mitä luokkaa käytän?

nopea tiedonhaku

mulla on iso lista string-objekteja ja haluan että tiedonhaku listasta on nopeaa. en halua käyttää vector enkä arraylist luokkaa, koska siinä jos etsitään alkioita, verrataan merkkijonoja merkki kerrallaan. sen sijaan haluaisin, että kun listaan änkeää uuden olion, se luo automaattisesti siitä hash-koodin ja hakee oliota sen mukaan. hashmap luokassa voi lisätä olioita key-arvon kanssa, mutta haluan sellaisen luokan missä key-arvo syntyy automaattisesti kun olion lisää listaan (eli metodi add(Object o) vain, ja luokka pitää sisäistä hashkoodi-dataa). mikä luokka javassa vastaa parhaiten tarkoitusta?

3

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru_

Saat ainakin mitä haluat.

Teet luokan jonka sisällä on se HashMap. Teet luokkaan metodin add, joka ottaa parametrina objectin. Lasket siitä hashin ja pistät objection hashmappiin hashin toimiessa keynä.

get-metodissa haet sitten sillä hashillä sieltä mapista.

Itse hashin vertailu tehdään myös merkki kerrallaan, että nopeushyötyä ei varmaan saa hirveenä lyhyillä stringeillä

• vastauksen

aina kun haen javasta jotain sellaista minkä siihen pitäisi ilman muuta kuulua automaattisesti, niin sitä ei löydy :/ eipä tuo ole kummoinen homma ite tehdä, mutta jos implementaatio on jo valmiiksi frameworkissa, käytän ilman muuta sitä (on vain aika laaja ja sekava tuo dokumentaatio).

no, tässä tapauksessahan hashkoodit on kokonaislukuja, eli kyllä niiden vertailu reippaasti nopeampaa on.

• fidel1
        vastauksen kirjoitti:

aina kun haen javasta jotain sellaista minkä siihen pitäisi ilman muuta kuulua automaattisesti, niin sitä ei löydy :/ eipä tuo ole kummoinen homma ite tehdä, mutta jos implementaatio on jo valmiiksi frameworkissa, käytän ilman muuta sitä (on vain aika laaja ja sekava tuo dokumentaatio).

no, tässä tapauksessahan hashkoodit on kokonaislukuja, eli kyllä niiden vertailu reippaasti nopeampaa on.

Noh, kannattaisi varmaan kuitenkin lueskella niitä API-dokumentteja vähän tarkemmin, vaikka täältä: http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/

Sieltä voisi löytyä esim. kiva pikku luokka nimeltä java.util.HashSet, joka toimii juuri niinkuin halusit.

Silvuplee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6149
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5663
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3184
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1739
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1717
    Aihe