Mikähän voisi olla vikana kun moottori käynnistyy ja käy suht normaalisti kylmänä, mutta sammuu lämmettyään kunnolla? Sammumisen jälkeen moottori ei enää käynnisty ennen kuin taas jäähdyttyään kylmäksi.
Voiko tällainen vika jotenkin johtua paskasta akusta? (Akku on vanha ja päälle kerääntyy valkoista töhnää) Valot ja sähkölaitteet tosin näyttäisivät pelaavan sammumisen jälkeenkin.
Moottori sammuu lämpimänä.
9
11275
Vastaukset
- kattelin ja..
kokeile/kato tota. http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&q=hall -anturi
- 323 F -90
Kokemuksesta: vika voi olla sytytyksensäätöyksikössä
(sijaitsee yleensä virranjakajan sisällä)
ja sen aiheuttaa todennäköisesti elektroninen puola tai siis sen huono kipinä.
Molenmat on silloin syytä vaihtaa, muutoin se saattaa hajota uudestaan.
Sytytyksensäätöyksikkö on hyvä laittaa siihen kuuluvalla geelillä paikoilleen.
Tarkista samalla moottorin maadoituspiuhan kunto, eli onko se kovin hapettuneen näköinen.
Itse uusin sen samalla ja ei ollut sen jälkeen vikaa. kilometrejä tuli sen jälkeen 240 000km ilman ongelmia.
Toivottavasti tästä on apua!- Mazda121 -89
Vaihdoin tuon sytytyksen ohjainyksikön ja nyt näyttäisi toimivan taas. :D
Kumma juttu, mutta kyseinen osa on vaihdettu viimeksi about 1½ vuotta sitten, mikähän sen mahtaa rikkoa... No, toivottavasti kestäisi vielä muutaman kuukauden, sen jälkeen ei niin väliä.
Suuret kiitokset vastanneille. - Nimetön
Mazda121 -89 kirjoitti:
Vaihdoin tuon sytytyksen ohjainyksikön ja nyt näyttäisi toimivan taas. :D
Kumma juttu, mutta kyseinen osa on vaihdettu viimeksi about 1½ vuotta sitten, mikähän sen mahtaa rikkoa... No, toivottavasti kestäisi vielä muutaman kuukauden, sen jälkeen ei niin väliä.
Suuret kiitokset vastanneille.Ohjainyksikkö hajoaa puolan liian heikosta kipinästä kuulemma, eli vaihda myös se jos sen arvot ei ole kohdallaan.
Itse vaihdoin myös joka vuosi virranjakajan kannen ja pyörijän, Kun huomasin nastoihin tulevan hiiltyneen kuoren. Voit myös mitatta sytytysjohtojen vastusarvon.
Mutta näillä eväillä auto kesti minulla yli 10 vuotta!
- kalliskin
se osa?
- Mazda121 -89
Vantaan Motonetistä kävin hakemassa, tarvike varaosa Mitsuun & Mazdaan.
- 1211.316v
moro, oma 121 -93 1.3 16v mulla alkanu nyt tekee suunnilleen samaa vikaa, käy kylmänä normaalisti ja lähtee, mutku on ajanu pari kilsaa nii akaa nykiä ja pätkimään ja hyytyy jos kaasuun koskee pikkusenki muttei sammu.... jos käyttää virrat pois ja takas--> vika korjautuu hetkeksi.. vaihdettu:
-öljyt
-öljynsuodatin
-bensansuodatin
-tulpat
-tulpanjohot
-pyöriä
-jakajan kansi
-kaikki sulakkeet
-vaihdettu akunkengät ja tehty lisämaatot 50mm2 piuhalla maihin ja moottorin kylkeen.
mikähän tuossa vois olla, kun ei summamutikassakaan kehtais lähtee osia ostelee...- hankalia.vikoja
Onkohan sytytysennakko oikea? Jakohihna venynyt tai jako pielessä? Äänenvaimennin tai pakoputkisto muuten tukossa? Polttoainejärjestelmän vika? Alipainevuoto? Happitunnistin viallinen, sehän ei ole kylmänä käytössä kaiketi vaan vasta lämpimänä, tämä kävisi aika hyvin noihin oireisiin että lämpimänä vasta kettuilee.
En jaksaisi uskoa sytytysyksikön vikaan koska itsellä aikoinaan 323:ssa kipinä katosi kokonaan lämpimänä kun sytytysyksikkö hajosi.
- Ekezu
Kampiakselin asentoanturi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316149- 345663
- 293184
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401739- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191717