etupumppujen stefat

Honda CRF

Eli pumppujen stefat näyttäis vuotavan ja ne pitäis vaihtaa.Itse en ole koskaan vaihtanu,lähteekö öljyt pihalle ku stefat ottaa pois? Te joilla on kokemuksia ni kertokaa miten homma kannattaa tehdä?

5

2028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

Itse olen kerran vaihtanut stefat etutolppiin ja siitäkin on yli vuosi aikaa ja kyseessä oli marzocchin tolpat. Mutta homma meni pääpirteittäin näin.
      avaa varovasti tolpan yläpäässä oleva mutteri. Tämän jälkeen tolppa alkaa purkautumaan. Sisempi putki vedettiin kokonaan pois ja sen jälkeen pölysuoja pois. Sitten ruuvimeisselillä hyvin varovasti stefa pois. Kun laitat uutta stefaa niin laita vaikka kierros teippiä liukuputken alkuun ettei putken nirkko riko uutta stefaa. Mitä tahansa teetkin niin älä naarmuta putkia äläkä stefaa. Käytännössä pitää laittaa uudet öljyt, mutta se on ihan pikku homma.

• neuvosta

Täytynee sekin homma joskus opetella.Kyl se varmaa onnistuu...

• IS Kari

Suosittelen etsimään sen huoltomanuskan, ja vieläpä samaan vuosimalliin. Oljymäärissä voi olla eroavaisuuksia. Jos keppeihin on vaihdettu erilaiset jouset sekin vaikuttaa hieman öljymääriin, mutta manuaalissa on se selostettu. tuohon showan kaksoiskammiokeulaan laitetaan oljyt kahdessa eri vaiheessa. Oppaassa on kuvia erikoistyökaluista, mutta ilman niitä pärjää hyvin kun hieman sepittelee.

• ???????????

Miten ne stefat saa revittyä irti kun on purkanu pumput

• rstreyreyyy
        ??????????? kirjoitti:

Miten ne stefat saa revittyä irti kun on purkanu pumput

lämmitä niitä varovasti kuumailmapuhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla. niin irtoavat ilman suurempaa voimakäyttöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5840
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5343
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3034
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      38
      2043
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1656
    Aihe