Denson Iridium tulpat?

Kra

Onko käyttökokemuksia kertynyt kyseisistä tulpista?

Onko havaittavia eroja käytännössä, muutakin kuin kova hinta?

Ruiskupeleissä?

Kaasaripeleissä?

6

7361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta löytyy

Vanhasssa kaasaripyörässä NGK:n iridiumit olivat ainoat jotka kestivät edes hetken. Muuta vaikutusta ei ollut kuin kestoikä.

• Kra

Koska sain aikalailla rohkaisevia käytännön kommentteja tulppien "paremmuudesta". Teinpä heti pienen testin uudella tulpalla.

Irrotin kaikki neljä tulppaa koneesta laitoin ne sytytysjohtoihin kiinni ja yhteen piuhaan laitoin uuden iridiumin tulpan, niin että tulppien rungot saivat maita koneen kyljestä. Sitten vanha finaalissa oleva akku kiinni ja pyöritin startilla konetta. Muutaman sekunnin pyörityksen jälkeen kun akun napajännite tippui jonnekin 9 voltin paikkeille, silloin vanhoista 10thkm ajetuista NGK:n tulpista loppui kipinä kokonaan, mutta iridiumissa oli edelleen kirkas kipinä tallella.

Ilmeisesti nyt on odotettavissa parempia käynnistyksiä pyörän kanssa vajaallakin akulla(?)

Mutta siltikin vielä kirvelee se hinta minkä tulppasarjasta maksoin, aika näyttää saanko rahalle vastinetta.

• jopezzu

Iridiumeilla on tullut ajeltua 10tkm. Ensihuomioita oli parantunut käynnistyvyys. Vanholla tulpilla piti pyörittää vajaa kaksi sekunttia starttia ja iridiumeilla riitti pelkkä hipaisu starttinappulaan. Myös tyhjäkäynti tasoittui hieman.Mitään huimia teholisäyksiä on turha odottaa.En tiedä onko kuvitelmaa,mutta tuntui,että kaasuun vastaaminen oli jotenkin parempaa uusilla tulpilla.

Itse tilasin tulpat louis.de verkkokaupasta.Hinta oli tosiaan puolet kotimaan jälleenmyyjien hinnoista.

• piktkään käyttöön...
        jopezzu kirjoitti:

Iridiumeilla on tullut ajeltua 10tkm. Ensihuomioita oli parantunut käynnistyvyys. Vanholla tulpilla piti pyörittää vajaa kaksi sekunttia starttia ja iridiumeilla riitti pelkkä hipaisu starttinappulaan. Myös tyhjäkäynti tasoittui hieman.Mitään huimia teholisäyksiä on turha odottaa.En tiedä onko kuvitelmaa,mutta tuntui,että kaasuun vastaaminen oli jotenkin parempaa uusilla tulpilla.

Itse tilasin tulpat louis.de verkkokaupasta.Hinta oli tosiaan puolet kotimaan jälleenmyyjien hinnoista.

Tuo kaasuun vastaaminen voi pitää paikkaansa. Iridium tulpissa on pienempi vastus joten herkkyys tulee varmaan sen kautta. Joten tämän hetken parhaat tulpathan nuo ovat pitkää käyttöä ajatelleen.

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/iridium_spark_plugs.htm

• kipinat

kyllä vanhan ja rikkinäisen tulpan eron huomaa, ittel enne tulpanvaihtoo ei meinannu startata ja vetokin tuntu olevan niin ja näin siis vanhalla lodgen tulpalla, sitten kun vaihdon champion l86c tulppaan niin keula nousee kaasusta 3. vaihteela vielä!!! ajokkina solifer tomos sm 77

• SomosTodosLocos

Mulla on jännetuppitulehdus ranteessa. Johtuuko tulpista? Vai vemppaamisesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5933
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3304
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2710
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1809
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe