max-life
Lokerointi yritys olisi turhan karkea määritelmä hänen tarinaniskijä taidoistaan, nimittäin tämä kirjoitustaidon apostoli on niin monipuolinen, että siinä syntyy jännitystä, huumoria ja vähän vakavampaakin tekstiä. Hänen maineensa tuskin tulee kiirimään S24 etusivua pidemmälle, mutta hänen luokseen löytävät nimenomaan he, jotka haluavat ajatonta ja osuvaa kerrontaa
Tarinat eivät ole pelkästään helmiä hänen rikkaan tuotannon helminauhassa. Vaan ne ovat klassikoiksi muuttuvia, ajattomia kirjoituksia, - sellaisia joiden ylle pöly ei ikinä laskeudu.
En ole koskaan jaksanut olla ihmettelemättä, kuinka Maxi saa loihdittua näppäimistöllään niinkin loistokasta tekstiä, sellaista tarinan kuljetusta -joissa päähenkilöt alkavat kerta toisensa jälkeen elämään - aivan kuin itsestään. Parhaimmillaan novellit saavat ylimääräisen piilotajuntaan läväyttävän ulottuvuuden, ja viimeistään silloin näemme että, aidon tunteellisuuden ja pinnallisen siirapin välissä on veteen piirretty viiva.
Ei ihme että lukija vaistoaa hänen olevan tosissaan, sillä hänen novellinsa pysäyttävät. Maxin kirjoitukset ovat yhdistelmä arkirealismia ja ikiomaa mielikuvitusmaailmaa. Yhteinen nimittäjä hänen kirjoituksissaan on ajattomuus.
Kuten hän kerran osuvasti minulle ilmaisi: kirjoitukseni aina kumpuavat omista kokemuksistani, sillä se on ainoa tapa jolla voin tavoittaa lukijan. En ihmettele yhtään, että hänen vankka Briggs & Sratton moottoreiden pura ja kasaa - kokemus inspiroi häntä luomaan sellaisen novelliensa timantin kuin Harley ja minä. Se on nimittäin yksi allekirjoittaneen suosikki, nyt ja aina.
Minulle hän on aina ollut niitä hakkuupalstan alkuperäisiä legendoja joista olen aina syystäkin ollut ylpeä. Kaiken tämän suitsuttamani ansion keskellä häneltä itseltään on, ikävä kyllä, useimmiten unohtunut oman hännän nostaminen, sillä siihen hänen vaatimaton persoonansa on liian väritön.
Ehdotankin että jonakin aurinkoisena arkiaamuna, kun palsta huutaa tyhjyyttään - niin kuppi kuumaa nescafeta pöydälle ja siihen viereen maksamakkaravoileipä, sen jälkeen klikkaus Maxin novellisivuille. Niin omituiselta kuin se kuulostaakin, niin juuri ehkä nämä ainekset yhdessä luovat sammaloitumattoman aikamatkan - niihin paljon puhuttuihin hyviin vanhoihin aikoihin.
Takaan että lukemiskokemuksen jälkeen allekirjoitatte saman kuin minäkin, hänen novellinsa ovat eräänlaista palstakansallisomaisuutta, siitä ei pääse mihinkään.
Äärettömällä kunnioituksella
Waffen
max-life
2
817
Vastaukset
- hiljattain
Maxin sivuilla. Lauseesi, (joka on Maxin kertomaa) "kirjoitukseni aina kumpuavat omista kokemuksistani" sai minut hymyilemään, kun muistin hänen Kirjoituksensa "Ennustus" ;P
Olet oikeassa, tarinat ovat todella sydämellä kirjoitettuja.Henkilökohtaiset mieltymykset minulla kallistuvat hiukan eri materiaaliin kuin tuohon ”ennustukseen”, ei sillä, ettei se olisi hienosti kirjoitettu. Mutta kun hänelle tulee kirjoituksissa niin sanotusti romanssin paikka, silloin maxi on kotikentällään. Erikoismaininnan ansaitsi varmasti jokainen hänen novellinsa.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768