Siis kertokaa minulle että mitä eroa on vapaasti hengittävällä ja sellaisella joka ei hengitä vapaasti. Saako kaasutin autoihin Turboja?? Vai pitääkö olla Ruisku auto???
Vapaasti henkittävä
11
2522
Vastaukset
- harkinnu
ikinä itsemurhaa??suosittelen!!!!!!!!!!
- tf7g8yuh9ij
Mihinkähän kysymykseen tuo oli vastaus. Joillakin vain näköjään nuo psyykkiset ongelmat tulevat näkyviin tuolla tavalla.
- TD:Mies
sinä joka tämän viestin kirjoitit oletan että olet juuri 15v täyttänyt ja pudottanut viimmeiset maitohampaat mutta korviesi taustat ovat vielä märät. voisit näyttää mallia kuinka itsari tehdään oikea-oppisesti ja tällä mallin näytöllä tarkoitan että voisit konkreettisesti tehdä itsarin!
- masajnyuk
on auto ilman ahdinta. ahtimen saa kyllä kaasutin autoonki.
- TD:Mies
kyllä vaan vapariin voidaan asentaa ahdin mutta asennus vaatii aina bensamoottoriin muutostöitä kuten männät yms tulee vaihtaa turboa kestäväksi suunniteltuihin. monet Diesel käyttöiset moottorit sallivat turbon asentamisen suoraan ilman muutostöitä ja siksi minäkin harrastan diesel autoja =) tällähetkellä ajelen toyota hiacella vm 99 jossa ahdot 2.3kg ja syöttöä käännetty kansi työstetty sopivasti yms..ps:kyllä kulkee!
- virittäjä85
TD:Mies kirjoitti:
kyllä vaan vapariin voidaan asentaa ahdin mutta asennus vaatii aina bensamoottoriin muutostöitä kuten männät yms tulee vaihtaa turboa kestäväksi suunniteltuihin. monet Diesel käyttöiset moottorit sallivat turbon asentamisen suoraan ilman muutostöitä ja siksi minäkin harrastan diesel autoja =) tällähetkellä ajelen toyota hiacella vm 99 jossa ahdot 2.3kg ja syöttöä käännetty kansi työstetty sopivasti yms..ps:kyllä kulkee!
No eihän niitä mäntiä kyllä tarvi vaihtaa jos turboa on laittamassa. Kansi on hyvä käyttää liikkeessä jotta puristukset ja virtaukset ovat kunnossa turbokäyttöön. Vakiomännät kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin kun kansi on hyvin tehty. 300 hv tehoissa alkaa sitten nuo laadukkaammat männät olla paikallaan...
- TD:MIES
virittäjä85 kirjoitti:
No eihän niitä mäntiä kyllä tarvi vaihtaa jos turboa on laittamassa. Kansi on hyvä käyttää liikkeessä jotta puristukset ja virtaukset ovat kunnossa turbokäyttöön. Vakiomännät kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin kun kansi on hyvin tehty. 300 hv tehoissa alkaa sitten nuo laadukkaammat männät olla paikallaan...
jaa väität että Vapaasti Hengittävään voi asentaa turbon Mäntiä vaihtamatta ja että vasta 300hv:n jälkeen vaihdetaan mänät!? oletko paljonkin viritellyt autoja kun nimesi on viritteliä85?
- nakutus
TD:MIES kirjoitti:
jaa väität että Vapaasti Hengittävään voi asentaa turbon Mäntiä vaihtamatta ja että vasta 300hv:n jälkeen vaihdetaan mänät!? oletko paljonkin viritellyt autoja kun nimesi on viritteliä85?
raja toi 300 heppaa on? eiköhän se riipu siitä paljonko on puristussuhde ja paljonko ahtopainetta.omassa autossa puristussuhde 9.5 ja ahtoa 0.8 bar vakio männillä,hyvin on kestänyt jo 4 vuotta.
- Virittäjä85
nakutus kirjoitti:
raja toi 300 heppaa on? eiköhän se riipu siitä paljonko on puristussuhde ja paljonko ahtopainetta.omassa autossa puristussuhde 9.5 ja ahtoa 0.8 bar vakio männillä,hyvin on kestänyt jo 4 vuotta.
Oli kyllä vähän ajatus KUN AUTOSTA ALETAAN OTTAA HIRMUSIA TEHOJA niin sitten ne männät on syytä vaihtaa. Nimenomaan kestävyys riippuu puristuksista (eli kansi tehty kunnolla niinkuin aikaisemmin kirjoitin) ja tietenkin ahtopaineista. Ei ollut tarkoitus mitään rajoja uskotella. Tuo 300 hv on "veteen piirretty viiva".
Siis tietenkin kunnon männät kestävät paremmin jos halutaan reilusti yli 1 bar ahtoja ja koneesta muutenkin niin paljon kuin lähtee... Mutta tuollainen 100 hv vakiotehoista haettu tehonnosto, ei silloin kannata mitään mäntiä mennä vaihtamaan, jos ei sitten 50hv moottoria ala virittään. - Virittäjä85
Virittäjä85 kirjoitti:
Oli kyllä vähän ajatus KUN AUTOSTA ALETAAN OTTAA HIRMUSIA TEHOJA niin sitten ne männät on syytä vaihtaa. Nimenomaan kestävyys riippuu puristuksista (eli kansi tehty kunnolla niinkuin aikaisemmin kirjoitin) ja tietenkin ahtopaineista. Ei ollut tarkoitus mitään rajoja uskotella. Tuo 300 hv on "veteen piirretty viiva".
Siis tietenkin kunnon männät kestävät paremmin jos halutaan reilusti yli 1 bar ahtoja ja koneesta muutenkin niin paljon kuin lähtee... Mutta tuollainen 100 hv vakiotehoista haettu tehonnosto, ei silloin kannata mitään mäntiä mennä vaihtamaan, jos ei sitten 50hv moottoria ala virittään.Niin ja onhan noita autoja tullu vähän kiristettyä, nuo diisselit olen kyllä jättänyt ihan omaan arvoonsa...
- hehehhhihi
virittäjä85 kirjoitti:
No eihän niitä mäntiä kyllä tarvi vaihtaa jos turboa on laittamassa. Kansi on hyvä käyttää liikkeessä jotta puristukset ja virtaukset ovat kunnossa turbokäyttöön. Vakiomännät kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin kun kansi on hyvin tehty. 300 hv tehoissa alkaa sitten nuo laadukkaammat männät olla paikallaan...
Laitappa 73 kuplaan turbo, aivan varmasti pitää männätki vaihtaa =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336224- 345723
- 293224
- 342554
- 452540
- 152218
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749- 131735
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727