Liesituulettimen asennus

kuinka?

Moro!
Miten tapahtuu liesituulettimen asennus, onnistuuko itse kun kyseessä sähkölaite?

onko suositella jotain hyvää liikettä myyntiin ja asennukseen pk/seudulla, mitä maksaa koko setti arviolta - riittääkö 200 eur???

kyseessä olisi kerrostalo ja tuulettimen tulisi olla pestävällä suodattimella eli ei voi vetää hormiin??? Onko Ikean tuulettimet leluja???

7

19358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos pystyt

-Voi asentaa itse. Laite ruuvataan kiinni kaapistoon tai seinään. Töpseli seinään ja se siitä. Jos tuulettimelle ei ole pistorasiaa, silloin tarvitset sähkömiehen.
      -En ala mainostamaan mitään liikettä, katso puhelinluettelosta.
      -Aktiivihiilisuotimiahan ne väkiselläkin vanhemmissa kerrostaloissa ovat kun ei ole sopivia hormistoja. Ikean koneita muistaakseni valmistaa Whirlpool, sinällään ihan laatumerkiksi mielletty. Kuule ei liesituulettimissa nyt niin valtavasti eroja ole, kaikki kestävät aikansa(pitkän) ja imevät miten imevät(liekö luotettavia ilmankierrätystestejä, en tiedä, ainakin se on jo todellista saivartelua). Melutaso lienee käytännössä se tärkein asia. Ja sitäkään kun ei db-arvot varsinaisesti kerro, ääni voi olla pieni mutta korvaa viiltävä, tai isompi mutta miellyttävämpi murina.

• kädentaitaja

Jos sinulla on siinä jo nyt liesituuletin, se on todennäköisesti liitetty hormiin joustavalla metalliputkella. Niitä ei saa enää asentaa, vaan putken pitää olla oikeaa ilmastointiputkea. Jos et ole tutustunut sellaisen asentamiseen, olisi sinun hyvä saada asiantuntija-apua. Monista liikkeistä saa nykyään tilattua myös asennuksen. Asennus saattaa maksaa 200 € ja liesituuletin saman verran.

• jhklä

"kyseessä olisi kerrostalo ja tuulettimen tulisi olla pestävällä suodattimella eli ei voi vetää hormiin"    

• Tarkastaja

Kaikissa tuulettimissa on pestävä suodatin, eli ns. rasvasuodatin. Jos laitetta ei kytketä hormiin, vaan puhaltaa ilman takaisin huonetilaan, liesariin tulee laittaa ns. aktiivihiilisuodatin. Poistaa hieman katkua, mutta muuten surkea systeemi, tosin vanhemmissa asunnoissa melkein ainoa mahdollinen. Itsellä kerrostalossa oli, ja tehon laita oli vähän niin ja näin. Huonoin asia oli, että puhalsi kaiken kosteuden takaisin huonetilaan, rasvat ja enimmät kärtsät vain jäi suodattimiin.

• Tarkastaja

Kirjoitusmoka

• Passsi3

Voi asentaa itse jos ei tule muutoksia sähkö- tai IV-linjoihin. Katselin hieman tuoreempia hintoja https://kodinplaza.fi/ sivuilta ja pelkän asennuksen hinta 120-450 € riippuen vaikeusasteesta.

• Anonyymi

Vertaile liesituulettimen asennusta tarjoavien yritysten hinnat, palveluehdot, takuut ja arvostelut. Tämä kaikki on ilmaista - http://www.kodinplaza.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6149
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5663
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3184
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1739
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1717
    Aihe