Remmiahdetun virittäminen

virittäjä.

Eli hankinnassa on tüv-hyväksytty remmiahdinkitti saksalaiseen autoon. Katsastuksesta pääsee siis läpi tüv-papereilla ja tarvittavilla alustan muutoksilla. Tämä asia on jo selvitetty.

Kysymys onkin jatkovirittämisestä eli miten remmiahtimen lisävirittäminen onnistuu vai tuleeko siitä mitään, kun tuota tehoa kuitenkin haluaa lisää jossain vaiheessa.

15

4897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kysymys

      Virittäminen muuttamalla ahdinpyörien kokoa.

      Minkä ikäiseen autoon olet laittamassa? Onko vähäpäästöinen? Jos on vähäpäästöinen ei tuv-hyväksynnät paljoa auta asiassa...valitettavasti.

      • virittäjä.

        Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.

        Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.

        Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?


      • alalla1
        virittäjä. kirjoitti:

        Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.

        Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.

        Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?

        kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...


      • fdsfdfsd
        alalla1 kirjoitti:

        kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...

        ei kaikille.


      • virittäjä.
        alalla1 kirjoitti:

        kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...

        Tämä vastaus ei kyllä liity aiheeseen mitenkään. Olisit voinut jättää kokonaan kirjoittamatta, kun et pysy aiheessa mutta kun aiheen viereen mentiin niin vastaanpa myös, että tuo S4 Audi ei todallakaan ole kovin nopea laite. Itselläni on on myös viritetty STI, jonka teho ei myöskään riitä vielä ainakaan minulle, vaikka se on jo nyt reilusti nopeampi kuin mikään vakioaudi. Mutta jos kuitenkin pysyttäisiin aiheessa, kun remmiahtimen virittäminen ja vakioaudit eivät vaan kuulu samalle palstalle.


      • tuv ei riitä
        virittäjä. kirjoitti:

        Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.

        Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.

        Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?

        Olisit varmastikin ensimmäinen tapaus jossa pelkkä tuv-todistus riittää AKElle. Mutta voi tietenkin olla että asiat ovat muuttumassa... Epäilen. Käypä lukaisemassa esim. BTCF:n remmiahdin projekteja.

        Eli viritys tapahtuu erikokoisilla välityksillä, remmiin enemmän kierroksia. Jos valmistajalta et saa valmiita erikokoisia niin joudut teettämään. Jos menee huomattavasti eri kokoiseksi saatat joutua muuttamaan myös remmiä. Riippuu niin asennuksesta.


      • virittäjä.
        tuv ei riitä kirjoitti:

        Olisit varmastikin ensimmäinen tapaus jossa pelkkä tuv-todistus riittää AKElle. Mutta voi tietenkin olla että asiat ovat muuttumassa... Epäilen. Käypä lukaisemassa esim. BTCF:n remmiahdin projekteja.

        Eli viritys tapahtuu erikokoisilla välityksillä, remmiin enemmän kierroksia. Jos valmistajalta et saa valmiita erikokoisia niin joudut teettämään. Jos menee huomattavasti eri kokoiseksi saatat joutua muuttamaan myös remmiä. Riippuu niin asennuksesta.

        eli ahdinsarjan asennukselle jo annettu lupa. siitä ei kannata enää väitellä.


    • helppoo

      Lastuta se, lisää tehoa 50...70 hv.

    • 4x4bmw

      lähes mitä laitetta hyvänsä pystyy virittämään jälkikäteen,se kuinka helppoa se on on aika tapaus kohtaista.onhan noita remmiahdettuja Mini coopereita viritelty myös jälkikäteen,vaihdettu hihnapyöriä ahdon lisäämiseksi ja laitettu jopa ilokaasu laittee.

    • minkä ikäinen

      Mikä auto ja minkä ikäinen?

      • kiesi

        mossesta kyse. ikä 30v.


      • Uusi tieto
        kiesi kirjoitti:

        mossesta kyse. ikä 30v.

        Että mosse on saksalainen ja että vähäpäästöisyys ei tullutkaan pakolliseksi 1992 vaan 30 v sitten


      • Tosi tietäjä
        Uusi tieto kirjoitti:

        Että mosse on saksalainen ja että vähäpäästöisyys ei tullutkaan pakolliseksi 1992 vaan 30 v sitten

        Kyllä täällä suomi24:lla vaan aina hieman viisastuu. Ei mennyt siis sullakaan tuo päivä hukkaan.


    • kun sen tekee oikein

      Vähäpäästöisen auton ahtaminen jälkeenpäin on mahdollista ja AKE saattaa sen myös hyväksyä. Eikä edes tarvita välttämättä mitään mittauksia eikä TUV-papereita;

      esim. Audi A4 1.8T / 2.8 -->2.7 bi-turbo
      VW Passat 1.8T / 2.8 ---> 2.7 bi-turbo

      Mutta monessa tapauksessa AKE antaa luvat, mutta virallinen päästötesti on pakollinen (~2000€ vaikkei läpäise).

      esim. VW Golf 2.9 --> kaksi ahdinta lisätty

    • mikä auto

      Mikä auto?

      Itse olen harkinnut 325 E36 mekaanista ahtamista. Löytyisi vaan järkihintaan osat niin aloittaisi ensi talvena projektin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6924
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6354
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2960
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2694
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1927
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe