HERAJÄRVEN KIERROS

Vaeltamaan

Hei,

Onko kukaan kiertänyt ko. kierrosta. Se on valittu vuoden 2007 valtakunnalliseksi retkikohteeksi.

Kuulemma vaativa mutta maisemat mahtavia. Mikä varustevinkkejä olisi jos aikoo kiertää tuon reitin yhdellä yöpymisellä ??

4

2199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tartte,onhan siellä

muutama majakin missä oi yöpyä.
      Maisemat ovat todella upeat,itse oli Kolin mäellä viime vuonna kävelemässä siis todella upeat tänä vuonna on pakko päästä uudestaan!!!
      Itse ajattelin myös kiertää herajärven ihan tässä 2vkon sisällä ei ole vielä liian kuuma.
      Matkahan on hieman yli 40 km joten ei mikään kovin pitkä,varavaatteet ja ruokaa mukaan joten eiköhän se siitä,en itsekään tiedä kuinka hyvin reitti on merkattu mutta ei kai siellä kummosia suunnistus taitoja tarvita

• raskaampi

Reitillä on helppo pysyä, selvä polku koko matkan, ja joitain opasteita. Herajärven länsipuoli on kohtalaisen raskasta, paikoin ikävänkin kivisiä mäkiä mennään ylös ja alas. Itäpuoli on helppo- ja nopeakulkuista. Länsipuoleen kannattaa varata siis selvästi enemmän aikaa kuin itäpuoleen.

• Vaeltelija

Kierroksella on mahtavat maisemat, mutta minusta reissu on aika raskas vain yhdellä yöllä kuljettavaksi. Meitä oli kaksi keskikuntoista naisimmeistä viime kesänä siellä ja olimme ihan nääntyneitä kierroksen jälkeen.

Lähdimme Hotelli Kolilta ja yövyimme perinnetilalla (oisko nimi ollut Kiviniemi). Matka oli aika pitkä. Seuraavana päivänä Ryläyksen puolta kulkiessa meinasi voimat loppua täysin, sillä vaarat olivat todella jyrkkiä ja niitä mentiin tiuhasti ylös alas.

Yksi vaihtoehto olisi meloa osa matkasta. Sieltä perinnetilalta saa vuokrata kanootteja.

• Kirsikka_81

En ole itse vielä käynyt, mutta kuulemma erittäin hyvä lenkki..

Kolilla ylipäänsä on aivan mahtavat maisemat ja paljon mielenkiintoista nähtävää. Vaikka olen monta kertaa käynyt en ole vielä kyllästynyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7174
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6685
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3644
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3150
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2794
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2592
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2126
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1997
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1910
    Aihe