Onko kukaan käynyt Obninskissä tai Balabanovossa? Aloitan siellä työt toukokuussa ja kiinnostaa, mihin olen joutumassa. Asuntojen kunto, palvelut erityisesti liikunnalliset, hintataso, yleisilme? Kiitos teidoistanne!
Obninsk, balabanovo
4
1000
Vastaukset
- Seudulla töissä
Obninsk on pieni venäläisittäin aika siisti paikka. Tiedekaupunki, paljon yliopistoja, nuoret ihmiset puhuvat monesti hyvää englantia. Balabanovossa en ole käynyt, mutta ohiajettuna aika mitätön kylä, kuulemma yksi kohtuullisen hyvä ruokapaikka löytyy. Seudulle tulossa/on jo suomalaisia investointeja, ja myös muita ulkolaisia. Itse olen ollut seudulla pari kuukautta ja vielä lähes pari vuotta edessä. Toistaiseksi aika mennyt lähinnä töissä, eikä ole ehtinyt tutustua kunnolla ympäristöön.
- Seudulle
Olen itse tulossa Obninskiin asumaan ja Balabonovoon töihin n. vuodeksi, näin alkuun. Et satu tietämään tämän Balabonovon ruokapaikan nimeä? Millaisia palveluja Obninskissa on? Liikunta, kulttuuri, normaalit marketit? Toki töissä aika paljon tulee varmaan oltua.
- Seudulla töissä
Seudulle kirjoitti:
Olen itse tulossa Obninskiin asumaan ja Balabonovoon töihin n. vuodeksi, näin alkuun. Et satu tietämään tämän Balabonovon ruokapaikan nimeä? Millaisia palveluja Obninskissa on? Liikunta, kulttuuri, normaalit marketit? Toki töissä aika paljon tulee varmaan oltua.
Ruokapaikan nimeä Balabanovossa en tiedä, mutta Obninskiin Balabanovosta ajaa varmaan 5-10 minuuttia. Obniskista periaatteessa löytyy kaikki perusjutut, kaupat, ravintolat, kuntosalit. Pieni paikka ja helppo hanskata, kaikki paikat löytyy nopeasti. Minulla on pääinsinööri töissä Obninskista ja hänen mukaansa siellä on noin 5 OK ravintolaa(ruoka), itse olen testannut pari,OK. Iltakuppuloita olen testannut pari myös, OK. Meillä on käynyt työhaastatteluissa paljon porukkaa Obninskista, aikaa hyvää kielitaitoista jengiä. Ja Kalugaanhan ei ole matkaa kuin 45 minuuttia. Se on jo isompi kylä. Ja Moskovaan liikennevälineestä ja ruuhkasta riippuen 1,5-5 tuntia. Huima metropoli, josta löytyyy kaikki mitä voi kuvitella ja puolet lisää.
- Obninsk
Seudulla töissä kirjoitti:
Ruokapaikan nimeä Balabanovossa en tiedä, mutta Obninskiin Balabanovosta ajaa varmaan 5-10 minuuttia. Obniskista periaatteessa löytyy kaikki perusjutut, kaupat, ravintolat, kuntosalit. Pieni paikka ja helppo hanskata, kaikki paikat löytyy nopeasti. Minulla on pääinsinööri töissä Obninskista ja hänen mukaansa siellä on noin 5 OK ravintolaa(ruoka), itse olen testannut pari,OK. Iltakuppuloita olen testannut pari myös, OK. Meillä on käynyt työhaastatteluissa paljon porukkaa Obninskista, aikaa hyvää kielitaitoista jengiä. Ja Kalugaanhan ei ole matkaa kuin 45 minuuttia. Se on jo isompi kylä. Ja Moskovaan liikennevälineestä ja ruuhkasta riippuen 1,5-5 tuntia. Huima metropoli, josta löytyyy kaikki mitä voi kuvitella ja puolet lisää.
Moskova on kyllä tuttu paikka. Siellä olen ollu työssä pariinkin otteeseen. Siellä kyllä haluaisin olla, mutta työpaikkaa/projektia ei aina voi valita. Toivottavasti Obninsk on sentään ihan kaupungin oloinen, ettei mitään periferiaa? Onhan siinä etu, että kaikki on lähellä ja ilmeisesti hintatasokin on alempi kuin Moskovassa, vai mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1745623Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne301376Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988