Toisinaan tulee tätä luettua ja ei voi kuin ihmetellä.. Oon ymmärtäny et tääl voi keskustella ja kysellä tai kertoa omia kokemuksiaan ahtimista.
Moni on tosissaan kysynyt neuvoa "miten saan rassiini turbon?" jne... sitte on heti kolme ekaa valopäätä esim bmw 4x4 ilmottamassa hymynaamoin et unoha beibi koko juttu!
Mun mielestä asiallisiin kysymyksiin, myös suomi24:n huumoripalstoilla, pitää suhtautua siten, että kaveri on oikeesti tekemässä sitä mitä kysyy ja homma ei ole muutamasta tuhannesta eurosta kiinni. On tyhmää ajatella välittömästi että corollan virittäjällä ei olisi rahaa harrastukseensa!!
Sitten on tietysti asia erikseen, jos oikeasti tietää ettei joku projekti, esim. lainsäädännön vuoksi, tule onnistumaan, niin kannattaa myös perustella asiallisesti.
Kysyjänkin kannattaa perehtyä asiaansa kunnolla ennen kuin tulee kyselemään. Samaan kyssäriin tulee kuitenkin vähintään 3 eri mielipidettä, joista viimeinen on poikkeuksetta tyyliä: "vitun idiootti, kerro mulle miten on mahdollista jne jne.."
ei mulla muuta, naureskelijat ja pilkunnussijat älköön vaivautuko kommentoimaan!
Ahtimet-palstan lukijat
8
1824
Vastaukset
- dieselvirittäjä
ostin auton ja maksoin siitä 600€ laitoin heti sen jälkeen turbo syöttöpumppuremontia 2 kertaa diesselhuollossa kansiremppa muutoskatsastus ja niin edelleen virittäminen maksaa... mut kyllä mukava ajella viri autolla kun se pelaa ja kun tietää mitä siihen on laittanut rahallisesti itse vielä laittanu omalla vapaa ajalla kyllä kateelisia riittää
- Juttu...
Hehhee. Jälki turbottaminen on hankala asia rakeenteellisesti ja laki on tiukka. Siksi on pakko sanoa kaikille ääliö korolla omistajille, että unoha.
Pitäähän sitä nyt olla edes alkeet kunnossa ennenkuin alkaa suunnittelemaan jotain turbottamista. - minä.
olen itsekin useasti ihmetellyt sitä että kysyt täältä mitä tahansa niin vastaus on yleensä aina ihan eri paria kuin kysymys.esim.Jos kysyy että minkähän kokoinen turbo kannattaa laittaa 1,6 dx corollaan niin vastaus on turhan usein että ei kannata,mistä helvetistä tuo vastaaja tietää missä käytössä tuo teini hörhötin on ja ei kai täällä palstalla sen auton lailisuuden luulisi paljon painavan jokainen kai itse tietää millä sakkonsa makselee.
Itselläni on juuri tuollainen projekti meneillään mutta voitte uskoa että ei tarvitse kysyä yhtään neuvoa täältä,kuten myös sen että se auto on täysin laiton katsastettu pikku koneella ja tekniikka vaihtuu nyt taas talvella ensi kesän koitoksiin.
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE HUUVERI MIEHILLE.- sdffdssdf
yleisilläkin teillä. Yhtenäkin päivänä ei meinannu vanhan gt rollan perässä pysyä lastutetulla turbo quatrrolla. Yleensä kun tällä palstalla kysytään jotain, niin kysyjällä ei ole minkäänlaista perustietoa mistään. Luulisi että netistä löytyisi jonkinlaista perustietoa.
- minä.
sdffdssdf kirjoitti:
yleisilläkin teillä. Yhtenäkin päivänä ei meinannu vanhan gt rollan perässä pysyä lastutetulla turbo quatrrolla. Yleensä kun tällä palstalla kysytään jotain, niin kysyjällä ei ole minkäänlaista perustietoa mistään. Luulisi että netistä löytyisi jonkinlaista perustietoa.
se onkin juuri noin . parempi pysyä vain perässä:)
penkissä 450 hv. - Torolla
minä. kirjoitti:
se onkin juuri noin . parempi pysyä vain perässä:)
penkissä 450 hv.Millä perusteella kaikki Corolla kuskit on ääliöitä?
Koska BMW:llä ei saa yhtään enempää teinejä kyytiin?
- niin monilta turbottajilta ...
puuttuu todellisuudentaju.
Luullaan että vapari-Civicci ampuu kuin wrc-auto lastunlaiton jälkeen.
Kyllähän ne liikkuukin jos laitetaan putkisto ja nokat uusiin puihin ja joku ammattimies hieraisee kanavat uuteen kuosiin siinä lastun laiton yhteydessä.
Mutta pelkällä lastulla ei vaparissa ihmeitä tapahdu.
Ja nuo turbohommat ei oo ihan niin yksinkertaisia että puhallin kiinni ja ratalle jos haluaa että vehkeet vähänkin kestää.
Ensinnäkin moottorin puristussuhdetta olisi hyvä madaltaa ja uusia männät turbokäyttöön tarkoitettuihin.
Toiseksi polttoainejärjestelmä täytyy muuttaa semmoiseksi ettei seos mene ahto päällä laihalle ja mäntään pala reikä.
Sitten tuleekin se ahtimen asettelu sinne konehuoneeseen ja pakosarjan teko joka vaatii kohtuullisen hitsaustaidon ja tietoa miten putket yhdistellään ahtimen laipalle etteivät virtaukset kumoa toisiaa.
Harva turbosta haaveileva on näistä perillä.
Ja niihin Corolloihin voi laittaa ahtimen .
Kaverille tulossa ke-20 gt-corollan moottorilla ja garretin 3:lla jota ohjaa Haltec.
Jo testeissä on vanhan corollan kori saanut tuntea sellaisia kiihtyvyysarvoja että oksat pois :)) - samaa mieltä
Samoilla linjoilla ollaan. piste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767