Käväsin tuossa kolmen viikon työttömyyden jälkeen tiistaina vähän ennen sulkemisaikaa työkkäristä kysymässä että olisiko mahdollista, että työkkäri maksaisi erään työllistymisen kannalta tärkeän päivän mittaisen kurssin jonka käväisin aikani kuluksi.
No, eipä maksanut ja lyhyen keskustelun jälkeen tyydyin tilanteeseen, mutta eikös tuo akka lähtiessäni kehdannut huutaa perääni "ettei yhteiskuntakaan nyt sentään ihan kaikkea maksa". Pakkohan se oli siinä tilanteessa kääntyä kannuksilla ja käydä kysymässä että mitähän se sitten tähän mennessä on maksanut? Akka jatkoi ivalliseen sävyyn että ei hänkään mitään ole saanut.
Mielestäni aika epäasiallista käytöstä työkkärin työntekijältä, joka sattuu istumaan siinä suojatyöpaikassaan niiden verovarojen turvin, joita minäkin olen lähemmäs 30 000:n euron vuosituloistani maksanut ja joka takuuvarmasti kouluttaa itseään työssään samoilla työllistämismäärärahoilla kuin millä koko työkkäri toimii.
Aikamoista yleistämistä olettaa, että kaikki yhteiskunnallisia etuuksia hakevat olisivat sosiaalipummeja, joiden päätyö on kupata yhteiskunnalta rahaa niin paljon kuin mahdollista.
Itse voin kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa olevani takaisin työelämässä kuukauden, parin sisällä, mutta jos tuo irvaileva akka pantaisiin suojatyöpaikasta samalle viivalle, niin hän olisi mitä ilmeisemmin työtön lopun elämäänsä, ehkä tämän asian tiedostaminen onkin juuri se, joka on tehnyt hänestä noin katkeran. Sairaseläkkeelle tuollaiset loppuunpalaneet akat kuuluisivat.
Mutta ettei nyt sitten menisi koko laitoksen mustamaalaamiseksi ottaen huomioon senkin tosiseikan, että työtähän kyseisestä paikasta ei juuri kukaan paikan nimestä huolimatta saa, niin on siellä töissä ihan mukaviakin ja asiallisiakin tyyppejä. Näitä en yleensä ole tavannut, mutta puhelimessa olen useidenkin kanssa puhunut kun on ollut jotain kysyttävää ja asiallisia vastauksia on tullut asialliseen sävyyn.
Mulkku työkkärin akka
24
2929
Vastaukset
- kaikkea maksa
30k eurolla tuskin tarvitset julkista rahoitusta kurssitukseesi. Palataan asiaan, kun omaisuutesi on alle 2000€.
- Freelanceri
Ei maksa ei. Täytyy huomauttaa, että minulla on myös kuukausittaisia menoja, niin niitä normaaleja joita sinullakin luulisi olevan, että sitten työhön liittyviä, jotka sinun kohdallasi hoitaa varmaankin se työnantaja. Näin ollen jos tienasin edellisenä vuonna lähemmäs 30k euroa, niin se ei tarkoita että minulla on se 30k euroa nyt.
Itse asiassa nyt tämän lyhyen työttömyyteni aikana olen maksanut itse kaikki muutkin työllistymiseen liittyvät kulut, kuten esim. kaikki lukuisat reissut työhaastatteluihin lobbaamaan itseäni ympäri etelä-Suomea jne.
Mutta sehän ei ollut asian pointti, vaan pointti asiassa oli tuon virkailijan tyly ja ennakkoasenteinen epäammattimainen huono käytös.
- että kun arvostellaan
yhteiskunnan palveluja, niin ne omat veroeurot on menny juuri kyseisen palvelun tuottamiseen. 30000 euron tulosita maksaa varmaan runsaan 10000 veroja, jotka jakautuvat kunnan ja valtion kesken. Aika helposti unohtuu sairaanhoito, lasten saamat tuet, puhumattakaan kaupungin muista "yleisistä" palveluista. Itse en ymmärrä miksi kenenkään verovaroista pitäisi maksaa mitään kursseja.
- Freelanceri
Jos nyt kuitenkin maksat veroja julkisten palveluiden ylläpitämiseksi, niin haluat varmasti joskus itsekin päästä niistä osalliseksi? No, kaikki eivät halua.
Saanen huomauttaa, että tämä päivän kurssi ei vie minua konkurssiin, eikä veisi varmasti työvoimapoliittista järjestelmääkään, joka tälläkin hetkellä kurssittaa täysin toivottomille tapauksille jos jonkinlaisia puolesta vuodesta vuoteen mittaista kurssia, joilta saa kaikki avaimet työelämään siirtymiseen lukuunottamatta sitä tärkeintä: Motivaatiota.
Mutta kuten sanottu, pointtihan oli tuon virkailijan töykeä käytös, jota (hänen palkkansa maksajana) en hyväksy. - Ihmii**
Freelanceri kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin maksat veroja julkisten palveluiden ylläpitämiseksi, niin haluat varmasti joskus itsekin päästä niistä osalliseksi? No, kaikki eivät halua.
Saanen huomauttaa, että tämä päivän kurssi ei vie minua konkurssiin, eikä veisi varmasti työvoimapoliittista järjestelmääkään, joka tälläkin hetkellä kurssittaa täysin toivottomille tapauksille jos jonkinlaisia puolesta vuodesta vuoteen mittaista kurssia, joilta saa kaikki avaimet työelämään siirtymiseen lukuunottamatta sitä tärkeintä: Motivaatiota.
Mutta kuten sanottu, pointtihan oli tuon virkailijan töykeä käytös, jota (hänen palkkansa maksajana) en hyväksy.Käytös kai liitty siihen kysymykseen.
- kantaa tietenkään
Freelanceri kirjoitti:
Mutta kuten sanottu, pointtihan oli tuon virkailijan töykeä käytös, jota (hänen palkkansa maksajana) en hyväksy.hänen käytökseensä (kun en käytä kyseisen putiikin palveluja), mutta tulkintasi, että olisit hänen palkkansa maksaja on aika lapsellinen. Toisaalta, voithan sanoa (jos omistat Nokian kännykän), että olet Jorma Ollilan palkan maksaja.
- Freelanceri
kantaa tietenkään kirjoitti:
hänen käytökseensä (kun en käytä kyseisen putiikin palveluja), mutta tulkintasi, että olisit hänen palkkansa maksaja on aika lapsellinen. Toisaalta, voithan sanoa (jos omistat Nokian kännykän), että olet Jorma Ollilan palkan maksaja.
Olet aivan oikeassa! Mutta yksityisellä puolella se ei ole mikään ongelma, koska toimiva johto on aina tietoinen siitä, että huono palvelu = huono maine/brändi --> asiakkaat vähenevät --> tulot vähenevät --> palkanmaksukyky alenee --> irtisanomisia vedoten tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin. Eli he ovat hyvinkin tietoisia siitä asiasta, että heidänkin palkkansa tulee sieltä asiakkailta.
- Stege
Freelanceri kirjoitti:
Olet aivan oikeassa! Mutta yksityisellä puolella se ei ole mikään ongelma, koska toimiva johto on aina tietoinen siitä, että huono palvelu = huono maine/brändi --> asiakkaat vähenevät --> tulot vähenevät --> palkanmaksukyky alenee --> irtisanomisia vedoten tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin. Eli he ovat hyvinkin tietoisia siitä asiasta, että heidänkin palkkansa tulee sieltä asiakkailta.
Tätähän siinä juuri haetaan työkkärissä:
huono palvelu -> asiakkaat vähenevät
-> menot vähenevät -> kaikilla on kivaa - Freelanceri
Stege kirjoitti:
Tätähän siinä juuri haetaan työkkärissä:
huono palvelu -> asiakkaat vähenevät
-> menot vähenevät -> kaikilla on kivaaNo nyt ymmärrän asian... xD
- sinulla lapsia,
Freelanceri kirjoitti:
jos on niin silloin voi unohtaa asemansa kaupungin työntekijöiden palkanmaksajana. Ne veroeurot menevät ihan johonkin muuhun, eikä riitäkään. Mutta siinä mielessä minä taas olen kanssasi samaa mieltä, että palvelun tulee olla asiallista. Itse asiassa, jos kyseessä on virkamies, häntä säätelee suuremmat velvoitteet kuin vaikkapa kaupan kassaa.
- Sellasta se....
Ei ihme jos virkailija suuttu, kun tollasen hälmön jutun kyselit, mieti vähän itekkin. Jos haluut ilmaisen koulutuksen niin hae työvoimapolittinen kurssi.
Kai näit että itse pitää maksaa se päivän kurssi joten miksi yleensä meet kyseleen sellasta mikä ei toimi.- Freelanceri
Kun en satu olemaan työvoimapoliittisten juttujen asiantuntija, niin tottakai kysyn kysymykseni sellaiselta, jonka kuvittelisin sellaisen olevan. Ammattilainen luottaa ammattilaiseen.
Ja miksi menin kysymään? No siksi, että se olisi ollut mahdollista saada maksetuksi työvoimapoliittisista varoista, minkä asian minulle puhelimitse ilmoitti eräs toinen ihan mukavan oloinen virkailija, tosin joskus ajat sitten.
Se, miksi jouduin kuitenkin kurssini maksamaan itse johtui omasta menettelytapavirheestäni, toisin sanoen olisi pitänyt kysyä asiaa jo etukäteen. - huh heijaa
Freelanceri kirjoitti:
Kun en satu olemaan työvoimapoliittisten juttujen asiantuntija, niin tottakai kysyn kysymykseni sellaiselta, jonka kuvittelisin sellaisen olevan. Ammattilainen luottaa ammattilaiseen.
Ja miksi menin kysymään? No siksi, että se olisi ollut mahdollista saada maksetuksi työvoimapoliittisista varoista, minkä asian minulle puhelimitse ilmoitti eräs toinen ihan mukavan oloinen virkailija, tosin joskus ajat sitten.
Se, miksi jouduin kuitenkin kurssini maksamaan itse johtui omasta menettelytapavirheestäni, toisin sanoen olisi pitänyt kysyä asiaa jo etukäteen.Ai sinäkö olet ainut ammattilainen joka ei tiedä työvoimpolittiset jutut.
Jos viittii ottaa selvää mitä ne tarkoittaa niin hyvin pysyy kärryillä, niin teen minäkin. - Freelanceri
huh heijaa kirjoitti:
Ai sinäkö olet ainut ammattilainen joka ei tiedä työvoimpolittiset jutut.
Jos viittii ottaa selvää mitä ne tarkoittaa niin hyvin pysyy kärryillä, niin teen minäkin.Mitä juuri luulit minun siellä työkkärin tiskillä tekevän? Tilaavan huurteisen? No en, olin siellä ottamassa selvää niistä asioista ja sainkin selvää niistä asioista ja vielä vittuilut päälle...
- rahaa
Olisit esittänyt kysymyksesi puhumalla suomea ja ruotsia sekaisin.
- -EiPäivääkäänTyöttömänä-
Kuten nimimerkistä selviää niin en ole onneksi joutunut koskaan olemaan työtön. Minäkään en tiedä näitä asioita joten ymmärrän sinua hyvin. Joskus olen lukenut lehdistä seuraavaa, "Työkkärin työntekijä hakattiin melkein hengiltä golfmailalla". Eipä ole ihme jos siellä on tämmöisiä henkilöitä töissä. En tarkoita jokaista työntekijää vaan näitä yksittäistapauksia.
- Stege
Itselläni herännyt samanlaisia ajatuksia todennäköisesti juuri saman henkilön kanssa asioidessa.
Aivan älytöntä ruveta vielä perään jotain kuittailemaan mielestäni ihan asialliseen tiedusteluun.
Toisalta kyllä ymmärtää hieman kun nyt kerroit ettei "hänkään mitään ole saanut". Vois tehdä hyvää. - olla työtön ?
eikös freelancer tarkoita hiukka niiku sitä, että ei ole kk-palkalla vaan tekee työtä kun saa töitä ?
eli jos on tosi ammattilainen niin töitä olisi liikaakin ?
jos olet joku tavallinen copy tai ad niin pätkätöihin joutuu tottumaan .... - puistokemisti itkee
sosiaalipummin alkuna...
- Mä vaan
Taidanpa tietää kuka siellä sua "palveli". Kutsuttakoon häntä vaikkapa Perus-Virtaseksi... En ole onneksi joutunut ko lafkan palveluja käyttämään, mutta kyseinen nainen, Perus-Virtanen, on tullut tutuksi. Ihan uskomaton tapaus, joka ei tule toimeen lähestulkoon kenenkään kanssa.
Perus-Virtanen on täydellinen tyyppitapaus sellaisesta perussuomalaisesta, joiden elämän kuvaamisella Peteliukset ja muut saavat leipänsä. Perus-Virtanen on kateellinen, vainoharhainen, taloyhtiönsä kyttä ja tietotoimisto joka kateellisuutensa ja vainoharhaisuutensa takia ei voi normaaleja sosiaalisia suhteita pitää yllä kehenkään.
Hän nauttii myös työkkärin duunin antamasta vallasta ja evää varmasti tuet kaikilta, jotka ovat edellisvuonna häntä enemmän erehtyneet tienaamaan. Ihan oikeasti, kyse on sairaasta ihmisestä, jonka sairas mieli voi tehdä tuollaisessa paikassa pahaa jälkeä. Trust me, I know.
- akka oli?
nimittäin oli kokemuksia mullakin yhden mulkeron kaa.siinä ei ollu rahasta kysymys.pyysin apua löytämään töitä heti äippäloman jälkeen.
se vinkkuu ettei niitten asia ole auttaa..
okei..vaikka en tajua mitä varten sit työkkärit on olemassa..mutta sitten sanoin että mun varmaan pitää hakea työkkäriin(hänen paikalle) ja parantaa palvelun tasoa..
sitten ämmä muuttuikin yhtäkkiä todella mukavaksi..- Nimetön
Taitaa olla sama yksilö, kun kiukkusi minulle taannoin, kun olin työkkärin asiakas, eli työtön. Tarvitsin työnhakuun liitteeksi ajokorttirekisteriotteen tms, jossa näkyy sakot, ja sen sai ainoastaan faksilla (!?) tilaamalla tai paikanpäällä käymällä hesassa. Pyysin työkkäriä lähettämään faksilla tämän tilauksen, koska eihän fakseja oikeastaan ole missään. Tämä työkkärin täti alkoi vi...lemaan, että ei työkkäri ole mikään sossu joka fakseja lähettelee minne sattuu. Jäin siinä ihmettelemään, että työkkärin tehtävänä tiemmä on auttaa työnhakemisessa ja tämä faksi homma on olennainen osa ko. työpaikan haussa, kun ei itselläni satu olemaan faksia kotona. Pienen väittelyn jälkeen tämä täti työläänä suostui lähettämään faksin, mutisten samalla että hän ei ainakaan rupea etsimään mitään puhelinnumeroita johka faksi pitää lähettää....
ihme tyyppi.
- muista
... en tiedä tapauskohtaisesti, mulle naiset on ollut aina... noh, suht kivoja, mutta mies "ohjaajat" on olleet tosi mul####ja. Aina on syy työttömyyteen kuulemma löytynyt minusta, vaikka ikinä en ole potkuja saanut, ja on ollut kyseessä määräaikainen työsuhde.
- taasen joku
kevaripummi kyseessä...siellähän ne pummit nykyään asustaa ku kamppulasta saannu kenkää...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1624133Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372443- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801292
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241250Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311139Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441102Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.100908Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840