Autokouluun pitäisi saada pakolliseksi talviajokurssi. Liukkaan kelin ajoharjoitteluhan jo on ,mutta se ei näytä auttavan lumessa ja pakkasessa selviämiseen.
Talviajokurssi
7
826
Vastaukset
- Timppa 12
Olisi varmaan todella aiheellinen. Käytäisiin läpi koko talviautoilu.
- pakkasen tuomat haitat
- lauhtumisen tuomat haitat
- erilaiset rengasvalinnat
- liikkeellelähtötarkastukset keli ja matka huomioon ottaen
- ja vaikka mitä.
Näitä asioita on niin paljon, että jos ne tulisi pakollisiksi autokouluun, niin arvaappa mitä oppilaat olisivat mieltä moisesta!!!
No heti kirjoiteltaisiin lehtiin, että autokoulut taas alkoivat rahastaa.
Kaikesta, jota siellä kouluissa opetetaan, niin peritään kohtuullinen maksu, joka ikävä kyllä on monien mielestä kohtuuton.
Jo nyt autokouluissa opetetaan teoriatunneilla mainitsemaasi asiaa. Lisäksi siitä tietenkin puhutaan oppilaalle jos keli on ajotunnilla vaikkapa lauhtuva...
ET SILLAI.Tarkoitan siis noita mainitsemiasi talviautoilupointteja. Tytät just totesi, että on hyvä, kun ajetaan nyt talvella ja saa ihan käytännön harjoitusta joka ajokerralla.
Eilenkin saatiin huomata miten tiessä olevat urat heitti auton hiljaisessakin vauhdissa hiukan poikittain ja samalla todettiin, että vastaohjaus tilanteeseen tuli oikein hyvin
Niinkin yksinkertaisella jutulla saataisiin jo talviajo-opetusta, kun määrättäisiin joko 1. tai 2. vaihe ajettavaksi talvella. Ei tulisi lisää kustannuksiakaan.
- Jarkko V
Moi, ei talviajokurssit auta, jos asenne on väärä. Nykyaikaiset autot ajonvakautuksineen houkuttelevat ajamaan kovempaa kuin mitä olosuhteet sallivat ja sitten kun auto lähtee lapasesta mennään ja lujaa. Ihmisten pitäisi ymmärtää että on helppo ajaa lujaa suoralla liukkaalla tiellä, mutta jos pitää äkkiä väistää/pysähtyä, ei juuri mitään ole tehtävissä.
- lisää autokouluajoon.
Mulla on jo kortti. Kellä muka riittää rahat noihin kaikkiin lisätunteihin, kun jo se helev...n rahastusvaihe, II-vaihe, maksaa 300e. Siis yksi päivä maksaa 300e. Voi jumalavita!
- harjottelemaan
Mun mielestä juuri tuohon mainitsemaasi tapahtumaan auttaisi juuri jos pääsisi kokeilemaan riittävän usein kuinka se oma auto kaikkine hienouksineen toimii.
- kepulaisten ja
siitä oikealle olevien perilliset saavat ajokikseen näitä 2000-luvun autoja.Valtaosa kortin saaneista ajaa vanhemmalla autolla.ASENNE on tärkein!Ei ole monta päivää sitten.kun mersulla läksi poika 19 v ohittamaan rekkaa lumipyryssä.Näitä tulee lisää!!!!
lisää autokouluajoon. kirjoitti:
Mulla on jo kortti. Kellä muka riittää rahat noihin kaikkiin lisätunteihin, kun jo se helev...n rahastusvaihe, II-vaihe, maksaa 300e. Siis yksi päivä maksaa 300e. Voi jumalavita!
Olet taas niitä, jotka ei ymmärrä, mistä kakkosen kulut tulee.
Tässä vielä kerran:
Autokoulu tekee työtä seuraavasti:
- arvioiva-ajo 1,5h
- teoriatunteja 4
- opetusta radalla kuusi ajokertaa eli kolme tuntia. Tai siitä vähennettynä radan käyttö, eli loppusumma tekis noin 225 €. Tässä se sinun 300 €.
Jaa tämä summa 8,5:llä tunnilla!
Taitaa tehdä jotain 26 euroo/tunti.
Alappa siitä vähentää koulun kaikki kulut.
Siis normaalit yrityksen kulut.
Ensinnä vaikka alvari 22%, sitten vaikka siivous, palkat, verot, vuokrat, autot, poltto-aineet, yms...
Ei taida mennä rahastuksen puolelle.
Jos mielestäsi menee, niin ota ihmeessä yhteyttä kuluttajansuojaan. Kyllä ne siellä antavat lisäoppia..
Laskeppa vaikka kun viet autosi huoltoon koko päiväksi, niin eiköhän siinä pala rahaa 8-tunnin edestä. Ja on varmaa, että mikään autokorjaamo ei tee sitä lähellekkään 300:lla eurolla.Lisäksi korjaamot, huoltamot jne. myyvät sinulle varaosia. Harvoin myyvät ilman katetta.
Työnteosta ei nykysuomessa yksinkertaisesti voi antaa alennusta. Varaosista, joissa on kate, niin voi antaa aikamoisen alennuksen. Se saa asiakkaan hyvälle mielelle.
Koulut eivät voi tässä liian kilpailutetussa alassa antaa alennuksia ja se saa asiakkaat pahalle mielelle.
Koulut ei voi mitään eduskunnan päätöksille.
ET SILLAI..Väitelläänkö????
Ajattele, ennenkuin kirjoitat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942