Kuvan lisäämisestä

PPPP

Voiko diaan lisätä kuvan vinoon? Eli haluaisin perinteisen vaakasuoran asemoinnin sijasta laittaa kuvan vaikkapa yläviistoon.

10

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi, eli

tarkoitat siis teksin lisäksi diassa olevaa kuvaa. No, valitse kuva, Piirrä-valikosta Kierrä tai käännä ja sieltä Kierrä vapaasti, jolloin kuvan valitankahva muuttuu "kiertovälineeksi".

• PPPP

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Diassa on vähän tekstiä ja kuva. Valitsen kuvan (kuvan nurkkiin tulee neliöt), otan 'piirrä'-valikosta 'kierrä tai käännä'. Mutta valinnat (esim. kierrä vapaasti) eivät ole käytettävissä (tekstit himmeinä). Mites sitten?

• ongelma minulle
        PPPP kirjoitti:

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Diassa on vähän tekstiä ja kuva. Valitsen kuvan (kuvan nurkkiin tulee neliöt), otan 'piirrä'-valikosta 'kierrä tai käännä'. Mutta valinnat (esim. kierrä vapaasti) eivät ole käytettävissä (tekstit himmeinä). Mites sitten?

Pitäisi tietää miten olet kuvia lisännyt. Mulla ainakin pystyy kiertämään ja kääntämään kaikkia dian "osioita".

• PPPP
        ongelma minulle kirjoitti:

Pitäisi tietää miten olet kuvia lisännyt. Mulla ainakin pystyy kiertämään ja kääntämään kaikkia dian "osioita".

... että JPG-muodossa olevia kuvia ei voi kääntää. Vai mitä?

PP:n ohjeen mukaan kuva pitäisi muuttaa *johonkin muotoon* - en muista mihin. Ja tämä muutos ei näköjään onnistu.

Ratkaisin ongelman niin, että käänsin kuvan kuvankäsittelyohjelmassa ja muutin siellä kuvan ulkopuoliset alueet näkymättömiksi. Ja sitten siirsin kuvan PPointiin. Kuva on nyt edelleen oikeasti siellä suorassa, mutta haluttu objekti kuva-alan sisällä vinossa ja ulkopuoliset alueet läpinäkyvät. Lopputuloksena PP-dia, jossa kuva on näkyvillä kivasti vinossa.

• että ongelma
        PPPP kirjoitti:

... että JPG-muodossa olevia kuvia ei voi kääntää. Vai mitä?

PP:n ohjeen mukaan kuva pitäisi muuttaa *johonkin muotoon* - en muista mihin. Ja tämä muutos ei näköjään onnistu.

Ratkaisin ongelman niin, että käänsin kuvan kuvankäsittelyohjelmassa ja muutin siellä kuvan ulkopuoliset alueet näkymättömiksi. Ja sitten siirsin kuvan PPointiin. Kuva on nyt edelleen oikeasti siellä suorassa, mutta haluttu objekti kuva-alan sisällä vinossa ja ulkopuoliset alueet läpinäkyvät. Lopputuloksena PP-dia, jossa kuva on näkyvillä kivasti vinossa.

ratkesi, vaikkakin monimutkaisella tavalla. Mun koneella kyllä pystyy .jpg:tkin kääntämään vinoon Piirrä-valikon toiminnoilla. Mutta pääasia että ratkesi sun ongelma. :)

• PPPP
        että ongelma kirjoitti:

ratkesi, vaikkakin monimutkaisella tavalla. Mun koneella kyllä pystyy .jpg:tkin kääntämään vinoon Piirrä-valikon toiminnoilla. Mutta pääasia että ratkesi sun ongelma. :)

... onnistua?

Minulla on XP ja PowerPoint 2000.

Missähän työvaiheessa minulla sitten mättää? Kuinka valitset objektin=kuvan? Minä olen klikannut diassa olevaa kuvaa ja silloinhan sen pitäisi olla 'aktiivinen'. Mutta piirrä-valikossa kuvan kääntö on pimeänä.

'Ratkaisuni' on tosi työläs ja sen takia olisi hyvä ratkaista tämä ongelma.

• saattahan tuo
        PPPP kirjoitti:

... onnistua?

Minulla on XP ja PowerPoint 2000.

Missähän työvaiheessa minulla sitten mättää? Kuinka valitset objektin=kuvan? Minä olen klikannut diassa olevaa kuvaa ja silloinhan sen pitäisi olla 'aktiivinen'. Mutta piirrä-valikossa kuvan kääntö on pimeänä.

'Ratkaisuni' on tosi työläs ja sen takia olisi hyvä ratkaista tämä ongelma.

olla pp-versiostakin kiinni mulla on 2003. Voisiko johtua siitä, että 2003 sallii enemmän kuin 2000. Sori, kun jäi oma versio kertomatta.

• PPPP
        saattahan tuo kirjoitti:

olla pp-versiostakin kiinni mulla on 2003. Voisiko johtua siitä, että 2003 sallii enemmän kuin 2000. Sori, kun jäi oma versio kertomatta.

... varmaan on. Syytetään versiota. Täytyy harkita PP päivittämistä. Kiitos avusta!

P.S. Voisikohan joku muu 2000-versiolla painiva kokeilla jpg-kuvan kääntämistä.

• pp:ssäsi

hiiren oikealla kuvaa klikatessasi Muotoile kuvaa ja sieltä Koko-välilehti, löytyykö kohtaa kiertokulma?

• PPPP

... mutta Koko ja Mittakaava ovat aktiivisia, kiertokulma on 'pimeänä'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5249
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      527
      1786
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe