Amerikalainen sauma

saveako?

Jenkkifilmeissä näkee usein hirsien väleissä jotain vaaleeta ainetta. Tietääkö kukaan mitä se on? Itse veikkaan, että savea ja tarkoitus on tilkitä vedon tunnetta. Mutta olenko oikeassa?

12

7870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nautojen sontaa

olkiin, heiniin, sammaliin sekoitettuna. Mitä on ollut helpoiten saatavissa.
      Vetoa estämään se on tarkoitettu.
      Yhtä kylmiä ovat amerikkalaisten kuin suomalaistenkin vanhat hirsikämpät.

• ...

Amerikkalaiset eivät veistäneet varausta, vaan salvoivat hirret ns. "luilleen" ja täyttivät hirsien väliin jäävän raon jollain edellä mainitulla massalla.

Omasta mielestä ruma ku perkele.

• perseus-HKI

kuulemma outoja hirsitaloja joissa isot raot hirsien välissä. Jollain kummaa aineella sitten täytetty.
        Jotenkin vain tulee semmoinen tunne että tyhmiä rakentajia on olut muualla maailmassa paljon.

Venäjällä kauempana idässä ei tehty hirsitaloille kivijalkojakaan vaan alin hirsikerta oli suoraan maassa.

• Savi?saumainen

http://www.city-data.com/picfiles/pic1870.php
      Uusittuja ovat ainakin savupiippu ja katto. Mississippi-joen alajuoksulla on laajoja alueita, joilta ei löydy kiviä. Siellä ensimäiset Euroopasta tulleet siirtolaiset tekivät savupiiputkin puusta. TVssä eräs muinaisten esineiden/tapojen palvoja rakensi sellaista savupiippua sanoen: These cabins often burnt down, ja päästi perään räkäisen naurun: hä hä hä hä hä hä häh.

• honka

Nykyisin se on jotain elastista massaa niinku sikafleks ym

• voi olla,

savi käyttäytyy kuivuessaan ja talon eläessä niin, että se ei voi olla savea. itse olen samaa miettinyt mitään sikafleksejä tosin ei ole satoja vuosia sitten ollut. jaa-a mietintä jatkuu.

• chink

Eli jenkit kutsuu sitä talojen chinking: ìksi. Se oli alunperin joskus ammoisina aikoina savea, kiveä ja hiekkaa erilaisena koosteena sen mukaan mitä oli saatavilla mutta nykypäivänä se on elastista akryylisekoitusta joka venyy ja muotoituu talojen elämsen mukaan/vuodenaikojen vaihtuessa. hae hakusanoilla log house chinking niin löydät satoja aiheeseen liittyviä sivuja.

• Jösses
        chink kirjoitti:

Eli jenkit kutsuu sitä talojen chinking: ìksi. Se oli alunperin joskus ammoisina aikoina savea, kiveä ja hiekkaa erilaisena koosteena sen mukaan mitä oli saatavilla mutta nykypäivänä se on elastista akryylisekoitusta joka venyy ja muotoituu talojen elämsen mukaan/vuodenaikojen vaihtuessa. hae hakusanoilla log house chinking niin löydät satoja aiheeseen liittyviä sivuja.

Yksi tuotemerkki kyseisestä aineesta on Permachink. Alkuperämaa Amerikan Yhdysvallat, nimenomaan tätä chinkiä käytetään useimmiten.

• se on

esimerkiksi

• Anonyymi

Ilmeisesti polyuretaania,vain ulko- ja sisäpinnan saunassa

• Anonyymi

Uretaani näkyy kelpaavan mainiosti ainakin vanhan aloituksen nostoon !

• Anonyymi

Onko sinulla uretaania pyllykolossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5933
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3304
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2710
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1809
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe