Sadeasut partiossa

miia-86

moikka kaikki partiolaiset. onko teillä sadeasuja, ja jos on niin minkälaisia ja käytättekö mielellänne :) ? Itselläni muutama, ja on mielestäni kiva pitää, niin metsässä liikkuessa kuin kaupungillakin.

14

8451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kpmi

Nykyään Sastan Gore-texit aina huonolla ilmalla, niin että näytän mettäläiseltä...

Edellinen oli kevyt ja kiva sadepuku, joka toimi hyvin eli piti sateen, mutta ei hengittänyt.

Sitä ennen elin Rukka-aikaa.

Sen olen todennut, että kunnon pukuun kannattaa vähän satsata.

• ipa.

ja pidän sitä mielelläni.

• Sadetyttö89

Minulla on ihanan värikäs AprilRainin (www.aprilrain.fi) perinteinen sadeasu. Voi vapaasti valita värit ja niiden yhdistelmät.

• Nimetön

Moikka, mullakin oisi tarkoitus ostaa aprilrainin sadeasu, niillä kun on kivan värisiä, ja jotenkin parempaa materiaalia kuin nuo rukat. Itelläni on nyt rukan vihreä ja sininen asu. ja sitten on aartolahden sininen asu kanssa. :) oisko sulla meiliä ? ois kiva muutenkin tutustua suhun...voit vaikka meilata mulle. koponensanttu@suomi24.fi

• jausu

moikka mullakin on tota rukkaa ja aprilainia ihan hyviä ne on käytäkö sä paljonkin niitä onko sulla mailia mist päin olet

• Nimetön
        jausu kirjoitti:

moikka mullakin on tota rukkaa ja aprilainia ihan hyviä ne on käytäkö sä paljonkin niitä onko sulla mailia mist päin olet

moikka moi, juu onhan mulla meili: koponensanttu@suomi24.fi ja uudeltmaalt oon, sä ?

• jausu
        Nimetön kirjoitti:

moikka moi, juu onhan mulla meili: koponensanttu@suomi24.fi ja uudeltmaalt oon, sä ?

pk seudulta mä olen

• Vanha Fillari

Sadepuku oli seitsämänkymmentäluvulla ylellisyyttä ja useimmilla oli vain sadetakki. Sateen jälkeen oli sitten läpi märkä vyötäröstä alaspäin. Myöhemmin seitsämänkymmentäluvun lopulla tuli ostettua (siis isä osti) sitten koko puku, josta en koskaan pitänyt, sillä se hiosti aivan liikaa.

Koko kahdeksankymmentäluku menikin Fjällun puuvillakankaisilla asuilla, jotka vahattiin vedebpitäviksi. Kun hommanoppi, oli asu erittäin hyvä: piti sateen ja hengitti.

Nyt on erilaisia kalvoja, jotka pitävät riittävästi kosteutta ulkona ja hengittävät tyydyttävästi, joten varsinaista sadepukua en nykyään enään ole käyttänyt. Toisaalta en myöskään tee kokoviikonlopun retkiä. Pidän kuitenkin yhä hyvää puuvillakangasta ja luonnonvahaa parhaimpana yhdistelmänä, joka tosin vaatii säännöllistä huoltoa.

Oma lukunsa oli sitten intin sadevehkeet, joista kaksiosainen puku on mielestäni huono. Erittäin hiostava ja hankala pukea. Sen sijaan sadeviitta on hyvä, kunhan saa kuitattua hyväkuntoisen. Siitä on vaikka majoitteeksi, jos on tarvetta.

Kerrospukeutuminen ei enään ole hinnasta kiinni. Mm Erätukku myy satasella settiä, jossa on kaikki kolme kerrosta: alusasu, fleece ja kuorikerros. Laatu mm kalvossa ei tietystikään ole paras mahdollinen, mutta ajaa asiansa.

Siis vastauksena kysymykseesi: kyllä on, mutta en käytä kuin veneen pesussa tms missä tulee käytettyä painepesuria. Muuten käytän kalvollista kuoriasua. Omani on tällä hetkellä Haltin, mikä on ihan kelvollinen.

• jausu

tervehdys taas mulla on jotain 3tai 4 rukan asua käytän niit milelläní käytätkö muutenkin niitä

• Sadeasuilija

Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.

• jausu
        Sadeasuilija kirjoitti:

Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.

onko sulla montakin? niitä sadeasuja käytätkö muuallakin kuin esim metsässä liikkuessa?

• Sadeasuilija
        jausu kirjoitti:

onko sulla montakin? niitä sadeasuja käytätkö muuallakin kuin esim metsässä liikkuessa?

Joo tulee noita muutenkin käytettyä kuin metsällä ja löytyy useampiakin asuja kaapista. Joillakin on oma käyttötarkoituksensa ja toiset ovat sitten ns. arkisia käyttöasuja. Muutenkin ne ovat sellainen asuste jota pitää mielellään päällä kun kelit vaan sen sallivat.

• tapsa3
        Sadeasuilija kirjoitti:

tykkään sadeasussa liikkua metsässä ja runkkailla housujen päälle

• Sadeviitta on hyvä kesällä, toimii tuuletus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5830
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5333
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3014
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1992
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1653
    Aihe