keRTOKAA

rOhO

Mistä löytyy vastakaarijousen valmistus ohjeita?

5

2556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjastosta

Kyseinen opus on Arma Fennica 4 - Suuri jousikirja

Löytyy paikalliskirjaston tietokirjaosastolta ihan varmasti. Ellei löydy niin se maksaa ja sen voi tilata täältä.

http://www.armafennica.fi/index.php?action=products&show_type=0&sort_type=0&dir_type=0

Tässä sivun tarjoama kuvaus:

"Arma Fennica 4 Suuri Jousikirja

Suuri Jousikirja on jousiaseiden, -ammunnan ja jousimetsästyksen suomalainen perusteos. Kirjassa on esitelty havainnollisesti jousiammunnan tekniikka, jouset, nuolet, nuolen käyttäytyminen, jousen ja nuolen rakennusohjeet, jousiammunnan varusteet, jousimetsästyskertomuksia, Suomen jousiammunnan historiaa ym. Kirjalle on myönnetty Vuoden Urheilukirjojen kunniakirja. Sopii kaikille jousista, jousiammunnasta ja jousimetsästyksestä kiinnostuneille. 202 sivua."

hinta 44 euroa

• Kiinnostunut aloittelija

The Traditional Bowyer's Bible, Volume 1
      by Hamm, Jim.

Löytyy esimerkiksi Akateemisesta kirjakaupasta. Tai ainakin tilaavat sen sulle.

Teos on englanninkielinen ja hyvälläkin enkuntaidolla tarvii alussa paljon sanakirjaa avuksi, outoja puulajeja, tekniikoita jne.

Vaan ei ole mikään mahdoton teos. Ite oon sen lukenut kannesta kanteen pariinkin kertaan, hyviä ohjeita ja paljon. Ei tosin vastakaarijousesta sinänsä, mutta periaatteessa se valmistetaan samalla lailla kuin myötäkaarinenkin.

Ero on vain se, että jousen päät taivutetaan vedellä ja kuumuudella toiseen suuntaan. Tämän selvitin niinkin mielenkiintoisesta paikasta kuin Mongolian suurlähetystöstä. Tai he selvittivät mistä selvittivätkin. Mukavia heppuja vaikka homma kestikin.

Tsekkaa viestini ylempää, pitäiskö perustaa joku oma kerho, foorumi tms. jousien rakentelijoille?

• opaskirja

Paras on Veikko Virran kirjoittama kirja jousen valmistamisesta.

• r. hood
        opaskirja kirjoitti:

Paras on Veikko Virran kirjoittama kirja jousen valmistamisesta.

minuulekin tuo veikko virran kirja on paras, joskin ainoa, mitä olen lukenut..
        sen pohjalta olen yhden puu/lasikuitujousen valmistanut.. tosin aihion vasta, projekti jäi jäihin, mutta nyt ois tarkotus tehä loppuun..

hyvä ja selkeä kirja kieltämättä. kirjastosta saa lainaks.

• r. hood

tuollanen foorumi on jo olemassa, ite oon sitä vähän lukenut.. nyt laiskottaa sen verran etten jaksa suoraa linkkiä ettiä teille, mutta oisko se peräti perinnejousi.fi
        jokatapauksessa googlesta löytyy vaivatta.

jos joku harrastaa ammuntaa ja jousien rakentelua, eikä tiedä tota foorumia, niin EHDOTTOMASTI suosittelen tuonne hakeutumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6099
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5573
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3144
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2427
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2168
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe