Grande Punto

Grande Lady

Hei, onko tällä palstalla kokemusta Grande Puntosta?
Minulla ei ole mitään kokemusta Fiatista. Kieltämättä Fiatin hankinta tähän mennessä herättänyt vain epäilyksiä.
Ajelen japsiautolla, joka ollut tosi jees, mutta vaihteissa tullut ongelmaa. Ennen seuraavaa mahd. vaihderemonttia olen ajatellut vaihtaa merkkiä..
Kuinka ollakaan Delta-auto luki ilmeisesti ajatuksia, koska tarjosivat uutta Grande Puntoa mainoskirjeellä vaihdossa japsin kanssa.
Ainahan uusi biili viiden vuoden takuulla houkuttaisi..
Mutta mitä ongelmia Grande Puntossa, olisko kokemuksia? Vai onko ihan huippu..?
Ja miten se talviajo Fiatilla..? Jos nimenomaan tästä Grande Puntosta olisi kokemuksia, niin olisi kiva kuulla.

12

3378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puntosta ja

Minulla ei ole GP:sta kokemusta, mutta ainakin -02 Punton ominaisuuksiin, myös talvella olen ollut tyytyväinen. Hyvin on käynnistynyt, lämmitys ja ajettavuus myös OK. Grande Punto 1,4 16V dynamic oli TM 3/2007 suuressa talviautovertailussa: "Talvella jotkin asiat toimivat suhteessa jopa paremmin, sillä maantieajossa on tiettyä rentoutta ja tunnokkuutta..taittaa talvista maantietä kohtuullisen vaivattomasti, kunhan hyväksyy tutinaan taipuvaisen jousituksen". Sijoitus tuossa vertailussa GP:lla oli noin keskitasoa, talviarvosana 7,8 (sama kuin Ford S-MAX:lla).
      Joskus 20 vuotta sitten Fiatien ajo-ominaisuudet olivat todellakin parhaimpia. Unoa, Tipoa, Cromaa ym. kehuttiin poikkeuksetta. TM 4/89 vertaili 9 perheautoa talvisissa olosuhteissa, mukana mm. Fiat Tipo 1,4 ja Toyota Corolla 1,3 SE. Ajo-ominaisuuksista Tipo sai arvosanan 9, Corolla 5:n. Tiposta sanottiin: "ohjaus on tunnokas, palauttaa ja keskittää erinomaisesti. Liukkaalla erittäin helppo ajettava; rauhalliset liikkeet, etupyörien pito tuntuu ohjauksessa ja ohjaus jopa korjaa itse luistoja".
      "tiloiltaan Tipo on suorastaan ylivoimainen, varustelussakin täyden kympin arvoinen ja ajo-ominaisuuksiltaan huippuluokkaa".
      Corollasta sanottiin: "koko ryhmän tunnottomin ohjaus tekee ajamisen pitävälläkin pinnalla epävarmaksi, saati liukkaalla. Maantiellä Toyota vaatii ajajaltaan jatkuvaa valppautta - se on kuin jukuripäinen juhta, joka pyrkii sivuun suunnastaan heti kun silmä välttää. Kuormattuna suuntavakavuus vain huononee".

• On parempi, että ostat tuhottavaksi jonkin muun auton. Suosittelen vaikkapa VW:tä. Kirjoituksestasi päätellen et ymmärrä autoista mitään, joten VW on silloin oikea valinta. Auto kuin auto muuntuu ilmeisesti käytössäsi romuraudaksi alta aikayksikön...

• Myötähäpeäjä

Voi sinua reppanaa taas kerran...

• GP Air
        Myötähäpeäjä kirjoitti:

Voi sinua reppanaa taas kerran...

Kohtalaisen vakaa auto Grande on, jos ei ole kova sivutuuli. Jousitus kyllä on melkoisen kova ja tuntuu että löytää monttuja lähes sileältäkin tieltä. Mitäs mieltä muut Granden omistajat ovat autonsa jousituksesta?

• GP Spring
        GP Air kirjoitti:

Kohtalaisen vakaa auto Grande on, jos ei ole kova sivutuuli. Jousitus kyllä on melkoisen kova ja tuntuu että löytää monttuja lähes sileältäkin tieltä. Mitäs mieltä muut Granden omistajat ovat autonsa jousituksesta?

Jousitus kieltämättä kova mutta kyllä siihenkin tottuu. Meillä GP kakkosautona uudesta lähtien. Kilsoja kertynyt 40 000 km. ja ikää 5-vuotta. Takuuaikana ohjausvaihde korjattu takuuseen sekä ilmastointi tyhjeni huolimattomasti suljetun täyttökorkin vuoksi. Tässä ainoat murheet mitä vastaan on tullut tähän mennessä.

• GP Air
        GP Spring kirjoitti:

Jousitus kieltämättä kova mutta kyllä siihenkin tottuu. Meillä GP kakkosautona uudesta lähtien. Kilsoja kertynyt 40 000 km. ja ikää 5-vuotta. Takuuaikana ohjausvaihde korjattu takuuseen sekä ilmastointi tyhjeni huolimattomasti suljetun täyttökorkin vuoksi. Tässä ainoat murheet mitä vastaan on tullut tähän mennessä.

Ja onhan se GP todella tyylikäs peli! Ilo silmälle kun katsoo ikkunasta parkkipaikalle. Moni paljon kalliimpikin auto häviää tyylikkyydessä sille.

• naapurin GP
        GP Air kirjoitti:

Ja onhan se GP todella tyylikäs peli! Ilo silmälle kun katsoo ikkunasta parkkipaikalle. Moni paljon kalliimpikin auto häviää tyylikkyydessä sille.

Niin on. Voisi vaan naapuri viedä sen GP nsä pois tai aiunakin pyyhkiä risut ja lehdet sen päältä. Ja pestä . Ei ole sen GP liikkunut enää viime talven jälkeen oli hajonnut siihen. Mutta komeampi se on parkkipaikalla seisomassa kuin laatikkoLada.

• GrandePuntoClub
    • viat onko niissä via

vittu mitä paskaa, onko tällä palstalla yhtään oikeasti gp:ä omistanutta ...

• GP Fiat

Arvasit oikein - EI ole.
        Me kaikki ajellaan oikeasti harmaalla Tojolla ja ollaan siitä kovin häpeissämme.

• ihan jees
        GP Fiat kirjoitti:

Arvasit oikein - EI ole.
        Me kaikki ajellaan oikeasti harmaalla Tojolla ja ollaan siitä kovin häpeissämme.

Mulla on ollut muutaman vuoden Grande Punto 1.2 bensakoneella. 65 hv ei kyllä ole paljon omapainoltaan yli 1100 kg koriin. Mutta jos ei aina aja täysi kuorma päällä ja mäkisillä osuuksilla, kyllä tuollakin teholla pärjäilee.
        Tyylikkyydestä, viattomuudesta ja toimivuudesta annan Fiatilleni täyden kympin.

• Italo tyyli

Aikanaan minulla oli kolme Tipoa, yksi Alfa ja valitettavasti yksi Regata., Kyllä todella kivoja ajaa, Regata todellinen huonojen teitten auto, muuten no jaa. . Italialaisissa on tyyliä ja ajo-ominaisuuksia. silloin laatu vaihteli paljonkin,miten lienee nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6764
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6253
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3454
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2910
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2664
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2348
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1907
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe