Hei,kaikki jotka tiedätte diabeteksestä jotain.
Miehelläni se todettiin pari vuotta sitten.Ei joudu itseään pistämään(ainakaan vielä),nyt vasta suositeltiin pillerihoitoa ja hän aloittaneekin sen pian.mutta kysyisin sitä että eikös kaikilla diabeetikoilla tulisi olla sellainen ranneke???Mun miehelle ei ainakaan lääkäri ole siitä puhunut mitään.luulisin että se olisi tosi tärkeää olla sairastavalla...saako sellaisen jostain vai pitääkö sellainen itse kustantaa,ja ylipäätään mistä sellaisen saa?
Hyvää kevättä kaikille!!!
miehen diabetes
3
605
Vastaukset
- Alan ammattilainen
Ranneke tai riipus on omakustanteinen ja niitä saa diabetesliitosta.Voit selata sivuja www.diabetesliitto.fi. Vasemmalle aukeaa valikko. Täppää kohtaa aineistot ja tilaukset. Valikko laajenee->täppää kohtaa tunnukset. Saat esille tarjolla olevia tunnuksia, hintatietoineen. On myös tilausmahdollisuus.
Jos diabeteksen kanssa on ongelmia, voi miehesi hakeutua diabeteskurssille. Työelämässä mukana oleville kustantaa kela ja muille RAY(raha-automaattiyhdistys). Kelan kursseissa ei ole omavastuuta.RAY;n kursseissa on, mutta niihin voi hakea maksusitoumusta omasta kunnasta.
Kelan kursseja voitte itse selata sivuilta www.kela.fi. Täppää kohtaa kuntoutukseen. Vasemmalle avautuu valikko, josta täppäilemällä pääsette itse selaamaan ja hakemaan kuntoutuskursseja.
Diabetesliiton sivuilla löytyy myös paljon tietoa, mm RAY:n kurssit(näissä oli se omavastuu).- lullero
Kiitos tosi paljon viestistäsi!Nyt on helppoa alkaa tutkimaan asiaa :D Hyvää kevättä ja kesää!!!
- Jore55
Joo kaikilla idiooteilla vois olla sellanen punainen panta päässä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1684377Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372504- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321173Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441142Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.116862