Terve,
Osaisikohan kukaan jelpata. Skootteri on Baotian BT125T-7, ja ongelma on: Skootteri pätkii kiihdytyksessä ja ei kierrä. Keskiseisontatuella täydellä kaasulla maksimikierrokset 7000 rpm, onko normaalia? Täydellä kaasulla kiihdyttäessä kone alkaa nykiä kierrosten noustessa 5000 kohdalle, kiihtyminen jatkuu silti hitaammin, mutta moottori ikään kuin pätkii ja se ilmenee skootterin nykimisenä. Tulpan vaihdoin NGK:n tulppaan(vanha tulppa oli lähes musta), ja ilmansuodattimen tarkastin, ja se näytti olevan ok. Mistähän kannattaisi alkaa vian etsintä?
Baotian 125cc nykii ja ei kierrä
35
18988
Vastaukset
- Han Solo
Piti vielä lisätä, että alamäkeen se ottaa kyllä sen 80 km/h hitaasti keräillen, mutta muuten täydellä kaasulla pätkii eikä täten kierrokset tai vauhti nouse. Suuttimia ei ole vaihdettu, eikä mitään muutakaan vastaavaa tehty.
- Turust
kyseessa olisi uimurikammion venttiili joka vuotaa tärinästä tietyillä kierroksilla jolloin kaasutin "ikään kuin" tulvii ja kone saa liikaa polttoainetta.
Vikaa on vaikeaa havaita koska koneen pysähtyessä alipaineella toimiva polttoainehana sulkeutuu. - Skodeboy
Turust kirjoitti:
kyseessa olisi uimurikammion venttiili joka vuotaa tärinästä tietyillä kierroksilla jolloin kaasutin "ikään kuin" tulvii ja kone saa liikaa polttoainetta.
Vikaa on vaikeaa havaita koska koneen pysähtyessä alipaineella toimiva polttoainehana sulkeutuu.Pikkuinen säätö pihdeillä niin johan loppu nykiminen..
- mopopoika8C
Turust kirjoitti:
kyseessa olisi uimurikammion venttiili joka vuotaa tärinästä tietyillä kierroksilla jolloin kaasutin "ikään kuin" tulvii ja kone saa liikaa polttoainetta.
Vikaa on vaikeaa havaita koska koneen pysähtyessä alipaineella toimiva polttoainehana sulkeutuu.Mistä tuon uimurikammion venttiilin voi tarkistaa että vuotaakose liikaa bensaa?
- Pete187
Moron Mansesta
Mulla on Baotian Chica 125, ja tekee aivan samaa
nykii kiihdyttäessä ja kierrokset jää 6000:n paikkeille. (välillä hieman alle)
?????- Han Solo
Onkohan tehtaalla lipsahtanut säädöt pieleen Suomen erän kanssa. Omakin Baotian on nimittäin Chica, 2006 mallia.
Toivotaan, että joku saman ongelman kanssa paininut olisi syyn tuohon nykimiseen ja tukehtumiseen keksinyt.
- S Hessu
Mulla oli sama vika kylläkin moposkooterissa mutta kiinassa tehty, tämä 125 cc mootorin on täysin samalainen kun mopossa pikkasen vaan kaikilta osin suurempi. Niin nykis ja pätki, hetin roskiin sen peltikuorisen tulpan hatun ja tille laitoin, mitä lie pakeliitistä tehdyn tulpan hatun ja vika korjautui sillä, ja ole jo koleen mopooon ja yhteen 125 cc skodeen tehnyt saman tempun ja pelkää kehuja oon saanut kun ovat pelittäneen hyvin. Se nykiminen saattaa johtua myös CDI poksista jos on viallinen mutta se vika on vaikea todentaa muuten kun vaihtamalla poksi, mutta tuntuu siltä että nykiminen johtuu sytytyksestä saa kipinän välillä väärään aikaan. Tulpan hattu ei maksa kun 1.50€ se kannataa vaihtaa kyllä ja ei se poksikaan kallis ole, 30€ mutta jos lähellä skooterin huolto ja siellä oli varastossa vois koitaa auttaako poksin vaihto
- Jaajo
Mulla oli vikana CDI-boksi. Myyjä korvasi takuuseen.
- pete187
Jaajo kirjoitti:
Mulla oli vikana CDI-boksi. Myyjä korvasi takuuseen.
Moron
Otin omasta baotian chicasta CDI:stä pois toisen vihreän johdon, ja vaihdoin tulpan NGK:n tulppaan.
Niin ja myös tulpanhattu tuli vaihdettua, nyt ottaa 9000 kierrosta-- takarengas ilmassa. Myös pätkiminen hävisi.. joten tulpat vaihtoon. - Han Solo
pete187 kirjoitti:
Moron
Otin omasta baotian chicasta CDI:stä pois toisen vihreän johdon, ja vaihdoin tulpan NGK:n tulppaan.
Niin ja myös tulpanhattu tuli vaihdettua, nyt ottaa 9000 kierrosta-- takarengas ilmassa. Myös pätkiminen hävisi.. joten tulpat vaihtoon.Mistä Pete sait tietää tuosta johdon katkaisusta? Itsellä on muuten NGK:n tulppa ja hattu, mutta silti pätkii niin sietämättömästi.
- Pete187
Han Solo kirjoitti:
Mistä Pete sait tietää tuosta johdon katkaisusta? Itsellä on muuten NGK:n tulppa ja hattu, mutta silti pätkii niin sietämättömästi.
Ihan kokeilemalla.. tosin en tiedä onko apu tullut siitä.. Mutta kun joka paikassa kehotetaan katkaisemaan yksi kuudesta CDI:n johdoista. Kuusi johtoa CDI:ssä kun pitäisi tarkoittaa sitä että
siinä on rajoitin.. Ota näistä kiinan vehkeistä sitten selvää :0) Mutta nyt kiertää ja kulkee kevyesti 90km/h - otek
Pete187 kirjoitti:
Ihan kokeilemalla.. tosin en tiedä onko apu tullut siitä.. Mutta kun joka paikassa kehotetaan katkaisemaan yksi kuudesta CDI:n johdoista. Kuusi johtoa CDI:ssä kun pitäisi tarkoittaa sitä että
siinä on rajoitin.. Ota näistä kiinan vehkeistä sitten selvää :0) Mutta nyt kiertää ja kulkee kevyesti 90km/hMinulla on Baotian tehtaan tekemä jonway 125.Kulkee hyvin 70:iin mutta kun vetä kaasun loppuun niin ns. hyytyy ja pätkii.Lienee sama tekniikka kaikissa Baotian 125 malleissa.Missä se laatikko sijaitsee? Voisin kokeilla vihreän johdon irroittamista.Vai onko muita ehdotuksia?
- pete187
otek kirjoitti:
Minulla on Baotian tehtaan tekemä jonway 125.Kulkee hyvin 70:iin mutta kun vetä kaasun loppuun niin ns. hyytyy ja pätkii.Lienee sama tekniikka kaikissa Baotian 125 malleissa.Missä se laatikko sijaitsee? Voisin kokeilla vihreän johdon irroittamista.Vai onko muita ehdotuksia?
Mulla se on satulan alla, musta pieni boxi. Kuusi johtoa. Niin, unohdin mainita että vaihdoin tosiaan myös bensatankista suoraan kaasuttimelle menevän bensaletkun. Oli vittumaisesti rungon ja tankin välissä puristuksissa, ei saanut kunnolla bensaa.
Letku on nyt hieman suurempi, ja samalla pistin vaihtoon myös bensa suodattimen joka sijaitsee letkun puolessa välissä. Tästäkin saattoi olla apua.. - otek
pete187 kirjoitti:
Mulla se on satulan alla, musta pieni boxi. Kuusi johtoa. Niin, unohdin mainita että vaihdoin tosiaan myös bensatankista suoraan kaasuttimelle menevän bensaletkun. Oli vittumaisesti rungon ja tankin välissä puristuksissa, ei saanut kunnolla bensaa.
Letku on nyt hieman suurempi, ja samalla pistin vaihtoon myös bensa suodattimen joka sijaitsee letkun puolessa välissä. Tästäkin saattoi olla apua..Kokeilen johdon irroittamista.Miksi yleensä rajoitettu.Kyseessä on kuitenkin "moottoripyörä".Jos sinulla on baotian 125, niin miten kovaa olet saannut sen kulkemaan?. Siis ilman muita virityksiä.Eli antamasi ohjeiden mukaisesti.
- zoner 125
otek kirjoitti:
Kokeilen johdon irroittamista.Miksi yleensä rajoitettu.Kyseessä on kuitenkin "moottoripyörä".Jos sinulla on baotian 125, niin miten kovaa olet saannut sen kulkemaan?. Siis ilman muita virityksiä.Eli antamasi ohjeiden mukaisesti.
Itselläni Zoner 125, vihreä johto poikki ja nykiminen (rajoittimesta johtuva) loppuu. Ei se kyllä paljon enemmän jaksa kiertää tasaisella, mutta alamäissä se typerä nytkiminen loppuu...kevyemmät rullat kai pitäisi seuraavksi laittaa ja se prikka variaattorista pois, niin 90 menee rikki tasamaallakin
- otek
zoner 125 kirjoitti:
Itselläni Zoner 125, vihreä johto poikki ja nykiminen (rajoittimesta johtuva) loppuu. Ei se kyllä paljon enemmän jaksa kiertää tasaisella, mutta alamäissä se typerä nytkiminen loppuu...kevyemmät rullat kai pitäisi seuraavksi laittaa ja se prikka variaattorista pois, niin 90 menee rikki tasamaallakin
Eilen oli aikaa purkaa skootteri,CDI boksissa oli 5 johtoa ja vihreä johto se ei ollut,irrotettua kone oli mykkä.Olisiko neuvoja?.Siis kyseessä on jonway 125.
- zoner 125
otek kirjoitti:
Eilen oli aikaa purkaa skootteri,CDI boksissa oli 5 johtoa ja vihreä johto se ei ollut,irrotettua kone oli mykkä.Olisiko neuvoja?.Siis kyseessä on jonway 125.
Mulla oli 6 johtoa, 2 vihreetä, jompikumpi niistä poikki, mutta sulla taitaa olla tilane eri. Luulen että 6 johtoa pitää olla jos on rajoitin.
- mopotossu
PÄÄSIN 320 KM JA MUUTAMAN KERRAN NYKÄISI 50 VAUHDISTA KAASUA LÖYSÄTESSÄ, SITEN HIIPU AIVAN KUIN EI SAISI POLTTOAINETTA. PITKÄÄN KAASU AUKI JA TAAS LÄHTEE VETÄMÄÄN JA JUOKSEE SEN REILUT 85 MUTTA KUN LÖYSÄÄ KAASU JA PUDOTTAA NOPEUDEN 50 JA LÄHTEE VEDÄTTÄMÄÄN EI TAPAHDU MITÄÄN MENEE KUN 50CC TÄYSIKKÄ JOS SITÄKÄÄN. HUOMENNA TAKUU KORJAUKSEEN JOSKO SELVIÄISI. ONKO KELLÄÄN VASTAAVAA
ei siis saa polttoainetta ja syynä ilmeisestikkin liianpieni venttiilin välys... eli jos venttiili kantaa niin ei synny alipainetta ja tällöin automaattinen polttoainehana ei aukea...
- mopotossu
PappaSkootteri kirjoitti:
ei siis saa polttoainetta ja syynä ilmeisestikkin liianpieni venttiilin välys... eli jos venttiili kantaa niin ei synny alipainetta ja tällöin automaattinen polttoainehana ei aukea...
tietääkseni jos venttiili kantaa niin ei myöskään ole puristusta, eli moottori ei käy lainkaan, moottori pyörii moitteettomasi joutokäyntiä ja lähtee erin omaisesti käyntiin, olisiko epäpuhtautta kaasarissa tai miten nämä kalvokaasarit sitten toimii mutta uskoisin että kun vein pelin tänään takuuhuoltoon asia saattaa selvitä ehkä huomenna ´viisaampia
- mopotossu
PappaSkootteri kirjoitti:
ei siis saa polttoainetta ja syynä ilmeisestikkin liianpieni venttiilin välys... eli jos venttiili kantaa niin ei synny alipainetta ja tällöin automaattinen polttoainehana ei aukea...
kiinan pojan koekäyttöbensiinit limoittuneet kaasuttimeenja tukkivat suuttimen, venttiilinvälykset 100% tarkkuudessa. eli ei kannata vouhottaa liian syvälle moottoriin ensimmäisenä. on tietenkin syytä tarkistaa vventtiilin välykset aikaajoin, eli toimii yhtä varmasti kun junan vessa
mopotossu kirjoitti:
kiinan pojan koekäyttöbensiinit limoittuneet kaasuttimeenja tukkivat suuttimen, venttiilinvälykset 100% tarkkuudessa. eli ei kannata vouhottaa liian syvälle moottoriin ensimmäisenä. on tietenkin syytä tarkistaa vventtiilin välykset aikaajoin, eli toimii yhtä varmasti kun junan vessa
harvinaista mutta mahdollista se polttoaineen kuivuminen kaasuttajaan...
maahantuojahan vain laittaa normaalisti eturenkaan paikoilleen, hapottaa akun tarkistaa öljyt ja lisää polttoainetta n.05ltr, käynnistää sekä katsoo jotta valot vilkut yms toimivat... ja jos kasaamisesta on "aikaa" niin näinkin käydä voi seisoessa varastoituna pitkään...
se että ehdoteltiin venttiilien liianpientä välystä perustui omakohtaisiin kokemuksiin ja ei sinänsä ole aina se "oikea" ratkaisu...
hienoa joka tapauksessa että laite toimii nyt moitteettomasti :)- mopotossu
PappaSkootteri kirjoitti:
harvinaista mutta mahdollista se polttoaineen kuivuminen kaasuttajaan...
maahantuojahan vain laittaa normaalisti eturenkaan paikoilleen, hapottaa akun tarkistaa öljyt ja lisää polttoainetta n.05ltr, käynnistää sekä katsoo jotta valot vilkut yms toimivat... ja jos kasaamisesta on "aikaa" niin näinkin käydä voi seisoessa varastoituna pitkään...
se että ehdoteltiin venttiilien liianpientä välystä perustui omakohtaisiin kokemuksiin ja ei sinänsä ole aina se "oikea" ratkaisu...
hienoa joka tapauksessa että laite toimii nyt moitteettomasti :)pyörä oli kasattu kun selvittelin asiaa viime kesänä seissut talven varastossa siis vuosimalli 2008 eli valmistenumeron 10. merkki on 8. serkkuni osti samasta paikkaa samanlaisen ja alkoi nykiä 27 km kohfalla mutta selvisi kun laittoi polttoaineen joukkoon FORTE GAS TREATMENT lisäainetta. jos olisin tiennyt tämän vaivan johtuvan polttoaineen limoittumisesta olisin lisännyt fortea jo eka tankilliseen. käytän tätä ainetta itsekin varsinkin kun vehkeet jää seisomaan moottorikelkassa, perämoottorissa lehtipuhaltimessa ja raivurissa aina viimeisessä tankillisesa kun sesonki loppuu. Siis ostakaa Fortea ja käyttäkää ei tarvitse tuskailla esim. skootterin kanssa kun ajokausi loppuu niin loraus Fortea tankkiin niin keväällä pelit toimii moitteettomasti.Ostakaa FORTE GAS TREATMENT 400ml purkki Autojen Merkkikorjaamosta Hinta noin 25-30 ekee paikasta riippuen jariittää pariksi vuodeksi kaikkiin pienkoneisiin
- eipäs auta
mopotossu kirjoitti:
pyörä oli kasattu kun selvittelin asiaa viime kesänä seissut talven varastossa siis vuosimalli 2008 eli valmistenumeron 10. merkki on 8. serkkuni osti samasta paikkaa samanlaisen ja alkoi nykiä 27 km kohfalla mutta selvisi kun laittoi polttoaineen joukkoon FORTE GAS TREATMENT lisäainetta. jos olisin tiennyt tämän vaivan johtuvan polttoaineen limoittumisesta olisin lisännyt fortea jo eka tankilliseen. käytän tätä ainetta itsekin varsinkin kun vehkeet jää seisomaan moottorikelkassa, perämoottorissa lehtipuhaltimessa ja raivurissa aina viimeisessä tankillisesa kun sesonki loppuu. Siis ostakaa Fortea ja käyttäkää ei tarvitse tuskailla esim. skootterin kanssa kun ajokausi loppuu niin loraus Fortea tankkiin niin keväällä pelit toimii moitteettomasti.Ostakaa FORTE GAS TREATMENT 400ml purkki Autojen Merkkikorjaamosta Hinta noin 25-30 ekee paikasta riippuen jariittää pariksi vuodeksi kaikkiin pienkoneisiin
Nykii nykii ja nykii ei mikään ole auttanut tähän asti. Vaihdoin tulpankin ja revin vihreen johdon cdi poksista pois mutta ei startannut ja laitoin takaisin kiinni, mutta vieläkin se vitun pätkiminen.
- ps
jonwayssä sama ominaisuus ja kuumana tulee paremmin esille eli täyskaasu asentoa ei se tykkää käydä.itse aattelisin että joku toinen kaasari vois auttaa asiaan koska luulisin sen johtuvan kaasuttimesta.käykö baotianin osat jonwayhin onks tietoo?
- ajanut
kannattaa katsoa ilmanpuhdistimen putken (halk 45mm)kiinnitys puhdistin koteloon, kokemukseni mukaan nämä 4-tahti koneiden kaasuttimet vaativat toimiakseen määrätyn virtausvastuksen imupuolella, jos on jossain ilmavuoto, nykii varmasti. Omasta Jonwaystani meni jännitteensäädin rikki eikä akku latautunut, ryyppy oli koko ajan päällä, ymmärtääkseni latausvirta kulkee ryypyn käämin kautta akulle. Ts kone nykii jos ryyppy on päällä ja jos ryyppy on päällä lämpimässä koneessa voi olla että jännitteensäädin on rikki eikä akku lataudu.
Jonway 150 skodella olen ajanut tänä kesänä 6000km eikä muita ongelmia ole ollut - keppi
ajanut kirjoitti:
kannattaa katsoa ilmanpuhdistimen putken (halk 45mm)kiinnitys puhdistin koteloon, kokemukseni mukaan nämä 4-tahti koneiden kaasuttimet vaativat toimiakseen määrätyn virtausvastuksen imupuolella, jos on jossain ilmavuoto, nykii varmasti. Omasta Jonwaystani meni jännitteensäädin rikki eikä akku latautunut, ryyppy oli koko ajan päällä, ymmärtääkseni latausvirta kulkee ryypyn käämin kautta akulle. Ts kone nykii jos ryyppy on päällä ja jos ryyppy on päällä lämpimässä koneessa voi olla että jännitteensäädin on rikki eikä akku lataudu.
Jonway 150 skodella olen ajanut tänä kesänä 6000km eikä muita ongelmia ole ollutpyörä talven seisonnassa tallissa,ja kun yritin käyntiin,ei luvannutkaan..laitoin tulpan reijästä bensaa ,kävi sen ajan kun se bensa paloi..eli ei saa bensaa,,oli vuotanut yön aikana bensat lattialle..tankista..eli hana auki ilmeisesti..nyt laitan uudet bensat,1 litran,ja lataan akun,ja vaihdan bensa letkun..jos on löysä..ja katotaan lähteekö..koneella ajettu 2000km 2008v..kaasuttajan putsasin varmuudeksi..jos bensa limottunut talvella..vieläkö ehdin ajaa tänä vuonna..t keppi
- hupsiskupsis
keppi kirjoitti:
pyörä talven seisonnassa tallissa,ja kun yritin käyntiin,ei luvannutkaan..laitoin tulpan reijästä bensaa ,kävi sen ajan kun se bensa paloi..eli ei saa bensaa,,oli vuotanut yön aikana bensat lattialle..tankista..eli hana auki ilmeisesti..nyt laitan uudet bensat,1 litran,ja lataan akun,ja vaihdan bensa letkun..jos on löysä..ja katotaan lähteekö..koneella ajettu 2000km 2008v..kaasuttajan putsasin varmuudeksi..jos bensa limottunut talvella..vieläkö ehdin ajaa tänä vuonna..t keppi
Jos syy ei ole vielä ilmennyt niin tarkistappa bensaosia huvikses, tarkista bensahana yms. saattaa johtua mikäli tankissa ei ole alipainetta :(
- keppi
hupsiskupsis kirjoitti:
Jos syy ei ole vielä ilmennyt niin tarkistappa bensaosia huvikses, tarkista bensahana yms. saattaa johtua mikäli tankissa ei ole alipainetta :(
putsasin siis kaasarin,ja katsoin niitä kalvoja,,ehjät oli..siis onko se kiihdytys pumpun kalvo tai mikä alipaine kalvo,se pienin ,ja sit se isompi mis on neula,ja kaadoin bensaa siitä kaasariin,ja avasin läpän kaasulla..ja kaikki kiinni,ja kokeilu,ja lähti..ajelin toimi hyvin ja kulki varmaan 80km..nopeus vaijeri meni poikki..näytti vain 60km..meni kyl ainakin 80km..kun oli 100km rajoitus,,ja menin samaa vauhtia,,kun autot,,ehkä 95-100km.h..no seuraavana aamuna ei taas lähtenyt käyntiin..poljin ja sähköstartilla,akku nyt tyhjä..kiva kiva,,bensa letkus on kyl bensaa kaasuttajaan asti,,,laitan huomenna taas siitä kannen kautta,mjis on neula,,tein siihen lyhyen risti pää ruuvarin 4 vcm pitköä jolla saan sen 2 ruuvin auki-kun on tankki tiellä,kiinan insinööri on suunnitellut..et pitäs tankkikin irrottaa..kannattaa ostaa bil teemasta ruuvari ja sahata poikki..niin saa ruuvin irti,,mikä siinä kaasuttajas on...5pitkää starttausta eikä lähtenyt ei etes luvannu,,t keijo
- keppi
keppi kirjoitti:
putsasin siis kaasarin,ja katsoin niitä kalvoja,,ehjät oli..siis onko se kiihdytys pumpun kalvo tai mikä alipaine kalvo,se pienin ,ja sit se isompi mis on neula,ja kaadoin bensaa siitä kaasariin,ja avasin läpän kaasulla..ja kaikki kiinni,ja kokeilu,ja lähti..ajelin toimi hyvin ja kulki varmaan 80km..nopeus vaijeri meni poikki..näytti vain 60km..meni kyl ainakin 80km..kun oli 100km rajoitus,,ja menin samaa vauhtia,,kun autot,,ehkä 95-100km.h..no seuraavana aamuna ei taas lähtenyt käyntiin..poljin ja sähköstartilla,akku nyt tyhjä..kiva kiva,,bensa letkus on kyl bensaa kaasuttajaan asti,,,laitan huomenna taas siitä kannen kautta,mjis on neula,,tein siihen lyhyen risti pää ruuvarin 4 vcm pitköä jolla saan sen 2 ruuvin auki-kun on tankki tiellä,kiinan insinööri on suunnitellut..et pitäs tankkikin irrottaa..kannattaa ostaa bil teemasta ruuvari ja sahata poikki..niin saa ruuvin irti,,mikä siinä kaasuttajas on...5pitkää starttausta eikä lähtenyt ei etes luvannu,,t keijo
eli huomenna kaadan siihen neula kammioon bensaa joka menee moottoriin,,katsotaan..
- Skodeboy
Nykii kun keirrokset nousee yli 6000 ja nopeys yli 80km aivan kun joku painelisi jarrrua..
- Kinuski perkele
Varaiaatorin remmistä oli pari hammasta poissa ja olihan se remmikin jo kulunut 5500km.. Pirun pingpon skode ihan paska..
- jmax
teillä on pojat seokset vaan liian rikkaalla. Ruuvatkaahan pikkuisen seosruuvia ja loppuu nykimiset.
- pöllötohtori
-avaa variaattorin kopa ja katkaise takavarin sivussa olevan rajoittimen johto.
-Putsaa ilmanputsari
-Tarkista imu? (Mahdollisesti stefat sököt.) - typpi
mistä löytyy varaosia baotian bt 125t-7, kaasari pytty mäntä yms. en ole löytänyt yhtään liikettä josta saisi muita kuin moposkoden osia ko. merkkiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738