Kirjoittaminen elää tulkintojen kautta. Ylivertainen teksti puhaltaa ilmoille uuden uljaamman hengen, muuttaen kalsean ruudun vereksi ja lihaksi, sekä saaden kirjaimet elämään. Tunnetusti se tuo parhaimmillaan ruudunnäytölle jotain uutta, ennennäkemätöntä ja riehakasta. Se antaa lukijoille sitä mitä se eniten on tarvitsevinaan, -turvaa, elämyksiä ja syvää kaipuuta. Se antaa myös ripauksen flirttejä ja rakkauden lurituksia. Ennen kaikkea se antaa hyvää mieltä ja nautintoa lukea toisen luomaa tekstiä.
Mistä sitten löytyy sellainen fiilisten ikiliikkuja, hymiöiden suurkuluttaja, ja tekstinarkomaani? Sellainen jonka galleriaa kurkkii joka ikinen päivä, pyhät mukaan lukien yksi yksinäinen ihailija? Onko edes sellaista?
(älkää haukoteltu vielä)
Typy on niitä huuhaan ikivihreitä höpisijöitä, jonka hengentuotoksista olen aina pyrkinyt pysymään kaukana. Olenhan minä tietysti joutunut välillä niitä lukemaan, tietysti vain tällä palstalla, missäpä muuallakaan. Hän on aina herättänyt minussa niin monimutkaisia tunteiden reaktiota, ettei sen purkaminen tunnu mahdolliselta aina edes kirjoittamalla.
Tiedän kyllä, että tuo pohjoisen lahja palstoille on ihan omassa luokassaan. Merkittävimmät saavutukset ovat vasta edessäpäin ja arvata saattaa, mitä jälkeä syntyykään kun hän taas istahtaa koneelle.
Ettette ihan ylläty, niin voin valottaa sen verran mitä itse aavistelen. Tuleman pitää sitä tuttua naiiviutta ja ylenmääräistä kikatusta joka sunnuntaiaamupäivänä saa ainakin allekirjoittaneen hörppäämän kupin kuumaa iloisissa merkeissä, sekä siirtämään aamulehden selaamisen toiseen kertaan.
Vähin keinoin, mutta järjettömällä lumivyörytystaktiikalla Typy änkeää tajuntaan. Kirjoittaminen on suuri lahja juuri siksi, että se ei lakkaa tuottamasta pienoisia ihmeitä.
Minä olen sen ihmeen nyt nähnyt, Typy on ollut kokonaista pariviikkoa hiljaa!
Moi Typy
Lupasin sinulle liikoja. Tiedän ja muistin kyllä mitä sinulle on tullut luvattua, mutta kauhukseni huomasin sen jo melkein unohtuneen, tai meinasi, en siis unohtanut:)). Tiedän kyllä että olet kurkistellut toiveikkaana tänne nähdäksesi pidänkö lupauksen. En todellakaan keksinyt yhtään mitään lennokasta kirjoitettavaa. Sattumoisin harjoitellessani palstapujottelua huomasin sinun kadonneen. No, tässä se tuotokseni sinulle on, toivottavasti et tykkää kyttyrää:) Niin ja tervetuloa takaisin, sitten kun ennätät. Toivottavasti et ole kadonnut iäksi!
Ps: Sano terkkuja ihailijallesi, on se meinaan sitkeä tyyppi. :))
Typylle
11
875
Vastaukset
- toinen ihailija
Kanarianlomaltaan ihan näinä päivinä. :=))
Kerrassaan hienoa !
Finnairin lento AV 0145 on saanut suuren kunnian kuljettaa kerrankin arvokasta lastia:) Toivottavasti tuliaiset tulevat ehjinä perille.
Jäämme odottelemaan:))
- norMix evk
Olenkin miettinyt, miksi palstat ovat tuntuneet niin hiljaisilta ja hymyt...hymiöttömiltä viimeaikoina :))
- onpi
Olen saanut tietoa,että Yks Typy saapuu suuren viinilastinsa kanssa kotimaahan tiistaina 27.02-07...onnellisena,mutta erittäin väsyyneenä,johtuen siitä,että on saanut tanssia joka ilta aamuun tummien vilkkusilmien kanssa ;))
Että tälläinen väli aika tiedote,nyt takas petiin,mukavaa sunnuntain jatkoa :) - yxtypy
Kyllähän palstoilta löytyy muitakin hymytyttöjä ja poikia, vai onko kovat pakkaset, joita täällä kuulema ollut, hyydyttäneet hymyn? Mutta ei hätää. Tundrallakin paistaa nyt aurinko, ja kevättä pukkaa :=)))
- yxtypy
Kiitos Waffen. Tiedän että olet kaivannut minua, mutta ei hätää. Nyt olenkin palannut viiden viikon lämmössä olemisen jälkeen tarjoamaan sinulle taas entistä makoisampia ja älykkäämpiä lukuhetkiä kaffekupposen ääreen, entistä paatuneenpana, ja myös ruskeaksi paahtuneena :=))))
Olis kiva tietää montako kertaa päivässä olet ihan turhaan käynyt huuhaalla katsomassa olenko mitä taas kirjoittanut. Harmi kun en muistanut lähtiissä ilmoittaa kauanko olen poissa :=((
Kiitos tästä avauksestasi. Olenkin siitä hyvin otettu, ja näin tänne kylmälle tundralle palanneena sait suupieleni kääntymään ylöspäin :=))))
ps. olen muuten ajatellut, että vähennän kirjoittamistani puoleen entisestä, mutta kirjoitukseni tulee olemaankin siten paljon laadukkaanpia :=)))))Älä luulekkaan että olisin huuhaalle eksynyt! Kurkasin galleriaasi ja huomasin siitä sinun hiljentyneen:) Et ilmoittanut minulle lähteväsi etelään, etkä muuten ilmoittanut ihailijallesikaan, siis sille toiselle:))))
Kiva kun pidit avauksestani. Se oli nimittäin ihan sinua varten tehty:)))- galleriaan..
Waffen-ss kirjoitti:
Älä luulekkaan että olisin huuhaalle eksynyt! Kurkasin galleriaasi ja huomasin siitä sinun hiljentyneen:) Et ilmoittanut minulle lähteväsi etelään, etkä muuten ilmoittanut ihailijallesikaan, siis sille toiselle:))))
Kiva kun pidit avauksestani. Se oli nimittäin ihan sinua varten tehty:)))Typyllähän on galleria ollut piiloitettuna koko loman ajan..
- yxtypy evk
Waffen-ss kirjoitti:
Älä luulekkaan että olisin huuhaalle eksynyt! Kurkasin galleriaasi ja huomasin siitä sinun hiljentyneen:) Et ilmoittanut minulle lähteväsi etelään, etkä muuten ilmoittanut ihailijallesikaan, siis sille toiselle:))))
Kiva kun pidit avauksestani. Se oli nimittäin ihan sinua varten tehty:)))vaivaa kuka se mun toinen ihailija on.
Kerro ihmeessä tai menee yöunet. Yleensä olen niin tarkkanäköinen, mutta nyt on tämä ihailija jäänyt huomaamatta :=((
Tottakait pidin avauksestasi. Kukapa ei pitäisi tuollaisista avauksista. Kohotti kummasti itsetuntoa. Olisitpa nähnyt kuin vedin harteitani taaksepäin ja veltot rintani nousivat :=)))
ps. joko kävit lukemassa huuhaan avaukseni? :=))) yxtypy evk kirjoitti:
vaivaa kuka se mun toinen ihailija on.
Kerro ihmeessä tai menee yöunet. Yleensä olen niin tarkkanäköinen, mutta nyt on tämä ihailija jäänyt huomaamatta :=((
Tottakait pidin avauksestasi. Kukapa ei pitäisi tuollaisista avauksista. Kohotti kummasti itsetuntoa. Olisitpa nähnyt kuin vedin harteitani taaksepäin ja veltot rintani nousivat :=)))
ps. joko kävit lukemassa huuhaan avaukseni? :=)))Kyllä sinä sen ihailijan tiedät, olet hänet varmasti huomannut, kuten minäkin eli siitä ei sen enempää. Avaustasi en ole käynyt lukemassa, koska olen pyhästi itselleni luvannut, etten eksy huuhaalle:)
- yxtypy
Waffen-ss kirjoitti:
Kyllä sinä sen ihailijan tiedät, olet hänet varmasti huomannut, kuten minäkin eli siitä ei sen enempää. Avaustasi en ole käynyt lukemassa, koska olen pyhästi itselleni luvannut, etten eksy huuhaalle:)
ihailijoita oikeastaan niin paljon, etten nyt keksi, kuka niistä :=)))
Tuota viimeistä lausetta nyt ei usko vanha Erkkikään :=))
Öitä Waffen. Sua on muuten kiva kiusata :=))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465627Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5742092Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.56895- 59880
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768