Olen huomannut huohottimen sotkevan öljyllä ainakin imusarjan alkupäätä, sekä yhtä hehkutulppaa.
Miten olisi viisainta hoitaa huohotusöljyt muualle kuin imusarjaan?
Katsastuksessa ei varmaan hyväksytä, jos vaihtaa letkun mistä huohotukset pääsee suoraan ulkoilmaan.
Huohotin sotkee
10
1444
Vastaukset
- wssswsw
huohotus tapahtuu molempiin suuntiin,
eli ei sieltä aina ilmaa tule.
Eli ei suoraa putkea voi laittaa ulos, imee valtavasti hiekkaa, ym kaupunkilikaa.
ennen oli sellainen kierto, joka piti paikat öljyssä ja lika tippui öljyn mukana pois.
Nykyaikaisissa on tarkoitus myös järjestää pieni alipaine, jotta tiivisteet kestävät eivätlä vuoda.
Tosin, autot ovat erilaisia,
mutta keskimäärin. - jytr
Minulla on aina ollut huohotin suoraan ulos eikä katsastusmies ole sanonut mitään. Sylinterit vuotavat aina ohitse joten kampikammiossa on aina ylipaine.
- asentaja..
Kone on harva. Laita vaan letku ulos ja niin pitkä että ylettyy auton alle. Jos on lyhyt ja vain konehuoneessa tulee käryt ohjaamoon lämmityslaitteen kautta.
Sitten se kyllä tiputtelee mustaa öljyä parkkipaikoille.- kone remonttiin
Hyvä kun selvisi että 100tkm:iä ajettu diesel-kone on loppu.
Muuten en olisi moista tiennytkään, ei meinaan oireile siihen suuntaan lainkaan. - turboaa
kone remonttiin kirjoitti:
Hyvä kun selvisi että 100tkm:iä ajettu diesel-kone on loppu.
Muuten en olisi moista tiennytkään, ei meinaan oireile siihen suuntaan lainkaan.jos on niin kannattaa tsekata. Omasta autosta konehuone siistiytyi kummasti, kun korjautin turbon. Tosin sulla on kilometrejä aika vähän, mutta kaikki on mahdollista.
- eei200
kone remonttiin kirjoitti:
Hyvä kun selvisi että 100tkm:iä ajettu diesel-kone on loppu.
Muuten en olisi moista tiennytkään, ei meinaan oireile siihen suuntaan lainkaan.ei 200 tkm ajettu likaa yhtään ilmanpuhdistajan suodatinta,
kyllä kone on aivan loppu,
tai jotain vikaa on.
Ei letkua kannata ajatella, ennen uin syy on selvillä.
Letku voi jopa jäätyä ja poksahtaa kone keralla.
tuollaisia tulee 300-400 000 km paikkeilla aikaisintaan,
vai onko auto jokin ikivanha 1980 luvun
peritty malli. on vain seissyt tallissa ajamatta. - turboa..
turboaa kirjoitti:
jos on niin kannattaa tsekata. Omasta autosta konehuone siistiytyi kummasti, kun korjautin turbon. Tosin sulla on kilometrejä aika vähän, mutta kaikki on mahdollista.
Ei se nyt niin kamalasti sitä öljyä imusarjaan työnnä.
Auto on ihan 2000-luvulta ja kaikinpuolin tuntuu olevan kunnossa, katsastuksessakin ihmettelivät pientä savuarvoa. - öljyjä...
eei200 kirjoitti:
ei 200 tkm ajettu likaa yhtään ilmanpuhdistajan suodatinta,
kyllä kone on aivan loppu,
tai jotain vikaa on.
Ei letkua kannata ajatella, ennen uin syy on selvillä.
Letku voi jopa jäätyä ja poksahtaa kone keralla.
tuollaisia tulee 300-400 000 km paikkeilla aikaisintaan,
vai onko auto jokin ikivanha 1980 luvun
peritty malli. on vain seissyt tallissa ajamatta.vaihdettu niin kuin pitää???
- arska
...ainakin omassa autossani imusarjan aika rajusti,on noin 3-4mm kerros öljyä/nokea.tuntuu aika turhalta koko pakokaasun takaisin kierrätys,paikat vaan tukkeentuu.Kyseessä on kylläkin diesel auto.
- prominenssi
Tuossa on ratkaisu ongelmaan.
https://es.aliexpress.com/item/Universal-750ML-Aluminum-Square-ENGINE-Oil-Catch-Reservoir-Breather-Tank-Can-For-Honda-Nissan/32799853512.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336204- 345693
- 293214
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727- 121721