tosa yhtenä päivänä ku ruuvailin ahdinta largooni ni mietin et pitäs saaha joku dumppi tai joku venttiili tohon imusarjaan päästään liikoja paineita pois..noh polkupyörän pumpun otin ja ruuvasin sen päänauki,mäntä pois varresta ja jousi siihen väliin(otin jousen siitä pumpun kahvasta mikä estää pohjaanlyöntiä)ruuvasin männän takas varteen jossa nyt jousi välis.sit porasin 2x 5mm reikää pumppuun alas et paine ku on n.0,7 bar ni mäntä menee reikien kohalle suhauttaen ilmat pois sopivasti..semmottii vaan ja hinnaks tuli 0 egee..patentti haettu joten äläkää matkiko :)
tein dumpin
4
1450
Vastaukset
- kotiräpeltäjät!
minäpä rakensin viime viikolla turboahtimen pölynimurista, maalitelasta ja kahvipurkista.
- voi jengasta
nii ja se o säädettävä samalla koska siinä perässähä on jengat millä voi säätää jousen pituutta niihin porattuihin reikiin,unohtu kertoo äskö
- *'*'
Sun pitäis saada vielä kaasuläpän imusarjan puolelta "paine", sen männän yläpuolelle. Eli tarkoitus on, että kun kaasuläppä on auki (kiihdytät pirusti) on kaasuläpän molemmilla puolilla sama paine, ja dumpin mäntä pysyy jousikuorman avulla "kiinni". Kun kaasuläppä sulkeutuu, paine häviää imusarjan puolelta ja kaasuläpän toisella puolella paine kasvaa, jolloin jousikuorma ei enään jaksa pitää mäntää ja ilmat pääsee niistä reijistä pihalle. Tämä jousikuorma taas pitää säätää sopivaksi, jotta paineet ei karkaa kuin korkeammilla paineilla.
Periaatteessahan tuo sun systeemi voi jollain lailla toimiakkin, jos vaikka oletetaan, että sulla on hukkaportissa paineet esim. 0.6 bar ja tuo "dumppi" aukeaa 0.7 bar. En tiedä paljonko paine kasvaa hetkellisesti kaasuläpän etupuolella, kun kaasuläppä sulkeutuu. Mutta mun mielestä hyvä että tällaisia koitetaan väsätä itse. Ei ne Merkkivehkeet aina oo se ainut vaihtoehto. - asentaja84
nimenomaan dumppi on kaasuläpän toisella puolella kuin imusarja ja päällimmäisenä tarkoituksena päästää paineen ahtoputkistosta pois näin ollen vähentäen turbon rasitusta ja parantaen herkkyyttä seuraavan pykälän ollen silmässä. Rasituksen väheneminen tulee siitä, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin ahtopaine lähtee takaisin turbolle siipien edelleen pyöriessä. Ja kun tätä paineiskua ei tule takaisin turbolle vaan se päästetään vapaaksi konetilaan tai takaisin turbon toiselle niin viive on paljon pienempi kun pyörimisnopeutta ei hidasteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758