kertokaa onko jotain helppoo konstia kellottaa prosessoria?amd 64 3200 yhtä helppoo kuin näytön ohjainta?tai antakaa neuvoja kun näytönohjain on 7900gtx ja ei oikeen toimi.virtalähde on ok.eli (tai pitäis)nexsus nx-4090 ja muistiti on kingston 3kertaa 512.esim.3Dmark05 ei tule pisteitä kuin 8892.kellotti sitten näytön ohjainta tai ei niin suunnilleen sama ja jotkut pelit pätkii välillä.
oisko teistä apua?
15
611
Vastaukset
Siis onhan meistä apua,epäiletkö?Onko yleensä kunnon ajurit asennettu,emolevyn sekä näytönohjaimen.3x muistikapulat hidastaa myös.Dual channell ei silloin käytössä jos s939 tai AM2, jos s754 ei dual channeliä edes ole joten kolme muistikampaa o.k.Prosessorin kellottaminen riippuu emolevyn BIOS säädöistä.Jos sinulla on jokin HP/fujitsu merkkikone niin aika nihkeetä on tuo kellottaminen.Laita emolevyn tarkka malli niin kerron miten tuo kellottaminen tapahtuu.Helppoa on yleensä ,tietyt säännöt pätee kellotti mitä kellotti.
Taitaa nuo 3Dmark pisteet tosiaan olla aika alhaiset.Itse saan C2D kone ja gf7900gto lähes 11000 3Dmark 05 näytönohjaimen vakiokelloilla.GTX on nopeampi vakiona.Veikkaan tuon prosessorin olevan pullonkaula ainakin 3D markien metsästyksessä kuten varmaan peleissäkin.
Tähän päädyin pika-analyysissäni.2GHz:n kellotaajuus on pullonkaula tuolle prosessorille.
Oli muistia 1 tai 2Gigaa ei juuri vaikuta markkeihin.
Tuossa 2,4GHz Athlon 64 single core ja 3D mark 05.No en tiedä onko nuo nyt niin alhaiset sinun pisteet.Huono emo,väärät ajurit,muisteille ei dual channeliä,XP solmussa niin eipä paljon muuta tarvita.
http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/0706/itogi-video-m-wxp-1024-pcie.html
Tosin jos näytönohjainta kellottamalla ei pisteet nouse se kertoo prosessorin/muun koneen olevan se pullonkaula.- Daword
itelläni on tää 7900gs ja amd x2 4200 ja saan 8200-8300 pojoo ilman kelloja
luulis tuon 7900gtx saavan tuollaiset 9,5-10k ainaskin
- Daword
en lähde siihen lisäämään mitään mutta etsin vaikka ongelmaa lähempää
eli tiedät varmaan näytönohjaimen ominaisuus taulukon? missä sata säätää sen graaffisii ominaisuuksia mnuaalisesti.
kun olet työpöydällä
1. klikkaa oikeaa hiiren nappia ja valitse ominaisuudet
2.mene välilehdet kohtaan Asetukset
3. mene kohtaan lisäasetukset
4. klikkaa näytönohjaimen merkkiä välilehdestä oikealta yläkulmasta
5. sitten mene kohtaan suorituskyvyn & laadun asetukset
6.tarkista että reunan pehmennys on Ei Käytössä tai Sovelluksen hallinta valittuna
7. Järjestelmän Suoritus kyky kohdassa laita 3dmarkkien ajaksi Hyvä Suoritus kyky Juu, prossa on pullonkaula tosiaan ja kantsii
kokeilla jos siihen saa pikkaisen potkua lisää.
Kellotus tapahtuu Biosista käsin, eli nostetaan
väyläntaajuutta pikkuhiljaa ylöspäin ja
testaillaan kuin paljon kärsii.
--
Yleensä kaikissa prossissa on kertoinlukitus,
sen takia täytyy pelata väylillä.
--
Tos softa:
http://www.cpuid.com/clockgen.php
Jos sun emolevy tukee lennosta nostoa.
--
Mut, kellotteles omaallavastuulla ;)- Daword
toi softa ei toimi mulla mut mun vanhalla koneel toimi kyllä
se muka löytää automaattisesti tän lankun ja siel on liuku viisarit valmiina. kyllähän sitä saa säätää vaikka 3000mhz mut mitään ei tapahdu eikä mikään todellisuudessa nouse.
varmaan väärä lankku on alla. msi nash Daword kirjoitti:
toi softa ei toimi mulla mut mun vanhalla koneel toimi kyllä
se muka löytää automaattisesti tän lankun ja siel on liuku viisarit valmiina. kyllähän sitä saa säätää vaikka 3000mhz mut mitään ei tapahdu eikä mikään todellisuudessa nouse.
varmaan väärä lankku on alla. msi nashNo tos on vähän laajempi juttu, onnistuu
näyttiksenkeelotuskin ja muistien räpellys.
http://www.techpowerup.com/systool/- Daword
j.a.m kirjoitti:
No tos on vähän laajempi juttu, onnistuu
http://www.techpowerup.com/systool/kappas vaan en oo ennen törmännyt moiseen ohjelmaan.... tosin en tie uskallanko keloi nostella ettei prossu poksahda... hiukan arka näiden prossu kellotusten kans
- Daword
j.a.m kirjoitti:
No tos on vähän laajempi juttu, onnistuu
http://www.techpowerup.com/systool/ei se löytänyt mun emoo toi ohjelma.
mitä muuten tolla prosessorin jännitteen nostamisella saa aikaan?? esim. 1.300 nosto 1.325 jne... ei vissiin vaikuta prossun nopeuteen? Daword kirjoitti:
ei se löytänyt mun emoo toi ohjelma.
mitä muuten tolla prosessorin jännitteen nostamisella saa aikaan?? esim. 1.300 nosto 1.325 jne... ei vissiin vaikuta prossun nopeuteen?Ei juu, paitti jos tuntuu et kellotus alkaa
oleen tapissa ja meinaa MHz enään nousta.
Sit voi antaa prossulle lisää jännitettä ja
ottaa viä loputkin hepat prossasta irti.
Ja lämmöt nousee, paitti nousee ne muutenkin ;)Daword kirjoitti:
ei se löytänyt mun emoo toi ohjelma.
mitä muuten tolla prosessorin jännitteen nostamisella saa aikaan?? esim. 1.300 nosto 1.325 jne... ei vissiin vaikuta prossun nopeuteen?nostettaessa kannattaa olla varovainen.Kellotaajuuden nostolla ilman Volttejen nostoa tuskin mitään saa rikki,mutta Volttien noston kanssa kyllä jos ei ole aivan varma mitä on tekemässä..Itselläni toimii E6400 aliVollteilla lähes 40% kellotettuna.Vakio 1,325V ,minulla 1,275V.
Turhaan Voltteja ei kannata nostella.
Pelkkä Volttien nosto ei tuota muuta kuin lisää lämpöä.
Volttien noston tarkoitus on vashvistaa sähkösignaalia joka ei ole riittävä kun kellotaajuuksia aletaan nostelemaan- Daword
pjotr.suomi24 kirjoitti:
nostettaessa kannattaa olla varovainen.Kellotaajuuden nostolla ilman Volttejen nostoa tuskin mitään saa rikki,mutta Volttien noston kanssa kyllä jos ei ole aivan varma mitä on tekemässä..Itselläni toimii E6400 aliVollteilla lähes 40% kellotettuna.Vakio 1,325V ,minulla 1,275V.
Turhaan Voltteja ei kannata nostella.
Pelkkä Volttien nosto ei tuota muuta kuin lisää lämpöä.
Volttien noston tarkoitus on vashvistaa sähkösignaalia joka ei ole riittävä kun kellotaajuuksia aletaan nostelemaanno eipä oo vaaraa ku mikään maailman ihme ei pysty prossuani kellottaan
biossi ei oo mitään, clokcgenil ei reagoi mihkään ja tol toisella ei löydy lankkua... no tulipa ohjelmat ainaski osittain tutuks
varmaan kohtalo on puolellani jos joku kellotus softa olis toiminut niin todennäköisesti en olis täs nyt kirjottelemassa...ainakaan tällä koneella Daword kirjoitti:
no eipä oo vaaraa ku mikään maailman ihme ei pysty prossuani kellottaan
biossi ei oo mitään, clokcgenil ei reagoi mihkään ja tol toisella ei löydy lankkua... no tulipa ohjelmat ainaski osittain tutuks
varmaan kohtalo on puolellani jos joku kellotus softa olis toiminut niin todennäköisesti en olis täs nyt kirjottelemassa...ainakaan tällä koneellaKai nyt joka biossissa saa prossan väylän nostettua?
Ainakaan ittelle ole koskaan sellaista lankkua vastaan tullut millä ei vois.
Entäs toi?
http://www13.plala.or.jp/setfsb/j.a.m kirjoitti:
Kai nyt joka biossissa saa prossan väylän nostettua?
Entäs toi?
http://www13.plala.or.jp/setfsb/"merkkikoneissa" varmasti enemmän tulee vastaan.ei ole omalle kohdallenikaan sattunut sellaista emolevyä.halvimmasta Asrockistakin luultavasti löytyy jonkinnäköiset tosin rajalliset säädöt.
Jos sieltä BIOSista puuttuu niin ei sitä kyllä varmaan sitten millään ohjelmallakaan saa jos saa niin ainakin yllätyn.- Daword
j.a.m kirjoitti:
Kai nyt joka biossissa saa prossan väylän nostettua?
Entäs toi?
http://www13.plala.or.jp/setfsb/ei ollut tossakaan lankkua
mulla on tämmönen emo kun msi Nash se on n.3kk vanha - Daword
pjotr.suomi24 kirjoitti:
"merkkikoneissa" varmasti enemmän tulee vastaan.ei ole omalle kohdallenikaan sattunut sellaista emolevyä.halvimmasta Asrockistakin luultavasti löytyy jonkinnäköiset tosin rajalliset säädöt.
Jos sieltä BIOSista puuttuu niin ei sitä kyllä varmaan sitten millään ohjelmallakaan saa jos saa niin ainakin yllätyn.edellises koneeskaan ei ollut biossissa säätöi mutta cloggenillä sai nostettuu kellot 1800mhz aina 2100mhz asti ilman kummempii säätämisii.. tässä ku nostaa clockgenil niin hyöty on visuaalinen eli ei se todellisuudessa nosta mitään ku katon amd monitoril niin on kokoaja nsiin 2215 kellot
että tämmönen tapaus =) silti kuiteski tää lankku ei mun mielestä ainaskaan mitenkään peleissä vauhtii hidasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235