Foord Fiesta

Satu 35

Hei Fiestakuljettajat,mikähän nöpössäni vikana kun kuluttaa öljyä paljon ehkä 1 litran kahella pensatankillisella.Nöpöni on 1,1ltr ja vuosimallia 1990.
Kiva pikkuauto mut harmittaa toi juttu,saiskos senkorjattuunn edullisesti.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista
t:piparminttu

4

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulutus

oletko katsonut konepellin alle vuotaako,onko kone öljyinen,kantsii käydä korjaamolla voi olla , että esim. jakopäänstefa vuotaa ?ei ole kovin kallis.

• satu35

Kiitos asiallisesta vastauksesta en tiedä mikä jakopää on mutta moottori ei ulospäin vuoda öljyä tallin lattia kuiva ja moottori pältä myöskin.Täytyykö hyljätä nöpöni??Mut ku se niin kiva oon kiintyny siihen

• diplinssi

Paljonko moottorilla on ajettu ja onko päässyt öljyt kovin tyhjäksi kun kuluttaa? Tytön 180000 ajettu ei vielä syö öljyä, mutta venttiilinvarren tiivisteet olen vaihtanut.

Helpoimmasta viasta lukien:
        1)Vuotaa joko paikallaan seistessään tai ajettaessa:
        Pane pahvi moottorin alle ajosta tultuas.
        Jos on vuotanut, niin pesetä moottori ja sitten seuraa, mistä likaantuu seuraavassa ajossa. Todennäköisesti kampiakselin jommastakummasta päästä tiiviste eli stefa. Todennäköisesti oikeanpuoleinen pää. Otetaan laturin hihna ja se alhaalla oleva hihnapyörä pois. Väännetään entinen tiiviste pois ja kopautetaan uusi paikalleen laudanpala välissä vasaralla. Toisen pään tiiviste vaatii moottorin irroituksen.

Paa käyntiin ja käske kaverin polkaista kaasua. Itse olet pakoputken luona. Pölläyttääkö sinistä savua, joka haisee pahalle. Jos kyllä, niin kaks mahdollisuutta:
        2)Venttiilinvarsien tiivisteet vuotavat. Pitää ottaa sylinterinkansi irti (ei tartte irrottaa moottoria) saadakseen venttiilinjouset puristetuksi pois. Samalla kannattaa hioa venttiilit tiiviiksi. Uusi kannentiiviste ja pultit kiristetään korjausoppaan mukaan momenttiavaimella. Ei kovin mutkikas homma autonkorjaajalle eikä tarvi moottorikoneistamoa. Oon irrotanut pihalla ja hionut parvekkeella.
        3)Paljon ajettu. Moottori väljä eli mäntä kulunut sekä sylinteri kulunut soikeaksi tai männänrenkaat kuluneet. yleensä moottori irroitetaan ja puretaan. Lähetetään moottorikoneistamoon, jossa sylinterit porataan isommaksi ja laitetaan isommat männät eli ylikokomännät. Toinen vaihtoehto on vaihtomoottori eli ottavat sun moottorin kunnostettavaksi ja myyvät kunnostetun sulle tilalle.

• kulutus

savuttaako autosi paljon,nouseeko lämmöt,joudutko lisäämään vettä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7124
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6574
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3594
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3120
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2774
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2552
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2106
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1840
    Aihe