Royal Enfield Bullet Intiasta?

Reissulainen

Osaakos joku kertoa, miten onnistuisi Intiasta ostetun Bulletin tuonti Suomeen?

Nehan on yleensa 350 cc. 500 saa tilaamalla.

Mita pitaa Suomessa vaihtaa/laittaa katsastukseen?

Jos tuommoisen ostais, niin mita ovat kuluvat osat eli mita varaosia mukaan?

7

5632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

sen tuoda Suomeen, ajamallako? Ja jos niin minkähänlaista reittiä?

350 lienee ensisijaisesti kotimaan-malli.. siinä on vaihteet oikealla jalalla ja nurinpäin. Kantsis varmistaa että löytyy EU-tyyppihyväksyntä. "Uudemmassa" 500:ssa on länsimaiset hallintalaitteet.

Ja niiden korjaaminen ja ylipäätään puuhastelu tekniikan kanssa on sitten ihan eri juttu kuin useimmissa nykypyörissä. Tekniikka on pitkälti 1950-luvulta ja toki pirun simppeliä, ja ainakin Intiassa niitä osaa joka kyläseppä laitella.

Joku porukka kävi joskus 1990-luvun loppupuolella ostamassa sellaiset ja ajelivat Suomeen. Ehkä netistä voisi löytyä tuosta jotain.

• Tekniikan Maailmassa juttu tuosta reissusta?

• en tiedä..
        vanha-erkki kirjoitti:

Tekniikan Maailmassa juttu tuosta reissusta?

En tiedä onko jossain ollut juttua, mutta peterpanmaailman matka se oli. Porukka tosiaan osti Enfieldit Intiasta ja ajelivat ne Suomeen.

Ilmeisesti mopot oli niin halpoja, ettei ideana varsinaisesti ollutkaan pyörän tuonti, vaan vaihtoehto vuokrapyörälle..? Muistelen kyllä kuulleeni, että joku matkalle osallistujista olis rekisteröinyt vehkeen kotimaassa.

• sinä

haluat sellaisen tuoda itse kun sellaisia löytyy Piikkiöstä Moto Italian tuomana?

• täällä jossain

Itse olen samassa veneessä ketjun aloittajan kanssa.

Olen tuomassa 500Bulletia Intiasta Suomeen jossain vaiheessa, ihan konttitavarana. Pyörä on vielä kaupassa, joten on vielä hieman aikaa tutkia, mutta ei enää pitkään.

Tiedän että tarvitsee jonkun e-sääntötodistuksen, mutta mistä sen saa?

• Timo Teee
        täällä jossain kirjoitti:

Itse olen samassa veneessä ketjun aloittajan kanssa.

Olen tuomassa 500Bulletia Intiasta Suomeen jossain vaiheessa, ihan konttitavarana. Pyörä on vielä kaupassa, joten on vielä hieman aikaa tutkia, mutta ei enää pitkään.

Tiedän että tarvitsee jonkun e-sääntötodistuksen, mutta mistä sen saa?

Voidaksesi rekisteröidä pyörän, sen pitää täyttää EU:n alueella vaaditut asiat. Tähän taas tarvitset mm. CE-vaatimustenmukaisuusvakuutuksen, jonka tavaran valmistaja tekee. Jos tarvitset jotain muita "katsastuspaappereita", niin en sitten tiedä mitä. Parhaiten asiassa neuvoo Ajoneuvohallintokeskus. Sinnepä reippahasti soittamaan.

• enfieldfani
        Timo Teee kirjoitti:

Voidaksesi rekisteröidä pyörän, sen pitää täyttää EU:n alueella vaaditut asiat. Tähän taas tarvitset mm. CE-vaatimustenmukaisuusvakuutuksen, jonka tavaran valmistaja tekee. Jos tarvitset jotain muita "katsastuspaappereita", niin en sitten tiedä mitä. Parhaiten asiassa neuvoo Ajoneuvohallintokeskus. Sinnepä reippahasti soittamaan.

Ne suomeen ajetut peter pan maailman porukoiden pyörät olivat rekistöröimättä jonkun vuoden ennenkuin niihin hoitu paperit ruotsista sikäläisten enfield hemmojen kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3500
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe