Parhaat rannat?

Hese

Oisko yleisempää tietoa, missä lie Kreikan/Kreetan parhaat tai oikeesti hyvät rannat? Olen ymmärtänyt, että on rantoja a. kivikkoisia, b.pienkivikkoisia, c. tummaa (tulivuoriperäistä) rantahiekkaa ja d. hiekkarantaa jossain päin Kreikkaa/Kreetaa.
Eli haussa saattais olla tuota perinteistä hiekkarantaa, jos mahdollista?? Ja tietenkin ne rauhallisimmat rannat. Matkakohde on vasta hakusessa, joten käy niin Kreikan manner, saaret kuin kRettan vastaavat jne.. Ihan ei ne kaikkein kivikkoisemmat kiinosta noin uimisen kannalta.

7

1187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkustellut

Skiathoksella Kokounaries Kreikan toiseksi paras ranta?
      Oli se melko hyvä, ei kuitenkaan Yyterin veroinen!
      Itse pidän Rhodoksen Ellin rannasta tai Plataniaksen rannasta (Kreetalla). Maku asia - menossa kuitenkin
      itse Kokkariin Samokselle, aidompi paikka kuin yllämainitut, jos harrastatte surffausta Kokkarin ranta soveltuu siihen paremmin kuin hyvin. Kokkarin lähellä (kävelymatkan päässä) Lemonakia Beach. Matala, lapsillekin sopiva ranta, hiekkaa ja pikkukiveä. Samos, Samos....

• tosi hyvä

pitkä ranta (13 km) hyvää hiekkaa ja jos hotelli on rantakadun varressa, ei tarvitse kuin kävellä kadun yli. Mutta toisaalta on siellä sitten ihmisiäkin.

Rauhallisempaa on saaren eteläpuolella, Paleohora olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. Eteläpuolella on muutenkin monia hyviä rantoja, siellä kannattaa sitten vuokrata auto (tai käyttää laivakyytejä), lyhyen matkan päässä on myös Elafonissin upea alue.

• Hese

Kiitos kommenteista, lisääkin saa tulla. Se on varmaankin niin, että mitä parempi sitä ruuhkaisempi, etenkin kun loma-ajankohtamme on elokuun puoliväli, jolloin muu(kin) Eurooppa lomalla.
      Esim tuo Paleohora kiinostaa, on kai vaan niin ,että ainakin A-matkoilla oli kaikki matkat myyty jos oikein katsoin ja tekeekö joku muu sinne reissuja..
      Mitä matkaoppaista katsoo niin Kreetan rannat ovat kaikki melko hiekkarantoja, vai??

• Kreikkaan
    • Kreikka matkaaja

Lefkas tarjoaa paljon erilaisia rantoja. Yksi hienoimmista on Lefkada-Egremni. Parhaimmat rannat sijaitsevat usein sivussa turisti keskuksista. Egremni-beachille on erityisen työlästä laskeutua ja hieman työläs löytää, mutta oli kyllä hienoin ranta missä olen ollut (ja olen ollut monella). Kannattaa mennä Ttoukokuussa tai kesäkuun alussa. Kun viimeksi olin kesäkuun alussa oli paikalla noin 10 muuta ihmistä.

• Eka kerta veneilijä

Zachintokselta löytyi hienoja pikku rantoja kun vuokrasi pienen moottoriveneen Limni Keriousta ja ajoi rantaa pitkin niemen kärkeen kohti Keriä. Saa olla aivan yksin. Koko päivä veneessä ja rannoilla noin 80 euroa. Mielettömät kalliot. Suoraa seinää noin 400 m ja rantaviivalla pieni suojaisa ranta. Upeaa.

• Kreetan suosikit

Chrissi Island beach on yksi hienpommista Kreetalla. Pitää mennä veneellä. Vai beach on myös hieno. tosin ruuhkainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4322
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2494
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2162
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1318
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1162
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1132
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      935
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      860
    Aihe