Tuli mieleeni, että voisi hankkia satelliittilaitteiston, kun olen juuri muuttanut omakotitaloon asumaan. Tilaa lautaselle siis riittäisi.
Onko laitteiston hankkimisessa mitään järkeä, jos ei aio hankkia mitään maksullista kanavapakettia, vaan katselisi vain vapaita kanavia. Ihan hirveästi ei ole aikaa töllön edessä istua, joten ei viitsisi maksaa kanavista, joita ei edes katso. Saksalaiset kanavat, kuten VIVA olisi kuitenkin mukava saada.
Eli kysymys on, että onko lautasen hankkimisessa järkeä ja näkyykö VIVA muut saksalaiset ilmaiskanavat? Niin ja kuinkahan paljon laitteet maksavat?
Pitääkö muuten hommata sellainen digiboksi, joka toimii molempiin; antenni- ja satelliittisignaaliin?
Satelliittikanavia töllöttimeen
8
1089
Vastaukset
- viritin
Vapaita kanavia riittää varmasti mikäli :
hankit "Combovirittimen" ( ei CD:n ) moottorikääntönen satelliittilautasen .
Pelkkien saksalaisten kanavien katsomiseen riittää perussetti . Satelliitti on Astra 19.2E .
Mikäli sinulla ei ole mitään laitteita , löytyy noita paketeita , joissa on haluamasi tarvikkeet valmiina . Esim mediaplazashopilla ja satmanilla löytyy valmiita paketteja ,MUTTA kokemuksesta suosittelen sellaista viritintä jossa on ainakin vapaa CI-paikka tai Viacces -salaus . - täydellinen paketti
sillä on hyvä aloittelijan lähteä liikkeelle eli paketti joka sisältää digitaalisen satelliittivirittimen,lautasen,tarvittavat kaapelit/johdot. Saksalaisiin kanaviin riittää suomessa varsinkin pääkaupunkiseudulla hyvinkin pienikokoinen satelliittilautanen jopa 60cm.
- sat'
Tottakai lautasen hankkimisessa on järkeä! :)
Jos saksalaiset kanavat kiinnostavat eniten, niin silloin alkuun pääsee yhdellä mikropäällä varustetulla lautasella ja edullisella "vapaiden kanavien virittimellä" (FTA-viritin).
Astra-satelliitista löytyy hillitön määrä ilmaista katsottavaa digitaalisena (myös VIVA), joten valinnanvaraa riittää. Tässä Lyngsatin kanavalistaus, keltaisella merkityt kanavat näkyvät ilmaiseksi diginä ja valkoisella merkityt analogisena:
http://www.lyngsat.com/astra19.html Onnea vaan uuteen kotiin!
Puolisen tuntia etsin tätä vanhaa viestiäni...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000395&posting=22000000023667334#22000000023667334
Unohda se VIVA, parempaakin on tarjolla.... ;)- Pietro
Kaippa sitä perskeles täytyy sellainen paketti ostaa, kun noin kehutte. Kiitti vastauksista, niissä oli hyödyllistä tietoa!
- miltään
ilmaiskanavalta formulaa suorana?
- Free to air
miltään kirjoitti:
ilmaiskanavalta formulaa suorana?
Astralta 19,2E formulat ilmaiseksi livenä saksalainen RTL kanava
- ulkomaalainen
Osta pois vain, minulla on ollut jo 15 vuotta ja Espanjan asunnossa myös. On helppo laitaa itsekin, kun otat vähän selvä, minne ja miten.
Olen ainan puolustanut FTA-katselua, siellä kun voi hyödentää ulkomaalaiset yleisen palvelun kanavia, joihin satsataan suuria määriä a.o. maiden verorahaoja saadaakseen yläpidetty kohtuullista taso ohjelmissa. Näin yleisrasdioiden teema-, teatteri- ym alakanvat tarjoavat todella hyvä ohjelmistoa. Me katsomme paljon Artea, joka tule sekä saksan- että ranskankielisena - huippulaatu!
Jos haluat joskus HDTV-ohjelmia katsoa, erillisen HD-digiboksin kanssa, on niitäkin, sekä ilmaisena että maksullisena n.parikymmentäkanavia. Mutta itse en vielä siiryn siiheen, koks vata 2010-11 tule esim. saksalasilta knavilta täysi ohjelmisto HD:nä. HD:stä ei ole muuten vielä edes yksimielisyys käytettävistä standardeista, joten lisää kehitysvaiheita saadaan nähdä - ja uusia vehkeitä ostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046