Leijonat

pelkäävät

läheisyyttä? En tarkoita helliä sanoja tai fyysistä kosketusta, vaan lähinnä sitä että joku näkisi sen valoisan kuningattaren tai kuninkaan kuoren läpi ja huomaisi, että siellä sisällä on haavoittuva olento.

Itse myönnän olevani tällainen. En ole tätä aikaisemmin oivaltanut ennen kuin elämääni astui mies, joka on hyvin syvällinen ja kiinnostunut oikeasti minusta (siis kaikesta mitäa ajattelen yms. ei vain siitä mitä osaan tai mitä minulla on) Tämä on ollut ihan älyttömän vaikeata itselleni: väistelen, minua hermostuttaa ja kiukuttelen hänelle. Eikä tämä kiukku ole suunnattu häneen vaan lähinnä siihen, että en ole tottunut tähän. Ja koskaan en ole kuitenkaan ollut näin rakastunut.

Paljon tähän vaikuttaa elämänkokemukseni: pinnalliset suhteet vanhempiin, aikaisemmat pettymykset parisuhteessa jne. Mutta olen yllättynyt, kuinka pelottavaa tuo aito läheisyys on, vaikka sitä todella tarvitsen. En tiedä, oletteko te muut leijonat huomanneet samaa?

4

1466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luper.

Sama täällä. Itse en pysty puhumaan tunteista saatikka näyttämään niitä. Minulle itselle ei ole tärkeää mitä toinen omistaa tai osaa, mutta kuvittelen aina, että sille toiselle se on tärkeää. Siksi yritän päteä kaikessa, sillä se on ainoa väline, millä saan arvostusta. Myöskin ostan kaikkea turhaa vain siksi, että sen kuvittelen, että toinen on kiinnostunut minusta niiden takia. Vakka tiedän, että olen väärässä siinä, että useimmille nämä asiat eivät ole tärkeitä, niin silti jatkan.

• Lion Lady

Olen varmaan sitten poikkeus joka vahvistaa säännön. Saattaa myös olla että ikä tuo viisautta eikä ole tarvetta päteä saati sitten pitää tunteitaan piilossa. Avoimuus herättää myös positiivisia tunteita muissa. Sitten tärkeimmissä suhteissa on todella tärkeää että uskaltaa laittaa itsensä likoon ja hyväksyä että voi tunnustaa olevansa välillä heikko.
        On mahdollista opetella näyttämään/tunnustamaan omia heikkouksiaan. Jos on hyvä itsetunto ei tarvitse hävetä olla heikko tai tunnustaa virheitä. Samoin voi opetella puhumaan tunteista hyvinkin syvällisesti. "Ongelman" tunnistaminen on jo askel oikeaan suuntaan. Siitä vain eteenpäin.

• leijonaneiti84

Tuntui melkein kun olisin itse kirjoittanut tuon ketjun aloituksen. olen havainnut itsessäni samaa. Naisten kanssa minulla ei ole ongelmia näyttää tunteitani tai puhua niistä mutta kun vastakkaisen sukupuolen edustaja osoittaa minua kohtaan kiinnostusta on minun vaikea päästää tätä lähelle todellista sisintä minua. Seurustelusuhteissäni olen tehnyt juuri samaa väistellyt poikkaystäväni kysymyksiä heti kun hän on pääsemässä liian lähelle.

• Nimetön

Pitää kohdaltani paikkansa myös. On helppo katsoa hiukan korkeammalta ja vastata tunteisiinkin, kun henkinen etäisyys on tarpeeksi mittava ja oma reviiri tarkoin vartioitu. Mutta tämän reviirin sisäpuolelle osaavat tunkeutua vain ne, jotka ovat todella syvästi kiinnostuneita ja kärsivällisyys riittää ytimeen pääsemiseen. Kyllä leijona silloin muuttuukin avuttomaksi.. Katse kääntyy alas ja olo vaivaantuu.. Tuntuu, että itsetunto murtuu täysin, kun pitää avata kaikki kuvitellusti umpeutuneet haavat. On helppo kieltää herkkyys ja haavoittuvuus, kun ne ovat vain oma pikku salaisuus.. Mutta kun leijona todella rakastuu, on suojamuurien murruttava ja kumppani voi todella yllättyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4170
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3684
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2094
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1726
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1492
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1429
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      407
      1332
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1219
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      76
      1053
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      30
      1050
    Aihe