six pack

oluen ystävä

Olenko alkoholin ongelmakäyttäjä juon joka torstai perjantai ja lauantai kuusi olutta toi määrä on aina vakio karjala olutta illalla ? Aamulla olen kahvin keitossa virkeenä aina sit iloinen oon aina...

5

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan normaalia

jos juo to 6pulloa ja pe 6pulloa ja la 6 pulloa, on annokset yht. 18 ja se on miehelle(jos olet)ihan normimäärä. Mut en peloittele vaan sanon kuinka mulle kävi. Join 23veenä juuri noin. Meni parivuotta ja sitten tarttikin ja enemmän parisikpäkkiä päivässä. Sit rupes lipsuun viikollakin. Tuli viinit kehiin ja aina join humaltuakseni. Sit se olikin muutmaman vuoden päästä kovaa kännäämistä to-su. Maanantaisin joskus loivenneltiin ja olin välillä pois töistäkin sen takii. Sit se meni siihen että huomasin yhtenä kuukautena juoneeni joka ehtoo perseet. Sitten menikin pari vuotta kun yritin lopettaa enkä päässyt irti. Kännnit koveni ja fysiikka ja psyyke rupes kärsiin. Join ja itkin, itkin ja join. Sit heräsin ja tajusin ja hian apua. Kierrosta ryhmissä on nyt tehty jonkun aikaa ja raittiina saanut olla vähäsen aikaa. Elämä hymyilee pitkästä aikaa. Siis noin kävi mulle, ja ei sulle tartte eikä välttämättä käy samoin. Mutta mää olenkin alkoholiisti

• ookki :)

Kiitoksia paljon sinulle vastauksesta selvensi asioita kivasti :)...

• jos tuon

hallitset.

Voit juoda kyseisen 3x6 pulloa/viikko vaikka joka viikko elämäsi loppuun.

Jos sulle ei tule halua lisätä määrää, et ole alkoholismiin taipuvainen.

Monelle kuitenkin käy niin, että määrät kasvavat.
      Arvaapa kuinka moni alkoholisti, joka ei pysty juomaan sitä yhtäkään, kadehtii sinun laisiasi?

Hyvää viikonloppua!

• et..

... ihan vielä ole, jos olet mies ja jos nuo määrät pitävät paikkansa.

Käytännössä se että tarvitsee kysyä, on usein jo oire jonkin asteen ongelmasta. Määriä on myös helppo vähätellä. Tuo 3*6 alkaa olla ongelmallisuuden rajoilla. Pari juomapäivää viikkoon tai vaihtoehtoisesti pari kaljaa päiväannokseen lisää, ja olet jo selvästi ongelmajuomisen puolella.

• Anonyymi

Sixpack menee helposti aamutoimien lomassa, ja illalla lehden ja TVn ääressä. Ei siinä, ehkä maksa ei siitä oikein tykkää, mutta muuten ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6364
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5863
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3284
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2690
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2258
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1956
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1799
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe