Norton Commando

nort

Norton Commandoa tekis pirusti mieli, ei vaan ole hirveän yleinen Suomessa?. Minkälaisia kokemuksia porukalla on kyseisestä pyörästä, onko luja vehje rauta osaston puolesta ja miten ajettavuus 60-70-luvun vehkeissä, siis ei tarvitse nyt verrata nykypyöriin.

Onko 750 ja 850 välillä muuta eroa kuin pytyt?

5

3393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norton -52

Minun mielestä brittipyörien parhaimmasta päästä. Jämäkka runko ja hyvä etupää tekee siitä mukavan ajettavan, suosittelen.

• Itselläni on pari kappaletta viimeisiä Commandoja jotka tehtaalta tulivat ja ajettavuus omasta mielestäni on erittäin kiva,varsinkin kun ottaa jo pyörien iän huomioon.Ainoa kiusa joka toisessa pyörässä on ollut on tuo tyhjäkäynti-pyörä on kuumana sammuillut mutta eiköhän sekin ensi kesänä ole kunnossa.Kaikki fanaatikot eivät nielleet näitä viimeisä Nortteja,mm sähköstartin ja vaihteen siirtäjän siirryttyä "väärälle"puolelle=vasemmalle.Itse en ole noista välittänyt,pyörä on aito britti ja Nortamo pienine puutteineen(takarengas 4,10")mutta tien päällä nautinto kuitenkin mm hyvän väännön ansiosta,saundi upea ja ainakun reissuilla on johonkin pysähdytty ei vanhus ole ilman huomiota jäänyt,monasti kerännyt enemmän kuin nuo "muovikuulat".Aikaa ja viitseliäisyyttä se vaatii mutta samalla kun pyörää laittaa niin sen myös oppii.Ovat muuten tämän päivän jenkkilässä halutua kamaa...

• nort

Kiitti vastauksista, on Nortti vahvasti mielessä, vaikka aluksi ajattelin ja yhtenä vaihtoehtona on Triumphi, mutta rupes tekemän mieli hieman speciaalimpaa peliä minkä vois mahdollisesti pitää loppuiän, vaikka muitakin pyöriä tulisi hankittua. Nämä nyky Triumpit ovat kyllä komean näköisiä vehkeitä, mutta jostain syystä se lyhytiskuinen päpätys ei viehätä?

• Mutkamotoristi
        nort kirjoitti:

Kiitti vastauksista, on Nortti vahvasti mielessä, vaikka aluksi ajattelin ja yhtenä vaihtoehtona on Triumphi, mutta rupes tekemän mieli hieman speciaalimpaa peliä minkä vois mahdollisesti pitää loppuiän, vaikka muitakin pyöriä tulisi hankittua. Nämä nyky Triumpit ovat kyllä komean näköisiä vehkeitä, mutta jostain syystä se lyhytiskuinen päpätys ei viehätä?

Viime kesänä olin ajelemassa Italiassa ja näin Ravennassa -70 luvun alun Nortonista erittäin kauniin ja hienosti rakennetun racerin joka sai minut niin sekaisin että myin talvella kakkospyöränä olleen harrikkani ja nyt minulle on Englannista tulossa 750Commandon aihio josta aion rakentaa "kopion" siitä Nortonista jonka reissullani näin . Koneen osalta minulle kävi sellainen säkä että se on kunnostettu ja koneistettu uudenveroiseksi joten minulle jää nyt enää rungon ja muiden osien kunnostus ja "tuunaaminen" omalle kontolleni .

• aaabbb

Cafe racer norttonista ei parempaa löydy! Viis vuotta ajoin vanhalla racerilla ja nyt on uus tekeillä kesän kahinoihin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5800
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5303
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3004
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2444
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1952
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      37
      1634
    Aihe