House of the rising sun coverit!

Retku

Kuinka helevetin moni on esittänyt kyseisen biisin?

Ainakin:

Dylan
Animals
Ventures
Frijid Pink
Nina Simone
Duran Duran
Muse
Danny
Gregory Isaacs
Joan Baez
Jimi Hendrix
White Stripes

16

2188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunkku Krimbo

koserteissa tänä vuonna ainakin:

MANFRED MANN'S EARTH BAND

• Aclertbuz
      • rokki-kukko

Geordie, Brian Johnsonin johdolla veti mielestäni aikanaan kyseisen biisin tosi komeesti. Etikkääpä kyseinen versio käsiinne!

• Retku

Frijid Pinkin versio.

• Dave Van Ronk

Linkissä on muutama suorastaan historiallinen tulkinta. Itse lauluhan on satoja vuosia vanha, mutta Van Ronk teki siihen kuuluisan sovituksen, jonka Bob Dylan kähvelsi ensimäiselle LP:lleen. Dylanilta sovituksen kähvelsivät Animalsit. En tiedä miten juttu sovittiin, mutta Van Ronkin nimeä ei näy missään levyetiketissä. Olen luullut, että Van Ronk ei itse ole House of the Rising Sunia levyttänyt, mutta tuolla linkissä on DAVEN ESITYS.

KIITOKSIA Aclertbuz.

Muita historiallisia esityksiä tuolla ovat Woody Guthrie ja Leadbelly. He ovat ajalta ennen Van Ronkia. Josh Whiteä en löytänyt.

• Dave Van Ronk
        Dave Van Ronk kirjoitti:

Linkissä on muutama suorastaan historiallinen tulkinta. Itse lauluhan on satoja vuosia vanha, mutta Van Ronk teki siihen kuuluisan sovituksen, jonka Bob Dylan kähvelsi ensimäiselle LP:lleen. Dylanilta sovituksen kähvelsivät Animalsit. En tiedä miten juttu sovittiin, mutta Van Ronkin nimeä ei näy missään levyetiketissä. Olen luullut, että Van Ronk ei itse ole House of the Rising Sunia levyttänyt, mutta tuolla linkissä on DAVEN ESITYS.

KIITOKSIA Aclertbuz.

Muita historiallisia esityksiä tuolla ovat Woody Guthrie ja Leadbelly. He ovat ajalta ennen Van Ronkia. Josh Whiteä en löytänyt.

Todella hieno versio on Texas Alexanderin esitys, joka löytyy tuolta samasta linkistä. Se taitaakin olla ensimäinen levytetty House of the rising sun-versio.

• Whildi

The Animals on kylläkin kirjoittanut itte koko biisin! Sladella on hieman saman tyylinen kappale (sointukulku) kuin House of the Rising Sun, mutta biisin nimi on the Shape of Things to Come! Tietääkö kukaan.. Tuo ei muuten ole Sladen omaa käsialaa.. Mutta kuulostaa todella hienolta siitä huolimatta!

• verberth

..ihan hienon version ko.kappaleesta,mutta biisin tekijä on tuottelias mutta tuntematon "Trad".

• ei ei ei ei ei

• ...mä luulin, että suomiversion teki ensimmäisenä Lasse Mårtensson.

• Ibadan

Ilkka Lipsanen ei ole ikinä levyttänyt tätä kappaletta.

• fopopfoiif

aloituksessa sanottiinkin ESITTÄNYT ei äänittänyt, lue niin että ymmärrät .

• ....................

Virve Rosti ainakin.

Yksi versio, jota ei koskaan esitetty kuin ilmeisesti jammailuluonteisesti, oli Saara Suvannon tulkinta. Veti kuulemma hienosti, ja jälkeenpäin onkin harmiteltu, ettei tuon luokan laulajan kanssa tajuttu tehdä cover-levyä. Harmi, ettei päässyt, eikä enää pääse, kuulemaan kyseistä versiota.

• cassufani
      • davefani

Dave Lindholm on myös levyttänyt The house of the rising sunin v.1998 Just kokopitkällään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      165
      4347
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2504
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2162
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1318
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1173
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1142
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      935
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      116
      862
    Aihe