Onko normaalia

KylmäKäynnistys

Onkos muilla samanlaista ongelmaa eli kun pyörä on seissyt yön pihalla ja aamulla alkaa käynnistelemään niin moottori lähtee huonosti käymään pakko antaa kaasua, muuten sammuu ja sitten kun se ei enää sammu ja lähtee ajamaan se liikkuu erittäin nuhaisesti ekat 200m sen jälkeen se vasta piristyy liikkumaan. Onko jotain säätöjä pielessä ja mistä sitä tyhjäkäyntiä voi säätää?


Pyörä= Kymco agility
Vuosimalli=2007
Ajettu=227km

13

2806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no minäb

      mun on ainakin aina pakko antaa kaasua käynnistäessä
      .mopoa pitää myös lämmittää vähän kylmemmällä ilmalla.suuttimen vaihto saattaa auttaa vähäsen

    • venttiili

      Itselläni oli 0.80 suutin jonka vaihdoin 0.85.
      Tuo antaa vähän rikkaamman seoksen ja on parempi.
      Alkuperäinen suutin on Taiwanin keleihin.
      Moottorin on syytä antaa lämmetä jonkin aikaa ennen ajoa.
      Ei pyöräsi säädöt ole välttämättä pielessä ovat vain "kesäajassa".
      Odota vähän kun kelit lämpiää, jos ongelma ei silloin häviä niin sitten voi olla säädön paikka.

    • KylmäKäynnistys

      Joo taitaa olla vaan kylmyydestä johtuva vika. Päivällä lähti hyvin käyntiin 10 asteen lämmössä.

      Huomasin kuitenkin aamulla pienen öljy lammikon maassa. Tarkemmin tutkittuani huomasin variaattorinkopan tiivisteen välistä oli valunut muutamia tippoja öljyä. Kiristin ruuveja ja lähdin noin tunnin ajelulle. Takaisin tultuani huomasin, että taas oli pienitippa muodostunut tiivisteen väliin.

      Kuuluuko variaattorinkopan sisällä olla öljyä?

      • KylmäKäynnistys

        Vein pyörän takaisin ostopaikkaan ja sieltä minut ohjattiin huoltohalliin, jossa variaattori avattiin. Kopan sisältä löytyi öljyä, joka oli vuotanut sinne jostain vielä ei tiedetä mistä. Koska öljyn vuotopaikkaa ei löytynyt heti jäi pyörä odottamaan tarkempaa syyniä.


      • venttiili
        KylmäKäynnistys kirjoitti:

        Vein pyörän takaisin ostopaikkaan ja sieltä minut ohjattiin huoltohalliin, jossa variaattori avattiin. Kopan sisältä löytyi öljyä, joka oli vuotanut sinne jostain vielä ei tiedetä mistä. Koska öljyn vuotopaikkaa ei löytynyt heti jäi pyörä odottamaan tarkempaa syyniä.

        Kampiakselin huulitiiviste(stefa) tai samainen tiiviste kytkinakselilta vuotaa.
        Muualta sinne ei öljyä pitäisi tulla, ellei sylinterilohko ole halki(valuvika), olisi aika harvinaista.


      • KylmäKäynnistys
        venttiili kirjoitti:

        Kampiakselin huulitiiviste(stefa) tai samainen tiiviste kytkinakselilta vuotaa.
        Muualta sinne ei öljyä pitäisi tulla, ellei sylinterilohko ole halki(valuvika), olisi aika harvinaista.

        Kiitos vinkistä

        Mainitsen tuosta asiasta huoltoon.

        Kyllä harmittaa en kerennyt, kun paripäivää ajella ja heti tulee ongelmia. Juuri tämänlaisista syistä päätin olla koskematta noihin kiinan ihmeisiin ja ostin merkki mopon, mutta kuinkas kävikään. No takuuhan tossa on 2vuotta.


      • venttiili
        KylmäKäynnistys kirjoitti:

        Kiitos vinkistä

        Mainitsen tuosta asiasta huoltoon.

        Kyllä harmittaa en kerennyt, kun paripäivää ajella ja heti tulee ongelmia. Juuri tämänlaisista syistä päätin olla koskematta noihin kiinan ihmeisiin ja ostin merkki mopon, mutta kuinkas kävikään. No takuuhan tossa on 2vuotta.

        Omani huollan itse, vaikka uutena ostinkin.
        Startin jouduin uusimaan(tarvike)ja sähköisen ryypyn(tarvike) omasta pussista mutta vieläkin olen plussan puolella, mitä tulee huollossa käyntiin.
        Toivottavasti saat pyöräsi huollosta ajallaan(ruuhkaa jo nyt).!


      • KylmäKäynnistys
        venttiili kirjoitti:

        Omani huollan itse, vaikka uutena ostinkin.
        Startin jouduin uusimaan(tarvike)ja sähköisen ryypyn(tarvike) omasta pussista mutta vieläkin olen plussan puolella, mitä tulee huollossa käyntiin.
        Toivottavasti saat pyöräsi huollosta ajallaan(ruuhkaa jo nyt).!

        Vika oli kampiakselin tiivisteessä se on nyt vaihdettu. Ajelin tänään noin 60km eikä ainakaan vielä vuoda.

        Kuinkas paljon sulla nousee nopeus jyrkässä alamäessä kaasu pohjassa. Mulla mittari ei nouse kuin hivenen yli 50km/h, Onkohan näissä vm 2007 vehkeissä kierrosrajoitus 50km/h

        Jos kierrosrajoitin iskee päälle, eikös mopon pitäisi rupea nykimään.?


      • krpl
        KylmäKäynnistys kirjoitti:

        Vika oli kampiakselin tiivisteessä se on nyt vaihdettu. Ajelin tänään noin 60km eikä ainakaan vielä vuoda.

        Kuinkas paljon sulla nousee nopeus jyrkässä alamäessä kaasu pohjassa. Mulla mittari ei nouse kuin hivenen yli 50km/h, Onkohan näissä vm 2007 vehkeissä kierrosrajoitus 50km/h

        Jos kierrosrajoitin iskee päälle, eikös mopon pitäisi rupea nykimään.?

        omasta kymco agilitystä ajettuna noin 1200 km siitä meni stefa vauhtipyörän puolesta alkoi vuotaa miltei heti ensi 500 km huollon jälkeen.

        No tänää piti olla korjattu, sanoin vielä huoltoon kun varasin ajan viikoja sitten että todennäköisesti kampiakselin stefa on sökö vauhtipyörän puolella noh soitin kun ei alannut kuulua mitään ne sanoi ettei meillä ole kotosal nytten sellasta stefaa, ei oo kerta eka kun pännii toi kyseinen firma edes


      • Sluppis

        Oon avannu useampia satoja skoottereiden variaattorikoppia, ja missään ei oo ollu öljyä niin, että sitä lilluis siel :D


    • (agility)

      Mulla tekee samaa. annan sen yleensä lämmetä muutaman minuutin muuten se tuppaa sammumaan tai lähtee ehkä joka toinen kerta ku pistää kaasua.

      Ja voiko joku kertoa onko normaailia että agility menee ylämäkee 2 päällä 5-10 km/h? eikä tarvi olla edes jyrkkä mäki. yks päällä se ei myöskää väännä melkei mitää. säälittävä laite sanon minä!

      • Sluippi

        Aja skootterilla, sit ku oot ajanu jokusen kilsan, et kone on lämpimänä, laita skootteri keskijalalle, laita pikkusen kaasua, pidä kaasu samassa asennossa, säädä kaasarista seosta samalla, niin että kierrokset on korkeimmillaan, testaappa sen jälkeen uusiks :)


      • Sluippi
        Sluippi kirjoitti:

        Aja skootterilla, sit ku oot ajanu jokusen kilsan, et kone on lämpimänä, laita skootteri keskijalalle, laita pikkusen kaasua, pidä kaasu samassa asennossa, säädä kaasarista seosta samalla, niin että kierrokset on korkeimmillaan, testaappa sen jälkeen uusiks :)

        Seosta säädetään jommastakummasta ruuvista, toisesta säädetään tyhjäkäyntiä, toisesta seosta, huomaat kyllä eron.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5959
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5463
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3084
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2464
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2317
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1711
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    Aihe