Miten pysyn katolla?

Tiedosta kiitollinen

Pienehkö katto (n. 55m2), mutta jyrkkä. Kolmiorima huopakatto, uudet huovat vanhojen tilalle. Mutta katto on niin jyrkkä ettei siellä meinaa oikein pysyä. Jotkut yksinkertaiset siirreltävät tikkaantapaiset kai pitäis väkertää? Onko valmiita ideoita, tietoa tms? Olen joskus kuullut jostain "kanatikkaista" just kyseiseen tarkoitukseen.

11

4203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • telineet

ja lisäksi tikkaat. Varma on varmaa.

• kattopeltiseppä

Telineet aina varmimmat, mutta kanaportaat käyvät myös hyvin. Peltikatoilla käytämme sellaisia jotka mahtuvat peltisaumojen väliin ja kiinnitämme ne "satiaisilla" saumoihin kiinni.
      Sinä voisit tehdä huopakatolle sellaiset, jotka yltävät vastakkaiselle lappeelle ja tukeutuvat näin ollen harjaan. Älä kumminkaan luota niihin ilman turvaköyttä.

• tiedosta kiitollinen

hmm... minkälaiset ne kanaportaat oikein on? Jos pientä kuvausta saisin olisin kiitollinen.

• varovainen pitää olla

Minulla oli harjan yli ulottuvat lapetikkaat.
        Kattoremontissa olin levittämässä pressua keskeneräisen katon suojaksi, kun lapetikkaat luistivat ja minä putosin maahan.

Korkeutta ei paljoa ollut, räystäältä ehkä kolmisen metriä. Maa oli jäinen, mutta lumeton.

Seurauksena kantapää murusiksi ja selkä murtui, sairaslomaa neljä kuukautta.

Nyt viisi vuotta tapahtuneesta voin jo juosta ja tapahtuneesta ei muistuta enää muu kuin aamuisin kankea kantapää.

Koskaan ei ole liian varovainen!

• kattopeltiseppä
        tiedosta kiitollinen kirjoitti:

hmm... minkälaiset ne kanaportaat oikein on? Jos pientä kuvausta saisin olisin kiitollinen.

No meillä duunissa olevat portaat on tehty 22 50mm rimasta ruuvaamalla ja ovat noin 50cm leveät. Kestää minun ja apparini painon, mutta jos teet ne harjaylityksellä niin suosittelen että teet ne 50x50mm kamasta.
        Muista, että portaat toimivat vain jalkatukena. Eli älä unohda turvaköyttä, jos et ole tottunut katolla liikkumaan.

• kivimies71
        varovainen pitää olla kirjoitti:

Minulla oli harjan yli ulottuvat lapetikkaat.
        Kattoremontissa olin levittämässä pressua keskeneräisen katon suojaksi, kun lapetikkaat luistivat ja minä putosin maahan.

Korkeutta ei paljoa ollut, räystäältä ehkä kolmisen metriä. Maa oli jäinen, mutta lumeton.

Seurauksena kantapää murusiksi ja selkä murtui, sairaslomaa neljä kuukautta.

Nyt viisi vuotta tapahtuneesta voin jo juosta ja tapahtuneesta ei muistuta enää muu kuin aamuisin kankea kantapää.

Koskaan ei ole liian varovainen!

ja kunnon turvavaljaat yms

• Vanha vitsi
        kivimies71 kirjoitti:

ja kunnon turvavaljaat yms

ja auton avaimet taskuun, ettei käy kuten siinä vanhassa tarinassa missä vaimo huomasi kahvimaidon olevan loppu...

• näin perjantaina

meillä katolla olevalla oli surffitrapetsi (valjaat) ja maassa toisella myös. sitten se maassa ollut varmisti köyden kanssa toiselta puolen taloa. köysi siis meni harjan kautta. oli hyvä.

• raipe

kasvata homo siivet

• Anonyymi

Ja sinä aivot

• Anonyymi

Ja nyt on tämäkin aihealue aktivointiviikkojen kunniaksi näin helposti aktivoitu !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe