Hei! Olemme kesällä lähdössä Unkariin. Tyttärelleni hankittiin 10 vuoden passi v. 2003, jolloin hän oli 12-vuotias. Tyttö on kovasti aikuistunut ja nykyään ihan eri näköinen kuin passia hankittaessa. Nyt olen kuullut, että voivat käännyttää rajalta, jos ihminen ei ole kuvansa näköinen. Onko siis hankittava tytölle uusi passi, vaikka tämä nykyinen olisi voimassa vuoteen 2013?
passikuva ei näköinen enää...
3
1534
Vastaukset
- Tsaa
Meillä vähän sama tilanne lähes!
Olemme kesällä lähdössä matkoille.
Teen niin, että menen meidän Poliisilaitoksen
tiskille hyvissä ajoin ennen matkaa tyttäreni ja passin kanssa.
Ne osaavat kyllä neuvoa. Se on varmin tapa välttyä kurjilta tilanteilta passijonoissa jossain päin maailmaa. Tosin vaara on, että joudutte uusimaan passin tyttärenne osalta.- _Carita
Passikuva on passissa vain ja ainoastaan tunnistamista varten. Jos siitä ei tunnista, niin kuinka sitten pääset passintarkastuksesta läpi?
Lapset ovat asia erikseen, hehän kasvavat ja muuttuvat, mutta aikuisilla on aina ollut hauska ominaisuus: laitetaan passiin mieluummin kaunis kun näköinen kuva. Kun 10 vuotta vanha kuva ei kelpaakkaan ja joutuu hankkimaan uuden, niin sitten surraan kun tää on niin ruma! Mutta minkäs voi kun ihminen vanhenee! Eli kokemusta aiheesta on (28 vuotta ao. tiskissä). - Korppi
_Carita kirjoitti:
Passikuva on passissa vain ja ainoastaan tunnistamista varten. Jos siitä ei tunnista, niin kuinka sitten pääset passintarkastuksesta läpi?
Lapset ovat asia erikseen, hehän kasvavat ja muuttuvat, mutta aikuisilla on aina ollut hauska ominaisuus: laitetaan passiin mieluummin kaunis kun näköinen kuva. Kun 10 vuotta vanha kuva ei kelpaakkaan ja joutuu hankkimaan uuden, niin sitten surraan kun tää on niin ruma! Mutta minkäs voi kun ihminen vanhenee! Eli kokemusta aiheesta on (28 vuotta ao. tiskissä).Minua ei olla vielä kertaakaan käännytetty takaisin, vaikka kuva on noin 9v. vanha, enkä muistuta pätkääkään sitä. Kuva on juuri lapsena otettu. Nyt siis olen aikuinen. En sit tiedä onko mulla ollut vain hyvä tuuri, vai onko tuo käännyttäminen hyvin, hyvin harvinaista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2506267Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492745Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne552732- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651445- 821434
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o251351Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351311Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091017