LUE!

tapueds

Olimme mokilla ja jostain naapurin mokilta oli
tullut joku aijja meidan pihallemme kun silla olisi ollut jotain asiaa. Oli vaan kavellyt suoraan mokin rappusille kun meidan koira(vartiokoira) oli purassut miesta kateen. Mies meni laakariin ja soittelee nyt etta meidan pitaa maksaa sille jotain kuluja tai se haastaa oikeuteen.
Miten se nyt on ? pitaako maksaa?

8

1460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten niin

no ei todellakaan!sama kun minä makaisin jalat tiellä ja odottaisin,kun joku ajaa yli.mulla olisi vielä lasku valmiina,sitten sanoisin"ajoit sitten jalkojen yli ja uudet jameksetkin meni,12400 eeroo kiitos ja lisä arvovero.

• että pitää

maksaa...

• maksaa

Ei tarvi maksaa. Samainen tapaus minulla. Koirani oli kiinni ja puraisi naista sormesta. Poliisit sanoi, että ei tarvi maksaa.

• sisyfos1975

jos pystyt, konsultoikaa jotain juristia. Edelliset vastaukset jättäisin omaan arvoonsa.

Asia riippuu siitä, miten paljon tälle toiselle osapuolelle on tullut lääkärikustannuksia asian tiimoilta. Jos terveyskeskusmaksu on ollut 22 euroa ja mitään sen pahempia vammoja ei ole syntynyt niin onko järkevää käsitellä asiaa oikeudessa?

Ottakaa selvää onko hän tehnyt rikosilmoitusta? Onko teillä tietoa mitä lainsäädäntö sanoo koirien pitämisestä omalla tontilla?

• i rana

Jos koira puree, niin siihen ei vaikuta onko se kiinni vai irti tai onko se omalla pihalla.
        Lain mukaan omistaja on vastuussa eläimestään riippumatta siitä missä se on.
        Ei myöskään se vaikka olisi varoitustauluja.
        Myöskään provosointi ei vaikuta, eläimen
        on oltava turvallinen vaikka kuka tulisi.
        Poliisi laissa on pykälä jossa sanotaan miten poliisi voi toimia vaarallisen eläimen suhteen.
        Joten pidä koirasi kurissa.
        Tosin poliisi käyttää harvoin tuota pykälää,
        pelkureita.

• Tarina

Sinä voit itse pyytää myös sovittelua. Jos haluat selvittää jutun voit ottaa paikalliseen sovittelutoimistoon yhteyttä ja pyytää heitä järjestämään tapaaminen jossa voitte sopia asiasta. Sieltä saat myös asiallista tietoa.

• Elämä on

Eikai koiran luonne tai koulutus vaikuta siihen, että koira eisaa purra, joudut maksamaan korvauksen olet velvollinen korvaamaan koirasi aiheuttamat vahingot, perkale minä en kyllä edes kävisi kyselemään, jos koira puree perkale, se pitää laittaa kylmäks, sillä on luonne vika tai koulutus on mennyt vikaan. (ei vartiokoiran pidä niin kovaa, että tulee vahinkoa). Sen pitää alistaa ja varoittaa lähestyvää uhkaavasta vaarasta.

• Oikeamielinen

Itse asiassa vahinkoa saanut henkilö voi jopa vaatia koiran lopettamista. Syynä henkisen trauman tuottamuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6474
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3544
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3100
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2744
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2462
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1810
    Aihe