Sudenkorentokuvia 2007

tommi

7

1577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inseparable

olet ehtinyt kuvata sudenkorentoja ja suurin osa kuvistasi oli erittäin hyviä! tsemppiä yrityksen loppuun viemiseen!

• Millä kameralla ja objektiivilla olet kuvannut? Hienoja kuvia.

• tommi

canon 20D
        canon 300mm/4 is L

ei loittoja ei polttovälinsuurentajia

• juhky
        tommi kirjoitti:

canon 20D
        canon 300mm/4 is L

ei loittoja ei polttovälinsuurentajia

ei voi muuta sanoa, onnittelen

• Siistii otoksii

Kyllä siinä on saanu kyttiä, ett millo se korento tulee hyvälle hollille ja malttaa olla paikallaan se puolisen sekuntia! Itse yritin tänään moista, mutta ku ei se korennon ketale suostunut oikein poseeraamaan! Ainakin parisen tuntia hikoilin kamera kourassa tuloksetta! Vaatii homma näköjään pitkää pinnaa!

• valonkuvaaja

Erityisesti silmää mielyttivät sommittelu- ja muutkin ominaisuudet seuraavissa kuvissa:

41. Kirjojokikorento. Korennon takaa tuleva valo tulee kauniisti. Terävyysalue jää kapeaksi, mutta niinhän se pakosti usein jää kuvatessa tästä kulmasta. Tarkennus näyttäisi kuitenkin olevan siellä missä sen kuuluukin olla. Visuaalisesti hieno kuva.

15 Pikkulampikorento. Teknisesti erinomainen, tarkennus siellä missä sen kuuluu olla, terävyysalue hyvä, korento täyttää kuva-alan, mikään ei katkea. Hyvä bokeh, ehkä oikealta voimakkaammin näkyvä ruohonkorsi hieman häiritsee, muttei merkitsevästi. Perinteinen asettelu, mutta toimiva, todella laadukas toteutus!

13. Aitojokikorento. Asettelua, sommittelua, veikeyttä jota on vaikea löytää esittäviin kuviin. Toimiva kokonaisuus korento ikäänkuin piilosilla, kuvalla on sisältöä, kerrontaa. Mielleyhtymä Vuoden Luontokuva ehdokkaaseen. Henkilökohtainen suosikkini tämä kuva.

5. Vaskikorento. Lentokuvista mielestäni paras. Tausta toistaa korennon sävyjä, silmää miellyttävä harmonia. Siipien liikkeen pysäytykseen vaadittaisiin suljinaika, joka ei aina ole mahdollista saavuttaa kuin erinomaisessa valaistuksessa. Mielestäni sitä ei aina edes tarvita, liikkeen tuntu tuo oman viehätyksensä tähän kuvaan.

Sinulla on erinomainen lajituntemus. Itse olisin nimennyt suurimman osan näistä ohi pörrääjistä vain sudenkorennoiksi. Kauniita ovat, enkä nyt lähde erittelemään enempiä. Hienoa työtä!

• oli onnistunut

vain muutamissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6825
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3827
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3220
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2632
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2166
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2010
    Aihe