tein dumpin

pumpusta

tosa yhtenä päivänä ku ruuvailin ahdinta largooni ni mietin et pitäs saaha joku dumppi tai joku venttiili tohon imusarjaan päästään liikoja paineita pois..noh polkupyörän pumpun otin ja ruuvasin sen päänauki,mäntä pois varresta ja jousi siihen väliin(otin jousen siitä pumpun kahvasta mikä estää pohjaanlyöntiä)ruuvasin männän takas varteen jossa nyt jousi välis.sit porasin 2x 5mm reikää pumppuun alas et paine ku on n.0,7 bar ni mäntä menee reikien kohalle suhauttaen ilmat pois sopivasti..semmottii vaan ja hinnaks tuli 0 egee..patentti haettu joten äläkää matkiko :)

4

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiräpeltäjät!

      minäpä rakensin viime viikolla turboahtimen pölynimurista, maalitelasta ja kahvipurkista.

    • voi jengasta

      nii ja se o säädettävä samalla koska siinä perässähä on jengat millä voi säätää jousen pituutta niihin porattuihin reikiin,unohtu kertoo äskö

    • *'*'

      Sun pitäis saada vielä kaasuläpän imusarjan puolelta "paine", sen männän yläpuolelle. Eli tarkoitus on, että kun kaasuläppä on auki (kiihdytät pirusti) on kaasuläpän molemmilla puolilla sama paine, ja dumpin mäntä pysyy jousikuorman avulla "kiinni". Kun kaasuläppä sulkeutuu, paine häviää imusarjan puolelta ja kaasuläpän toisella puolella paine kasvaa, jolloin jousikuorma ei enään jaksa pitää mäntää ja ilmat pääsee niistä reijistä pihalle. Tämä jousikuorma taas pitää säätää sopivaksi, jotta paineet ei karkaa kuin korkeammilla paineilla.
      Periaatteessahan tuo sun systeemi voi jollain lailla toimiakkin, jos vaikka oletetaan, että sulla on hukkaportissa paineet esim. 0.6 bar ja tuo "dumppi" aukeaa 0.7 bar. En tiedä paljonko paine kasvaa hetkellisesti kaasuläpän etupuolella, kun kaasuläppä sulkeutuu. Mutta mun mielestä hyvä että tällaisia koitetaan väsätä itse. Ei ne Merkkivehkeet aina oo se ainut vaihtoehto.

    • asentaja84

      nimenomaan dumppi on kaasuläpän toisella puolella kuin imusarja ja päällimmäisenä tarkoituksena päästää paineen ahtoputkistosta pois näin ollen vähentäen turbon rasitusta ja parantaen herkkyyttä seuraavan pykälän ollen silmässä. Rasituksen väheneminen tulee siitä, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin ahtopaine lähtee takaisin turbolle siipien edelleen pyöriessä. Ja kun tätä paineiskua ei tule takaisin turbolle vaan se päästetään vapaaksi konetilaan tai takaisin turbon toiselle niin viive on paljon pienempi kun pyörimisnopeutta ei hidasteta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7004
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6434
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3514
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3010
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1947
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe