Timanttisormus ja huolto?

joo vai ei

Siis miten on, täytyykö timanttisormuksia huoltaa? Kuulin että niitä istutuksia pitäisi tarkistaa tms. ja samalla puhdistaa sormus. Ja miten usein tämmönen sitten tapahtuu, ja lähetetäänkö sormus jonnekin? En haluaisi olla ilman sormusta, kun sen sormeen kerran laittaa.

9

5044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

Kaikki istutukset kuluvat käytössä. Ymmärrettävästi sormi tuntuu tyhjältä ilman sormusta sen aikaa kun se on huollettavana. Mutta kumpi on pahempaa, se että kivi irtoaa ja hukkuu sormuksesta vai se että olet silloin tällöin (muutaman vuoden välein)ehkä viikon ilman sormusta?

Mikäli kultasepänlikeessä on oma kultaseppä töissä sormusta ei lähetetä minnekkään, mutta jos ei ole niin silloin se lähetetään "alihankintaan".

• kokemusta on

Äitini löysi vuosia sitten ratikkapysäkiltä 4000 markan arvoisen vihkisormuksesta pudonneen timantin. Hyvä homma äitini kannalta, mutta huonompi timantin menettäneen kannalta.

• Olis pitäny
        kokemusta on kirjoitti:

Äitini löysi vuosia sitten ratikkapysäkiltä 4000 markan arvoisen vihkisormuksesta pudonneen timantin. Hyvä homma äitini kannalta, mutta huonompi timantin menettäneen kannalta.

Äitis olis pitäny ilman muuta viedä timantti poliisilaitokselle, ei toisten omaisuutta saa itse pitää jos arvo on yli 20 e!

• Anonyymi
        Olis pitäny kirjoitti:

Äitis olis pitäny ilman muuta viedä timantti poliisilaitokselle, ei toisten omaisuutta saa itse pitää jos arvo on yli 20 e!

Itse olisit varmaan vienyt poliisille, just joo... huhhuh... mä olisin pitänyt itse myös!

• Tuula

sormukset kannattaa huoltaa,tarkastuttaa istutukset, kiillotuttaa ja jos ovat valkokultaisia myös rodinoida ne. Kestävät ja ovat sitten uudenveroisia.

• korufani

Timanttisormukset kannattaa tarkastuttaa istutusten osalta, kiillotuttaa, ja jos on valkokultasormuksia myös rodinoida ne alan erikoisliikkeissä. Niistä tulee enemmän iloa ,kun näyttävät taas uudenveroisilta.

• Aito seppä

Rodinointi pitäisi lailla kiertää kun poikkeuksetta se kuluu sormuksista todella nopeasti. Valkullan pitäisin valkokultana ja jos väri ei miellytä niin eikö silloin voisi ostaa platinasormuksen? Kivet pysyvät kiinni jos sormus ei nyt ihan päivittäin metallitöissä sormessa, paitsi jos ne on istutettu lapsellisesti. Ota pehmeähammasharja ja saippuaa niin teet kotikonstein saman kuin liikekin ultraäänipesurilla.

• n26/Hki
        Aito seppä kirjoitti:

Rodinointi pitäisi lailla kiertää kun poikkeuksetta se kuluu sormuksista todella nopeasti. Valkullan pitäisin valkokultana ja jos väri ei miellytä niin eikö silloin voisi ostaa platinasormuksen? Kivet pysyvät kiinni jos sormus ei nyt ihan päivittäin metallitöissä sormessa, paitsi jos ne on istutettu lapsellisesti. Ota pehmeähammasharja ja saippuaa niin teet kotikonstein saman kuin liikekin ultraäänipesurilla.

Minun valkokultainen sormukseni ei ole rodinoitu, koska sormus on muutenkin tyyliltään antiikkinen. Rodinoituna se näytti hieman typerältä. Itselläni on 0,7 river (D) kivi, jonka kultaseppä istutti 5min. sisällä juuri ennen liikkeen sulkeutumista. Hieman pelottaa että pitääkö istutus, liike tosin oli huippulaadukas ja en ainakaan heti ole viemässä sormusta huoltoon. Mietin tässä vain sellaista, että kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen arvokas kivi, niin onko olemassa jotain liikettä johon voi huolettomin mielin jättää sormuksen huoltoon? Itseäni ainakin kauhistuttaa ajatus jostain huijariliikkeestä joka huollossa vaihtaa timantin toiseen. Saako huollosta jonkinlaisen takuulapun tms.? Itse en ole vielä ehtinyt vakuuttaa kiveäni :(

• Anonyymi

Onko kukaan keittänyt timanttisormusta vedessä johon on laitettu astianpesukoneen konetiskijauhetta?

Tein niin kerran, kun oli aivan likainen remppahommista. Tuli älyttömän kirkas, mutta onkohan se vahingollista sormukselle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5840
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5343
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3034
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      38
      2043
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1656
    Aihe