max-life
Lokerointi yritys olisi turhan karkea määritelmä hänen tarinaniskijä taidoistaan, nimittäin tämä kirjoitustaidon apostoli on niin monipuolinen, että siinä syntyy jännitystä, huumoria ja vähän vakavampaakin tekstiä. Hänen maineensa tuskin tulee kiirimään S24 etusivua pidemmälle, mutta hänen luokseen löytävät nimenomaan he, jotka haluavat ajatonta ja osuvaa kerrontaa
Tarinat eivät ole pelkästään helmiä hänen rikkaan tuotannon helminauhassa. Vaan ne ovat klassikoiksi muuttuvia, ajattomia kirjoituksia, - sellaisia joiden ylle pöly ei ikinä laskeudu.
En ole koskaan jaksanut olla ihmettelemättä, kuinka Maxi saa loihdittua näppäimistöllään niinkin loistokasta tekstiä, sellaista tarinan kuljetusta -joissa päähenkilöt alkavat kerta toisensa jälkeen elämään - aivan kuin itsestään. Parhaimmillaan novellit saavat ylimääräisen piilotajuntaan läväyttävän ulottuvuuden, ja viimeistään silloin näemme että, aidon tunteellisuuden ja pinnallisen siirapin välissä on veteen piirretty viiva.
Ei ihme että lukija vaistoaa hänen olevan tosissaan, sillä hänen novellinsa pysäyttävät. Maxin kirjoitukset ovat yhdistelmä arkirealismia ja ikiomaa mielikuvitusmaailmaa. Yhteinen nimittäjä hänen kirjoituksissaan on ajattomuus.
Kuten hän kerran osuvasti minulle ilmaisi: kirjoitukseni aina kumpuavat omista kokemuksistani, sillä se on ainoa tapa jolla voin tavoittaa lukijan. En ihmettele yhtään, että hänen vankka Briggs & Sratton moottoreiden pura ja kasaa - kokemus inspiroi häntä luomaan sellaisen novelliensa timantin kuin Harley ja minä. Se on nimittäin yksi allekirjoittaneen suosikki, nyt ja aina.
Minulle hän on aina ollut niitä hakkuupalstan alkuperäisiä legendoja joista olen aina syystäkin ollut ylpeä. Kaiken tämän suitsuttamani ansion keskellä häneltä itseltään on, ikävä kyllä, useimmiten unohtunut oman hännän nostaminen, sillä siihen hänen vaatimaton persoonansa on liian väritön.
Ehdotankin että jonakin aurinkoisena arkiaamuna, kun palsta huutaa tyhjyyttään - niin kuppi kuumaa nescafeta pöydälle ja siihen viereen maksamakkaravoileipä, sen jälkeen klikkaus Maxin novellisivuille. Niin omituiselta kuin se kuulostaakin, niin juuri ehkä nämä ainekset yhdessä luovat sammaloitumattoman aikamatkan - niihin paljon puhuttuihin hyviin vanhoihin aikoihin.
Takaan että lukemiskokemuksen jälkeen allekirjoitatte saman kuin minäkin, hänen novellinsa ovat eräänlaista palstakansallisomaisuutta, siitä ei pääse mihinkään.
Äärettömällä kunnioituksella
Waffen
max-life
2
824
Vastaukset
- hiljattain
Maxin sivuilla. Lauseesi, (joka on Maxin kertomaa) "kirjoitukseni aina kumpuavat omista kokemuksistani" sai minut hymyilemään, kun muistin hänen Kirjoituksensa "Ennustus" ;P
Olet oikeassa, tarinat ovat todella sydämellä kirjoitettuja.Henkilökohtaiset mieltymykset minulla kallistuvat hiukan eri materiaaliin kuin tuohon ”ennustukseen”, ei sillä, ettei se olisi hienosti kirjoitettu. Mutta kun hänelle tulee kirjoituksissa niin sanotusti romanssin paikka, silloin maxi on kotikentällään. Erikoismaininnan ansaitsi varmasti jokainen hänen novellinsa.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967271Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695294Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1112726- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311510