mustaviinimarja

mitä tehdä

mitä olette tehneet mustaviinimarjasta? muutakuin mehua ja syöneet suoraan puskasta? minä en osaa muuta...

4

1792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viinimarjasta

koetappa hyytelöä, paras taitaa tulla että osana on hiukan ei ihan täysin kypsiä marjoja.

sokerina olen itse käyttänyt ihan norm. sok. mutta en sanoisi että olisi muitakin vaihtareita esim. hyytelö ja hillosokeri.

kuitenkin tästä hyytelöstä löytyy monia ohjeita,ja on hyvää mm. liharuokien lisänä ja varsinkin kanaviillokissa mikäli satut pitämään.
      voin katsoa sinulle ohjeen jos on tarvetta, joten kysyppä tarpeen mukaan autan jos pystyn.

• hillosokeria

Tein kauan itsekin tavallisella sokerilla noita hilloja ja soseita ja pakastin ne. Jos tekee ne hillosokerilla, niitä ei tarvi pakastaa vaans ne säilyvät hyvin kylmiössä tai kellarissa (tietysti myös jääkaapissa jos on tilaa). Tavallisella sokerilla tehdyt soseet homehtuvat aika nopeasti jääkaapissa.

• kaikenlaista..

Meillä on tullut usein paljon mustaherukkaa eikä aina ole tullut mehustettua, joten olen pakastanut ja käyttänyt talven mittaan piirakoihin ja kiisseleihin ihan muiden marjojen tapaan. Vähän on kirpakka marja mutta lapsetkin syövät mielellään kun ovat pienestä asti tottuneet ja kun on vähän enemmän sokeria.. Kiisselin voi tehdä joko tuoremarjakiisselin tapaan (kiisselipohja vaan marjojen päälle) tai keittämällä marjat rikki ja siilaamalla sitten kuoret pois ellei niistä tykkää.

Äitini on tehnyt tuota hyytelöä, on tosiaankin hyvää esim. joulukinkun kanssa, mutta itse en ole koskaan tehnyt.. olisin kiinnostunut, millainen on sinun reseptisi?

• neuvojenantaja

Olen tehnyt likööriä useana vuotena.

Tässä ainesten suhteet:

3 litraa valikoituja, hyviä mustia viinimarjoja, 400g sokera, puoli litraa kirkasta maustamatonta viina (kossu yms.). Purkkiin pariksi viikoksi huoneen lämpöön, välillä hieman käänneltävä, jotta sokeri liukenee.

Sitten siivilöit nesteen ja pullotat. Tulee 0,8 - 0,9 litraa tuosta annoksesta ja prosentit lienevät parinkymmenen tienoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6544
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6023
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2288
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1996
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1839
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe