Myyjältä rahat pois

en palauta

Joka viestissä kysellään miten saa myyjältä remonttirahat, alennusta ym vanhoista taloista jotka pitäisi olla ostajan mukaan uuden veroisia. Kun myyn talon sanon suoraan ostajalle että katsoo ja miettii tarkasti mitä ostaa. Rahat menee lainojen maksuun ym. Turha yrittää saada mitään pois, ainostaan voin perua kaupan ja saan talon takaisin mutta rahoja ei tule saamaan.

13

2027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on joka

talossa eli saat varautua muutaman kymppitonnin palautukseen.

• siksi

en aio taloani myydä koskaan. Lainaa on vielä jäljellä mutta jos jostain syystä pitää tästä lähteä, niin laitan vuokralle.
        Kyseessä on vanha rm-talo, jota ei ole koskaan perus-pilattu vaan aiomme tehdä sen itse ;)

• talokaupan,niin

ehdotan seuraavaa:Kuten totesit,ostajalle täytyy
      tehdä selväksi,että kysessä on vanha kohde.Mahdolliset ulkopuoliset mukana olijat olisivat myös suotavia kuulemaan asiat.
      Teetä asianmukaiset kosteusmittaukset/kuntotarkastukset.(Joilla ei ole todellisuudessa muuta merkitystä,kuin ovat suuntaa antavia.Totuus selviää aina,vasta kun rakenne avataan.)
      Kun asiat ovat mahdollisesti edenneetloppusuoralle,niin sovi sellaisesta ehdosta,että(kirjallisesti tietenkin)kumpi-
      kaan osapuoli(myyjä/ostaja)ei nosta missään
      muodossa siviilikannetta ko.asiassa toisiaan
      kohtaan tai käytä asiamiestä.
      Sillä,jos jotain riitaa ilmenee kaupanteon jälkeen,niin prosessi täytyy aloittaa juuri
      siviilikanteen kautta.
      Itse olen toiminut tällälailla ja mitään
      ei ole kuulunut.Aikaa on kyllä varmaan jo
      8 vuotta ja ostaja oli kylläkin realisti
      joka ymmärsi,ettei ollut kyse uudesta talosta.

• on mitättömiä

maakaaren piilovika tapauksissa, niistä ei pääse sopimalla eroon.

• laki on laki
        on mitättömiä kirjoitti:

maakaaren piilovika tapauksissa, niistä ei pääse sopimalla eroon.

millään sopimustekstillä et voi kumota lakia. Kauppakirjaan voit ainoastaan tarkasti eritellä eri viat.

• talonsa myynyt
        laki on laki kirjoitti:

millään sopimustekstillä et voi kumota lakia. Kauppakirjaan voit ainoastaan tarkasti eritellä eri viat.

itse päädyimme piilovian tähden maksamaan kolmattakymmenettä tuhatta euroa, sisältäen tutkimukset ja ties mitä. Ja omasta puolestani sen takia, että en halunnut pitkää oikeusprosessia, jossa olisimme kuitenkin päätyneet muodossa tai toisessa maksamaan vastaavaa summaa.

Tästälähtien en enää myy mitään. Ja jos niin olen erittäin tarkkana kenelle myyn. Vanha talo oli tiedossa ja sitten sieltä löytyi vaurio. Meininki on tätä nykyä samankaltaista kuin Ameriikan maassa. Juristit ovat aika häikeitä, ja itse liian hyväuskoinen. Kaikkihan tässä tämmöisessä tuntee hävinneensä. Mutta en suosittele kenellekään vanhan ostamista, enkä myymistä, jos ei ole tietoinen riskeistä. Ja niitä on.

• meitä on paljon
        talonsa myynyt kirjoitti:

itse päädyimme piilovian tähden maksamaan kolmattakymmenettä tuhatta euroa, sisältäen tutkimukset ja ties mitä. Ja omasta puolestani sen takia, että en halunnut pitkää oikeusprosessia, jossa olisimme kuitenkin päätyneet muodossa tai toisessa maksamaan vastaavaa summaa.

Tästälähtien en enää myy mitään. Ja jos niin olen erittäin tarkkana kenelle myyn. Vanha talo oli tiedossa ja sitten sieltä löytyi vaurio. Meininki on tätä nykyä samankaltaista kuin Ameriikan maassa. Juristit ovat aika häikeitä, ja itse liian hyväuskoinen. Kaikkihan tässä tämmöisessä tuntee hävinneensä. Mutta en suosittele kenellekään vanhan ostamista, enkä myymistä, jos ei ole tietoinen riskeistä. Ja niitä on.

Meillä lähes samanlainen prosessi menossa, enkä tosiaan tiedä milloin loppuu.
        Olen päättänyt aivan samoin, kun sinäkin....olen seuraan kerran (jos sitä koskaan tulee) helkutin tarkkana kenelle taloni myyn.
        Olen saanut nähdä, että on olemassa ihmisiä, jotka tarkoituksella hakevat vikoja juuri ostamastaan talosta....ja niinku sanoit, vanhasta niitä helposti löytää!
        Olen myös karvaasti kokenut, miten häikäilemättömästi ostajat saattavat käyttäytyä viedessään asiaansa eteenpäin ja juuri kävi niin kuin sinullekin....olin liian hyväuskoinen!
        Kehenkään täällä ei enää voi luottaa, eikä varsinkaan ihmisten puheisiin!!!!

• talonsa myynyt kirjoitti:

Osteimme 1997 rakennetun talon jossa alapohja paska. Käräjät edessä. Terveystarkastajan lausunto joka sanoo, ettei saa muuttaa enneku talo korjattu. Korjausarvio 90000e! Myyjä kiistää edelleen. Osta hyvä ja uus talo, ei mitään vikaa, just joo!

• vara

Kun myy talon pitää hävittää rahat ja tekeytyä varattomaksi. Ei ostaja voi mitään jos rahaa ei ole ja laki on myös sellainen jos kauppa purkautuu niin myyjä saa talonsa takaisin vaikka on varaton. Se on pahin tilanne ostajalle, menettää talonsa eikä saa rahojansa takaisin.

• tiukka ja realistinen

Ostajalla on todistustaakka väittämistään vioista. Jos hän pystyy ne osoittamaan ja hänelle on myyty jotain mikä ei vastaa myyjän antamia tietoja, niin silloin on tietenkin korvausvelvollinen.
      Jos mainostaa taloaan hyväkuntoisena ja todellisuus onkin paskaa niin totta helkkarissa siitä vastuu kuuluu myyjälle.

Kaupanpurku niin että muka myyjä saisi talonsa takaisin ilman maksamatta penniäkään, ei onnistu.
      Jos tilanne on tuo niin silloin haetaan käräjiltä purkua kaupanpurkupäätökselle.

Ja muistakaa että ulosottomies mittaa kyllä aina kun jotain tienaat,et pääse vastuustasi. Tai sitten joudut seuraavat 15vuotta ainakin olemaan ilman palkaa, ilman luottotietoja etkä myöskään saa lainaa.

Eikö vastuunkanto omista mokista kuulukin aina sille joka ne on tehnyt.

• myyjänen

Me ainakin maksoimme virheestä, joka oli jo edellisen omistajan aikanaan tekemä rakennusvirhe, josta me emme voineet tietää mitään. Eli myimme vanhan talon, jossa oli piilovirhe, joka johtui rakennusvirheestä, joka oli tehty ennen meitä. Vanhassa talossa kun on historiaa jonniiverran, ja sitten kun sitä ei sen oman käyttöhistorian aikana tule purkaneeksi ja tarkastaneeksi joka rakennetta, jos ei kerran ole syytä ollut niin tehdä.

Että näin meillä. Ja kyllä se laki on kait enemmän ostajan puolella, joten mitään en enää myy kellekään. Ja varattomaksi on vaikea heittäytyä. Kuvetta piti vain kaivaa sen 30t.

• jos menetit
        myyjänen kirjoitti:

Me ainakin maksoimme virheestä, joka oli jo edellisen omistajan aikanaan tekemä rakennusvirhe, josta me emme voineet tietää mitään. Eli myimme vanhan talon, jossa oli piilovirhe, joka johtui rakennusvirheestä, joka oli tehty ennen meitä. Vanhassa talossa kun on historiaa jonniiverran, ja sitten kun sitä ei sen oman käyttöhistorian aikana tule purkaneeksi ja tarkastaneeksi joka rakennetta, jos ei kerran ole syytä ollut niin tehdä.

Että näin meillä. Ja kyllä se laki on kait enemmän ostajan puolella, joten mitään en enää myy kellekään. Ja varattomaksi on vaikea heittäytyä. Kuvetta piti vain kaivaa sen 30t.

vaivaiset 30.000euroa. Ostajalta menee yleensä terveys,irtainomaisuus,kalliit asiantuntijalausunnot talon tilasta,homeanalyysit,asianajajapalkkiot ja kiinteistön arvo laskee joskus jopa purkukuntoisen arvoiseksi.

Näitä tapahtumia vasten tuo 30.000 euroa on pieni raha jos sillä selvisit.

• jos menetit kirjoitti:

vaivaiset 30.000euroa. Ostajalta menee yleensä terveys,irtainomaisuus,kalliit asiantuntijalausunnot talon tilasta,homeanalyysit,asianajajapalkkiot ja kiinteistön arvo laskee joskus jopa purkukuntoisen arvoiseksi.

Näitä tapahtumia vasten tuo 30.000 euroa on pieni raha jos sillä selvisit.

Meillä jo nyt tutkimus ja asianajaja kulut 13000e!! Ja ollaan vasta prosessin alussa,eli ei vielä edes käräjillä! Ostettiin uudet huonekalut ja uusittiin kaikki mahdollinen kun pääsimme ensimmäiseen omaan kotiin. No mitäpä nyt kun ei ole varaa ostaa uusia?? Kaikki saastuneet ja vaikka olemme evakossa niin oireilen huonekaluista ja jopa petivaatteista vaikka ne on pesty moneen kertaan 60 asteessa!
        Kiva nukkua silmät punaisina ja kirvellen.
        Että kyllä se 30000e on pikku raha!
        Remontin kustannusarvio 90000!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      6027
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      619
      2429
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      344
      1060
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1043
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1020
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      975
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe