaikat, nähtävyydet, hotellit jne.

Jos matkustus ajankohtenne on marras-joulu, kannattaa oppaan mukaan siis valita ennemminkin länsirannikko. Varmasti Malesiasta löytyy paljon kauniita paikkoja..

Ja vaikken vielä ole siellä Langkawissakaan päässyt käymään, niin kyllä se on paljon kehuja saanut, joten harkitkaapa vaikka sitä. Langkawi on yksi Malesian harvoistapaikoista, joihin voi matkustaa milloin vain, siellä ei varsinaista sadekautta ole ollenkaan. eli varmaa aurinkoa tarjolla! 8)

Hyvää lomaa joka tapauksessa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5933
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3304
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2710
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1809
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe