Moi! olen 23v urheilullinen nuorimies...
Minulta leikattiin 7.2.07 välilevyn pullistuma
"prolapsi" oli pikkurillin pään kokoinen...
leikkauksen jälkeen oloni helpottuin kovasti,koska särky oikeaan reiteen loppui!
no nyt sitten menin jo 13.2 kuntosalille
nostelemaan käsipainoja..10kg molemmilla puolilla ja saman tein sitten seuraavanakin päivänä..tänään 16.2 kun aamulla heräsin,tajusin että se oli taas alkanut,iskias!! sama särky reiteen käveltäessä,mutta nyt istuttaessa se ei enää särje! eli hajosko siellä mun välilevyssä taas jotakin (tuli pullistuma) vai mitä??
pitääkö soittaa taas ortopedille,että
näin kävi?? kiitos vastauksista jo etukäteen..
T:jani
välilevyn pullistuma leikkaus
10
6032
Vastaukset
- mä vaan
ois kiva jos viitsisit keroa oireistasi tarkemmin ja kuinka pullistuma viimein sitten todettiin ? kärsitkö kauan vaivoistasi ennen kuin pääsit leikkaukseen? minulla myös itsellä pitkään jatkuneita selkävaivoja.
- jotain järkeä
lähteä noin nopeasti kuntosalille?? Etkö saanut ohjeita sairaalasta miten kauan pitää olla tekemättä mitään?? Kantsii varmaan soittaa sairaalaan!!
- selkäleikkaus
Itse en saanut leikkauksen jälkeen nostella mitään painavaa moneen viikkoon, sairaslomaa 6 viikkoa ja sen päälle kuntoutus. Salille ei mitään asiaa ennen sitä...
- vanha eukko
Et olisi saanut moneen kuukauteen mihinkään kuntosalille mennä rehkimään.
Olisit saanut korkeintaan kotona jumpata ja kävellä ulkona tasiaisella.
Ja ne SYVÄT vatsalihakset ovat erittäin tärkeitä jumpata vahvaksi, koska ne tukevat selkärankaa mahan puolelta. - leikattu myös
Kai ny sait ohjeet! Jos et, niin peräänkuuluta mikset. 6 vkoa pitäis olla HYVIN iisisti, vain nostaa max parin kilon taakkoja jne.
Minulta oltiin leikkaavinaan "kookas prolapsi"..näin magneettikuvan mukaan. Leikkauksessa huomasivat, ettei mitään prolapsia edes ole! Erittäin luiset ja isot nikamat, matalat nikamavälit. Leikkaus pitkitti; pyrkivät vapauttamaan hermojuurta pinteestä. Oli säkää; juuri siinä välissä ollut hermo aiheutti suurimman osan kivuista. Saa nähdä montako leikkausta vielä joutuu läpikäymään..- AnonyymiUUSI
Noi on hankkia juttuja.
Jos olet eläkkeellä niin leikkausia on monta.
Työelämlläiselle homma laitetaan nopeasti kuntoon
- fitnessurheilija23
sain ohjeet,mutta olen itsepäinen
ja rakastan kuntosalia...niimpä
päätin mennä salaa tekemään kevyillä
käsipainoilla edes jotakin...
eilen kävin sitten fysioterapeutilla ja
nyt mulla on tarkat treeniohjeet kuntosalille!
penkkipunnerrusta,yms mikä ei kamalasti rasita
selkää! määrättiin burana kuurille ja fysioterapeutti sanoi,ettei usko uutta prolapsia
tulleen,vaan kuhan vaan on ärtynyt ja tulehtunut.. - n äks
Sulle on taatusti neuvottu mitä saat tehä ja mitä et leikkauksen jälkeen.. VArmasti sanottu että yli 5kg nosteluja vältettävä noin 4-6vkoa leikkauksen jälkeen.
Ja eipä siinä sitten kannata vikistä jos et viitsi ohjeita noudattaa! minulta on sama vaiva 2 vkoa sitten leikattu ja aijon myös kuntouttaa itseni ohjeiden mukaan. - Leikattu
Älyvapaus ohoi! Eikö sulle snaottu, että et saa tehdä mitään moneen kuukauteen?
Viikon päästä jo nostat? taitaa olla aivosi menneet samassa§ leikkauksessa? - AnonyymiUUSI
Mulla vähän sama juttu.
Viimetalvena kaaduin hiihtokuntoilussa.Pari viikkoa ja taas hiihdettiin. Kipua oli, mutta se tuntui lihasperäiseltä.
Vasen suksi ei pysynyt ladulla lopputalvesta En pystynyt enää hiihtämään ,kipu oli niin kova Ortopedi sanoi että selässä on molempiinsuuntiin mutka, eikä hän ala sitä leikkaamaan, saattaa mennä huonommaksi.
Viimeaikoina molemmat reidet kipeytyy kävellessä. Tasapainokin vaihtelee. Vasemman jalan pikkuvarpaassa on ilkeä kipu eikä nilkka toimi normaalisti. Olen käynyt fysiatrilla ja syön Tramal 100mg 2 pilleriä päivässä. Selän jäykkyys on lisääntynyt. Hiihtämisestä ei tule mitään.
Minulla on ikää 75v. Onko se niin, että tämä kipu vie ukon hautaan.
Ortopedi ehdotti sairaalahoitoa.
Ei kiinnosta mennä lääkekokeiluun .Siellä ei ole kummempia kirurgeja. Lääketiede saisi koepotilaan.
Onko siihen ikäraja (työssäkäyvä) jotta hoidetaan kuntoon.
Joskus nuorena makasin sairaalassa välilevypullistuman takia, eikä siellä tullu lasta eikä pas... Silloin menin yksityiselle ja selkä leikattiin kuntoon. Nyt elämä on itkua ja hammasten kiristystä.
Olin keskiverto urheilia, nyt pelkkä pas...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2282915
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih242603No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281833Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2541580Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81359Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko131309Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3611119Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?441014Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏28966Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73935