Siis miten on, täytyykö timanttisormuksia huoltaa? Kuulin että niitä istutuksia pitäisi tarkistaa tms. ja samalla puhdistaa sormus. Ja miten usein tämmönen sitten tapahtuu, ja lähetetäänkö sormus jonnekin? En haluaisi olla ilman sormusta, kun sen sormeen kerran laittaa.
Timanttisormus ja huolto?
9
4937
Vastaukset
- !!!
Kaikki istutukset kuluvat käytössä. Ymmärrettävästi sormi tuntuu tyhjältä ilman sormusta sen aikaa kun se on huollettavana. Mutta kumpi on pahempaa, se että kivi irtoaa ja hukkuu sormuksesta vai se että olet silloin tällöin (muutaman vuoden välein)ehkä viikon ilman sormusta?
Mikäli kultasepänlikeessä on oma kultaseppä töissä sormusta ei lähetetä minnekkään, mutta jos ei ole niin silloin se lähetetään "alihankintaan".- kokemusta on
Äitini löysi vuosia sitten ratikkapysäkiltä 4000 markan arvoisen vihkisormuksesta pudonneen timantin. Hyvä homma äitini kannalta, mutta huonompi timantin menettäneen kannalta.
- Olis pitäny
kokemusta on kirjoitti:
Äitini löysi vuosia sitten ratikkapysäkiltä 4000 markan arvoisen vihkisormuksesta pudonneen timantin. Hyvä homma äitini kannalta, mutta huonompi timantin menettäneen kannalta.
Äitis olis pitäny ilman muuta viedä timantti poliisilaitokselle, ei toisten omaisuutta saa itse pitää jos arvo on yli 20 e!
- Anonyymi
Olis pitäny kirjoitti:
Äitis olis pitäny ilman muuta viedä timantti poliisilaitokselle, ei toisten omaisuutta saa itse pitää jos arvo on yli 20 e!
Itse olisit varmaan vienyt poliisille, just joo... huhhuh... mä olisin pitänyt itse myös!
- Tuula
sormukset kannattaa huoltaa,tarkastuttaa istutukset, kiillotuttaa ja jos ovat valkokultaisia myös rodinoida ne. Kestävät ja ovat sitten uudenveroisia.
- korufani
Timanttisormukset kannattaa tarkastuttaa istutusten osalta, kiillotuttaa, ja jos on valkokultasormuksia myös rodinoida ne alan erikoisliikkeissä. Niistä tulee enemmän iloa ,kun näyttävät taas uudenveroisilta.
- Aito seppä
Rodinointi pitäisi lailla kiertää kun poikkeuksetta se kuluu sormuksista todella nopeasti. Valkullan pitäisin valkokultana ja jos väri ei miellytä niin eikö silloin voisi ostaa platinasormuksen? Kivet pysyvät kiinni jos sormus ei nyt ihan päivittäin metallitöissä sormessa, paitsi jos ne on istutettu lapsellisesti. Ota pehmeähammasharja ja saippuaa niin teet kotikonstein saman kuin liikekin ultraäänipesurilla.
- n26/Hki
Aito seppä kirjoitti:
Rodinointi pitäisi lailla kiertää kun poikkeuksetta se kuluu sormuksista todella nopeasti. Valkullan pitäisin valkokultana ja jos väri ei miellytä niin eikö silloin voisi ostaa platinasormuksen? Kivet pysyvät kiinni jos sormus ei nyt ihan päivittäin metallitöissä sormessa, paitsi jos ne on istutettu lapsellisesti. Ota pehmeähammasharja ja saippuaa niin teet kotikonstein saman kuin liikekin ultraäänipesurilla.
Minun valkokultainen sormukseni ei ole rodinoitu, koska sormus on muutenkin tyyliltään antiikkinen. Rodinoituna se näytti hieman typerältä. Itselläni on 0,7 river (D) kivi, jonka kultaseppä istutti 5min. sisällä juuri ennen liikkeen sulkeutumista. Hieman pelottaa että pitääkö istutus, liike tosin oli huippulaadukas ja en ainakaan heti ole viemässä sormusta huoltoon. Mietin tässä vain sellaista, että kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen arvokas kivi, niin onko olemassa jotain liikettä johon voi huolettomin mielin jättää sormuksen huoltoon? Itseäni ainakin kauhistuttaa ajatus jostain huijariliikkeestä joka huollossa vaihtaa timantin toiseen. Saako huollosta jonkinlaisen takuulapun tms.? Itse en ole vielä ehtinyt vakuuttaa kiveäni :(
- Anonyymi
Onko kukaan keittänyt timanttisormusta vedessä johon on laitettu astianpesukoneen konetiskijauhetta?
Tein niin kerran, kun oli aivan likainen remppahommista. Tuli älyttömän kirkas, mutta onkohan se vahingollista sormukselle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533402
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253344No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281984Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141386Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501139Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995