"Sä tyttö kadulla Helsingin
sun kerran kohtasin.
Sun silmäs vilkkuivat,
naurain ilkkuivat,
kuitenkin kutsuivat"
Nämä säkeet ovat soineet mielessäni, eikä kukaan (83-vuotiasta sisartani lukuun ottamatta) ole koskaan kuullutkaan tällaista laulua.
Epäilen, ettei tätä kannata iskelmäpalstalta kysellä. Elän toivossa, että joku omasta ikäluokastani tunnistaisi laulun ja auttaisi kappaleen nimen, säveltäjän, tekijän ja esittäjän löytämisessä.
Vähemmästäkin olen kiitollinen: LV
APUA! Tyttö kadulla kaupungin kadonnut
320
13451
Vastaukset
- Lokari1
Pikkusyntinen...
Muistelen sen olevan nimi sille laululle.
En tie kuka on sanotanut enkä säleltäjästäkään mitään.
Sanoja en osaaa " muista", Mutta kuullu olen kauan sitten.
Paljon tästä ei ole apua,mutta vähäkin voi autaa.
Terv_ Lokari1.- siellä on lämmintä
LateVaan kirjoitti:
Kävin Ellin poksissa.
Käypäs täällä LateVaan!http://www.ellinboxi.com/
- naisella on sielu
siellä on lämmintä kirjoitti:
Käypäs täällä LateVaan!http://www.ellinboxi.com/
ja haistattelua, hävetkää.
Ei ole Turku TV maksullinen. Kyllä se digiboksin kautta näkyy, jos vain antenni on suunnattu Turkuun. Kesällä sillä ei valitettavasti ole lähetyksiä, siksi siitä näkyy vain mainoksia.
- "Hierarkia"
Se meidän antenni ei sitten taida olla suunnattu sinne Turkuun päin.
Olisikohan sama juttu sinun H&P:n kanssa? - maarit**
"Hierarkia" kirjoitti:
Se meidän antenni ei sitten taida olla suunnattu sinne Turkuun päin.
Olisikohan sama juttu sinun H&P:n kanssa?Taitaa tämä "joulupukin" kaupunkikin kuulua siihen 20 prossaan, kun ei digiboksin 112 kanavasta (ilmaisia maksullisia) sellaista H&P:tä löytynyt.
Mutta ei hätää, syntinen kuuluu tiedostoistani. - omanikki
Meidän perheen ´hierarkia´on lomalla vähän pitempään. Tulin tänne postia katsomaan ja lueskelemaan.
Meillä tämä Turku TV näkyy vain nimenä.Ei sitten vissiin ole antennin sinne päin suunnattu. En kyllä löytänyt sitä musiikkikanavaakaan. No, on aikaa plarata kun toisennikki tulee vasta parin päivän päästä. Olisi se kyllä mikava löytää kun toisennikki tykkää vanhasta kotimaisesta musiikista. Ja miksen minäkin.
tänne tuo hierarkia tyrkkäsi.
Nuo numeroinnit ovat kovin epäselviä, minullakin dixipoksissa hyppää milloin mihinkin.
Turku ei näy täällä savossa, mutta uskoisin tuon H&P: n näkyvän ympäri maata.
Tähän luulooni tiedot sitten loppuukin, toivon että joku osaavampi osaa auttaa.
Mukava kanava se on, musiikkia ja voi vaikka soittaa ja saada juttukaverin, soittaminen luultavasti maksaa, muuten on ilmainen tämä kuuntelu.
Toivotan onnea etsinnälle.- Varsta
Vaimo sen esiin näpelöitti. Pani oikein keittiöajastimenkin pirisemään vaikka kyttäsi korvat höröllä telkun ääressä että kello tulee kymmenen.
Hieno valssihan se oli. Terveisiä vaan meiltäkin. Täytyy laittaa joku minua viisaampi asialle, luulisi niitä kanavia minunkin "bogsistani" enemmän löytyvän. Katotaan nyt, kuin käy!
- Aleksanteri Viidestoista
Tellastiina kirjoitti:
Täytyy laittaa joku minua viisaampi asialle, luulisi niitä kanavia minunkin "bogsistani" enemmän löytyvän. Katotaan nyt, kuin käy!
Olenkohan retkilläni jäänyt jostakin paitsi?
Ketjusta päätellen joku Pikku syntinen on vietellyt ison määrän seitsemänkymppisiä.
Vahinko etten ole kuullut sitä. Täytyy nyt vain jatkossa pitää silmät ja korvat auki, jos hän osuisi kohdalle. - Aleksantra kolmastoista
Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:
Ketjusta päätellen joku Pikku syntinen on vietellyt ison määrän seitsemänkymppisiä.
Vahinko etten ole kuullut sitä. Täytyy nyt vain jatkossa pitää silmät ja korvat auki, jos hän osuisi kohdalle.Laulu kertoo kai ilotytöstä. Valtava kiinnostus käy ilmi ikäihmisten ketjusta.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan vai sanoisinko silloinkaan. Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:
Vahinko etten ole kuullut sitä. Täytyy nyt vain jatkossa pitää silmät ja korvat auki, jos hän osuisi kohdalle.ja jonkun nuoremmankin ;)
- Rva R.
Aleksantra kolmastoista kirjoitti:
Laulu kertoo kai ilotytöstä. Valtava kiinnostus käy ilmi ikäihmisten ketjusta.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan vai sanoisinko silloinkaan.Kuuntelin valssin. Pikku syntinen oli todella viattoman kaunis. Suorastaan hellyyttä tunsin häntä kohtaan.
Sitä samaa ehkä toisetkin ja nostalgiaa. - Ent. likka
Rva R. kirjoitti:
Kuuntelin valssin. Pikku syntinen oli todella viattoman kaunis. Suorastaan hellyyttä tunsin häntä kohtaan.
Sitä samaa ehkä toisetkin ja nostalgiaa.Olen rouva R:n kanssa täysin samaa mieltä.
Kyllä ne 70 vuotta sitten kadulla olleet pikku syntiset olivat viattomia näihin nykyajan hotellien alan ammattilaisiin verraten. - Ent. likka
Tellastiina kirjoitti:
ja jonkun nuoremmankin ;)
Tuskin tässä rimpsussa on tosikkoja. Muualta tuli kuitenkin mieleeni että pitääköhän selventää täälläkin nimimerkkiäni. Olen entinen likka ja ollut yli 40 v. akka. Siitä nimimerkki. En siis ole se pikku syntinen josta tämä keskustelu alkoi.
- Ei nimimerkkiä
Ent. likka kirjoitti:
Tuskin tässä rimpsussa on tosikkoja. Muualta tuli kuitenkin mieleeni että pitääköhän selventää täälläkin nimimerkkiäni. Olen entinen likka ja ollut yli 40 v. akka. Siitä nimimerkki. En siis ole se pikku syntinen josta tämä keskustelu alkoi.
Ei tosikkoja mutta asiallisia kirjoituksia.
Edellisen kirjoittajasta en tiedä enkä hänen tarkoituksestaan.
Mielenkiintoista on ollut seurata kirjoitusten etenemistä ja aiheen laajenemista.
En ilmeisesti ollut ainoa seruraaja. - Eskoparta
Ei nimimerkkiä kirjoitti:
Ei tosikkoja mutta asiallisia kirjoituksia.
Edellisen kirjoittajasta en tiedä enkä hänen tarkoituksestaan.
Mielenkiintoista on ollut seurata kirjoitusten etenemistä ja aiheen laajenemista.
En ilmeisesti ollut ainoa seruraaja.Lueskellut olen minäkin monien muitten joukossa.
Mukavissa tunnelmissa on ketju edennut ylälaidasta alalaitaan.
Minulle tuli kiire saada puumerkkini mukaan ennen kuin siirrytään kakkossivulle.
Sieltä harvemmin tulee luettua.
Sitä iskelmää en kylläkään tunne. Valitettavasti ainakin kirjoituksista päätellen.
T: Esko P.
- Etsivä musiikin kuuntelija
Toivotaan, että kappale kuitenkin aina joskus soitetaan radiossa ja miksei televisiossakin.
- maarit**
Tallenna se tiedostoosi... kun löydät... ei katoa sitten minnekään... kuuntelet silloin kun siltä tuntuu... muisteloineen...
Aurinkoista päivää!!! - Varsta
Täällähän se on nurkan takana. Älkää hyvät kurkistelijat päästäkö häntä karkuun!
- (salanimimerkki)
Varsta kirjoitti:
Täällähän se on nurkan takana. Älkää hyvät kurkistelijat päästäkö häntä karkuun!
Eihän sitä tyttöä nyt karkuun päästetä kun näin iso sakki on ollut sitä etsimässä!
T: E.H. - Yön vartija
(salanimimerkki) kirjoitti:
Eihän sitä tyttöä nyt karkuun päästetä kun näin iso sakki on ollut sitä etsimässä!
T: E.H.Ainahan sopii leikkiä laskea. Täällä taitaakin olla humióristit tyttöjahdissa. Ja osa kannustaa matkab varrella!
- Suli Raiaiai
Yön vartija kirjoitti:
Ainahan sopii leikkiä laskea. Täällä taitaakin olla humióristit tyttöjahdissa. Ja osa kannustaa matkab varrella!
Tuttu nikihän se täällä ketjuilee. Olisi mukava jos joku aloittaisi sellaisen että muisteltaisiin kaikkia vanhoja kappaleita joissa on kunnon sanat.
Suli Raiaiai kirjoitti:
Tuttu nikihän se täällä ketjuilee. Olisi mukava jos joku aloittaisi sellaisen että muisteltaisiin kaikkia vanhoja kappaleita joissa on kunnon sanat.
Joku on ottanut vihjeen vakavasti ja tehnyt aloituksen.
Kävin jo vetämässä puumerkkini, mutta jokin rupesi soimaan lukiessani Sulin kirjoitusta, ja tippuihan niitä sanojakin!
Toivottavasti ei yhren tytön tähren tämä maailma pimiä ole?- Aleksanteri Viidestoista
Venlastiina kirjoitti:
Kävin jo vetämässä puumerkkini, mutta jokin rupesi soimaan lukiessani Sulin kirjoitusta, ja tippuihan niitä sanojakin!
Toivottavasti ei yhren tytön tähren tämä maailma pimiä ole?Eihän nyt yksi tyttö maailmaa pimeäksi tee.
Eri asia on silloin kun niitä tyttöjä on pilvin pimein. - Jahtivahtimestari
Yön vartija kirjoitti:
Ainahan sopii leikkiä laskea. Täällä taitaakin olla humióristit tyttöjahdissa. Ja osa kannustaa matkab varrella!
Juu. Ja aina sopii jahdata tyttöjä vaikkei aina muistakkaan minkä tautta niitä jahtaa.
Onhan se hyvä että huutosakkiakin on vaikka kovasti hiljaista se on ollut. Taitavatkin vain uteliaisuuksissaan kyttäillä mitä täällä tapahtuu. - Rekoosmestari
Venlastiina kirjoitti:
Toivottavasti ei yhren tytön tähren tämä maailma pimiä ole?Nimittäin se laulujen muisteluketju. Luin sitä päivemmällä ja ihan mukavalta vaikutti.
Taisi olla niitä tekijänoikeuskysymyksiä.
Tai sitten se on siirretty jonnekin musiikkisarjaan. - Ana-stasia
Rekoosmestari kirjoitti:
Nimittäin se laulujen muisteluketju. Luin sitä päivemmällä ja ihan mukavalta vaikutti.
Taisi olla niitä tekijänoikeuskysymyksiä.
Tai sitten se on siirretty jonnekin musiikkisarjaan.Kävin etsimässä musiikista, muttei sieltä löytynyt ketjulle sopivaa otsikkoa.
Vahinko ettei sellainen ketju onnistunut. - Miekii mukana
Jahtivahtimestari kirjoitti:
Juu. Ja aina sopii jahdata tyttöjä vaikkei aina muistakkaan minkä tautta niitä jahtaa.
Onhan se hyvä että huutosakkiakin on vaikka kovasti hiljaista se on ollut. Taitavatkin vain uteliaisuuksissaan kyttäillä mitä täällä tapahtuu.Kuka nyt ikkuisest ellää!
Liekö pien syntinenkää. Vai ikälissää hänel toivotan miekii.
Pienemp taitaa olla ko on varmaan kutistunt.
Niihä myö kaikk. - Etelän vares
Miekii mukana kirjoitti:
Kuka nyt ikkuisest ellää!
Liekö pien syntinenkää. Vai ikälissää hänel toivotan miekii.
Pienemp taitaa olla ko on varmaan kutistunt.
Niihä myö kaikk.Luin Reskan kommentin omaan arveluuni. Oikeassa oli. Reskalla parempi matematiikka. Minähän olen vielä poikanen pikku syntisen rinnalla.
Mutta jotakin siinä tytössä vetää vaikka olisi 100 v. Etelän vares kirjoitti:
Luin Reskan kommentin omaan arveluuni. Oikeassa oli. Reskalla parempi matematiikka. Minähän olen vielä poikanen pikku syntisen rinnalla.
Mutta jotakin siinä tytössä vetää vaikka olisi 100 v.Saattaahan Pikku syntinen olla meidän ikioma Marilynimme!
Vielähän Monroekin on miljoonien ihailun ja ihmettelyn kohde, vaikka olisi täyttänyt jo 81 vuotta ja ollut kuolleenakin vuodesta 1962.
Paljonhan niitä lämpimän ihailun kohteita 81-vuotiaita ja vanhempiakin elossa on. Miksipä ei siis myös Pikku syntinen?- Ana-stasia
Venlastiina kirjoitti:
Saattaahan Pikku syntinen olla meidän ikioma Marilynimme!
Vielähän Monroekin on miljoonien ihailun ja ihmettelyn kohde, vaikka olisi täyttänyt jo 81 vuotta ja ollut kuolleenakin vuodesta 1962.
Paljonhan niitä lämpimän ihailun kohteita 81-vuotiaita ja vanhempiakin elossa on. Miksipä ei siis myös Pikku syntinen?Pidetäänähän Anastasiankin tarua yllä.
Pitäähän meillä joku oma ikinainen olla. - Miekii mukana
Ana-stasia kirjoitti:
Pidetäänähän Anastasiankin tarua yllä.
Pitäähän meillä joku oma ikinainen olla.Et kai sie Anastaasia pyri kissa häntää nostelemmaa? Ei vaa. Vitsikshä mie tuon tarkotin.
Ko myö on tuota pikku syntist näinkii kauan pystys pietty niin valitaa vaa hänet itoliks.
Pitäähän sellanen suomalainenkii olla. Mitä myö nuist vieraist naisist! - Varsta
Miekii mukana kirjoitti:
Et kai sie Anastaasia pyri kissa häntää nostelemmaa? Ei vaa. Vitsikshä mie tuon tarkotin.
Ko myö on tuota pikku syntist näinkii kauan pystys pietty niin valitaa vaa hänet itoliks.
Pitäähän sellanen suomalainenkii olla. Mitä myö nuist vieraist naisist!Ettekö ole kuulleet, että "siel rantamökissä istuupi hän, tuo vanhus". Harmajapää hän on ja kehräävää kissaansa silittelee.
- Rva R.
Varsta kirjoitti:
Ettekö ole kuulleet, että "siel rantamökissä istuupi hän, tuo vanhus". Harmajapää hän on ja kehräävää kissaansa silittelee.
Tulin katsomaan, onko Rikhard Remander liittynyt pikku syntisen ihalijakerhoon. Kummallista. Luulisi hänen käyneen jo monta kertaa näissä kokouksissa.
Täytyypä kertoa kertoa hänelle, että rantamökkiin ja toiseen lauluun tyttö vanhoilla päivillään on päätynyt. - herättää ei saa
Rva R. kirjoitti:
Tulin katsomaan, onko Rikhard Remander liittynyt pikku syntisen ihalijakerhoon. Kummallista. Luulisi hänen käyneen jo monta kertaa näissä kokouksissa.
Täytyypä kertoa kertoa hänelle, että rantamökkiin ja toiseen lauluun tyttö vanhoilla päivillään on päätynyt.nukkuu mummo kiikkustuolissa kun vaarin vanha kaappikello raksuttaa mennyttä aikaa.
Ohoh, jokos taas aletaan rikkoa tekijänoikeuslakia ja saahaan sapiskaa, huitastaan meidän jutut taas huitsin nevadaan. - Aleksanteri Viidestoista
herättää ei saa kirjoitti:
nukkuu mummo kiikkustuolissa kun vaarin vanha kaappikello raksuttaa mennyttä aikaa.
Ohoh, jokos taas aletaan rikkoa tekijänoikeuslakia ja saahaan sapiskaa, huitastaan meidän jutut taas huitsin nevadaan.Mummon akkunalla oli vanha pelargonia.
- maarit**
Mummon akkunalla oli vanha pelargonia.
Ja akkunan alla...uusi parkkipaikka.
Sataa, sataa ropisee... koko pitkän päivän on satanut. Ehtii hyvin kuuntelemaan musiikkia. - omanikki/toisennikki
maarit** kirjoitti:
Ja akkunan alla...uusi parkkipaikka.
Sataa, sataa ropisee... koko pitkän päivän on satanut. Ehtii hyvin kuuntelemaan musiikkia.Sen tähden parkkeerattiin bussimme tälle uudelle parkkipaikalle ja ihailemme mummon pelakuuta.
Katulalajakin tuli sadetta pitämään linjapiiliin.
Yritti laulaakin, mutta ääni oli niin käheä että pihisi vaan.
Muuten on tunnelma korkealla. - Virva Liekki
omanikki/toisennikki kirjoitti:
Sen tähden parkkeerattiin bussimme tälle uudelle parkkipaikalle ja ihailemme mummon pelakuuta.
Katulalajakin tuli sadetta pitämään linjapiiliin.
Yritti laulaakin, mutta ääni oli niin käheä että pihisi vaan.
Muuten on tunnelma korkealla.Olen pieni rahastajatyttö. En katso poikiin nauraviin. Tarvitaanko onnikkaanne rahastajaa?
Virva Liekki kirjoitti:
Olen pieni rahastajatyttö. En katso poikiin nauraviin. Tarvitaanko onnikkaanne rahastajaa?
Oikein! Ei niihin kannata vilkuilla eikä niille silmää vilkutella. Tekevät vain sinustakin ikivihreän niin kuin isoiso j.n.e.isoäidistsi.
Kahvipirtistä tänne meloskelin, kun tuntuu että minutkin on sillä grammarinneulalla rokotettu. Nikkikin tuli siltä alueelta keksittyä.
Niin paljon on juttua tästä Pikku syntisestä tullut,että jotain siinä kappaleessa täytyy olla. Nyt metsästämään sitä jostain, sukulaisten vintit ja aarrekätköt syyniin ja kirppareita koluamaan, aina sieltä joitain aarteita löytää.Vanha levysoitinkin on kunnossa ja hyvä kokoelma vanhaa tanssimusiikkia.
Harmi ettei täällä noita laulun sanoja saa vaihtaa keskenämme , niinhän me tytöt nuorena tehtiin.
Ei se ole muuten sama , jos googlettaa, siitä puuttuu inhimillinen lämpö.- Reska R.
Väki on vallan villiintynyt. Jos tätä menoa jatkuu
keksii varmasti joku että kokoonnutaan yhteen laulamaan. Ohjelmassa on pikku syntisen lisäksi monia muita iskelmiä. Voivat tytöt samalla jatkaa laulun sanojen keräämistä nuoruutensa malliin. - Remanteri
Reska R. kirjoitti:
keksii varmasti joku että kokoonnutaan yhteen laulamaan. Ohjelmassa on pikku syntisen lisäksi monia muita iskelmiä. Voivat tytöt samalla jatkaa laulun sanojen keräämistä nuoruutensa malliin.Remanterska oli lähteny herrojen kanssa marjaan.
Tai on siinä poppoossa pari rouvaaki. Ja on mulla oikeestaan Irmelil lupa tulla tänne ku on ittekki käynny täällä lystäilemässä.
Ei toi Reskan ehrotus pöllömpi o.
Mennään vaikka mummon akkunan alle serenaatii laulamaa. Mut mennään sallaa ettei Remanterska huamaa. Se kumminki kiältää mua laulamasta ja puhhuu ammuvainaasta.
Ja kyä mää hiljaaki voi olla. Ojennan sitte koko köörin pualesta sille vanhalle syntiselle puketin keron kukkii ja voin vaikka pittää puhheenki jos ei kukkaan kiällä. - Eemeli H.
Remanteri kirjoitti:
Remanterska oli lähteny herrojen kanssa marjaan.
Tai on siinä poppoossa pari rouvaaki. Ja on mulla oikeestaan Irmelil lupa tulla tänne ku on ittekki käynny täällä lystäilemässä.
Ei toi Reskan ehrotus pöllömpi o.
Mennään vaikka mummon akkunan alle serenaatii laulamaa. Mut mennään sallaa ettei Remanterska huamaa. Se kumminki kiältää mua laulamasta ja puhhuu ammuvainaasta.
Ja kyä mää hiljaaki voi olla. Ojennan sitte koko köörin pualesta sille vanhalle syntiselle puketin keron kukkii ja voin vaikka pittää puhheenki jos ei kukkaan kiällä.Minä tulen kööriin mukaan!
- Ullaleena¤
Reska R. kirjoitti:
keksii varmasti joku että kokoonnutaan yhteen laulamaan. Ohjelmassa on pikku syntisen lisäksi monia muita iskelmiä. Voivat tytöt samalla jatkaa laulun sanojen keräämistä nuoruutensa malliin.Nyt kaivamaan laulukirjoja esiin. Niitä on varmaan monen laisia. Voidaan laulutilaisuudessa sitten vaihtaa sanoja keskenämme.
- Yön vartija
Eemeli H. kirjoitti:
Minä tulen kööriin mukaan!
Näytti että täällä on vain kuusi kirjoitusta.
Luulin että luuta on lakassut ja tuli katsomaan mitä on jätetty sensuroimatta.
Eihän täällä mitään hätää olekkaan.
Juttu luistaa aina vaan ja kyllä minäkin siihen kuoroon tulen. Just ja just osaan laulaa atteä sä kasvoit neito kaunoinen. Että voidaanko alkaa sillä? - Yön vartija
Ullaleena¤ kirjoitti:
Nyt kaivamaan laulukirjoja esiin. Niitä on varmaan monen laisia. Voidaan laulutilaisuudessa sitten vaihtaa sanoja keskenämme.
Kieriskelen mieluummin täällä kun petissä.
Tuli mieleen että kai porukassa on niin hyviä laulajia ettei se mummo rukka peljästy.
Kun en itsekkään ole häävilaulaja ja Remanterinkaan taidosta ei ole takuuta.
Pitäsköhän jonkun varmuudeksi tuoda mukanaan krammari ja joku tois sen levyn. Jos vaikka Simosen kaukon naapurin likka. - maarit**
Yön vartija kirjoitti:
Kieriskelen mieluummin täällä kun petissä.
Tuli mieleen että kai porukassa on niin hyviä laulajia ettei se mummo rukka peljästy.
Kun en itsekkään ole häävilaulaja ja Remanterinkaan taidosta ei ole takuuta.
Pitäsköhän jonkun varmuudeksi tuoda mukanaan krammari ja joku tois sen levyn. Jos vaikka Simosen kaukon naapurin likka.Huomenta vaan. Minäpä otan sen Kaukon levyn mukaani. Muistakaa ottaa silmälasit kanssa, kopioin niitä sanoja, jos ei kaikki vielä muista ulkoa.
No mitäs, jos sen laulajapojan houkuttelisin mukaan, lauloi se minullekin Emma-valssin vähän eri sanoilla pari vuotta sitten, "Oi muistatkos .... sen kuutamoillan, kun tansseista yhdessä palattiin..."
Mukavaa päivää vaikka vieläkin sataa... - Entinen likka
maarit** kirjoitti:
Huomenta vaan. Minäpä otan sen Kaukon levyn mukaani. Muistakaa ottaa silmälasit kanssa, kopioin niitä sanoja, jos ei kaikki vielä muista ulkoa.
No mitäs, jos sen laulajapojan houkuttelisin mukaan, lauloi se minullekin Emma-valssin vähän eri sanoilla pari vuotta sitten, "Oi muistatkos .... sen kuutamoillan, kun tansseista yhdessä palattiin..."
Mukavaa päivää vaikka vieläkin sataa...Tarvitaanko grammaria ollenkaan jos maarit saa houkuteltua sen laulajapojan? Olishan se se livenä parempi kuin levyltä
Minä olen sopraano ja tulen kuoroon jos kelpaan. - Etelän vares
Entinen likka kirjoitti:
Tarvitaanko grammaria ollenkaan jos maarit saa houkuteltua sen laulajapojan? Olishan se se livenä parempi kuin levyltä
Minä olen sopraano ja tulen kuoroon jos kelpaan.Mukaan olen tulossa minäkin.
Kai se on paras tuoda gramafooni mukaan jos vaikka se laulajapoika ei innostuisikaan.
Eikö sitä sanota että varmuus on paras. - Wanha katulaulaja
Etelän vares kirjoitti:
Mukaan olen tulossa minäkin.
Kai se on paras tuoda gramafooni mukaan jos vaikka se laulajapoika ei innostuisikaan.
Eikö sitä sanota että varmuus on paras.Aioitaanko minut syrjäyttää! Ei onnistu. Minä tulen mummon akkunan alle ja laulan ja soitan sitä sitä mikä se nyt taas onkaan! Semmonen kuitenkin mitä veivataan. Kyllähän sen kaikki tietää.
- Remanteri
Wanha katulaulaja kirjoitti:
Aioitaanko minut syrjäyttää! Ei onnistu. Minä tulen mummon akkunan alle ja laulan ja soitan sitä sitä mikä se nyt taas onkaan! Semmonen kuitenkin mitä veivataan. Kyllähän sen kaikki tietää.
Ei sunkaan täällä kettään poikoteerata. Kaikki mukkaan. Pareen kuitenki vähä varroo ettei mummo peljästyksissään roiskaa klasista jätesämpärii meirän niskaan.
Pitääsköhän siltä etukätteen annoo aurienssi tai ainaki vähän valmistella sitä? Mummoo meinaan. - maarit**
Remanteri kirjoitti:
Ei sunkaan täällä kettään poikoteerata. Kaikki mukkaan. Pareen kuitenki vähä varroo ettei mummo peljästyksissään roiskaa klasista jätesämpärii meirän niskaan.
Pitääsköhän siltä etukätteen annoo aurienssi tai ainaki vähän valmistella sitä? Mummoo meinaan.Kyllä se parein on ottaa se grammarikin mukaan.
Noilla keikkailjoilla on niitä menoja ettei ehdi mukaan, mutta pusuja terveisinä sinne "mummon" poskelle vois viedä, siinäpä pojat pähkäätte, kuka ne vie. Ja eihän tuo ole pahitteeksi meille muillekin mummoloille poskea kostuttaa.
No mutta koskas se meno on, että ehdin kerätä noita kopioita sanoista? Levy on jo käsilaukussa.
Ja muistakaahan ottaa ne silmäklasit mukaan ja vettä pulloon suunkostukkeeksi.
Mukavaa lauantaipäivää ! - omanikki/toisennikki
maarit** kirjoitti:
Kyllä se parein on ottaa se grammarikin mukaan.
Noilla keikkailjoilla on niitä menoja ettei ehdi mukaan, mutta pusuja terveisinä sinne "mummon" poskelle vois viedä, siinäpä pojat pähkäätte, kuka ne vie. Ja eihän tuo ole pahitteeksi meille muillekin mummoloille poskea kostuttaa.
No mutta koskas se meno on, että ehdin kerätä noita kopioita sanoista? Levy on jo käsilaukussa.
Mukavaa lauantaipäivää !Tuotiin tämä katulaulajan posetiivi, jonka hän unohti linja-autoomme kun hän oli sadetta pitämässä.
Mahtaako ukko rukka laulujen sanojakaan muistaa kun ei muista soittopelinsä nimeä eikä edes soittopeliään.
Tässä se nyt kuitenkin on. maarit** kirjoitti:
Kyllä se parein on ottaa se grammarikin mukaan.
Mukavaa lauantaipäivää !Tarjolla olisi yksi omasta mielestään altto, joka aikoinaan jotui laulamaan sopraanoa, kun kaikki muutkin olivat olevinaan alttoja.
Lupaan laulaa ihan hiljaa.
Grammari on tärkeä kapine. Voisitkohan, Maarit, tuoda sen illalla Kahvipirtin laiturille siltä varalta, ettei kukaan ole huomannut tilata hanuristia Ylikypsän häätansseihin tänä iltana?
Oikeastaan nyt koossa oleva kööri voisi tulla laulamaan hääparille "Miss soutaen tuulessa koivut..."Venlastiina kirjoitti:
Tarjolla olisi yksi omasta mielestään altto, joka aikoinaan jotui laulamaan sopraanoa, kun kaikki muutkin olivat olevinaan alttoja.
Grammari on tärkeä kapine. Voisitkohan, Maarit, tuoda sen illalla Kahvipirtin laiturille siltä varalta, ettei kukaan ole huomannut tilata hanuristia Ylikypsän häätansseihin tänä iltana?
Oikeastaan nyt koossa oleva kööri voisi tulla laulamaan hääparille "Miss soutaen tuulessa koivut..."Haluan olla mukana lauluköörissä. Henry Theel en ole mutta tykkään laulella muiden mukana.
Kajautetaan lopuksi komeasti Koskimaan/Virmakosken mukaan, että "Punertaa marjat pihlajain".- Hintriika1
LateVaan kirjoitti:
Haluan olla mukana lauluköörissä. Henry Theel en ole mutta tykkään laulella muiden mukana.
Kajautetaan lopuksi komeasti Koskimaan/Virmakosken mukaan, että "Punertaa marjat pihlajain".Jo ennen kuin punertavat marjat pihlajain, voisi LateVaan jatkaa tätä "Pikku syntisen ihailijakerhoa" etusivulla. Minäkin nyt vasta tajusin, että täällähän iloitellaan nurkan takana!
Kun välttää tekijäinoikeuksien alaisten sanoitusten siteeraamista liian pitkästi, niin ei tätä ketjua pitäisi minkään uhata.
Lupaan, etten pyri laulukööriin, koska silloin sieltä kaikkoaisivat kauhuissaan kaikki muut. Minusta on tosi mukavaa kuunnella ja vain pääni sisällä hyräillä mukana. - maarit**
Venlastiina kirjoitti:
Tarjolla olisi yksi omasta mielestään altto, joka aikoinaan jotui laulamaan sopraanoa, kun kaikki muutkin olivat olevinaan alttoja.
Oikeastaan nyt koossa oleva kööri voisi tulla laulamaan hääparille "Miss soutaen tuulessa koivut..."Edellisessä pirtissä oli jo tietona, että häämusiikki on hoidossa "Urisevat Ukot ja Urisorkka", johon kuuluu 4 haitaria, saksofoni, kitara, basso ja rummut... eiköhän nuo riitä jo, ei siinä enää grammarin äänikään kuulu.
maarit** kirjoitti:
Edellisessä pirtissä oli jo tietona, että häämusiikki on hoidossa "Urisevat Ukot ja Urisorkka", johon kuuluu 4 haitaria, saksofoni, kitara, basso ja rummut... eiköhän nuo riitä jo, ei siinä enää grammarin äänikään kuulu.
Oikeassa olet, Maarit. Ei tullut eilenkään grammaria ikävä.
Kyllä olisi mahtavaa, jos saataisiin Urisevat Ukot ja Urisorkka mukaan serenadiporukkaan.
Se olisi tapahtuma, jonka Pikku syntinen muistaisi vaikka eläisi 500-vuotiaaksi!
Eikä kukaan läsnäolijoistakaan.- Hintriika1
Venlastiina kirjoitti:
Oikeassa olet, Maarit. Ei tullut eilenkään grammaria ikävä.
Kyllä olisi mahtavaa, jos saataisiin Urisevat Ukot ja Urisorkka mukaan serenadiporukkaan.
Se olisi tapahtuma, jonka Pikku syntinen muistaisi vaikka eläisi 500-vuotiaaksi!
Eikä kukaan läsnäolijoistakaan.Voin jo kuvitella, miten URISEVAT UKOT ja MURISEVAT MUMMOT laulavat yhdessä kuin enkelikööri!
Minä lupaan edelleenkin pitää suuni kiinni. Suljen sen vaikka nuottiavaimella ja annan avaimen varmaan haltuun. Eivät pääse do-re-miit vahIngossa lipsahtamaan ilmoille! - A. von Emmenthaler
Hintriika1 kirjoitti:
Voin jo kuvitella, miten URISEVAT UKOT ja MURISEVAT MUMMOT laulavat yhdessä kuin enkelikööri!
Minä lupaan edelleenkin pitää suuni kiinni. Suljen sen vaikka nuottiavaimella ja annan avaimen varmaan haltuun. Eivät pääse do-re-miit vahIngossa lipsahtamaan ilmoille!Kylläpä on täällä hiljaista. On pikku syntinen mummokin saanut rauhassa nukkua kiikkutuolissaan.
Sain kahvipirtissä tietää, että eräs posetiivarikin vietti yönsävaltion hotellissa.
Jos hän on se paljon puhuttu katulaulaja, eivät mummon päiväunetkaan ole häiriintyneet. - Rva R.
Hintriika1 kirjoitti:
Jo ennen kuin punertavat marjat pihlajain, voisi LateVaan jatkaa tätä "Pikku syntisen ihailijakerhoa" etusivulla. Minäkin nyt vasta tajusin, että täällähän iloitellaan nurkan takana!
Kun välttää tekijäinoikeuksien alaisten sanoitusten siteeraamista liian pitkästi, niin ei tätä ketjua pitäisi minkään uhata.
Lupaan, etten pyri laulukööriin, koska silloin sieltä kaikkoaisivat kauhuissaan kaikki muut. Minusta on tosi mukavaa kuunnella ja vain pääni sisällä hyräillä mukana.Mutta tilhet ovat syöneet pihlajanmarjat. Ne eivät siis enää punerra.
- on nähty**
oottako kuullu; se "pikku syntinen" oli sätissä 50 illalla
Hyvää yötä- Eriparikoipi
Noihin juoruihin ei parane uskoa.
Ei se ainakaan tämä pikku syntinen ole.
Sillä on ollut rollaattori remontissa jo viikon.
Ei se ilman rollaattoria enää missään liiku. - Hintriika1
Eriparikoipi kirjoitti:
Noihin juoruihin ei parane uskoa.
Ei se ainakaan tämä pikku syntinen ole.
Sillä on ollut rollaattori remontissa jo viikon.
Ei se ilman rollaattoria enää missään liiku.Minä olen kuullut, että väärennettyjä pikku syntisiä mummoja liikkuu maailmalla. Kannattaa varoa. Ne on semmosia piraattimummoja... vai oliko se nyt piraijamummoja.
- Wanha katulaulaja
Hintriika1 kirjoitti:
Minä olen kuullut, että väärennettyjä pikku syntisiä mummoja liikkuu maailmalla. Kannattaa varoa. Ne on semmosia piraattimummoja... vai oliko se nyt piraijamummoja.
Todista täten että olen koko ajan päivystänyt mummon akkunan alla eikä hän ole liikkunut kotoaan missään. Pelakuun on kastanut tänään viisi kertaa ja kolmasti nyppinyt siitä runttuja pois.
Samalla tämä on varmuuden vuoksi minun alibini. En ole se posetiivari josta tuolla toisaalla mainitaan. - Hintriika1
Wanha katulaulaja kirjoitti:
Todista täten että olen koko ajan päivystänyt mummon akkunan alla eikä hän ole liikkunut kotoaan missään. Pelakuun on kastanut tänään viisi kertaa ja kolmasti nyppinyt siitä runttuja pois.
Samalla tämä on varmuuden vuoksi minun alibini. En ole se posetiivari josta tuolla toisaalla mainitaan.Taitaa olla liikkeellä piraattiposetiivareitakin!
- Reska R.
Hintriika1 kirjoitti:
Taitaa olla liikkeellä piraattiposetiivareitakin!
Niistä piraattikopiostahan on ihan kieltolaki.
Rikollista toimintaa kai ostaminenkin: levyt ja tupakat ja vaatteet.
Lehtien mukaan yhdellä x-ministerillä oli piraattilaukku. Saikohan sakot?
Entäs sitten nämä piraattihenkilöt: pienet syntiset ja posetiivarit? Miten heidän kanssaan menetellään? Tässähän menee nuppi sekaisin.
Taidan mennä sinne mistä tulinkin ja juoda kupillisen väkevää kahvia. Eiköhän pää selkiä. - Lokasuoja
Reska R. kirjoitti:
Niistä piraattikopiostahan on ihan kieltolaki.
Rikollista toimintaa kai ostaminenkin: levyt ja tupakat ja vaatteet.
Lehtien mukaan yhdellä x-ministerillä oli piraattilaukku. Saikohan sakot?
Entäs sitten nämä piraattihenkilöt: pienet syntiset ja posetiivarit? Miten heidän kanssaan menetellään? Tässähän menee nuppi sekaisin.
Taidan mennä sinne mistä tulinkin ja juoda kupillisen väkevää kahvia. Eiköhän pää selkiä.Oli sen verran vinkkejä että uteliaana tulin tänne nurkan taakse kurkistemaan.
Luulin jo että täälläkin puhutaan kunnian loukkauksista. Vakavia nekin joskus on. Mutta kyllä piraatti posetiivarit ja piranja mummot vielä astetta pitemmälle menee.
Kaikista pahempia on piraatti positiivit. Ne on sala negatiiveja ja ne menee jo vakoilun puolelle. - Hintriika1
Lokasuoja kirjoitti:
Oli sen verran vinkkejä että uteliaana tulin tänne nurkan taakse kurkistemaan.
Luulin jo että täälläkin puhutaan kunnian loukkauksista. Vakavia nekin joskus on. Mutta kyllä piraatti posetiivarit ja piranja mummot vielä astetta pitemmälle menee.
Kaikista pahempia on piraatti positiivit. Ne on sala negatiiveja ja ne menee jo vakoilun puolelle.En malta olla kysymättä, oletko ruostesuojattu, Lokasuoja?
Turvallisuus ennen kaikkea. - asiat käsitellä
Lokasuoja kirjoitti:
Oli sen verran vinkkejä että uteliaana tulin tänne nurkan taakse kurkistemaan.
Kaikista pahempia on piraatti positiivit. Ne on sala negatiiveja ja ne menee jo vakoilun puolelle.näin salakähmäisesti myös nurkan takana ja vääntää väkisin vitsiä vakavistakin asioista. minusta sille murreketjun emännälle voisi mennä kertomaan mielipiteensä tunnistettavien henkilöiden loukkauksista sinne ketjuun. Muutenkin hän haukkuu kaikki, jotka ovat vähänkin erimieltä hänen kanssaan.Hän keroi että hänen kaksi ulkomaalaistaustaista lääkäriään on kuollut itseaiheutettuun sairauteen. Hän on kertonut asuvansa Porissa.
On täällä muitakin porilaisia, joilla voi olla jotain tämmöisiä herjauksia vastaan. - Hidas hämäläinen
asiat käsitellä kirjoitti:
näin salakähmäisesti myös nurkan takana ja vääntää väkisin vitsiä vakavistakin asioista. minusta sille murreketjun emännälle voisi mennä kertomaan mielipiteensä tunnistettavien henkilöiden loukkauksista sinne ketjuun. Muutenkin hän haukkuu kaikki, jotka ovat vähänkin erimieltä hänen kanssaan.Hän keroi että hänen kaksi ulkomaalaistaustaista lääkäriään on kuollut itseaiheutettuun sairauteen. Hän on kertonut asuvansa Porissa.
On täällä muitakin porilaisia, joilla voi olla jotain tämmöisiä herjauksia vastaan.Kenenkään lääkäreitten asiat ei kuulu tänne.
Eikä täällä tiettävästi ketään ole haukuttukkaan.
Soita porilaisten marssi ja marssi sanomaan suorat sanat oikeeseen paikkaan jos sanottavaa on.
Täällä pelaa hurtti huumori. Kato,ei meillä itketä eikä surra pieniä.
Täällä vaan kielletään merorosvous.
Oikein hauskaa päivän jatkoa vaan kirjottajallekkin. - Hidas hämäläinen
Hintriika1 kirjoitti:
En malta olla kysymättä, oletko ruostesuojattu, Lokasuoja?
Turvallisuus ennen kaikkea.En pysty tämän Lokasuojan puolesta puhumaan.
Mutta henkilökohtaisesti ajattelen että ruosteinenkin lokasuoja on turvallisempi kuin pelkkä roiskeläppä. - monikalle murreketjuun
Hidas hämäläinen kirjoitti:
Kenenkään lääkäreitten asiat ei kuulu tänne.
Eikä täällä tiettävästi ketään ole haukuttukkaan.
Soita porilaisten marssi ja marssi sanomaan suorat sanat oikeeseen paikkaan jos sanottavaa on.
Täällä pelaa hurtti huumori. Kato,ei meillä itketä eikä surra pieniä.
Täällä vaan kielletään merorosvous.
Oikein hauskaa päivän jatkoa vaan kirjottajallekkin.hän se lääkäreittensä kuolinsyyt kertoi julkisesti. Mutta hän poistaa viestit (omansa myös) kun tulee kriittistä palautettaja haukkuu päälle, jos häntä syystäkin ojennetaan.
kiitos vaan toivotuksista, hauskaa aion pitääkin, niin kauan kuin sokeri suussa sulaa. Wanha katulaulaja kirjoitti:
Samalla tämä on varmuuden vuoksi minun alibini. En ole se posetiivari josta tuolla toisaalla mainitaan.Wanha katulaulaja ei ole sama posetiivari, joka toissayönä majoitettiin valtionhotelliin.
Kävin omin silmin tarkastamassa, millainen multakurkku siellä mummon akkunan alla oikein on koko päivän raakkunut. Samalla pyysin kohteliaasti vähän vaimennetumpaa esitystä.
Se tehosikin muutamaksi tunniksi, mutta nyt hänelle lienee ilmestynyt kaveri, koska siellä duettona hoilataan, että eikä me olla veljeksiä vaikka me ollaan kahden!
Voi mummo-parkaa! Ei noista ihailijoista ole muuta kuin riesaa.- Hintriika1
Venlastiina kirjoitti:
Wanha katulaulaja ei ole sama posetiivari, joka toissayönä majoitettiin valtionhotelliin.
Kävin omin silmin tarkastamassa, millainen multakurkku siellä mummon akkunan alla oikein on koko päivän raakkunut. Samalla pyysin kohteliaasti vähän vaimennetumpaa esitystä.
Se tehosikin muutamaksi tunniksi, mutta nyt hänelle lienee ilmestynyt kaveri, koska siellä duettona hoilataan, että eikä me olla veljeksiä vaikka me ollaan kahden!
Voi mummo-parkaa! Ei noista ihailijoista ole muuta kuin riesaa.Tästä tulee, kuulkaa, kohta kenguruketju, kun taas loikataan! Montako nurkkaa tähän reviiriin kuuluu, ennen kuin tullaan takaisin etupihalle ?
Minä kärsin edelleenkin korkeanpaikan kammosta. Kintut alkavat tutista, mitä lähemmäksi reunaa siirrytään. Eikö asialle voi tehdä mitään? - Arvi#
Hintriika1 kirjoitti:
Tästä tulee, kuulkaa, kohta kenguruketju, kun taas loikataan! Montako nurkkaa tähän reviiriin kuuluu, ennen kuin tullaan takaisin etupihalle ?
Minä kärsin edelleenkin korkeanpaikan kammosta. Kintut alkavat tutista, mitä lähemmäksi reunaa siirrytään. Eikö asialle voi tehdä mitään?Olen kuullut semmosta huhua että tämä mökkialue on kaavotettu yleishyödylliseksi koko perheen retki ja ostos paratiisiksi.
Pikku syntisen mummon mökki menee sen siliän tien ja mummo itse vanhainkotiin.
Varma lähde on kunnanjohtajan rouvan ystävättären kälyn kampaajan äiti, joka on tunnettu tietävänä julkisuuden henkilönä. - jokuvaan**
Arvi# kirjoitti:
Olen kuullut semmosta huhua että tämä mökkialue on kaavotettu yleishyödylliseksi koko perheen retki ja ostos paratiisiksi.
Pikku syntisen mummon mökki menee sen siliän tien ja mummo itse vanhainkotiin.
Varma lähde on kunnanjohtajan rouvan ystävättären kälyn kampaajan äiti, joka on tunnettu tietävänä julkisuuden henkilönä.Huomenta! Se taisi ollakin sitten tämä kampaaja tai tietäväinen äiti kun tuolla chatin puolella on ottanut nikikseen "pikku syntinen", tai nähnyt sellaisella juttelijan. (iskee silmää)
Kyllähän mummolla jo onkin hyvä viettää päiviään hoitoa ympärillään, ja lauluja laulellen tai ainakin kuunnellen.
Lämmintä kesäpäivää !! - Puolituttu
jokuvaan** kirjoitti:
Huomenta! Se taisi ollakin sitten tämä kampaaja tai tietäväinen äiti kun tuolla chatin puolella on ottanut nikikseen "pikku syntinen", tai nähnyt sellaisella juttelijan. (iskee silmää)
Kyllähän mummolla jo onkin hyvä viettää päiviään hoitoa ympärillään, ja lauluja laulellen tai ainakin kuunnellen.
Lämmintä kesäpäivää !!On se sellainen nainen että hyvin voin kuvitella.
Mutta ei se meidän pikku mummomme mainetta pilaa.
Kyllä me tiedämme kuka on oikea pikku syntinen. Puolituttu kirjoitti:
On se sellainen nainen että hyvin voin kuvitella.
Mutta ei se meidän pikku mummomme mainetta pilaa.
Kyllä me tiedämme kuka on oikea pikku syntinen.Minä lähden nyt tutkimaan on huhussa perää!
Hintriika1 kirjoitti:
Tästä tulee, kuulkaa, kohta kenguruketju, kun taas loikataan! Montako nurkkaa tähän reviiriin kuuluu, ennen kuin tullaan takaisin etupihalle ?
Minä kärsin edelleenkin korkeanpaikan kammosta. Kintut alkavat tutista, mitä lähemmäksi reunaa siirrytään. Eikö asialle voi tehdä mitään?Kävin sunnuntaina Helsingissä huvittelemassa ja tapaamassa sisartani, joka on vanhankodissa. Siellä hän on tutustunut Pikku syntisen vanhoihin ystäviin. Heidän sukulaisiaan asuu Kolmannella linjalla.
Palatessani Linnanmäeltä Kolmatta linjaa takaisin poikkesin tapaamaan Pikku syntisen ystävien sukulaisia. Ja nyt tulee varma tieto: Pikku syntinen asuu ja on asunut jo vuoskymmeniä Ellin boksissa Toisella linjalla!
Tapasin Limperin Antinkin ja hän sanoi että Pikku syntinen on virkeä ja voi hyvin. Ainoa murhe on ettei Oivaa ja Klaavaa enää ole. Liekö Oivan portsarikaan enää elossa? Jäi velka maksamatta.
Alkuperäinen on löytynyt, mutta toivotan piraattimummoillekin menestystä.- A. von Emmenthaler
LateVaan kirjoitti:
Kävin sunnuntaina Helsingissä huvittelemassa ja tapaamassa sisartani, joka on vanhankodissa. Siellä hän on tutustunut Pikku syntisen vanhoihin ystäviin. Heidän sukulaisiaan asuu Kolmannella linjalla.
Palatessani Linnanmäeltä Kolmatta linjaa takaisin poikkesin tapaamaan Pikku syntisen ystävien sukulaisia. Ja nyt tulee varma tieto: Pikku syntinen asuu ja on asunut jo vuoskymmeniä Ellin boksissa Toisella linjalla!
Tapasin Limperin Antinkin ja hän sanoi että Pikku syntinen on virkeä ja voi hyvin. Ainoa murhe on ettei Oivaa ja Klaavaa enää ole. Liekö Oivan portsarikaan enää elossa? Jäi velka maksamatta.
Alkuperäinen on löytynyt, mutta toivotan piraattimummoillekin menestystä.Minähän tunnen hänet!
Ach, niin romanttinen tarina!
Hän oli Kotkassa käydessään tavannut eräässä merimiesravintolassa komean merikapteenin, joka oli aatelismies. Suvun vastustuksesta huolimatta rakkaus voitti, ja Pikku syntisestä Ellistä tuli Ellinora von und zu...
Kapteenin surullisen tarinan tiedämmekin. A. von Emmenthaler kirjoitti:
Minähän tunnen hänet!
Hän oli Kotkassa käydessään tavannut eräässä merimiesravintolassa komean merikapteenin, joka oli aatelismies. Suvun vastustuksesta huolimatta rakkaus voitti, ja Pikku syntisestä Ellistä tuli Ellinora von und zu...
Kapteenin surullisen tarinan tiedämmekin.Minäkin olen selvitellyt Pikku syntisen taustaa.
Hän on todellakin erittäin varakas von und zu...
Ja erittäin älykäs! Kuultuaan ostosparatiisikaavailuista hän säätiöi kesähuvilansa dementoituneitten merimiesten ja heidän puolisoittensa hoitokodiksi, palkkasi sinne talonmiehen ja kahdeksan hoitajaa sekä keittiöhenkilökunnan. Myös vakinainen lääkäri kuuluu palkkalistoille.
Hoitokoti avataan välittömästi, kun Pikku syntinen on palannut residenssiinsä Helsingin Toiselle linjalle.
Avajaisiin on kutsuttu arvohenkilöitä presidenttiä, pääministeriä, Merimiesunionin puheenjohtajaa ja Merenkulkuhallituksen pääjohtajaa myöten. Myös erään viikinkimaan kruununprinssin kutsumista oli kaavailtu, mutta säätiön lakimies arveli, että se saattaisi olla sekaantumista valtakunnan sisäiseen kaavoituspolitiikkaan.- Vastaanottokomitea
Venlastiina kirjoitti:
Minäkin olen selvitellyt Pikku syntisen taustaa.
Ja erittäin älykäs! Kuultuaan ostosparatiisikaavailuista hän säätiöi kesähuvilansa dementoituneitten merimiesten ja heidän puolisoittensa hoitokodiksi, palkkasi sinne talonmiehen ja kahdeksan hoitajaa sekä keittiöhenkilökunnan. Myös vakinainen lääkäri kuuluu palkkalistoille.
Hoitokoti avataan välittömästi, kun Pikku syntinen on palannut residenssiinsä Helsingin Toiselle linjalle.
Avajaisiin on kutsuttu arvohenkilöitä presidenttiä, pääministeriä, Merimiesunionin puheenjohtajaa ja Merenkulkuhallituksen pääjohtajaa myöten. Myös erään viikinkimaan kruununprinssin kutsumista oli kaavailtu, mutta säätiön lakimies arveli, että se saattaisi olla sekaantumista valtakunnan sisäiseen kaavoituspolitiikkaan.Olemme tunnin varronneet toisella linjalla ja mummo on eksynyt kolmannelle linjalle!!!!!!
- Vastaanottikomitea
Venlastiina kirjoitti:
Minäkin olen selvitellyt Pikku syntisen taustaa.
Avajaisiin on kutsuttu arvohenkilöitä presidenttiä, pääministeriä, Merimiesunionin puheenjohtajaa ja Merenkulkuhallituksen pääjohtajaa myöten. Myös erään viikinkimaan kruununprinssin kutsumista oli kaavailtu, mutta säätiön lakimies arveli, että se saattaisi olla sekaantumista valtakunnan sisäiseen kaavoituspolitiikkaan.Ollan haettu tätä aatelismummoa ympäri II linjaa ja hän olikin eksynyt III linjalle!
- Isännoitsijä toiselta linja...
Vastaanottikomitea kirjoitti:
Ollan haettu tätä aatelismummoa ympäri II linjaa ja hän olikin eksynyt III linjalle!
Kuulkaapas nyt komedia! Lakkaatte heti ottamasta vastaan ja siitä pullostakin!
Ellinora-rouva saapui tänne jo puolen päivän jälkeen. Hän ei ole hortoillut kolmannella linjalla!
Olkaa hyvät ja poistukaa tai kutsun järjestysvallan paikalle. - Hakomäen Eemeli
Isännoitsijä toiselta linja... kirjoitti:
Kuulkaapas nyt komedia! Lakkaatte heti ottamasta vastaan ja siitä pullostakin!
Ellinora-rouva saapui tänne jo puolen päivän jälkeen. Hän ei ole hortoillut kolmannella linjalla!
Olkaa hyvät ja poistukaa tai kutsun järjestysvallan paikalle.Piti poiketa tännekkin katsomaan mitä kuuluu.
Hyvähän se on että Pikku syntinen on palannut nuoruutensa maisemiin. Kai hän sielät Pitkän sillan toiselta puolelta kotoisin on.
Näkyy olevan kaikki asíat hyvin. Se on hyvä se - Wanha katulaulaja
A. von Emmenthaler kirjoitti:
Minähän tunnen hänet!
Kapteenin surullisen tarinan tiedämmekin.Oon köyhä laulaja mä vain.
Ymmärrän ettei aatelisrouva suonut suosiotaan.
Onnellista ja hyvää elämää kuitenkin hänelle toivon. - pirraati
LateVaan kirjoitti:
Kävin sunnuntaina Helsingissä huvittelemassa ja tapaamassa sisartani, joka on vanhankodissa. Siellä hän on tutustunut Pikku syntisen vanhoihin ystäviin. Heidän sukulaisiaan asuu Kolmannella linjalla.
Alkuperäinen on löytynyt, mutta toivotan piraattimummoillekin menestystä.Semmosta se on kateissa, löytyy ja taas katoo.
Tämäkin katoo pian seuraavalle sivulle. pirraati kirjoitti:
Semmosta se on kateissa, löytyy ja taas katoo.
Tämäkin katoo pian seuraavalle sivulle.En nyt viitsi filmata, vaikka osaisin sanoa toisinkin.
En malttanut olla katsomatta, kuuluuko tähän fun clubiin mitään uutta. Jos joku luulee, että kysymyksessä on kirjoitusvirhe, niin ei ole. On tämä ketju sen verran hupia tuottanut, että turha tätä on ihailijaklubiksi nimittää, vaikka toki Pikku syntinen olisi myös fan clubin väärti.- miekii mukana
Venlastiina kirjoitti:
En nyt viitsi filmata, vaikka osaisin sanoa toisinkin.
En malttanut olla katsomatta, kuuluuko tähän fun clubiin mitään uutta. Jos joku luulee, että kysymyksessä on kirjoitusvirhe, niin ei ole. On tämä ketju sen verran hupia tuottanut, että turha tätä on ihailijaklubiksi nimittää, vaikka toki Pikku syntinen olisi myös fan clubin väärti."Aina hauskaa olla pittää, aina hauskaa olla pittää"
- Hintriika1
miekii mukana kirjoitti:
"Aina hauskaa olla pittää, aina hauskaa olla pittää"
Tulkaa, hyvät immeiset, jo valtaväylän varteen! Eihän tänne vanhoilla naksuvilla nilkoilla jaksa!
- Yön vartija
Hintriika1 kirjoitti:
Tulkaa, hyvät immeiset, jo valtaväylän varteen! Eihän tänne vanhoilla naksuvilla nilkoilla jaksa!
Pääasia ei ole kotona ja tämä on monen mutkan takana. Kyllä kai jonkun moisen auringon pistoksen on saanut kun tänne tulee. Raska on matka.
Yön vartija kirjoitti:
Pääasia ei ole kotona ja tämä on monen mutkan takana. Kyllä kai jonkun moisen auringon pistoksen on saanut kun tänne tulee. Raska on matka.
Ei ollut tänne helppo ostata. Ainahan ne turistien nähtävyydet ovat hankalissa paikoissa.
Ei täällä tosin enää ole mitään nähtävää. Maisema on kaunis. Kahviotakaan ei ole. Onneksi on vesipullo matkassa. Siihen kun vielä saisi vettä. Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:
Ei ollut tänne helppo ostata. Ainahan ne turistien nähtävyydet ovat hankalissa paikoissa.
Ei täällä tosin enää ole mitään nähtävää. Maisema on kaunis. Kahviotakaan ei ole. Onneksi on vesipullo matkassa. Siihen kun vielä saisi vettä.sen viileys mua rauhoittaa" Riki Sorsan laulu soi tänä hellettä lupaavana aamuna päässä.
En pulloosi tarjoa joivettä enkä sinilevänsekaista merivettäkään, jollaiseksi on oma uimaveteni muuttumassa.Minulla on jääkaapissa hyvä varasto vissyjä, eri makuisia, esim. greipillä tai karpalolla maustettu on hyvää. Kelpaisiko jompikumpi? Vai pullotettu lähdevesi eikä hullumpaa tule keittiön hanastakaan. Tuli mieleen huvittava juttukin , kun koululainen ei tiennyt mikä on oras, hän ei ollut kuullut kuin sen merkkisestä hanasta.Ramoona1 kirjoitti:
sen viileys mua rauhoittaa" Riki Sorsan laulu soi tänä hellettä lupaavana aamuna päässä.
En pulloosi tarjoa joivettä enkä sinilevänsekaista merivettäkään, jollaiseksi on oma uimaveteni muuttumassa.Minulla on jääkaapissa hyvä varasto vissyjä, eri makuisia, esim. greipillä tai karpalolla maustettu on hyvää. Kelpaisiko jompikumpi? Vai pullotettu lähdevesi eikä hullumpaa tule keittiön hanastakaan. Tuli mieleen huvittava juttukin , kun koululainen ei tiennyt mikä on oras, hän ei ollut kuullut kuin sen merkkisestä hanasta.Ai että rakastan tätä laulua! Siinähän on puoli sieluani.
Varsinkin syksyisen maiseman usvaisena päivänä kuvastuessa "omaan" jokeeni olen vakuuttunut siitä, että laulu on juuri minua varten sanoitettu ja sävelletty.- Arvi#
Venlastiina kirjoitti:
Ai että rakastan tätä laulua! Siinähän on puoli sieluani.
Varsinkin syksyisen maiseman usvaisena päivänä kuvastuessa "omaan" jokeeni olen vakuuttunut siitä, että laulu on juuri minua varten sanoitettu ja sävelletty.Tääläkö ne rouvat käyvät aamusella tunnelmoimassa. Minä luulin tätä hupiklupiksi eli ilomielisten pelmuamispaikaksi.
- ullaleena¤¤¤
Arvi# kirjoitti:
Tääläkö ne rouvat käyvät aamusella tunnelmoimassa. Minä luulin tätä hupiklupiksi eli ilomielisten pelmuamispaikaksi.
Onhan se päähenkilön elämnätarina niin herkkä ja romannttinen. Mutta kai hän on hauskaakin pitänyt.
Kaikkea tähän maailmaan mahtuu. Ei ne toisiaan korvalle lyö - Miekii mukana
ullaleena¤¤¤ kirjoitti:
Onhan se päähenkilön elämnätarina niin herkkä ja romannttinen. Mutta kai hän on hauskaakin pitänyt.
Kaikkea tähän maailmaan mahtuu. Ei ne toisiaan korvalle lyöNythä hyö tanssiit kohvipiti laturil.
Mie mää mukkaa! - Remanteri
ullaleena¤¤¤ kirjoitti:
Kaikkea tähän maailmaan mahtuu. Ei ne toisiaan korvalle lyöTai oikeestaan mää vaan poikkesin. Remanterska poikkes tonne mettään. Oli asiaa.
Mää rupesin ihmettelleen ku täällä näytti niiv vähäväkiseltä. Että vaan seittemän nimmee viaraskirjassa. Kyä niitä viimmeks oli paljo emempi.
Kukaha on repiny viaraskirjan lehtii.
Mitäs se mummeliki nys sannoo. Kyä sille varmaan paha miäli tullee ku kaikki täytyy hajottaa.
Tämmöstä tää on tää nykyaika. Kyä ennen oli paljo paremmin. ullaleena¤¤¤ kirjoitti:
Kaikkea tähän maailmaan mahtuu. Ei ne toisiaan korvalle lyöVastassa oli vain hierarkia.
En nyt epäile mitään, mutta ihmettelen mistä Remander päätteli, että vieraskirjan lehtiä oli revitty. Kyllä kirja ihan ehjä on.
Hyviä öita vain tännekin.
- Verannalla nukkunut
Hierarkia tosiaan oli yksin vastassa.
Saa nähdä mihen tämän tulee.
Kaikki nukkuu vielä eilisen jäljiltä.
Minäpoika olen yksin valveilla ja kuuntelen tuulen suhinaa. Ei sitäkään kuulu.- Hintriika1
Pieni polku metsän halki vie... Onko se Tippavaaran isännän tehtaanvarasto täällä, kun tänne vain pitää joka päivä ängetä? Olisihan sekin pyhiinvaelluksen arvoinen asia. Kolmesti kirkastettu.
Ehdottaisin, että ainakin sitten, kun lumille päästään, niin lastataan pyhäinjäännökset rekeen ja siirretään lyhyemmän matkan päähän. Hintriika1 kirjoitti:
Pieni polku metsän halki vie... Onko se Tippavaaran isännän tehtaanvarasto täällä, kun tänne vain pitää joka päivä ängetä? Olisihan sekin pyhiinvaelluksen arvoinen asia. Kolmesti kirkastettu.
Ehdottaisin, että ainakin sitten, kun lumille päästään, niin lastataan pyhäinjäännökset rekeen ja siirretään lyhyemmän matkan päähän.Ellei sitten Hintriika innostu keksimään hankirollaattoria.
Kaikkea sitä piru hullulla teettää. Olen ihan läkähdyksissäni, kun uteliaisuuksissani lähdin tänne muuatta huhua tarkistamaan. (Eräs rouva vihjaili, että täällä olisi avattu tehtaanmyymälä.) Perätön taitaa juttu olla...- vakkooja Riku
Hintriika1 kirjoitti:
Ehdottaisin, että ainakin sitten, kun lumille päästään, niin lastataan pyhäinjäännökset rekeen ja siirretään lyhyemmän matkan päähän.Jos tää on Hämmeenkyrröö ni sittes se on täälä.
Hämmeenkyrössä meinaan on ainaki Tippavaara. Vanhaa isäntää ei siälä näkyny. - Ala-Tuuhosen
vakkooja Riku kirjoitti:
Jos tää on Hämmeenkyrröö ni sittes se on täälä.
Hämmeenkyrössä meinaan on ainaki Tippavaara. Vanhaa isäntää ei siälä näkyny.Kyllikki. Kankkulan kaivolla meinaan.
Ks. sivulla 1 "laulukööri".
Kiitos osanotosta!- Eriparikoipi
Mukavaa on ollut. Mutta sinähän se pahan alku ja juuri olet. Minkäs sille mahtaa jos heität hanskat tiskiin.
- Vaksi
Ovet suljettu.
- kansalais tottelematon
Vaksi kirjoitti:
Ovet suljettu.
Ei Ellin mökkiä niin vaan suljeta.
Mikäs vaksi täällä komentelee. Me kirjotetaan jos aihetta ilmenee. - oven rakoon
kiitos yhdelle yhdestä jutusta, se piti vielä sanomani....
;0) - Toisinaan ajatteleva¤¤¤
oven rakoon kirjoitti:
;0)Juur niin. Ei sitä Elliä niivvaa hyljätä.
Päätös on meillä sano alottaja. Ei se kieltäny jatkamasta.
Sitä oatsi niitä Elliä on kaks ku on se Jojesuun Elliki. - Eriparikoipi
oven rakoon kirjoitti:
;0)Siitäköhän johtuu että tänään pääsi tappelematta tänne kun jonkun jalka oli oven välissä.
Oliskoha ollut yöjalka ja Ellille menossa? - Yön vartija
Eriparikoipi kirjoitti:
Mukavaa on ollut. Mutta sinähän se pahan alku ja juuri olet. Minkäs sille mahtaa jos heität hanskat tiskiin.
Alkajahan kyseli neuvoa ja sai sen. Ketju sitten vaan rupesi venymään ja mikäs siinä. Hauskuuskin loppuu aikanaan vaikka kukaan ei kiellä halullisia jatkamasta.
Se pikku syntinen löytyi ja jos luitte selvityksen ninn Late löysi ihan oman kappaleen.
On siinä tulosta yhdelle kyselylle. Nyt hän varmaan soittelee sitä levyään eikä siinä silloin enään ole tarvis kirjotella. - joltinenkin vakinikki
Eriparikoipi kirjoitti:
Siitäköhän johtuu että tänään pääsi tappelematta tänne kun jonkun jalka oli oven välissä.
Oliskoha ollut yöjalka ja Ellille menossa?Kävin lukasemassa Laten kirjotuksen. Jätin kutsun ja kehotuksen. Saa nähdä tarttuukko mies onkeen eli onko yllytyshullu.
- miekii mukana
joltinenkin vakinikki kirjoitti:
Kävin lukasemassa Laten kirjotuksen. Jätin kutsun ja kehotuksen. Saa nähdä tarttuukko mies onkeen eli onko yllytyshullu.
Täälhä taa yks hurja taas onkii.
Mie ko luule et siu onkees ei tärppää.
Hänel ei oo sitä tyylii et hää kirjottas ilma aikojaa.
Mut onha meit tääl huumormiehii muitakkii. Kirjotettaa myö. miekii mukana kirjoitti:
Täälhä taa yks hurja taas onkii.
Mie ko luule et siu onkees ei tärppää.
Hänel ei oo sitä tyylii et hää kirjottas ilma aikojaa.
Mut onha meit tääl huumormiehii muitakkii. Kirjotettaa myö.Aamukahvipaikan emäntä arveli "miekii mukana" -virtuaalihahmoa naiseksi. Minä puolestani olen sinua mieheksi epäillyt. Kirjoituksestasi päätellen taidan olla oikeassa.
Mitä edellisen kirjoittajan syöttiin tulee, epäilen minäkin, ettei aloittaja sitä noin vain nappaa.
Mutta tosiaankin te huumorimiehet ja -naiset, jatkakaa vain ketjua. Hauska täällä on käydä seuraamassa, miten polku polveilee ja mitä mutkia matkaan tulee.- Aleksanteri Viidestoista
Venlastiina kirjoitti:
Aamukahvipaikan emäntä arveli "miekii mukana" -virtuaalihahmoa naiseksi. Minä puolestani olen sinua mieheksi epäillyt. Kirjoituksestasi päätellen taidan olla oikeassa.
Mitä edellisen kirjoittajan syöttiin tulee, epäilen minäkin, ettei aloittaja sitä noin vain nappaa.
Mutta tosiaankin te huumorimiehet ja -naiset, jatkakaa vain ketjua. Hauska täällä on käydä seuraamassa, miten polku polveilee ja mitä mutkia matkaan tulee.Ikäänkuin siihen malliin täällä on matkailtu.
Henkilö kohtaisesti en ole paljon mukaan ehtinyt mutta seurattu on aina kun on voitu.
Näitä asia ohjelmia onkin enempi vähän. Hyvä että tätä musiikki puoltakin valoitetaan joka puolelta.
Ei pidä luulla että eksyn nyt aiheesta. Vihellän että aina Hangosta Petsamoon. Hyvää matkaa kaikille. Minä jatkan toiseen suuntaan. - Yön vartija
Ikäänkuin siihen malliin täällä on matkailtu.
Henkilö kohtaisesti en ole paljon mukaan ehtinyt mutta seurattu on aina kun on voitu.
Näitä asia ohjelmia onkin enempi vähän. Hyvä että tätä musiikki puoltakin valoitetaan joka puolelta.
Ei pidä luulla että eksyn nyt aiheesta. Vihellän että aina Hangosta Petsamoon. Hyvää matkaa kaikille. Minä jatkan toiseen suuntaan.Poikkesin laulamaan yölaulun. Että joutuin vain nyt nukkumatin luo.
- Varsta
Yön vartija kirjoitti:
Poikkesin laulamaan yölaulun. Että joutuin vain nyt nukkumatin luo.
Se on aamulaulun aika. Aamu jo saa ja vettä sataa ja märkä on maa nyt kaikki laulamaan.
Varsta kirjoitti:
Se on aamulaulun aika. Aamu jo saa ja vettä sataa ja märkä on maa nyt kaikki laulamaan.
Taidan olla vähän "miehiin menevä", kun käyn pävittäin katsomassa, mitä uutuuksia tänne on ilmestynyt.
Varstasta on sukeutunut varsinainen runoilija.
Eikö kannattaisi mennä tuonne runopalstalle! Voisitte sitten koota runoistanne antologian ja nimetä sen vaikka uuteloiksi. Vai pitäisikö siihen laittaa hoo taikka ässä eteen, kun ne "Alkuperäiset suomalaiset uutelot" pitivät sisällään novellikokoelman, jonka Gummerus julkaisi vuonna 1873.- omanikki/toisennikki
Venlastiina kirjoitti:
Taidan olla vähän "miehiin menevä", kun käyn pävittäin katsomassa, mitä uutuuksia tänne on ilmestynyt.
Varstasta on sukeutunut varsinainen runoilija.
Eikö kannattaisi mennä tuonne runopalstalle! Voisitte sitten koota runoistanne antologian ja nimetä sen vaikka uuteloiksi. Vai pitäisikö siihen laittaa hoo taikka ässä eteen, kun ne "Alkuperäiset suomalaiset uutelot" pitivät sisällään novellikokoelman, jonka Gummerus julkaisi vuonna 1873.Mihis miehiin sinä luulet meneväsi. Kai täällä naiset kirjoittelee yhtä paljon. Katso vaan peliin. On naisissakin humoristeja ja leikin laskijoita.
- miekii mukana
Mihis miehiin sinä luulet meneväsi. Kai täällä naiset kirjoittelee yhtä paljon. Katso vaan peliin. On naisissakin humoristeja ja leikin laskijoita.
Tännehä mie taas tulin ko kävin kiukkuuni purkamas muual. Tääl on lustii ko kaik uskaltaa kirjuttaa nimerkillää ja vaik lauleskella välil.
Ko mie olen näit lukent nii ain lähen hyvä maku suussain. - Eskoparta
miekii mukana kirjoitti:
Tännehä mie taas tulin ko kävin kiukkuuni purkamas muual. Tääl on lustii ko kaik uskaltaa kirjuttaa nimerkillää ja vaik lauleskella välil.
Ko mie olen näit lukent nii ain lähen hyvä maku suussain.Suomalainen sisu ja huumorimieli näköjään vievät vaikka kuinka pitkälle!
- Arvi#
Mihis miehiin sinä luulet meneväsi. Kai täällä naiset kirjoittelee yhtä paljon. Katso vaan peliin. On naisissakin humoristeja ja leikin laskijoita.
Kyllä siitä oli leikki kaukana kun huomasin että väki oli vähentynyt. Käyn täällä katsomassa kuinka ketju toimii. Luulin että siitä on enemmistö karsittu kun suomi24 takkuaa jatkuvasti.
Ei ole letkaa lyhennetty. Oliskohan yhdeksikkö arvosana? Vaikka kiitos hyvästä käytöksestä ja ahkeruudesta. - Hakomäen Eemeli
Arvi# kirjoitti:
Kyllä siitä oli leikki kaukana kun huomasin että väki oli vähentynyt. Käyn täällä katsomassa kuinka ketju toimii. Luulin että siitä on enemmistö karsittu kun suomi24 takkuaa jatkuvasti.
Ei ole letkaa lyhennetty. Oliskohan yhdeksikkö arvosana? Vaikka kiitos hyvästä käytöksestä ja ahkeruudesta.Kyllä olis remeliä tullut jos olisi kotiin vienyt todistuksen, jossa käytös oli 9.
Ahkeruudesta ja tarkkaavaisuudesta se juur ja juur riitti.
Että sovitaanko että kun tulee täys kymppi se on käytösnumero. - VS ei kirj.
Hakomäen Eemeli kirjoitti:
Kyllä olis remeliä tullut jos olisi kotiin vienyt todistuksen, jossa käytös oli 9.
Että sovitaanko että kun tulee täys kymppi se on käytösnumero.Pitihän minun taas käydä täälläkin nauramassa, enkä malta olla osallistumatta.
Kyllä olisi meillä isä murjottanut ainakin kaksi viikkoa, jos olisin tuonnut käytöksestä yhdeksikön.
Huolellisuudesta ja tarkkaavaisuudesta hän ei niinkään hermostunut, vaikka se joskus välitodistuksissa olikin kahdeksikoksi lipsahtanut. Kunhan vain keväällä oli 9.
Joskus tuntui, että säälistä antoivat yhdeksän, kun isä oli jämttin miehen maineessa ja jonkin aikaa kuului samaan kuoroonkin kuin kirkkoherra ja koulun rehtori.
Terveisin Venlastiina. - Etelän vares
Hakomäen Eemeli kirjoitti:
Kyllä olis remeliä tullut jos olisi kotiin vienyt todistuksen, jossa käytös oli 9.
Että sovitaanko että kun tulee täys kymppi se on käytösnumero.Sillä ehdolla, ettei laulunumeroista keskustella.
- Remanteri
Etelän vares kirjoitti:
Sillä ehdolla, ettei laulunumeroista keskustella.
Kyä ny on laskukoneet sekasi. Taitas toi lukema pyärii helmitaululla paremmi.
Vai ruppeeks tää vettään viimesiään? - valssin tyttö
Etelän vares kirjoitti:
Sillä ehdolla, ettei laulunumeroista keskustella.
että olen aina laulanut kuoroissa mielelläni siksi, että olen päässyt käyttämään kansallispukua.
Peruskoulun päättötodistukseen ei ole aikoihin merkitty käytösnumeroa, joten eipä sitä hyvää käytöstä niin tunnuta yheiskunnassamme arvostettavan.Minäkin tulin tänne piiloon suvantoon kirjoittamaan, kun tuolla etusivulla on roiskeita käytöksestä arvosteluskaalan alapuolelta.
Kuunsiltaterveisin Ramoona valssin tyttö kirjoitti:
että olen aina laulanut kuoroissa mielelläni siksi, että olen päässyt käyttämään kansallispukua.
Peruskoulun päättötodistukseen ei ole aikoihin merkitty käytösnumeroa, joten eipä sitä hyvää käytöstä niin tunnuta yheiskunnassamme arvostettavan.Minäkin tulin tänne piiloon suvantoon kirjoittamaan, kun tuolla etusivulla on roiskeita käytöksestä arvosteluskaalan alapuolelta.
Kuunsiltaterveisin RamoonaMinulla oli viisivuotiaana Orimattilan kansallispuku, ja siihen pukeutuneena tunsin olevani tosi hieno.
Sen jälkeen en kansallispukua ole omistanut, mutta koulun kuorossa minä pakosta jouduin laulamaan, ja se oli tosi piinaa.
Nuorena flikkana kuuluin kisällittäriin muutaman vuoden. Kansanlauluja lauleskeltiin ja pikkujoulussa esitettiin yhteisvoimin sanoittamiamme kronikoita vuoden varrella tapahtuneista asioista ja "hirveitä pilkkalauluja" siitä kuka ketäkin oli saatellut.
Varsinkin nämä riiuulaulut olivat tosi suosittuja.- hajamielinen
Venlastiina kirjoitti:
Minulla oli viisivuotiaana Orimattilan kansallispuku, ja siihen pukeutuneena tunsin olevani tosi hieno.
Sen jälkeen en kansallispukua ole omistanut, mutta koulun kuorossa minä pakosta jouduin laulamaan, ja se oli tosi piinaa.
Nuorena flikkana kuuluin kisällittäriin muutaman vuoden. Kansanlauluja lauleskeltiin ja pikkujoulussa esitettiin yhteisvoimin sanoittamiamme kronikoita vuoden varrella tapahtuneista asioista ja "hirveitä pilkkalauluja" siitä kuka ketäkin oli saatellut.
Varsinkin nämä riiuulaulut olivat tosi suosittuja.Oikein valssin tahdissa?
- Miekii mukana
hajamielinen kirjoitti:
Oikein valssin tahdissa?
Mie en oikee noist valssiloist.
Mut jo polkalle lähet nii mie pokkaan.
Matkoillani olen tavannut poiketa tarvehtimässä jalosukuista Ellinooraa. Tällä kertaa jouduin byrokratia rattaisiin.
Törkeää! Ilmoitan vain että mitä hierarkiaan tulee, olen minä henkilökohtaisesti sen korkeimmalla portaalla.
Mitähän pikkuvirkamiehet sitten sanovat, jos minä eräänä kauniina päivänä otan vastaan minulle kuuluvan istuimen!!!- Eriparikoipi
Jos ylhäisyys kumminkin istuisi varovasti sille huojuvalle valtaistuimelle ettei palli rojahda alta.
Olisi se hankalaa mennä suutelemaan madame Ellinoran kättä kainalosauvojen kanssa. Eriparikoipi kirjoitti:
Jos ylhäisyys kumminkin istuisi varovasti sille huojuvalle valtaistuimelle ettei palli rojahda alta.
Olisi se hankalaa mennä suutelemaan madame Ellinoran kättä kainalosauvojen kanssa.Pikku syntinen on siirtymässä uuteen vaiheeseen.
Tulin toivottamaan hänelle hyvää matkaa.- YMLlä
Venlastiina kirjoitti:
Pikku syntinen on siirtymässä uuteen vaiheeseen.
Tulin toivottamaan hänelle hyvää matkaa.Elli keitti vellii.
Veli meni pitkin hellii. - Ullaleena**
YMLlä kirjoitti:
Elli keitti vellii.
Veli meni pitkin hellii.Mitä veli siellähellillä teki?
Toivottavasti ei kaatanut Ellin vellikattilaa tai polttanut itseään. Ullaleena** kirjoitti:
Mitä veli siellähellillä teki?
Toivottavasti ei kaatanut Ellin vellikattilaa tai polttanut itseään.olenko minä veljeni vartija?
Ei kai nyt mene vellit ja puurot sekaisin?- Historisti
Ellinora kirjoitti:
olenko minä veljeni vartija?
Ei kai nyt mene vellit ja puurot sekaisin?Puurot ja vellit?
Eikö brittien pääruoka ole fish and chips? - Remanteri
Historisti kirjoitti:
Puurot ja vellit?
Eikö brittien pääruoka ole fish and chips?Väärinkäsitysten välttämiseks mää tiarotan etten o Ellin veli.
Enkä mää kyä mee pitkin hellii.
Ja vellin keitosta mää en tierä muuta ku että se pallaa pohjaan.
Aamupuuronki keittää Remanterska. - veljen sisko
Remanteri kirjoitti:
Väärinkäsitysten välttämiseks mää tiarotan etten o Ellin veli.
Aamupuuronki keittää Remanterska.hellin kulmalla se pysyy lämpösenä, se vellikin.
veljen sisko kirjoitti:
hellin kulmalla se pysyy lämpösenä, se vellikin.
Kun kävin toivottamassa Ellille hyvää matkaa uuteen vaiheeseen, en arvannut että se olisi kyökin puolella.
Jos tätä menoa jatkuu, saattaa joku keittiömestari pian julkaista pikku syntisen keittokirjan. Toivottavasti siihen mahtuu puurojen ja vellien lisäksi myös houkuttelevan sekahedelmäsopan resepti.
Kirjaa en takaa ostavani, mutta reseptin käyn kopioimassa.- Aleksanteri Viidestoista
Remanteri kirjoitti:
Väärinkäsitysten välttämiseks mää tiarotan etten o Ellin veli.
Aamupuuronki keittää Remanterska.On haeraennyt epaeilys ettae Ellinoora on neitsyt.
Varmuuden vuoksi laehetaen sydaemelliset onnittelut ja kukkia interfloran vaelityksellae. - siskon veli
Ellinora kirjoitti:
olenko minä veljeni vartija?
Ei kai nyt mene vellit ja puurot sekaisin?Tuskin olet. Ei minunkaan sisko vahdi minua.
Sentekia pääsinkin livahtamaan tänne.
Vieläkö velliä on kattilassa? siskon veli kirjoitti:
Tuskin olet. Ei minunkaan sisko vahdi minua.
Sentekia pääsinkin livahtamaan tänne.
Vieläkö velliä on kattilassa?vastatkaamme siis itsekukin tekemisisämme ja tekemättä jättämisistämme. Taitaa se jälkimmäinen harmittaa enemmän kuin ensiksi mainittu vaihtoehto.
Velliähän riittää, jatketaan vedellä jos vähiin käy.Tänään on mannavelliä , mannaahan on joskus taivaastakin satanut.Ellinora kirjoitti:
vastatkaamme siis itsekukin tekemisisämme ja tekemättä jättämisistämme. Taitaa se jälkimmäinen harmittaa enemmän kuin ensiksi mainittu vaihtoehto.
Velliähän riittää, jatketaan vedellä jos vähiin käy.Tänään on mannavelliä , mannaahan on joskus taivaastakin satanut.Eikö aloitettaisi vesivellin sijasta kuikkakeitolla?
Laitetaan kuikka kattilaan ja kaadetaan päälle viisi litraa vettä. Keitetään, kunnes vesi on kiehunut miltei kuiviin. Heitetään loppu vesi pois.
Lisätään viisi litraa vettä ja kiehautetaan kuikka siinä. Heitetään vesi pois.
Lisätään viisi litraa kolmasti kirkastettua. Annetaan kuikan liota siinä jonkin aikaa.
Heitetään kuikka pois. Juodaan keitto.
Jälkiruoaksi sopii erinomaisesti vesivelli.Venlastiina kirjoitti:
Eikö aloitettaisi vesivellin sijasta kuikkakeitolla?
Laitetaan kuikka kattilaan ja kaadetaan päälle viisi litraa vettä. Keitetään, kunnes vesi on kiehunut miltei kuiviin. Heitetään loppu vesi pois.
Lisätään viisi litraa kolmasti kirkastettua. Annetaan kuikan liota siinä jonkin aikaa.
Jälkiruoaksi sopii erinomaisesti vesivelli.Rohkaisuryypyksi voisi vähän maistaa sitä soppaa.
Illalla on jossakin tanssit. Tanssitaito on tallella, mutta kengät ei luista.
Olen vähäpuheinen mutta seuraan kyllä näitä palstoja.
Ellikin on jo siirtynyt neljännelle linjalle, mutta urheilumieltä näkyy riittävän näin MM-kisojenkin aikana, vaikka mutkia onkin matkassa.
Täällä on huumorimieltä riittänyt ja ruokaa ja juomaa.
Viime yönä oli täysikuu. Komea kuutamo on varmaan tänä iltanakin. Lähden nyt etsimään niitä kuutamotansseja.- Entinen likka
LateVaan kirjoitti:
Rohkaisuryypyksi voisi vähän maistaa sitä soppaa.
Ellikin on jo siirtynyt neljännelle linjalle, mutta urheilumieltä näkyy riittävän näin MM-kisojenkin aikana, vaikka mutkia onkin matkassa.
Viime yönä oli täysikuu. Komea kuutamo on varmaan tänä iltanakin. Lähden nyt etsimään niitä kuutamotansseja.Haeppa minut valssiin. Vaikka siihen pikku syntiseen.
- Eriparikoipi
LateVaan kirjoitti:
Rohkaisuryypyksi voisi vähän maistaa sitä soppaa.
Viime yönä oli täysikuu. Komea kuutamo on varmaan tänä iltanakin. Lähden nyt etsimään niitä kuutamotansseja.Ei taida kuu kumoittaa.
Tulin neuvomaan tietä ettet pimeessä kompuroi.
Olikin jo löytänyt paikan.
Haikalilevat sinne lisää miehiä. Muista nyt varmasti tulla. Kyllä minäkin tanssitan jos joku vie. - asentelija
Eriparikoipi kirjoitti:
Ei taida kuu kumoittaa.
Tulin neuvomaan tietä ettet pimeessä kompuroi.
Olikin jo löytänyt paikan.
Haikalilevat sinne lisää miehiä. Muista nyt varmasti tulla. Kyllä minäkin tanssitan jos joku vie.Ei tässä nyt tanssimaan jouva.
Ellille pittää mennä tikipoksi asentammaa. - Unelma kaupungin kadulta
asentelija kirjoitti:
Ei tässä nyt tanssimaan jouva.
Ellille pittää mennä tikipoksi asentammaa.Jos digidigi pelaa olisi mukava nähdä telkusta Ellinooran elämäkerta.
Dianaa on tullut vaikkei hänen elämässään muuta merkittävää ollut kuin kuningattaren pojan naiminen.
Ellinoora on niin ikivihreä että siinä vasta sydänten kuningatar on. Ihailijoita riittää.
Hänen rinnallaan kaikki kertakäyttöiset julkkikset
ovat vihreitä kateudesta. - Aleksanteri Viidestoista
Unelma kaupungin kadulta kirjoitti:
Jos digidigi pelaa olisi mukava nähdä telkusta Ellinooran elämäkerta.
Dianaa on tullut vaikkei hänen elämässään muuta merkittävää ollut kuin kuningattaren pojan naiminen.
Ellinoora on niin ikivihreä että siinä vasta sydänten kuningatar on. Ihailijoita riittää.
Hänen rinnallaan kaikki kertakäyttöiset julkkikset
ovat vihreitä kateudesta.Pitkänmatkan keihäskulta innoitti minutkin pitkälle lenkille.
Telkkua ei viitsinyt katsoa kun ainakaan vielä ei diditys ole parantanut ohjelmia.
Mutta jos sieltä joskus tulee Eleonoran elämäkerta
katson kyllä sen vaikka hän ei olisikaan mutkan kautta sukua niin kuin eräät. - Yön vartija
Pitkänmatkan keihäskulta innoitti minutkin pitkälle lenkille.
Telkkua ei viitsinyt katsoa kun ainakaan vielä ei diditys ole parantanut ohjelmia.
Mutta jos sieltä joskus tulee Eleonoran elämäkerta
katson kyllä sen vaikka hän ei olisikaan mutkan kautta sukua niin kuin eräät.Minä kävelen unissani.
Hyvää yötä Hanna ja lapset! - Entinen likka
Yön vartija kirjoitti:
Minä kävelen unissani.
Hyvää yötä Hanna ja lapset!Et sunkaan ollut pikku syntisen luo yöjalkaan yrittämässä?
Mitä Hanna ja lapset siihen sanoo? - Entinen likka
Yön vartija kirjoitti:
Minä kävelen unissani.
Hyvää yötä Hanna ja lapset!Et sunkaan ollut menossa yöjalkaan pikkus syntisen luon?
Mitähän Hanna ja lapset siihen sanoo? - VS (ei kirj.)
Yön vartija kirjoitti:
Minä kävelen unissani.
Hyvää yötä Hanna ja lapset!Ainakin hortoilua aiheesta toiseen. Tämä oli ensimmäinen, joka "voitiin näyttää".
En viitisinyt kirjaantua sisään, kun tuntuu aivan toivottomalta päästä naputtamaan omat kommentit.
Täytyy varmaan ruveta etanapostissa osallistumaan.
Jos sille saralle siirryn, lähetän pikku syntiselle oikein kauniin kortin, jossa etana istuu kärpässienen päällä. - VS (ei kirj.)
Yön vartija kirjoitti:
Minä kävelen unissani.
Hyvää yötä Hanna ja lapset!Ainakin hortoilua aiheesta toiseen. Tämä oli ensimmäinen, joka "voitiin näyttää".
En viitisinyt kirjaantua sisään, kun tuntuu aivan toivottomalta päästä naputtamaan omat kommentit.
Täytyy varmaan ruveta etanapostissa osallistumaan.
Jos sille saralle siirryn, lähetän pikku syntiselle oikein kauniin kortin, jossa etana istuu kärpässienen päällä.
Ja tietysti syytös massapostittamisestakin!
Taidan lähettää Ellinoralle samoin tein kaksi korttia! - Kolmasti kolkuttanut
Yön vartija kirjoitti:
Minä kävelen unissani.
Hyvää yötä Hanna ja lapset!Tänne ei ilmeisesti enää pääse.
Miksei tule lukkoa Ellin oveen ettei turhaan kolkuta? - Kolmas kerta toden sanoi
Kolmasti kolkuttanut kirjoitti:
Tänne ei ilmeisesti enää pääse.
Miksei tule lukkoa Ellin oveen ettei turhaan kolkuta?Anteeksi Elli. Pääsinhän sentään lopultakin ilman tilapäisiä sulkuja.
Kolmas kerta toden sanoi kirjoitti:
Anteeksi Elli. Pääsinhän sentään lopultakin ilman tilapäisiä sulkuja.
Käyn täällä miltei päivittäin nauramassa, mutta eilen ei naurattanut.
Anteeksi, jos olen kiroillut. Ovathan nuo epäviralliset hengentuotteeni sittenkin päässeet palstalle.
Tekisi mieleni kysyä, että mikä piru täällä takkuaa. En kuitenkaan ole niin suuri syntinen, että näin upeana päivänä päästäisin suustani rumia sanoja.
Toivottelenpa vain hyvää jatkoa niin synnittömille kuin pikku syntisillekin.- Kannatan!
Venlastiina kirjoitti:
Eikö aloitettaisi vesivellin sijasta kuikkakeitolla?
Jälkiruoaksi sopii erinomaisesti vesivelli.eikä taatusti lihota!
Siksi en ymmärrä liittymäkohtaa "Pikkusyntiseen" enkä isompaankaan??? - Harmaa aamupäivä
Kannatan! kirjoitti:
eikä taatusti lihota!
Siksi en ymmärrä liittymäkohtaa "Pikkusyntiseen" enkä isompaankaan???mut tolla alan kiloja karistaan, moikka!DDDDDDDDDD
- E.H.
Luulin jo ettei tänne pääsekkään. Hierarkia se vaan kukkoili.
Huvittuneena olen seuraillut pikku syntisen tarinaa. Vahinko että alotuksia ei synny että pääsis näkemään kuinka pitkälle tämä menee seuraavalle sivulle.- Rva R.
Luin jostakin kaukaa oikein mukavaa ketjua. Kirjoitinkin siihen. Sääli, että hyvät aloitukset painuvat unhoon,kun sivu vaihtuu.
Tämä nyt näyttää vieläkin toimivan. Tosin se on jo kaukana alkuperäisestä aiheestaan, mutta aina täällä joskus lukaisemassa kannattaa käydä. - Vanhan vartija
Kahvipirtissä mummokööri lauleskelee sitä ja kaikuja kuuluu tänne asti.
Olis hyvä yhdistää voimat yhteislaulutilaisuuteen. Otettas tää pikku syntinen mukaan sinne ja muitakin vanhoja hienoja kappaleita.
Joku siellä jo pientä polkuakin tapaili.
Sen vanhan pelakoonian vois viedä mummon akkunalta karaokeillan koristeeksi.
- hyvä nimimerkki
että värssynpätkästä kehittyy näin pitkä letka?
Kyllä on "Pikku syntisen" elämä selvitetty perin pohjin.
Itsekin olen oppinut sen sanat ja sävelenkin melkein oikein.
Taidan lähteä kahvipirtin karaokeiltaan laulamaan sen.LateVaan kirjoitti:
Kyllä on "Pikku syntisen" elämä selvitetty perin pohjin.
Itsekin olen oppinut sen sanat ja sävelenkin melkein oikein.
Taidan lähteä kahvipirtin karaokeiltaan laulamaan sen.Sinä se sitten rohkeasti kävit laulamassa.
Paikallislehti kirjoitti oikein ymmärtäväisesti, että laulaja oli omalla tasollaan...
Vaikka Pavarotti kuolikin, älä kuitenkaan pyri hänen tyhjäksi jättämäänsä paikkaan.- E.H.
Venlastiina kirjoitti:
Sinä se sitten rohkeasti kävit laulamassa.
Paikallislehti kirjoitti oikein ymmärtäväisesti, että laulaja oli omalla tasollaan...
Vaikka Pavarotti kuolikin, älä kuitenkaan pyri hänen tyhjäksi jättämäänsä paikkaan.Kukas nyt rottia kun geeni muunneltua possuakin on jo saatavissa.
Tämä ketju on kanssa vähän samanlainen. Sekin on muunneltu monella tapaa matkan varrella.
Vielä kuitenkin pysyy jollain tapaa aiheen ympärillä.
Tulen taas joskus lukemaan. Voi olla että kommentoinkin.
Eemeli H. - Remanteri
Arvannu meinaan että ruppeen joskus lueskelleen ikivanhoi kirjotuksii. Ja viä päälleppäätteeks itte kirjottammaan.
Tää on semmonen kulkutauti ku tarttuu herkästi.
Harmittomampi tää tiätysti on ku iskias. Ei tee kippeetä ja joskus naurattaaki. - Kysyvä*
Venlastiina kirjoitti:
Sinä se sitten rohkeasti kävit laulamassa.
Vaikka Pavarotti kuolikin, älä kuitenkaan pyri hänen tyhjäksi jättämäänsä paikkaan.....
- Etsijä erämaasta
Ne ovat molemmat Ellinooorat taas kateissa.
Eilen täällä oli se lippu-Ellinoora. Nyt hänkin on lähtenyt lippahivoon?- Aleksanteri Viidestoista
Vihertävän keitaan näin.
- Miekii mukana
Vihertävän keitaan näin.
Mut löysit sie sielt komasti kirkastettuu lähevettä?
Mius se on parast juomaa erämaassakiin. - Rva R.
Miekii mukana kirjoitti:
Mut löysit sie sielt komasti kirkastettuu lähevettä?
Mius se on parast juomaa erämaassakiin.Niin sanotaan sananlaskussa. Oh! Jostakin tuli vasemmalle sivuhistoria.
Tämän sisällysluettelosta huomasin Rikun aamulenkin historian. Täällähän hän on käynyt pikku syntisen ikkunan alla.
Ilmankos palasi niin reippaana kotiin! - Ohitettu lenkkimies
Rva R. kirjoitti:
Niin sanotaan sananlaskussa. Oh! Jostakin tuli vasemmalle sivuhistoria.
Tämän sisällysluettelosta huomasin Rikun aamulenkin historian. Täällähän hän on käynyt pikku syntisen ikkunan alla.
Ilmankos palasi niin reippaana kotiin!Minä rollaattorilla lenkkeilen. Menevät jo sauva kävellen oh. Mutta liike on tärkeä. Pysyy nuorena
- Arvi#
Ohitettu lenkkimies kirjoitti:
Minä rollaattorilla lenkkeilen. Menevät jo sauva kävellen oh. Mutta liike on tärkeä. Pysyy nuorena
Että kultainen nuoruus ei jää unholaan!
On sentään kauniita lauluja mitä muistella.
Mitähän nämä nykyiset nuoret muistelevat 50 vuoden kuluttua? - Entinen likka
Arvi# kirjoitti:
Että kultainen nuoruus ei jää unholaan!
On sentään kauniita lauluja mitä muistella.
Mitähän nämä nykyiset nuoret muistelevat 50 vuoden kuluttua?Onneksi aika kultaa kaikki. Kai nuoruudessakin oli joskus vaikeuksia, mutta jälkikäteen se on saanut kultaisen sädekehän. Mitäs niitä murehita muistella kannattaa.
- omanikki/toisennikki
Vihertävän keitaan näin.
Ja tuoko sitten on paras mahdollinen? Opastaa vielä koko koko porukan erämaahan eksyksiin.
Tarkoitamme tietysti sitä kuoroväkeä joka suunnittelee maailman valloitusta.
Poikkesimme ohi ajaessamme katsomaan on katulaulaja sammunut akkunan alle. Hän ei näytä ilmoittautuneen kahvipirtin kuoroon. Uskollisuuttako? - Pikku syntisen tyttärentytt...
Ja tuoko sitten on paras mahdollinen? Opastaa vielä koko koko porukan erämaahan eksyksiin.
Poikkesimme ohi ajaessamme katsomaan on katulaulaja sammunut akkunan alle. Hän ei näytä ilmoittautuneen kahvipirtin kuoroon. Uskollisuuttako?Voi siellä keitaallakin konsertoida. Aleksanteri sentään löysi sen.
Vanha katulaulaja on vetäytynyt Kustaaankartanon vanhainkotiin. Käy sieltä edelleen laulamassa isoisoisoäitini akkunan alla. Ja pelargooniakin kukkii vielä. Pikku syntisen tyttärentytt... kirjoitti:
Voi siellä keitaallakin konsertoida. Aleksanteri sentään löysi sen.
Vanha katulaulaja on vetäytynyt Kustaaankartanon vanhainkotiin. Käy sieltä edelleen laulamassa isoisoisoäitini akkunan alla. Ja pelargooniakin kukkii vielä.Kuulin juuri telakka-asioitten yhteydessä, että ministeri Pekkarinen on väläytellyt innovaatiotuen maksamista.
Täällä sitä syntyy innovaatio toisensa perään ihan ilman tukiaisia. Kaupungin kadulta on jo eksytty erämaahan tai päädytty Kustaankartanoon.
Ei suotta kehuta suomalaisia innovatiivisiksi!- eriparikoipi
Pikku syntisen tyttärentytt... kirjoitti:
Voi siellä keitaallakin konsertoida. Aleksanteri sentään löysi sen.
Vanha katulaulaja on vetäytynyt Kustaaankartanon vanhainkotiin. Käy sieltä edelleen laulamassa isoisoisoäitini akkunan alla. Ja pelargooniakin kukkii vielä.Se pelargoonia. Joku on tänään yhdeksän jälkeen kaynyt hakemassa sen pois.
Meneeköhän vanha katulaulajakaan enään sinne ikkunan alle laulamaan? - Arvi#
eriparikoipi kirjoitti:
Se pelargoonia. Joku on tänään yhdeksän jälkeen kaynyt hakemassa sen pois.
Meneeköhän vanha katulaulajakaan enään sinne ikkunan alle laulamaan?Ostappa rillit ja kuulolaite.
Vielä kukkii ja naapurit valittaa katulaulajasta. - Arvi#
eriparikoipi kirjoitti:
Se pelargoonia. Joku on tänään yhdeksän jälkeen kaynyt hakemassa sen pois.
Meneeköhän vanha katulaulajakaan enään sinne ikkunan alle laulamaan?Olin ihan varma että kirjoitin tänne. Ei näy mitään. Meitä on nyt kaksi dementiaa potevaa: minä ja palstan ylläpitäjä joka väittää ettäviimeisin kirjotus on tullut 02.08. Jos se olisi kellon aika niin sen jälkeen on tullut kaksi kirjoitusta. Niitäkin on enemmän kuin 13. Laskea en viitsi.
- sama jullikka
Arvi# kirjoitti:
Olin ihan varma että kirjoitin tänne. Ei näy mitään. Meitä on nyt kaksi dementiaa potevaa: minä ja palstan ylläpitäjä joka väittää ettäviimeisin kirjotus on tullut 02.08. Jos se olisi kellon aika niin sen jälkeen on tullut kaksi kirjoitusta. Niitäkin on enemmän kuin 13. Laskea en viitsi.
Ei mulla olekaan dementiaa! Kirjotin kuin kirjotinkin. Mutta tänään enkä elokuussa!
- Remanteri
sama jullikka kirjoitti:
Ei mulla olekaan dementiaa! Kirjotin kuin kirjotinkin. Mutta tänään enkä elokuussa!
Noita saman kohtalon lapsii on muitakik ku Elssa.
Meinaan kahffepirtti on täynnä ihmisii ku on kirjoittannu sinne jo vuanna 2002.
Määki kävin siäl kehumas et olen kans ennakoinu tulevan tilanteen ja ostanu Reinot jo viime vuassaralla.
Ne on ny sitte viralliset kuarojalkineet että tiärätte. Ja kyä varmaan kaikki tullee mukkaan turneelle.
Mää nyt taisin vähän mainostaa mut asia on hyvä! Remanteri kirjoitti:
Noita saman kohtalon lapsii on muitakik ku Elssa.
Meinaan kahffepirtti on täynnä ihmisii ku on kirjoittannu sinne jo vuanna 2002.
Määki kävin siäl kehumas et olen kans ennakoinu tulevan tilanteen ja ostanu Reinot jo viime vuassaralla.
Ne on ny sitte viralliset kuarojalkineet että tiärätte. Ja kyä varmaan kaikki tullee mukkaan turneelle.
Mää nyt taisin vähän mainostaa mut asia on hyvä!Sinä, Remanteri, kun olet näköjään liittynyt kuoroon, voisit vaivihkaa vihjaista, että Kankkulan kaivolta poikkeaisimme satamaan mennessämme laulamassa serenadin pikku syntiselle.
Eihän se tekisi edes mutkaa matkaan.- Oivan portsari
Poikkesimme ohi ajaessamme katsomaan on katulaulaja sammunut akkunan alle. Hän ei näytä ilmoittautuneen kahvipirtin kuoroon. Uskollisuuttako?Onko kaikki hukkunut Kankkulan kaivoon tai eksyt eämaaahan?
Missäs on Tippavaaran isäntä? - Klaavan asiakas
Oivan portsari kirjoitti:
Onko kaikki hukkunut Kankkulan kaivoon tai eksyt eämaaahan?
Missäs on Tippavaaran isäntä?Saiko Oivan portsari lantin jonka joku jäi velkaa?
Vaikka eihän se minulle kuulu kun olin Klaavan asiakas. Ellin boksissa en koskaan käynyt mutta ulkonäöltä tunsin hänet. Kaunis tyttö. Oivan portsari kirjoitti:
Missäs on Tippavaaran isäntä?Selaillessani tätä palstaa törmäsin vanhaan tuttavaani Oivan portsariin.
Meillä on paljon yhteisiä tuttavia sillä asuin puutalossa Kolmas linja 16. Sisäänkäynti oli Suonionkadulta.
Kolmannen linjan saunassa oli paljon kavereita, jotka tunsivat tähän aiheeseen liittyviä henkilöitä.
On mukavaa, että Oivan portsari on tullut kymmenien vuosien jälkeen mukaan kuvaan.
Toivottavasti joskus tavataan ja pidetään yhteyttä.
Late- Klaavan kanta-asiakas
LateVaan kirjoitti:
Selaillessani tätä palstaa törmäsin vanhaan tuttavaani Oivan portsariin.
Meillä on paljon yhteisiä tuttavia sillä asuin puutalossa Kolmas linja 16. Sisäänkäynti oli Suonionkadulta.
Kolmannen linjan saunassa oli paljon kavereita, jotka tunsivat tähän aiheeseen liittyviä henkilöitä.
On mukavaa, että Oivan portsari on tullut kymmenien vuosien jälkeen mukaan kuvaan.
LateÄlä väitä ettet tutustunut Oivan portsariin sen työpaikassa. Kun kerran linjoilla asuitkin.
Myönnä vaan reilusti jos et halua olla tekopyhä. - Reska R.
LateVaan kirjoitti:
Selaillessani tätä palstaa törmäsin vanhaan tuttavaani Oivan portsariin.
LateOnko sellaiset Oiva ja Klaava olleet oikeasti olemassa vain onko se vain kaupunkilegendaa?
Kirjoitat niin tosissasi että jutun voisi melkein uskoa. Reska R. kirjoitti:
Onko sellaiset Oiva ja Klaava olleet oikeasti olemassa vain onko se vain kaupunkilegendaa?
Kirjoitat niin tosissasi että jutun voisi melkein uskoa.Vastaan kun kysytään.
Oiva ja Klaava eivät ole kaupunkilegendaa vaikka olivatkin legendaarisia Helsingin Kallion kaupunginosan ravintoloita. Osa Linjojen historiaa.
Tunnustan käyneeni Oivassa ja Klaavassakin.
Oivan portsariin tutustuin tosiaankin saunassa.
Historiallinen paikka sekin. Sitäkään ei enää ole
vaikka se kyllä oli toiminnassa pitempään kuin Oiva ja Klaava.- E.H.
LateVaan kirjoitti:
Vastaan kun kysytään.
Oiva ja Klaava eivät ole kaupunkilegendaa vaikka olivatkin legendaarisia Helsingin Kallion kaupunginosan ravintoloita. Osa Linjojen historiaa.
Tunnustan käyneeni Oivassa ja Klaavassakin.
Oivan portsariin tutustuin tosiaankin saunassa.
Historiallinen paikka sekin. Sitäkään ei enää ole
vaikka se kyllä oli toiminnassa pitempään kuin Oiva ja Klaava.Kumman paikalla myöhemmin oli se Kaarlo Juurelan yx-sex? Tuli käytyä siellä joskus päivätansseissa
E.H. kirjoitti:
Kumman paikalla myöhemmin oli se Kaarlo Juurelan yx-sex? Tuli käytyä siellä joskus päivätansseissa
Juurelan Kallen soittoruokala oli entinen Oiva.
Klaava oli sitä vastapäätä mutta sen nimeä en muista.- Oivan portsari
Missäs on Tippavaaran isäntä?Tässä oli Laten tekstin jälkeen yksi viesti. Se tuli näkyviin ja katosi. Kuka tietää minne?
- Oivan portsari
Missäs on Tippavaaran isäntä?Listassa oli Laten kirjoituksen jälkeen yksi viesti. Se katosi ennenkuin ehdin lukea. Kuka tietää minne?
Kirjoitin tämän samalla otsikolla kuin edellisenkin vietstini. Huomautettiin massapostittamisesta.
No, yritän nyt näin. - omanikki/toisennikki
Listassa oli Laten kirjoituksen jälkeen yksi viesti. Se katosi ennenkuin ehdin lukea. Kuka tietää minne?
Kirjoitin tämän samalla otsikolla kuin edellisenkin vietstini. Huomautettiin massapostittamisesta.
No, yritän nyt näin.Ollaan linja-autolla liikkeellä. Ei parane poiketa kapakoihin.
Tullaan ensi viikolla. - omanikki/toisennikki
Listassa oli Laten kirjoituksen jälkeen yksi viesti. Se katosi ennenkuin ehdin lukea. Kuka tietää minne?
No, yritän nyt näin.Ollaan linja-autolla liikkeellä. Ei parane poiketa kapakoihin.
Tullaan ensi viikolla.
Palvelu olikin suljettu. Sitähän se on taas tehnyt pitkään. Oivan portsari kirjoitti:
No, yritän nyt näin.Aika pitkälle tässä on jo tultukin. Mutta on niitä mutkia lyhyemmilläkin matkoilla.
Kun muutaman kerran tulee ilmoitus, ettei sivua voi näyttää, palvelu suljettu ja massapostittaminen kielletty, olen ainakin minä jo valmiiksi väsynyt ja kiukkuinen.
Mutta kun nämä palstat "kuitenkin kutsuvat" kuin sen alkuperäisen aiheen silmät, niin ainakin lukemassa käyn täällä lähes päivittäin.
Olisikohan tämä sitä koukkuun jäämistä?- Remanteri
LateVaan kirjoitti:
Juurelan Kallen soittoruokala oli entinen Oiva.
Klaava oli sitä vastapäätä mutta sen nimeä en muista.Tuli seittemän kymmentä luvulla käytyy yhren kokkousreissun aikana parin kaverin kanssa siä Kallen kuppilassa. Kyä viäntiä oli.
- parkettien partaveitsi
Remanteri kirjoitti:
Tuli seittemän kymmentä luvulla käytyy yhren kokkousreissun aikana parin kaverin kanssa siä Kallen kuppilassa. Kyä viäntiä oli.
Vai oli Remanteri naistentansseissa.
Mitähän Remanterska sanoisi jo tietäisi.
Varo vaan ettei kukaan mene kuiskuttelemaan - Rva R.
parkettien partaveitsi kirjoitti:
Vai oli Remanteri naistentansseissa.
Mitähän Remanterska sanoisi jo tietäisi.
Varo vaan ettei kukaan mene kuiskuttelemaanTurha kuiskutella. Olen tietoinen asiasta.
Vientiäkin oli, sillä kolmannen kaverin vaimo ilmaantui samaan tanssiravintolaan.
Sillä aikaa kun rouva kävi naistenhuoneessa kolmikkoa vietiin ja lujaa.
Mielenkiinnosta kiitäen Irmeli Remander - Reska R.
Remanteri kirjoitti:
Tuli seittemän kymmentä luvulla käytyy yhren kokkousreissun aikana parin kaverin kanssa siä Kallen kuppilassa. Kyä viäntiä oli.
Sinulla näyttää olevan loistoluokan vaimo.
Onneksi olkoon! - Kuka Lie
Venlastiina kirjoitti:
Aika pitkälle tässä on jo tultukin. Mutta on niitä mutkia lyhyemmilläkin matkoilla.
Kun muutaman kerran tulee ilmoitus, ettei sivua voi näyttää, palvelu suljettu ja massapostittaminen kielletty, olen ainakin minä jo valmiiksi väsynyt ja kiukkuinen.
Mutta kun nämä palstat "kuitenkin kutsuvat" kuin sen alkuperäisen aiheen silmät, niin ainakin lukemassa käyn täällä lähes päivittäin.
Olisikohan tämä sitä koukkuun jäämistä?Taisi Vnela olla matkasta väsynyt kun ei jaksanut kirjottaa kahta t:kirjaista.
- miekii mukana
Kuka Lie kirjoitti:
Taisi Vnela olla matkasta väsynyt kun ei jaksanut kirjottaa kahta t:kirjaista.
Kylhä sitä ihminen vässyy ko tällase matkan tullee.
Eihä täs ijäs ennää kukkaa niin voimissaa oo.
Vaik onha tuo pikkus syntine kuitenkii.
- on kateissa
nyt muitakin!
Puhumattakaan muualla kadonneista. Valitettavasti kaikkia ei koskaan löydetä.
Onneksi tämä tyttö löytyi, kun oli niin hyvä etsintäorganisaatio.LateVaan kirjoitti:
Puhumattakaan muualla kadonneista. Valitettavasti kaikkia ei koskaan löydetä.
Onneksi tämä tyttö löytyi, kun oli niin hyvä etsintäorganisaatio."Etsintäorganisaatio" on ollut suorastaan yli-innokas. Esiinhän kaiveltiin paitsi etsittävä myös hänen elämäntarinansa.
Vieläkään ei pikku syntistä ole unohdettu. Silloin tällöin joku uskollinen ystävä ja ihailija käy häntä tervehtimässä, vaikka joukkoliikenneyhteydet tänne monen mutkan taakse ovat turhan hankalat.- Aleksanteri X V
Venlastiina kirjoitti:
"Etsintäorganisaatio" on ollut suorastaan yli-innokas. Esiinhän kaiveltiin paitsi etsittävä myös hänen elämäntarinansa.
Vieläkään ei pikku syntistä ole unohdettu. Silloin tällöin joku uskollinen ystävä ja ihailija käy häntä tervehtimässä, vaikka joukkoliikenneyhteydet tänne monen mutkan taakse ovat turhan hankalat.Minäkin jaksoin tänne vaikka olen tuntikausia matkustellut matkailusivuilla.
Kuinka ollakkaan siellä oli tuttu rouva. Hauska juttu oli se varsinainen B:n matka!
Kävin välillä oikein kakkukahveilla. Nyt jaksaa taas jatkaa matkaa. Ei ollut tarkoitus muuta kuin lukea mutta yhteensattuman vuoksi nyt kuitenkin kirjoitin.
Hyvää jatkoa kaikille. - Arvi#
Aleksanteri X V kirjoitti:
Minäkin jaksoin tänne vaikka olen tuntikausia matkustellut matkailusivuilla.
Kuinka ollakkaan siellä oli tuttu rouva. Hauska juttu oli se varsinainen B:n matka!
Kävin välillä oikein kakkukahveilla. Nyt jaksaa taas jatkaa matkaa. Ei ollut tarkoitus muuta kuin lukea mutta yhteensattuman vuoksi nyt kuitenkin kirjoitin.
Hyvää jatkoa kaikille.Kuinka monta linjaa Helsingissä on? Jokohan tämä on viimeinen?
- Oivan portsari
Arvi# kirjoitti:
Kuinka monta linjaa Helsingissä on? Jokohan tämä on viimeinen?
Stadin linjat loppuu viiteen. Mut sporalinjat on jäljellä.
Stadin linjat loppuu viiteen. Mut sporalinjat on jäljellä.
Onneksi tänne pääsee raitiovaunulla, vaikka Linjoilta on siirrytty yhä kauemmaksi.
Jouduin ajamaan pari kierrosta, kun kukaan ei osannut neuvoa mistä tämä löytyy.
No, tulihan nähdyksi pääkaupunkia, ja on se raitiovaunulla ajeleminen sen verran arvokasta, että kannattaa ajaa koko rahan edestä tai ainakin kaksi kierrosta.Venlastiina kirjoitti:
Onneksi tänne pääsee raitiovaunulla, vaikka Linjoilta on siirrytty yhä kauemmaksi.
Jouduin ajamaan pari kierrosta, kun kukaan ei osannut neuvoa mistä tämä löytyy.
No, tulihan nähdyksi pääkaupunkia, ja on se raitiovaunulla ajeleminen sen verran arvokasta, että kannattaa ajaa koko rahan edestä tai ainakin kaksi kierrosta.Osaan minä toki d-kirjaimen, joten tarkoitus ei ollut matkustaa radiovaunulla. Tällä kertaa oli vika häiriön -kipuolella tai sitten i putosi matkan varrella.
Venlastiina kirjoitti:
Osaan minä toki d-kirjaimen, joten tarkoitus ei ollut matkustaa radiovaunulla. Tällä kertaa oli vika häiriön -kipuolella tai sitten i putosi matkan varrella.
valtasi mieleni, ja tulin katsomaan, mitä kuuluisalle kaimalleni kuuluu.
- Syksyn Tuulonen
Ellinora kirjoitti:
valtasi mieleni, ja tulin katsomaan, mitä kuuluisalle kaimalleni kuuluu.
Vien ne mennessäni.
- Puska-Suleima
Syksyn Tuulonen kirjoitti:
Vien ne mennessäni.
Kompostoidaan ne ja ensi keväänä no ovat jo hyväntuoksuista multaa. Siihen voi istuttaa uusia muistoja.
Puska-Suleima kirjoitti:
Kompostoidaan ne ja ensi keväänä no ovat jo hyväntuoksuista multaa. Siihen voi istuttaa uusia muistoja.
Eksyin naisten tansseihin. Tarkoitus oli tulla pikku syntistä hakemaan. Naiset veivät. Harvoin on kulkijaa niin hemmoteltu. Unohtui pääasia.
Tulin nyt kuitenkin tuomaan tämän syksyn viimeisen rentunruusun jonka löysin ojasta. - Reska R.
Eksyin naisten tansseihin. Tarkoitus oli tulla pikku syntistä hakemaan. Naiset veivät. Harvoin on kulkijaa niin hemmoteltu. Unohtui pääasia.
Tulin nyt kuitenkin tuomaan tämän syksyn viimeisen rentunruusun jonka löysin ojasta.Vai on Aleksanteri naisten vietävissä.
Tulit sentään tuomaan horsman kukan tännekkin.
Minulla on vain puketti näitä huumorin kukkia. Reska R. kirjoitti:
Vai on Aleksanteri naisten vietävissä.
Tulit sentään tuomaan horsman kukan tännekkin.
Minulla on vain puketti näitä huumorin kukkia.Sellainen on porukalla, joka jaksaa kiertää tänne monen mutkan takaa. Ellei se sitten ole sitä tosi uskollisuutta.
Ei kuitenkaan missään nimessä tosikkomaisuutta, koska täällä käydään päähenkilöä kukistamassa paitsi pelargoonioin myös rentunruusuin ja huumorinkukin.- Hintriika*
Venlastiina kirjoitti:
Sellainen on porukalla, joka jaksaa kiertää tänne monen mutkan takaa. Ellei se sitten ole sitä tosi uskollisuutta.
Ei kuitenkaan missään nimessä tosikkomaisuutta, koska täällä käydään päähenkilöä kukistamassa paitsi pelargoonioin myös rentunruusuin ja huumorinkukin.Venlastiina väittää, että täällä yritetään päähenkilöä kukistaa. Ei onnistu kaiketi tämä vallankumous. Pystyssä keikkuu pää ja henkilö yhä vain!
Lieköhän tällä rentunruusuvallankumousyrityksellä jotakin tekemistä sen neilikkavallankumouksen kanssa? Varmaan vielä muistatte. - Näkymätön mies
Hintriika* kirjoitti:
Venlastiina väittää, että täällä yritetään päähenkilöä kukistaa. Ei onnistu kaiketi tämä vallankumous. Pystyssä keikkuu pää ja henkilö yhä vain!
Lieköhän tällä rentunruusuvallankumousyrityksellä jotakin tekemistä sen neilikkavallankumouksen kanssa? Varmaan vielä muistatte.On täällä tullut käytyä näkyvänäkin. Nyt tulen näkymättömänä ettei rosvot vie näin öiseen aikaan.
Täällähän on kirjoituksia paljon enemmän kuin neljätoista. Niitä oli jo silloin kun täällä edellisen kerran kävin.
Onkohan nekin menneet peiton alle rosvoja piiloon? - Reska R.
Näkymätön mies kirjoitti:
On täällä tullut käytyä näkyvänäkin. Nyt tulen näkymättömänä ettei rosvot vie näin öiseen aikaan.
Täällähän on kirjoituksia paljon enemmän kuin neljätoista. Niitä oli jo silloin kun täällä edellisen kerran kävin.
Onkohan nekin menneet peiton alle rosvoja piiloon?Mitäs rosvoja täällä tarvitsee piileskellä.
Ei täällä taida muita olla kuin Rosvo Roope ja sekin hiljaa hirtettiin. - Rosmarin isosetä
Reska R. kirjoitti:
Mitäs rosvoja täällä tarvitsee piileskellä.
Ei täällä taida muita olla kuin Rosvo Roope ja sekin hiljaa hirtettiin.Reskan otsikko oli kuin kutsu. Tuli mieleen että
pelko pois Rosmari.
Kahvilassa oli käynyt rosvo. Pakkeleita oli varastanut.
Varottelin mummoja Roopeista ja muista rosmoista.
Olis pitänyt varottaa kummituksista jos se se Roope on ollut. Hirtetty mies kummittelee.
En nyt pelottele enempää. On tarpeeksi kurjaa muutenkin kun taivaalta tulee räntää niin tiuhasti että läpi ei näy.
Terveisiä pikku syntiselle ja muille elviiroille.
- chatin puolelta
tuolle pikku Ellinoralle!
Ainakin ollaan sivulla 7. Pikku syntistä ei ole unohdettu yksinäiseen vanhuuteen. Kukkia ja tervehdyksiä saapuu harvase päivä.
Terveiset minultakin Ellille.
Late- Unohtamaton Elmeri
LateVaan kirjoitti:
Ainakin ollaan sivulla 7. Pikku syntistä ei ole unohdettu yksinäiseen vanhuuteen. Kukkia ja tervehdyksiä saapuu harvase päivä.
LateKuka nyt ensi rakkautensa unohtaisi?
- Vs ei kirj.
LateVaan kirjoitti:
LateIhanaa, että ihmisellä on näin uskollisia ystäviä.
Todennäköisesti pikku syntinen on osoittautunut itsekin luotettavaksi ja uskolliseksi ja siten ansainnut kaikki nämä ihailijat ja ystävät.
- "Käykö katteeks?"
Tiedoksi että meillä se Kauko Käyhkön levyttämä savikiekko on ja vielä karammarikin jolla sen voi soittaa.
Tuli papan perintönä ja aarteena tallella on ja pysyy.- A. von Emmenthaler
Tunnen itseni niin nuoreksi! Kävin varaamassa eräästä ravintolasta pöydän ystävälleni Eleonooralle ja päätin tulla kertomaan sen hänelle.
Hän kuitenkin nukkuu jo, joten jätän tämän tiedoksi hänelle. Tulen sitten illalla noutamaan häntä vossikalla.
Toivottavasti siellä löytämässäni korkeatasoisessa ravintolassa on gramofoni ja tuo edellä mainittu äänilevy. - A. von Emmenthaler
Tunnen itseni niin nuoreksi! Kävin varaamassa eräästä ravintolasta pöydän ystävälleni Eleonooralle ja päätin tulla kertomaan sen hänelle.
Hän kuitenkin nukkuu jo, joten jätän tämän tiedoksi hänelle. Tulen sitten illalla noutamaan häntä vossikalla.
Toivottavasti siellä löytämässäni korkeatasoisessa ravintolassa on gramofoni ja tuo edellä mainittu äänilevy.Huonosti päättyi ravintolamatkamme. Pyörryin järkytyksestä, ja minut lähettiin pirssiautolla kotiin. Ei ole aavistustakaan, miten Eleanooralle kävi.
Olen yrittänyt soittaa hänelle, mutta puhelimessa on vastaaja päällä.
Onko tämä lopun alkua vai jo loppu?
Jos ei ystävättärestäni kuulu mitään, jos palaan joskus Suomeen, lienee syytä tehdä katoamisilmoitus... - Tietotoimiston hoitaja
Huonosti päättyi ravintolamatkamme. Pyörryin järkytyksestä, ja minut lähettiin pirssiautolla kotiin. Ei ole aavistustakaan, miten Eleanooralle kävi.
Olen yrittänyt soittaa hänelle, mutta puhelimessa on vastaaja päällä.
Onko tämä lopun alkua vai jo loppu?
Jos ei ystävättärestäni kuulu mitään, jos palaan joskus Suomeen, lienee syytä tehdä katoamisilmoitus...Pikku syntinen on kotona ja kunnossa, mutta rollaattori on kateissa.
Tietotoimiston hoitaja kirjoitti:
Pikku syntinen on kotona ja kunnossa, mutta rollaattori on kateissa.
Rollaattori rullattu Ellin boksiin.
- Reska R.
Venlastiina kirjoitti:
Muualla maassa onkin maailman kirjat sekasin.
Täällä on rauha maassa ja Ellillä kaikki kunnossa. - Remanteri
Reska R. kirjoitti:
Muualla maassa onkin maailman kirjat sekasin.
Täällä on rauha maassa ja Ellillä kaikki kunnossa.Mää kävin tätä tyttöö vilkasemassa olikoos se nyt eilen. Näytti muuttaneen seuraavaan paikkaan.
Tännään tulin uurelleen eikä likkaa ollum missää.
Ajattelin että se oli siirretty ajjaasta ikkuisuuteen.
Tulin nyk kummiski kattomaan ja täällähän se taas on. Olikiv vissiin päiväjäjästyksestä poistettu jottain muuta ja taas tullu uutta tilalle.
Niin se maailma pikkustakin syntistä heittellee. - Etelän vares
Remanteri kirjoitti:
Mää kävin tätä tyttöö vilkasemassa olikoos se nyt eilen. Näytti muuttaneen seuraavaan paikkaan.
Tännään tulin uurelleen eikä likkaa ollum missää.
Ajattelin että se oli siirretty ajjaasta ikkuisuuteen.
Tulin nyk kummiski kattomaan ja täällähän se taas on. Olikiv vissiin päiväjäjästyksestä poistettu jottain muuta ja taas tullu uutta tilalle.
Niin se maailma pikkustakin syntistä heittellee.Vai onko muutama väsynyt matkalla ja lähtenyt kotiin.
Jos ei muistini petä täällä oli porukkaa joskus enemmänkin.
Hyvää jatkoa van kaikille sinnikkäille.
Minäkin poikkean pikku syntistä morjenstamaan sitten kun taas on päästy eteenpäin.
Tai lähetän edes joulukortin. Venlastiina kirjoitti:
Elli voi hyvin lonkkanivel vaidettu uuteen.Rollaatori joutaa pian muualle. Elli lähettää kaikille ystävilleen oikein paljon terveisiä. Vein Ellile tulipunaruusuja.
Late- Ulpuniina- Einimaria Ek
LateVaan kirjoitti:
Elli voi hyvin lonkkanivel vaidettu uuteen.Rollaatori joutaa pian muualle. Elli lähettää kaikille ystävilleen oikein paljon terveisiä. Vein Ellile tulipunaruusuja.
LateHälle ruusut, sulle suukko, oot tulipunainen.
On niin herkän näköistä, kun aikuinen mies punastuu.
Apua tyttö kadulta kaupungin! Ellin boksista kadonnut toistastaa ihailij
apostia.- Tonttulan väki
Pikku Syntiselle on tulossa säkillinen joulukortteja kunhan posteljooni jaksaa kantaa.
Ne kadonneet lähtivät nimittäin ajoissa niitä kirjoittamaan.
Hyvää joulua vaan! Tonttulan väki kirjoitti:
Pikku Syntiselle on tulossa säkillinen joulukortteja kunhan posteljooni jaksaa kantaa.
Ne kadonneet lähtivät nimittäin ajoissa niitä kirjoittamaan.
Hyvää joulua vaan!Kiitokset kaikille kävijölle ja kirjoittajille.Toivotan hyvää uuttavuotta ja rattoisia hetkiä palstojen parissa.
Monin terveisin Late.LateVaan kirjoitti:
Kiitokset kaikille kävijölle ja kirjoittajille.Toivotan hyvää uuttavuotta ja rattoisia hetkiä palstojen parissa.
Monin terveisin Late.Sinne nyt pian kuuluvat niin pikku syntinen kuin tämä vuosikin.
Kiitos toivotuksista ja hyvästä aiheesta!
Onnellista uutta vuotta sekä kadoksissa olleelle ja löytyneelle pikku syntiselle että keskustelun aloittajalle.
- tanssihullu
Johan on humoristista, hauskaa porukkaa linjoilla. Olis ihan mukava tavata. En ole kylläkään pikku syntinen, mutta minulla on "Pikku syntinen" sanoina, tekijän tiedän ja esittäjänkin, saatan saada vielä nuotitkin mutten tohdi niitä tässä julkaista.
- Millai se menee?
No jos sä kerran noinki paljon paljastit, ni kyl sää saman tien voit sen lopunkin kertoo.
- Humpparumpali Ari
Satuin juuri etsimään kappaleen sanoja: Pikku syntinen, valssi
sävel ja sanat Georg Malmstén ja Dallapeen kanssa esittänyt alkuperäisen. Myös ainakin Esko Rahkonen on sen levyttänyt.- Syntisen ihana
Teoston mukaan sanat: Tuntematon
Säv. G. Malmsten (joskin melodia tuoksahtaa aika lailla itätuulen tuomalta, kuten monessa muussa suositussa laulussa: Elämää juoksuhaudoissa, Kaksi kitaraa, Valkoakasiat, Amurin aallot jne. jne.)
Jori Malmsten levytti laulun 1938, ja aikanaan se oli suosittu. Välillä taas lähes unohdettu, kunnes nykyään melkein hitti. Turha on nytkään alkaa moralisoimaan laulun sanoja, kun menee kadulle katsomaan varhaisteinien touhuja, niin avot....
Ja koska sanoittajaa ei ole tunnistettu, niin tuskinpa luokkaan tekijänoikeuksia, jos laitan ne sanat tähän:
Pikku syntinen
Ma kerran kadulla kaupungin
sun neito kohdata sain.
Sun silmäs’ vilkkuivat,
naurain ilkkuivat,
kumminkin kutsui vain.
Sun kanssas’ onnesta haaveilin
tuon hetken haihtuvan vain.
Oi pikku syntinen,
lemmen onnehen
seurassas’ päästä sain.
Vain hetken viivähdit riemunain
ja jälleen katosit pois.
Sun silmäis’ välkettä,
äänes’ helkettä,
unhoittaa en mä vois’.
Sä unta taisitkin olla vain,
mä haavekuvia näin.
Vaan pikku syntisen
hehkuvaa lempeä
kaipaamaan iäti jäin.
PS. Rytmikästä välisoittoa (introa) en tähän saa kuvailtua, mutta pyytäkää laulun osaavia sitä esittämään.
Monet harmonikkamiehet soittavat sen ulkomuistista heti pyydettäessä. - 70plus
Syntisen ihana kirjoitti:
Säv. G. Malmsten (joskin melodia tuoksahtaa aika lailla itätuulen tuomalta, kuten monessa muussa suositussa laulussa: Elämää juoksuhaudoissa, Kaksi kitaraa, Valkoakasiat, Amurin aallot jne. jne.)
Jori Malmsten levytti laulun 1938, ja aikanaan se oli suosittu. Välillä taas lähes unohdettu, kunnes nykyään melkein hitti. Turha on nytkään alkaa moralisoimaan laulun sanoja, kun menee kadulle katsomaan varhaisteinien touhuja, niin avot....
Ja koska sanoittajaa ei ole tunnistettu, niin tuskinpa luokkaan tekijänoikeuksia, jos laitan ne sanat tähän:
Pikku syntinen
sun neito kohdata sain.
Sun silmäs’ vilkkuivat,
naurain ilkkuivat,
kumminkin kutsui vain.
Oi pikku syntinen,
lemmen onnehen
seurassas’ päästä sain.
ja jälleen katosit pois.
Sun silmäis’ välkettä,
äänes’ helkettä,
unhoittaa en mä vois’.
mä haavekuvia näin.
Vaan pikku syntisen
hehkuvaa lempeä
kaipaamaan iäti jäin.
PS. Rytmikästä välisoittoa (introa) en tähän saa kuvailtua, mutta pyytäkää laulun osaavia sitä esittämään.
Monet harmonikkamiehet soittavat sen ulkomuistista heti pyydettäessä.näitä naisen alistajia.
- Syntisen ihana
Pikku syntinen
sun neito kohdata sain.
Sun silmäs’ vilkkuivat,
naurain ilkkuivat,
kumminkin kutsui vain.
Oi pikku syntinen,
lemmen onnehen
seurassas’ päästä sain.
ja jälleen katosit pois.
Sun silmäis’ välkettä,
äänes’ helkettä,
unhoittaa en mä vois’.
mä haavekuvia näin.
Vaan pikku syntisen
hehkuvaa lempeä
kaipaamaan iäti jäin.
Monet harmonikkamiehet soittavat sen ulkomuistista heti pyydettäessä.Tuntuu tuo Pikku syntinen niin kiinnostavan, joten laita se soimaan:
http://kuvia.ku.funpic.org/tupu/07_Pikku_syntinen.wma
PS. Huom. EI tiukkap...pipoisille! - *******
Tuntuu tuo Pikku syntinen niin kiinnostavan, joten laita se soimaan:
PS. Huom. EI tiukkap...pipoisille!En kokenut mitään loukkaavaa tuossa? Kaipausta pikemminkin... ihastunut kun oli.
- Nykyaikaa eläväinen
70plus kirjoitti:
näitä naisen alistajia.
Jotkut täällä ovat jääneet elämään 1930-lukua.
- on loukkaavaa
******* kirjoitti:
En kokenut mitään loukkaavaa tuossa? Kaipausta pikemminkin... ihastunut kun oli.
sanoa tätä naista syntiseksi, isompi syntinen se hyväksikäyttäjä on. Typerä laulu kaikenkaikkiaan. Kaunista kaipuuta huoran perään muka, rahalla sitä saa.
- myötätunto heräsi
on loukkaavaa kirjoitti:
sanoa tätä naista syntiseksi, isompi syntinen se hyväksikäyttäjä on. Typerä laulu kaikenkaikkiaan. Kaunista kaipuuta huoran perään muka, rahalla sitä saa.
Kyllä nainen on aina sen "syntisyyden" saanut kontolleen.
Kävi riipaisevasti sääliksi naisparkaa. - Asiaa ajatellu
myötätunto heräsi kirjoitti:
Kyllä nainen on aina sen "syntisyyden" saanut kontolleen.
Kävi riipaisevasti sääliksi naisparkaa.Etkö ole koskaan kuullu että , naisellakin on himoja sekä haluja?
Minusta ihan terve tyttö tuo pikkusyntinen.
Muuten mainitiinko laulussa rahaa, jos ei niin ei mikään huono nainen ollutkaan.
Näkyy tuollasia tiukkapiposia aina löytyvän joilla se mies on se suurin vika koko maalimassa.
Minulla on pieni pyyntö käyttäkää ensin aivojanne jos sellaiset löytyvät päästänne.
Niin ja sen jälkeen olkaa kirjoittamatta typeryyksiä. - -höh
Asiaa ajatellu kirjoitti:
Etkö ole koskaan kuullu että , naisellakin on himoja sekä haluja?
Minusta ihan terve tyttö tuo pikkusyntinen.
Muuten mainitiinko laulussa rahaa, jos ei niin ei mikään huono nainen ollutkaan.
Näkyy tuollasia tiukkapiposia aina löytyvän joilla se mies on se suurin vika koko maalimassa.
Minulla on pieni pyyntö käyttäkää ensin aivojanne jos sellaiset löytyvät päästänne.
Niin ja sen jälkeen olkaa kirjoittamatta typeryyksiä.Ai seksuaaliset halutko ovat "syntisyyttä"?
Elät 1930-lukua.
Ei nainen ole syntinen. Usko jo! - Asiia ajatella
-höh kirjoitti:
Ai seksuaaliset halutko ovat "syntisyyttä"?
Elät 1930-lukua.
Ei nainen ole syntinen. Usko jo!Höh,
Et nähtävästi ymmärrä selvää suomea.
Niinhän minä sanoin että, terve asenteinen tuo pikkusyntinen on ollu.
Sanonkin jo tuolla aikasemmin , että ihan asiallinen nainen hän on ollu tuon laulun mukaan.
Kauheeta kunka jollakin ihmis poloisella on vaikeeta ymmärtää, ettei siinä ollu mitään väärää.
Missä kohtaa tässä jutussa oli esim. mainittu raha, sillon olis ollu pieni syy mainita hyväksi käyttö.
No olkoo en ala rautalankasta vääntää , typeryys on nähtävästi valttia.
Ai niin pitää vielä kysyä mistä olet saanut päähäsi, että minä jotenkin seksuaalista moittisin.
Et näytä vaan osaavan ymmärtää lukemaasi. - Ei pahalla.
Asiia ajatella kirjoitti:
Höh,
Et nähtävästi ymmärrä selvää suomea.
Niinhän minä sanoin että, terve asenteinen tuo pikkusyntinen on ollu.
Sanonkin jo tuolla aikasemmin , että ihan asiallinen nainen hän on ollu tuon laulun mukaan.
Kauheeta kunka jollakin ihmis poloisella on vaikeeta ymmärtää, ettei siinä ollu mitään väärää.
Missä kohtaa tässä jutussa oli esim. mainittu raha, sillon olis ollu pieni syy mainita hyväksi käyttö.
No olkoo en ala rautalankasta vääntää , typeryys on nähtävästi valttia.
Ai niin pitää vielä kysyä mistä olet saanut päähäsi, että minä jotenkin seksuaalista moittisin.
Et näytä vaan osaavan ymmärtää lukemaasi.kummallakaan sukupuolella.
Heikommassa asemassa olevan hyväksikäyttö on aina synti.
Ei ollenkaan harvinaista ennen aikaan, ja nykyisinkin on ihmiskauppaa,
En ole tuota laulua kuullut, en myöskään sanoja lukenut,
mutta nimi aiheutti protestointini.
Ei pahalla. - Ei pahalla.
Ei pahalla. kirjoitti:
kummallakaan sukupuolella.
Heikommassa asemassa olevan hyväksikäyttö on aina synti.
Ei ollenkaan harvinaista ennen aikaan, ja nykyisinkin on ihmiskauppaa,
En ole tuota laulua kuullut, en myöskään sanoja lukenut,
mutta nimi aiheutti protestointini.
Ei pahalla.En ollut ainoa 'tyhmä', vaan kyllä joku toinen kin oli samaa mieltä kuin minäkin eilen. Sinunllahan on paljon samanmielisiä, salli nyt kaksi erilaistakin mielipidettä, sillä eikös täällä olla mielipiteitä vaihtamasa keskenämme aivan sulassa sovussa.
Olen aina inhonnut niitä Suomi-filmejä, missä tytöstä tehdään jokin 'syntinen' juuri siksi, että hänellä tietenkin on seksuaaliset halunsa. Minusta olisi perverssiä, ELLEI olisi, sen pitäisin outona. En ole feministi, sillä mies on minulle ollut raakas aivan pienestä asti.
Silti en hyväksy tuon laulun nimeä.
Mielipiteeni esitän aivan hyvässä hengessä. - mies rakas
Ei pahalla. kirjoitti:
En ollut ainoa 'tyhmä', vaan kyllä joku toinen kin oli samaa mieltä kuin minäkin eilen. Sinunllahan on paljon samanmielisiä, salli nyt kaksi erilaistakin mielipidettä, sillä eikös täällä olla mielipiteitä vaihtamasa keskenämme aivan sulassa sovussa.
Olen aina inhonnut niitä Suomi-filmejä, missä tytöstä tehdään jokin 'syntinen' juuri siksi, että hänellä tietenkin on seksuaaliset halunsa. Minusta olisi perverssiä, ELLEI olisi, sen pitäisin outona. En ole feministi, sillä mies on minulle ollut raakas aivan pienestä asti.
Silti en hyväksy tuon laulun nimeä.
Mielipiteeni esitän aivan hyvässä hengessä.totta kai jokainen lapsi isäänsä ja äitiään rakastaa. Ei se ole selitys seksuaalisuudelle. Syntiseksi leimaaminen ennen oli tarkoituksenmukaistakin. Ei ollut sossua huolehtimassa lehtolapsista eikä naisilla juurikaan omaa tienestiä. Nainen sen lapsen kantoi ja hoiti, mies saattoi livahtaa kuin koira veräjästä. Parasta ehkäisyvalistusta silloin. Sisvat nuo nykynuoretkin odottaa, lapsina ryntäävät kaikkea kokeilemaan.
Kadulla kaupungin tuo tyttö vaelteli, tuskin ol kunnon perhetyttö.Ei siinä seurusteluduhdettakaan tuntunut syntyvän. Luulen että ilotyttö oli ja miehelle ehkä ensimmäisen naiskokemus. - asiaa ajatella
mies rakas kirjoitti:
totta kai jokainen lapsi isäänsä ja äitiään rakastaa. Ei se ole selitys seksuaalisuudelle. Syntiseksi leimaaminen ennen oli tarkoituksenmukaistakin. Ei ollut sossua huolehtimassa lehtolapsista eikä naisilla juurikaan omaa tienestiä. Nainen sen lapsen kantoi ja hoiti, mies saattoi livahtaa kuin koira veräjästä. Parasta ehkäisyvalistusta silloin. Sisvat nuo nykynuoretkin odottaa, lapsina ryntäävät kaikkea kokeilemaan.
Kadulla kaupungin tuo tyttö vaelteli, tuskin ol kunnon perhetyttö.Ei siinä seurusteluduhdettakaan tuntunut syntyvän. Luulen että ilotyttö oli ja miehelle ehkä ensimmäisen naiskokemus.http://kuvia.ku.funpic.org/tupu/07_Pikku_syntinen.wma
Kuunteleja opi.
Nm miesrakas. - -PISTE
asiaa ajatella kirjoitti:
Kuunteleja opi.
Nm miesrakas.Nimi paljastaa, että mennään 1930-luvun Suomi-Filmien tahtiin:
On tyttö, itsetiedottomasti miehen silmää miellyttävä, joka miehen ihastuneisiin silmäyksiin tietenkin vastaa samaan tyyliin, rakastutaan, mennään heti perille asti, ja sitten mies lähtee menemään, tyttö jää yksin kiertelemään kaduille.
Hänet leimataan saastutetuksi, koska on ollu "sillai" miehen kanssa.
Hän päätyy hourulaan silmät renkaina istumaan.
En katsele niitä, en kuuntele sitä tyyppiä laulujakaan, jos nimenä on Syntinen, oli sitten pikku- tai isosellainen.
Olen muutamia näitä nähnyt ja inhoan niitä oikein sydämeni kyllyydestä! - voi sääli
asiaa ajatella kirjoitti:
Kuunteleja opi.
Nm miesrakas."miesrakasta", jos tuollaista rakkaudeksi luulee. Tulevaa vaimoaan mies kunnioitti ja rakasti mies, halusi säästää puhtaana. Piti kuitenkin harjoitella, että osoisi vaimonsa tyydyttää.
Mutta jos ei parempaa saa, ilahtuu tuollaisestakin huomiosta. - Kyvytön
voi sääli kirjoitti:
"miesrakasta", jos tuollaista rakkaudeksi luulee. Tulevaa vaimoaan mies kunnioitti ja rakasti mies, halusi säästää puhtaana. Piti kuitenkin harjoitella, että osoisi vaimonsa tyydyttää.
Mutta jos ei parempaa saa, ilahtuu tuollaisestakin huomiosta.Luetun ymmärtämiskykyni on aivan nollilla.
- 17+15
Kyvytön kirjoitti:
Luetun ymmärtämiskykyni on aivan nollilla.
mutta monta viestiä on sellaista, joita minä en ole kirjoittanut, joten useampi on nyt vastauksiesi kohteena. Ihan vain tiedoksi.
- 21
-PISTE kirjoitti:
Nimi paljastaa, että mennään 1930-luvun Suomi-Filmien tahtiin:
On tyttö, itsetiedottomasti miehen silmää miellyttävä, joka miehen ihastuneisiin silmäyksiin tietenkin vastaa samaan tyyliin, rakastutaan, mennään heti perille asti, ja sitten mies lähtee menemään, tyttö jää yksin kiertelemään kaduille.
Hänet leimataan saastutetuksi, koska on ollu "sillai" miehen kanssa.
Hän päätyy hourulaan silmät renkaina istumaan.
En katsele niitä, en kuuntele sitä tyyppiä laulujakaan, jos nimenä on Syntinen, oli sitten pikku- tai isosellainen.
Olen muutamia näitä nähnyt ja inhoan niitä oikein sydämeni kyllyydestä!KKyllä Teidän päätänne huivi kiristää. Että viitsittekin olla noin tiukka otsaisia.
tämä kaunislaulu,,niin sanojensa,kuin sävelenkin puolesta on aivan selvää elämää.
Näitä "pikkusyntisiä" on ollut ja tulee olemaan maailman turuilla.
Te, tiukkahuiviset,,,,menkääpä muutama vuosikymmen taaksepäin ja palatkaa omaan nuoruuteenne . oli niitä silloinkin "pikkusyntisiä" - voi kun hienoo
21 kirjoitti:
KKyllä Teidän päätänne huivi kiristää. Että viitsittekin olla noin tiukka otsaisia.
tämä kaunislaulu,,niin sanojensa,kuin sävelenkin puolesta on aivan selvää elämää.
Näitä "pikkusyntisiä" on ollut ja tulee olemaan maailman turuilla.
Te, tiukkahuiviset,,,,menkääpä muutama vuosikymmen taaksepäin ja palatkaa omaan nuoruuteenne . oli niitä silloinkin "pikkusyntisiä"ja sitten yksin ison mahansa kanssa.
- !!!
voi kun hienoo kirjoitti:
ja sitten yksin ison mahansa kanssa.
piti naisen "hakea vapautusta sukupuolestaan" voidakseen opiskella yliopistossa.
Historia sta tiedämme, että miehet uskoivat, ettei naisella ole sielua.
Vieläkin josaain maissa nainen käsitetään eläimeksi. Tai tavaraksi.
Se sanahan kertookin paljon miehestä. - Ajateles nyt
17+15 kirjoitti:
mutta monta viestiä on sellaista, joita minä en ole kirjoittanut, joten useampi on nyt vastauksiesi kohteena. Ihan vain tiedoksi.
Nyt huomasin mikä olet kun et kuuntele kaunista laulua.
Tuleekohan sinustakin syntinen) jos kuuntelet.
Nähtävästi olet niitä pirullisia uskovaisia , jolla kaikki julkinen puhe on syntiä , mutta se seuroissa irstaileminen ihan oikeaa uskontoa.
Piru sinutkin periköön,typerä olet. mutta se taas ei ole minun vika eikä syntini.
Kehoittaisi kuitenkin kuuntelemaan tuon laulun niin ehkä heräis järki päässäsi, tai sitten ei... - Nainen 2010
Ajateles nyt kirjoitti:
Nyt huomasin mikä olet kun et kuuntele kaunista laulua.
Tuleekohan sinustakin syntinen) jos kuuntelet.
Nähtävästi olet niitä pirullisia uskovaisia , jolla kaikki julkinen puhe on syntiä , mutta se seuroissa irstaileminen ihan oikeaa uskontoa.
Piru sinutkin periköön,typerä olet. mutta se taas ei ole minun vika eikä syntini.
Kehoittaisi kuitenkin kuuntelemaan tuon laulun niin ehkä heräis järki päässäsi, tai sitten ei...kaikki me, jotka olemme sitä mieltä, ettei kiinnosta tuollainen.
- *Kukkahame*
Nainen 2010 kirjoitti:
kaikki me, jotka olemme sitä mieltä, ettei kiinnosta tuollainen.
Kannattaa kuunnella, sanat ovat kauniit ja laulajalla niin ihana miehinen ääni, löysin myös sen ensimmäisen Tangokuninkaan laulamana.
Eihän voisi syödäkkään jos kaikista ajattelee ahdasmielisesti.
Kuunnelkaa ja nauttikaa hienosta 50-60 luvun musiikista - sinisirkku-ek
*Kukkahame* kirjoitti:
Kannattaa kuunnella, sanat ovat kauniit ja laulajalla niin ihana miehinen ääni, löysin myös sen ensimmäisen Tangokuninkaan laulamana.
Kuunnelkaa ja nauttikaa hienosta 50-60 luvun musiikistaMinäkin olen sen kuunnellut jo pari kertaa, ja joka kerran se minusta on ihan viehättävä sanoineen, ja sävellyksineen. Huomasin hyräilevänikin melodiaa jo:)
Täytyy myöntää, etten ymmärrä--- sana "syntinenkö " siinä herättää kielteisiä tunteita?
Kahden nuoren kohtaaminen, johti maailman luonnollisempaan tapahtumaan, jätti kaipauksen nuorelle miehelle----kaunista minusta!
Aika oli silloin toinen, puritaanisuus on niin turhaa, mutta jokainen kokee tavallaan:) - Ramoona*
sinisirkku-ek kirjoitti:
Minäkin olen sen kuunnellut jo pari kertaa, ja joka kerran se minusta on ihan viehättävä sanoineen, ja sävellyksineen. Huomasin hyräilevänikin melodiaa jo:)
Täytyy myöntää, etten ymmärrä--- sana "syntinenkö " siinä herättää kielteisiä tunteita?
Kahden nuoren kohtaaminen, johti maailman luonnollisempaan tapahtumaan, jätti kaipauksen nuorelle miehelle----kaunista minusta!
Aika oli silloin toinen, puritaanisuus on niin turhaa, mutta jokainen kokee tavallaan:)on suklaakin. Aikanaan osallistuin tähän ketjuun lähinnä ihmeissäni, etten ollut kuullut koskaan tätä laulua. Ei minullekaan tullut sanoista ilotyttö mieleen, vain nuorten kohtaaminen ja sen jättämä vaikuttava muisto nuoren miehen mieleen, tytön tunteista ei kerrota. Silmäis välkettä, äänes helkettä kaipaamaan jäin - kauniisti sanottu, oli varmaan iloinen lemmen onnen hetki.
Ajan asenteet pitivät esiaviollisia suhteita syntisinä, mutta siihen "syntiin" tarvitaan kaksi. - SkillaN*
Ramoona* kirjoitti:
on suklaakin. Aikanaan osallistuin tähän ketjuun lähinnä ihmeissäni, etten ollut kuullut koskaan tätä laulua. Ei minullekaan tullut sanoista ilotyttö mieleen, vain nuorten kohtaaminen ja sen jättämä vaikuttava muisto nuoren miehen mieleen, tytön tunteista ei kerrota. Silmäis välkettä, äänes helkettä kaipaamaan jäin - kauniisti sanottu, oli varmaan iloinen lemmen onnen hetki.
Ajan asenteet pitivät esiaviollisia suhteita syntisinä, mutta siihen "syntiin" tarvitaan kaksi.löytyy varmaan tänä päivänä paljonkin ja minusta tämä pikku syntinen, oli synneiltään varmasti melko olematon.
Jos vertaa nykyiseen aikaan, hohhoijaa, mikään ei ole enää pyhää.
Naiset kiroilevat pahemmin kuin miehet, se jos mikä on minusta rumaa ja naisen arvoa alentavaa, tappelevat, juovat, mikään ei ole kuin silloin ennen.
Pikku syntinen on laulettu lauluryhmäni esittämänä ja sai hyvä vastaanoton, ei tullut yhtään paheksuntaa korviini.
Tasa-arvo ihminen olen ja monta kertaa ärryn, kun kuulen naisten suusta naista loukkaavan nimittelyn, tietenkin pätee myös miehiin, mutta tämä kappale on tosi vilpitön, iloinen ja rytmikäs.
Jää kivasti korvaan soimaan, eiköhän vaan laulella. - Miksi yksikkö?
SkillaN* kirjoitti:
löytyy varmaan tänä päivänä paljonkin ja minusta tämä pikku syntinen, oli synneiltään varmasti melko olematon.
Jos vertaa nykyiseen aikaan, hohhoijaa, mikään ei ole enää pyhää.
Naiset kiroilevat pahemmin kuin miehet, se jos mikä on minusta rumaa ja naisen arvoa alentavaa, tappelevat, juovat, mikään ei ole kuin silloin ennen.
Pikku syntinen on laulettu lauluryhmäni esittämänä ja sai hyvä vastaanoton, ei tullut yhtään paheksuntaa korviini.
Tasa-arvo ihminen olen ja monta kertaa ärryn, kun kuulen naisten suusta naista loukkaavan nimittelyn, tietenkin pätee myös miehiin, mutta tämä kappale on tosi vilpitön, iloinen ja rytmikäs.
Jää kivasti korvaan soimaan, eiköhän vaan laulella.tarvitaan, kuten edellinen sanoi.
- mejoke
Miksi yksikkö? kirjoitti:
tarvitaan, kuten edellinen sanoi.
Tänne alas asti ketjunne mukana kuljin ja moneen tuoppiin jo kourani tarttua sai tämän kirjavankulkuni tiellä.
Hupsista vaan.... - Ymmätäkää jo!
*Kukkahame* kirjoitti:
Kuunnelkaa ja nauttikaa hienosta 50-60 luvun musiikistaen halua sen nimen takia sitä. Nimi pitäisi muuttaa. en ole protestoinut säveltä, en sanoja, vain nimestä olen o´puhunut, se estää kuuntelemasta, tuntuisi ihan kuin hyväksyisin sen, jos sitä kuuntelemaan rupeaisin.
En hyväksy sen laulun nimeä, piste. - Ajateles vähän.
Ymmätäkää jo! kirjoitti:
en halua sen nimen takia sitä. Nimi pitäisi muuttaa. en ole protestoinut säveltä, en sanoja, vain nimestä olen o´puhunut, se estää kuuntelemasta, tuntuisi ihan kuin hyväksyisin sen, jos sitä kuuntelemaan rupeaisin.
En hyväksy sen laulun nimeä, piste.Taas sekin ihme nähtiin että , uskovainen valehtelee ihan rehellisellä naamalla.
Syytitte kaikki vastakirjoittajat tyttöä huoraksi ja vaikka miksi , ja nyt sitten se laulun nimi olikin se, josta muka rähisitte.
Kyllä minä luulen että piru kaikki tuollaiset uskikset vie.
Ihan hyvä oliskin , mutta silloin siellä helvetissä onkin helkutin vaikee olla , kun on noin paljon valehtelijoita.
Ketäs siellä sitten oikeen voikaan uskoa.
Täytyy varmaan perustaa uskovaisille valehtelijoille oma helvetti , että me tavallset syntiset saatais olla rauhassa.
Terveisiä: Toivottaa Yks iso syntinen. - poika varjoisalta ku
Ajateles vähän. kirjoitti:
Taas sekin ihme nähtiin että , uskovainen valehtelee ihan rehellisellä naamalla.
Syytitte kaikki vastakirjoittajat tyttöä huoraksi ja vaikka miksi , ja nyt sitten se laulun nimi olikin se, josta muka rähisitte.
Ihan hyvä oliskin , mutta silloin siellä helvetissä onkin helkutin vaikee olla , kun on noin paljon valehtelijoita.
Täytyy varmaan perustaa uskovaisille valehtelijoille oma helvetti , että me tavallset syntiset saatais olla rauhassa.
Terveisiä: Toivottaa Yks iso syntinen.sanon että mitä varten laulun tyttö on vienyt kirjoitukset kuka on syntinen.
Ei ainakaan tämä tyttö. Eihän ole tyttökadulla vaan Tyttö Kadulla.
Eikä koko laulussa tahpatunut kun mies vaan rakastui.
Laulu on nätti. - poika varjoisalta ku
Taas sekin ihme nähtiin että , uskovainen valehtelee ihan rehellisellä naamalla.
Terveisiä: Toivottaa Yks iso syntinen.sanon että mitä varten laulun tyttö on vienyt kirjoitukset kuka on syntinen.
Laulu on nätti. - poika varjoisalta ku
Laulu on nätti. - 34
poika varjoisalta ku kirjoitti:
sanon että mitä varten laulun tyttö on vienyt kirjoitukset kuka on syntinen.
Laulu on nätti.DDDDD
- toinen bessi
34 kirjoitti:
DDDDD
päkäpää pässi-idiootti, saman postaaja
- Äijä= iso syntisäkki
toinen bessi kirjoitti:
päkäpää pässi-idiootti, saman postaaja
Mikäs äijä sitten on?
- etenkehtasesti
poika varjoisalta ku kirjoitti:
sanon että mitä varten laulun tyttö on vienyt kirjoitukset kuka on syntinen.
Laulu on nätti.iso syntisäkki männööpi
- Ei Late
Late nautiskella!
http://www.youtube.com/watch?v=x7q45Ym_sQ8Kiitoksia vain kauniin valssin linkistä, jo tämän aloituksen jälkeen ostin oman levyn ja soitatin laulun myös Harju & Pöntisen TV- kanavalla.
Tässä vuosien varrella sitä on tullut kuunneltua useita kertoja eikä siihen voi kyllästyä. Alunperinhän laulun esitti vuonna -34 Geor Malmsteen, mutta ei tuota versiota löydy mistään, taisi sanatkin olla vähän erilaiset.
Tämä kirjoitus on pyörinyt palstoilla yli kolme vuotta, mielestäni olisi aika jättää tämä "Pikku Syntinen" rauhaan.
Kyllä hän on vanhuudenlevon ansainnut
Ystävällisin terveisin,Late Vaan- ihmetteleväinen imet
LateVaan kirjoitti:
Kiitoksia vain kauniin valssin linkistä, jo tämän aloituksen jälkeen ostin oman levyn ja soitatin laulun myös Harju & Pöntisen TV- kanavalla.
Tässä vuosien varrella sitä on tullut kuunneltua useita kertoja eikä siihen voi kyllästyä. Alunperinhän laulun esitti vuonna -34 Geor Malmsteen, mutta ei tuota versiota löydy mistään, taisi sanatkin olla vähän erilaiset.
Tämä kirjoitus on pyörinyt palstoilla yli kolme vuotta, mielestäni olisi aika jättää tämä "Pikku Syntinen" rauhaan.
Ystävällisin terveisin,Late VaanMiksi niin?
- Voi herranjestas!
so so soh
- rassukka pieni
LateVaan kirjoitti:
Kiitoksia vain kauniin valssin linkistä, jo tämän aloituksen jälkeen ostin oman levyn ja soitatin laulun myös Harju & Pöntisen TV- kanavalla.
Ystävällisin terveisin,Late Vaansiis vielä yksi porras alemmaksi, sen alemmaksi ei enää ihminen päässe?
- vapaana syntynyt
rassukka pieni kirjoitti:
siis vielä yksi porras alemmaksi, sen alemmaksi ei enää ihminen päässe?
Ei ole syntiä rakastua vanhempaan, rakkaus on pyhä se voimistaa ihmistä.
Rakastakaa toisianne, vanhempi mies arvostaa naiskauneutta ja nuoruutta.
Vanhempi mies on hellä ja vakaa, olkaa avoimia ja rehellisiä kaikessa, yhdessä olette voimakkaita,
täydellinen paketti. - pikku syntinenkö ?
vapaana syntynyt kirjoitti:
Ei ole syntiä rakastua vanhempaan, rakkaus on pyhä se voimistaa ihmistä.
Rakastakaa toisianne, vanhempi mies arvostaa naiskauneutta ja nuoruutta.
Vanhempi mies on hellä ja vakaa, olkaa avoimia ja rehellisiä kaikessa, yhdessä olette voimakkaita,
täydellinen paketti.Mitäs sitten jos seksi ja sen tarve ei näyttele kovin isoa osaa elämässä? Kovin harvoin on sietämätön tarve päästä pukille vaikka seksi itsessään on kivaa ja nautinnollista kun se hyvin sujuu. Ja kumppanin nautinto on tottakai kiva asia. Joskus (melko useinkin) vaan seksi ei kiinnosta erityisesti ja silloin sen harrastaminen voi aiheuttaa ahdistusta ja epäonnistumista.
- pää vain poikki
rassukka pieni kirjoitti:
siis vielä yksi porras alemmaksi, sen alemmaksi ei enää ihminen päässe?
syntinen
vanhus
hauta
helvetti
sinnehän se rippipappi jo uhkasi meikäläisen nätin tytön joutuvan - 16+15
pää vain poikki kirjoitti:
syntinen
vanhus
hauta
helvetti
sinnehän se rippipappi jo uhkasi meikäläisen nätin tytön joutuvanpientä rassukkaa, kauneus on tyttölapselle raskas taakka.
syntinen,
liian vanha,
kuollut,
helvetin
tuli
.
.
. 16+15 kirjoitti:
pientä rassukkaa, kauneus on tyttölapselle raskas taakka.
syntinen,
liian vanha,
kuollut,
helvetin
tuli
.
.
.lie ollut tämä "Pikku syntinen", kumppani siihen tarvitaan, toinen yhtä syntinen.
Harvemmin häpeäpaaluun joutuu tämä toinen osapuoli, miessyntinen;)- Ei ole oikein! Ei!
SkillaN kirjoitti:
lie ollut tämä "Pikku syntinen", kumppani siihen tarvitaan, toinen yhtä syntinen.
Harvemmin häpeäpaaluun joutuu tämä toinen osapuoli, miessyntinen;)Sitäpä juuri tarkoitan!
Jos jo rippipappi katselee sillä silmällä,
sitten "rakastuessaan" saa jo "pikku s y n t i s e n" nimen
ja maineen,
sitten on vanhuuden levon tarpeessa jo
oklessaan aivan elinvoimainen,
ja
loppu sitten
kuumassa
paikassa... - no mutta
Ei ole oikein! Ei! kirjoitti:
Sitäpä juuri tarkoitan!
Jos jo rippipappi katselee sillä silmällä,
sitten "rakastuessaan" saa jo "pikku s y n t i s e n" nimen
ja maineen,
sitten on vanhuuden levon tarpeessa jo
oklessaan aivan elinvoimainen,
ja
loppu sitten
kuumassa
paikassa...kun kukaan ei anna!
- 14+5
SkillaN kirjoitti:
lie ollut tämä "Pikku syntinen", kumppani siihen tarvitaan, toinen yhtä syntinen.
Harvemmin häpeäpaaluun joutuu tämä toinen osapuoli, miessyntinen;)ja vanhat luutuneet käsitykset naisista alkavat ottaa päähän.
Miehillä varmaan "kaistan valinta" tehdään jo kehä IIIn jälkeen jos Lappiin matkustetaan.
Ja sitä ei sitten muuteta,
kun kerran on se kaista valttu.
Todellisia kaistapäitä,
jotka eivät tajua mitään MUIDEN tunteista. - jooo, jooooo, ja kul
14+5 kirjoitti:
ja vanhat luutuneet käsitykset naisista alkavat ottaa päähän.
Miehillä varmaan "kaistan valinta" tehdään jo kehä IIIn jälkeen jos Lappiin matkustetaan.
Ja sitä ei sitten muuteta,
kun kerran on se kaista valttu.
Todellisia kaistapäitä,
jotka eivät tajua mitään MUIDEN tunteista. - hömbs
jooo, jooooo, ja kul kirjoitti:
pikkusyntinen onkin miehen pikkusyntiset ajatukset. Nähessään suloisen koskemattoman neitsyeen...
- oijoi !
hömbs kirjoitti:
pikkusyntinen onkin miehen pikkusyntiset ajatukset. Nähessään suloisen koskemattoman neitsyeen...
tyttö oli astunut kengänsä littuu kakka valui suoraan vit.....
- --------------------
jooo, jooooo, ja kul kirjoitti:
Afgaaniyhteisön pahat puheet ovat varjostaneet Nasima Razmyarin osallistumista Tanssii tähtien kanssa -kilpailuun.
Nasima Razmyarin tanssiminen on saanut osakseen paheksuntaa. (MATTI MATIKAINEN)
Kulunut viikko on ollut Nasima Razmyarille raskas. Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa Nasima kertoi, että hänen tanssimisensa on saanut osakseen paheksuntaa afgaaniyhteisössä.
- Ihmiset ovat alkaneet puhua, että miksi nuori afgaaninainen osallistuu ohjelmaan. Sanamuodoissa on käytettä sanaa häpeä, Nasima kertoi.
Hän ei itse koe tekevänsä mitään väärää. - liekköö syntii
-------------------- kirjoitti:
Afgaaniyhteisön pahat puheet ovat varjostaneet Nasima Razmyarin osallistumista Tanssii tähtien kanssa -kilpailuun.
Kulunut viikko on ollut Nasima Razmyarille raskas. Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa Nasima kertoi, että hänen tanssimisensa on saanut osakseen paheksuntaa afgaaniyhteisössä.
- Ihmiset ovat alkaneet puhua, että miksi nuori afgaaninainen osallistuu ohjelmaan. Sanamuodoissa on käytettä sanaa häpeä, Nasima kertoi.
Hän ei itse koe tekevänsä mitään väärää.joskoo siin tanssis housut kastuu työtävätten jalkoo haarohin. On siin sitten pöksyt ku kalarepun pohja
- Surullista!
-------------------- kirjoitti:
Hän ei itse koe tekevänsä mitään väärää.Tärkeätä on saada tyttö tuntemaan itsensä "syntiseksi", kun hänellä on "se".
Haistattelu auttaa myös, kun "se haisee", niin häpeä tulee mukaan kuvioon.
Nyt mies onkin sitten jo vallan päällä. Uhri ei voi enää panna vastaan.
Näin se menee.
Onneksi nykyisin virkavalta puuttuu asiaan, MIKÄLI tyttö uskaltaa kertoa sen heille.
Myöskin poikia on nykyisin alistettu ja orjuutettu isojen miesten toimesta.
Haiseehan "se" heilläkin.
TALLINNA. Pedofiliasta tuomitulla suomalaismiehellä on Facebookissa 124 ystävän verkosto, joka nimien ja kuvien perusteella koostuu pääasiassa suomalaisista ja virolaisista nuorista. Miehellä on maahantulokielto Viroon.
Facebookissa kirjailijana ja elokuvaohjaajana esittäytyvä mies lupaa suomen, englannin ja viron kielellä 3 000 euron kuukausipalkkiota elokuvarooleista. Hän lupaa myös matkoja.
Viime vuonna mies tuomittiin Virossa ehdolliseen vankeuteen lapsipornon hallussapidosta. Hän on istunut Suomessa vankilassa seitsemästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja seitsemästä seksuaalipalvelujen ostamisesta nuorelta, hyväksikäytön yrityksestä sekä lapsipornon hallussapidosta.
Nuorimmat uhrit olivat kymmenvuotiaita poikia ja lähtöisin hankalista oloista.
Rikokset hän teki Virossa 1999. Liki kolmen vuoden vankilatuomion mies sai vuonna 2004. Vankilatuomion jälkeen hän on vaihtanut nimensä.
"Kehotamme vanhempia tarkkailemaan, kenen kanssa heidän lapsensa ovat internetissä tekemisissä", sanoo Viron poliisin edustaja Harry Puusepp. - 6+18
Surullista! kirjoitti:
Tärkeätä on saada tyttö tuntemaan itsensä "syntiseksi", kun hänellä on "se".
Haistattelu auttaa myös, kun "se haisee", niin häpeä tulee mukaan kuvioon.
Nyt mies onkin sitten jo vallan päällä. Uhri ei voi enää panna vastaan.
Näin se menee.
Onneksi nykyisin virkavalta puuttuu asiaan, MIKÄLI tyttö uskaltaa kertoa sen heille.
Myöskin poikia on nykyisin alistettu ja orjuutettu isojen miesten toimesta.
Haiseehan "se" heilläkin.
TALLINNA. Pedofiliasta tuomitulla suomalaismiehellä on Facebookissa 124 ystävän verkosto, joka nimien ja kuvien perusteella koostuu pääasiassa suomalaisista ja virolaisista nuorista. Miehellä on maahantulokielto Viroon.
Facebookissa kirjailijana ja elokuvaohjaajana esittäytyvä mies lupaa suomen, englannin ja viron kielellä 3 000 euron kuukausipalkkiota elokuvarooleista. Hän lupaa myös matkoja.
Viime vuonna mies tuomittiin Virossa ehdolliseen vankeuteen lapsipornon hallussapidosta. Hän on istunut Suomessa vankilassa seitsemästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja seitsemästä seksuaalipalvelujen ostamisesta nuorelta, hyväksikäytön yrityksestä sekä lapsipornon hallussapidosta.
Nuorimmat uhrit olivat kymmenvuotiaita poikia ja lähtöisin hankalista oloista.
Rikokset hän teki Virossa 1999. Liki kolmen vuoden vankilatuomion mies sai vuonna 2004. Vankilatuomion jälkeen hän on vaihtanut nimensä.
"Kehotamme vanhempia tarkkailemaan, kenen kanssa heidän lapsensa ovat internetissä tekemisissä", sanoo Viron poliisin edustaja Harry Puusepp.juuri pedofiliaa harrastavan nimityksiä.
Koko homma on hänen mielestään niin kuin tytön asia.
Ei saa suostua tuollaiseen asenteeseen. - *Kukkahame*
6+18 kirjoitti:
juuri pedofiliaa harrastavan nimityksiä.
Ei saa suostua tuollaiseen asenteeseen.Vielä..kö se tyttö on kadulla, ei kai sitä sinne voi jättää paleltumaan, talvi tulossa ja tuulikin jo melkoista puhuria.
Eikö löydy rikasta herrasmiestä jolla olisi pieni asunto tarjolla talven yli???? (-.o) - Objektiivinen ajatte
6+18 kirjoitti:
juuri pedofiliaa harrastavan nimityksiä.
Ei saa suostua tuollaiseen asenteeseen.HS kirjoitti hiljattain ison jutun tästä, miten pedofiili vähitellen syyllistää uhriaan ja lopulta saa tämän ajattelemaan, että syy onkin hänen, kun hänellähän on se, mitä vain rumilla nimillä ja kiroilumkielessä kutsutaan v...ksi ja haistatellaan. Tai mitä kutsutaan sanalla häpy ja sitä pitää siis hävetä. Jokin perisynti hänessä itsessään siis on, nain saadaan lapsi pelkäämään.
Uskonnollisissa yhteisöissä tällaista seksuaalista väärinkäyttöä on paljon:
"Kaksitoista prosenttia Suomen luterilaisen kirkon papeista on käynyt vähintään yhden luottamuksellisen rippikeskustelun, jossa on kuullut lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tavallisinta on ollut, että hyväksikäytöstä on ripissä kertonut pedofilian uhri.
Toiseksi yleisintä on ollut, että papille on kertonut hyväksikäytöstä tai sen epäilystä joku hyväksikäytöstä tietävä tai hyväksikäyttöä epäilevä ulkopuolinen. Sen sijaan vain kahdelle prosentille papeista on rippikeskustelussa tullut puhumaan pedofiili itse.
Kahdeksan prosenttia ripissä paljastuneista pedofiliatapauksista on 2000-luvulta. Suurin osa pappien tietoonsa saamista tapauksista on kymmeniä vuosia sitten tapahtuneita, 14 prosenttia on 1960-luvulta tai sitä aiemmin tapahtuneita. Viimeisen vuoden aikana papille kerrottuja hyväksikäyttöjä oli kaksi prosenttia.
Tiedot käyvät ilmi keskiviikkona julkistetusta kyselytutkimuksesta. Kirkon tutkimuskeskus lähetti kesäkuun alussa sähköpostikyselyn 2 350 Suomen Pappisliittoon kuuluvalle, työelämässä olevalle papille, lehtorille tai teologille." - kokeillut
SkillaN kirjoitti:
Harvemmin häpeäpaaluun joutuu tämä toinen osapuoli, miessyntinen;)on ohjelmia, joissa myös haetaan kyselijöille haluamiaan kappaleita, myös tekstiviestillä saa yhteyden.
Ylellä todella laajat valikoimat.
- katleija4
En ole vanhaa ketjua lukenut kuin vasta ihan lopusta, jossa kirjoitetaan pedofiliasta. Ennen piilossa pysynyt karmea asia on onneksi noussut esille. Tuskallista on ajatellakin millaiset arvet uhri on saanut eliniäkseen sieluunsa. Nyt uhrit kertovat vasta vuosien ja vuosikymmenten jälkeen traumatisoineista kokemuksistaan.
Miten lapsia taidettaisi näiltä kieroutuneilta ihmisiltä varjella, siihen tarvitaan apua ja toimenpiteitä.
Miten pientä lasta opettaa suojelemaan koskemattomuuttaan, kun lähiomainenkin voi olla uhka. Lapsi uskoo vain hyvää ihmisistä ja on luottavainen. Kyllä lapselle voi kertoa, että on myös pahoja ihmisiä. Iän karttuessa vastaanottokyvyn ja ymmärryksen kasvaessa tilanne on helpompi, mutta vaikea se on silti.
Lapselle on neuvottava kertomaan asia aikuiselle, jos häntä kohtaan on jo rikottu.
Onkohan kouluissa jo opetukseen sisällytetty näitä omaan turvallisuuteen liittyviä asioita ja ennenkaikkea kuinka voi suojautua ja miten toimia itseä kohdanneessa rikoksessa, vaikka se tuntuu kuinka hävettävältä. Pitäisi sulkea pois se, ettei lapsi häpeän ja pelon takia vaikene.
Minä en muuten pysty enää katsomaan tv-ohjelmia, jossa lapsia on kaltoin kohdeltu. Tekee niin pahaa sydämestä, kun itse ei voi mitään tehdä kuin vain kauhistella ja surra.- häpy pois, puhutaan!
ja siitä seuranneet keskustelut muualla ovat sydäntäni vavisuttaneet.
On niin väärin vähä vähä'ltä saada lapsi häpeämään itseään tai omia paikkojaan.
Pitäisi kiireesti saada täyskielto noille häpeää aiheuttaville sanoille,
joista lapset ehkä alitajuisestikin kärsivät,
ikään kuin heissä olisi jokin häpeä, jota ei saa sanoa eikä näyttää.
Muut vain huutelevat "haista vittu!" ja herkkä lapsi jää yksin pelkoineen.
Setä sitten lähestyy "pikku syntistä", joka on hämmentynyt ja epätoivoinen. - temppunsa
häpy pois, puhutaan! kirjoitti:
ja siitä seuranneet keskustelut muualla ovat sydäntäni vavisuttaneet.
On niin väärin vähä vähä'ltä saada lapsi häpeämään itseään tai omia paikkojaan.
Pitäisi kiireesti saada täyskielto noille häpeää aiheuttaville sanoille,
joista lapset ehkä alitajuisestikin kärsivät,
ikään kuin heissä olisi jokin häpeä, jota ei saa sanoa eikä näyttää.
Muut vain huutelevat "haista vittu!" ja herkkä lapsi jää yksin pelkoineen.
Setä sitten lähestyy "pikku syntistä", joka on hämmentynyt ja epätoivoinen.Setä kieltää puhumasta äidille,
koska äidille tulisi paha mieli, jos äiti tietäisi, kuinka syntinen sinä olet!
Useat tytöt haluavat olla tuottamatta pahaa mieltä äidilleen. - 8888888888888
temppunsa kirjoitti:
Setä kieltää puhumasta äidille,
koska äidille tulisi paha mieli, jos äiti tietäisi, kuinka syntinen sinä olet!
Useat tytöt haluavat olla tuottamatta pahaa mieltä äidilleen.kammottava setä, varmaan henkiki haisee,
mutta saa silti lapsen tuntemaan itsesä syntiseks! - 511
8888888888888 kirjoitti:
kammottava setä, varmaan henkiki haisee,
mutta saa silti lapsen tuntemaan itsesä syntiseks!on
pedofiilin keksimä otsikko---siinä juuri sitä häpeä naisen osalle leimataan ihan tollai nimelläkkii jotta saahaa ihminen häpeemään itseää aivan ilman aihetta.
Jossain maissahan käydään veitsen kanssa käsiksi pikkutyttöjen sukupuolielimiin se on pedofiilien työtä---samoin kaikenlainen karvatussujen nimittely---pedofiilisesti häiriintyneen miehen mieli tekkee tällaista sanastoaki kuin nuo tuherot ja muut mitä näkkee täälläi.
Toisen elämän pillaamine on murhaa pahempi teko. - levyähakenut
511 kirjoitti:
on
pedofiilin keksimä otsikko---siinä juuri sitä häpeä naisen osalle leimataan ihan tollai nimelläkkii jotta saahaa ihminen häpeemään itseää aivan ilman aihetta.
Jossain maissahan käydään veitsen kanssa käsiksi pikkutyttöjen sukupuolielimiin se on pedofiilien työtä---samoin kaikenlainen karvatussujen nimittely---pedofiilisesti häiriintyneen miehen mieli tekkee tällaista sanastoaki kuin nuo tuherot ja muut mitä näkkee täälläi.
Toisen elämän pillaamine on murhaa pahempi teko.on laajat levyvalikoimat, sinne voi musiikkikappaleensa ilmoitella hakuun.
- Nainen 2010
levyähakenut kirjoitti:
on laajat levyvalikoimat, sinne voi musiikkikappaleensa ilmoitella hakuun.
Meillehän tulee nyt silpojia ym uusia alistajia tuölta vinkuintiasta, niitäkin vastaan on käytävä,
emme halua vahvistaa noita kirkollisia keskiaikaisia ennakkoasenteita yhtään hiukkaa.
Naiset pärjäävät omina itseinään miehiä paremminkin nykyisin,
eivät tarvi miesten arviointeja sukupuolestaan tai -elimistään,
eivät myöskään ennakkoluulojen vahvistamista "syntisyydestä" tai siitä
kumpi sukupuoli sita lajia edustaa. - P E S Ä P A I K K A
8888888888888 kirjoitti:
kammottava setä, varmaan henkiki haisee,
mutta saa silti lapsen tuntemaan itsesä syntiseks!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 138 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854