Hanna-Leena Haapamäki ja Carmina Burana

Oulussa esitetyn Carl Orff:in Carmina Buranan valopilkku oli solisti Hanna-Leena Haapamäki. Hän oli erittäin viehättävä ja luonnollinen. Hänen raikas ja lämmin lauluääni ja esitys hurmasivat. Esimerkiksi Amor volat undiquen hän veti todella hienosti. Itselläni on CD jossa sopraano Christiane Oelze yllä lähellekään samaan kuin Hanna-Leena jota olisi mukava kuunnella ja katsella muuloinkin. Muutenkin koko Oulun Musiikkijuhlien valtava esitys 300 hengen kuoroineen oli mahtava pienellä miinuksella. En tiedä oliko OAMK:n show-tanssiryhmä kauempaa katsottuna yhtä häiritsevää kohellusta kuin eturiviltä. Minua se ainakin enempi häiritsi kuin syvensi esitystä.

11

2359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä

Hanna-Leena on todella lahjakas. Täysin mahdollista, että tuleva tähti. Matsku on loistava ja luonne. Ei ole jokaisen ämmälehden sivuilla puhumassa paskaa, kuten se joku savolainen pullero.

• kenestä puhutaan

Kuka on savolainen pullero?

• sisäpiiri tietää
        kenestä puhutaan kirjoitti:

Kuka on savolainen pullero?

Sisäpiiri tietää.

• Linnustaja
        sisäpiiri tietää kirjoitti:

Sisäpiiri tietää.

"ulkopiiriläinenkin" jos osaa lukea ja on silmät päässä!

• Musiikin ammattilainen

puhua ihmisen ulkonäöstä....ei liiemmin vaikuttane laulamiseen. Sietäis hävetä.......

• tärkein kriteeri
        Musiikin ammattilainen kirjoitti:

puhua ihmisen ulkonäöstä....ei liiemmin vaikuttane laulamiseen. Sietäis hävetä.......

Kuules pikku idealisti: Ulkonäkö on todella tärkeä asia. Ei tarvitse osata kuunnolla edes laulaa jos on kaunis. Ja tämä oli Kim Borgin ajatus, ei minun. Tosin olen samaa mieltä. Elämme nyt aikaa, jossa ulkonäön merkitys on jo syrjäyttänyt taiteellisen osaaminen ja personallisuus. Tuskin mikään selittä esim. E.P.Salosen menestytsä. Siitä pikkutapista jenkkipervot tykkää.

• Musiikin ammattilainen
        tärkein kriteeri kirjoitti:

Kuules pikku idealisti: Ulkonäkö on todella tärkeä asia. Ei tarvitse osata kuunnolla edes laulaa jos on kaunis. Ja tämä oli Kim Borgin ajatus, ei minun. Tosin olen samaa mieltä. Elämme nyt aikaa, jossa ulkonäön merkitys on jo syrjäyttänyt taiteellisen osaaminen ja personallisuus. Tuskin mikään selittä esim. E.P.Salosen menestytsä. Siitä pikkutapista jenkkipervot tykkää.

Sehän on hieno asia. Esim. tenori Schroderius (mikä lie) on varmasti lihaksikkaampi ja miehekkäämpi kuin monet muut, mutta reppanalla ei ole minkäänlaista musiikillista osaamista. Kävin katsomassa vasta em. sivuja, ja kyllä hauis näyttää paksulta (ei tosin yllätä, tyhmä poliisi kun on) mutta sisältö........se sisältö.

Oopperalaulajan ulkonäöllä ei todellakaan ole merkitystä todellisuudessa. Anna Netrebkot tms. ovat tilastotappio. Kivahan se on kaunista katsella, mutta jos ulkonäkö on pääasia niin miksi sitten ei lähdetä porukalla Tangomarkkinoille Seinäjoelle? Kyllä tekoripsiä ja huulikiiltoa löytyy...mutta sillä ei lauleta. Valitan.

• kasvaa
        Musiikin ammattilainen kirjoitti:

Sehän on hieno asia. Esim. tenori Schroderius (mikä lie) on varmasti lihaksikkaampi ja miehekkäämpi kuin monet muut, mutta reppanalla ei ole minkäänlaista musiikillista osaamista. Kävin katsomassa vasta em. sivuja, ja kyllä hauis näyttää paksulta (ei tosin yllätä, tyhmä poliisi kun on) mutta sisältö........se sisältö.

Oopperalaulajan ulkonäöllä ei todellakaan ole merkitystä todellisuudessa. Anna Netrebkot tms. ovat tilastotappio. Kivahan se on kaunista katsella, mutta jos ulkonäkö on pääasia niin miksi sitten ei lähdetä porukalla Tangomarkkinoille Seinäjoelle? Kyllä tekoripsiä ja huulikiiltoa löytyy...mutta sillä ei lauleta. Valitan.

Musiikissa ulkonäön merkitys kasvaa koko ajan. Se johtuu siitä, että ulkonäön merkitys kasvaa työelämässäkin. Rumien on turha hakea töitä. Eivät varmuudella saa mitään duunia. Rumaa laulaja kukaan ei halua kuunnella.

• prest
        kasvaa kirjoitti:

Musiikissa ulkonäön merkitys kasvaa koko ajan. Se johtuu siitä, että ulkonäön merkitys kasvaa työelämässäkin. Rumien on turha hakea töitä. Eivät varmuudella saa mitään duunia. Rumaa laulaja kukaan ei halua kuunnella.

Kuinkahan pitkällä aikaperspektiivillä sinä arvioit tuota ulkonäön merkitystä laulamisessa. Minusta tuntuu, että sama virsi on ollut jo vuosikymmeniä.

Kyllä hyvä ulkomuoto on eduksi laulamisessa kuin laulamisessa. Mutta ei tilanne ole aikaisemmasta mihinkään muuttunut. Ja edelleenkin rumempikin saa laulaajos osaa tarpeeksi hyvin.

Ja työnhaussakin on merkitystä kyllä myös sillä itse työllä. Mannekiiniksi tarvitaan ulkonäköä,metsuriksi ei.

• tarvitsee ulkonäköä
        prest kirjoitti:

Kuinkahan pitkällä aikaperspektiivillä sinä arvioit tuota ulkonäön merkitystä laulamisessa. Minusta tuntuu, että sama virsi on ollut jo vuosikymmeniä.

Kyllä hyvä ulkomuoto on eduksi laulamisessa kuin laulamisessa. Mutta ei tilanne ole aikaisemmasta mihinkään muuttunut. Ja edelleenkin rumempikin saa laulaajos osaa tarpeeksi hyvin.

Ja työnhaussakin on merkitystä kyllä myös sillä itse työllä. Mannekiiniksi tarvitaan ulkonäköä,metsuriksi ei.

Juuri metsuri tarvitsee ulkonäköä, tervettä rakennetta ja voikammakaita lihaksia. Metsuri tarvitsee myös älyä. Tyhmä ei metsässä edes kauan elä. Sinulla on aivan väärä käsitys asioista. Oletko ns. sivistyneistön kakara? Epätäydellinen ihminen ei metsurina pärjää. Metsurit muuten edelleenkin hankkivat Suomelle miljardeja rahaa. Niillä rahoilla sinäkin olet voinut kouluttautua ja opetella haukkumaan niitä, jotka huonolla palkalla uhraavat terveytensä raskaan työn ääressä ja kansakunnan puolesta. Sinä syöt metsureiden kädestä ja sitten olet ruokkijoillesi kiittämätön. Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä. Olet nokkava ja halveksit oikean ja tuottavan työn tekijöitä. Mallit sitä vastoin eivät tarvitse mitään. Ne voivat olla mahoja anorektikkoja. Muuta heiltä ei huorahtavan luonteen lisäksi edellytetä.

• prpr
        tarvitsee ulkonäköä kirjoitti:

Juuri metsuri tarvitsee ulkonäköä, tervettä rakennetta ja voikammakaita lihaksia. Metsuri tarvitsee myös älyä. Tyhmä ei metsässä edes kauan elä. Sinulla on aivan väärä käsitys asioista. Oletko ns. sivistyneistön kakara? Epätäydellinen ihminen ei metsurina pärjää. Metsurit muuten edelleenkin hankkivat Suomelle miljardeja rahaa. Niillä rahoilla sinäkin olet voinut kouluttautua ja opetella haukkumaan niitä, jotka huonolla palkalla uhraavat terveytensä raskaan työn ääressä ja kansakunnan puolesta. Sinä syöt metsureiden kädestä ja sitten olet ruokkijoillesi kiittämätön. Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä. Olet nokkava ja halveksit oikean ja tuottavan työn tekijöitä. Mallit sitä vastoin eivät tarvitse mitään. Ne voivat olla mahoja anorektikkoja. Muuta heiltä ei huorahtavan luonteen lisäksi edellytetä.

Käypä tutustumassa nykyisiin metsureihin. Minä olen maalta ja olen tehnyt oikeaa työtä. Myös metsätöitä. Olen ollut myös maatalouslomittajana mutta tunnustan kyllä viihtyväni nykyisessä siistissä sisätyössäni.

Koetapas pysyä omissa kirjoituksissasi loogisena. Mihin sitä ulkonäköä metsätöissä tarvitaan. Ne harvat sahamiehet, joita metsistä löytyy, ovat kyllä raavaita miehiä mutta eivät välttämättä komeita. Nykyisin hommat hoidetaan koneilla ja metsätöissä on niitä hentoja 150 cm pitkiä neitejäkin.

Kirjoitat muuten itseäsi vastaan kun ensin metsurin komeuden merkitystä korostettuasi siirryt heti seuraavassa lauseessa ylistämään älyn merkitystä. Minähän en missään vaiheessa ole toisin väittänyt älyn merkityksestä.

Puolet tekstistäsi on sitä,että solvaat minua omien oletustesi pohjata, - ja pahasti menee arvauksesi pieleen. Tuollaisia vuodatuksia yleensä kirjoittavat kehittymättömät teini - jotka eivät itse ole vielä juuri töitä tehneet, ainkaan metsätöitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      263
      6366
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      57
      3004
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      66
      2804
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2272
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1789
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      165
      1465
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1444
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      26
      1372
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1321
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1027
    Aihe